4/4/19

Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση: Η μεγάλη λοταρία



Η κόρη μου πηγαίνει στο δημόσιο νηπιαγωγείο της γειτονιάς. Πριν λίγες μέρες που περίμενα να την πάρω, η μαμά ενός από τους συμμαθητές της μου έπιασε κουβέντα για την ποιότητα του δημοτικού σχολείου στο οποίο θα πάνε του χρόνου τα παιδιά μας.

Σύμφωνα με μια άλλη μαμά, που το μεγάλο της παιδί πάει ήδη εκεί, άλλαξε πρόπερσι ο παλιός διευθυντής και η καινούργια διεύθυνση δεν ενδιαφέρεται και τόσο. Το σχολείο είναι υπό διάλυση. Περιμένοντας να λάβω κάποια ιδέα για το τι θα κάνουμε κι εμείς με την κόρη μας, τη ρώτησα τι σκοπεύει να κάνει. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Τα ιδιωτικά είναι ακριβά για μας. Και δεν μπορούμε να το πάμε στο άλλο σχολείο πιο κάτω, που έχω ακούσει ότι είναι καλύτερο. Θα δούμε. Ίσως δηλώσουμε κατοικία το σπίτι ενός συναδέλφου του άντρα μου που είναι στην περιοχή του άλλου σχολείου. Ο διάλογος κράτησε περίπου τρία λεπτά. Σε αυτά τα τρία λεπτά, όμως, πρόλαβαν να συμπυκνώθουν μια σειρά από σημαντικά προβλήματα της βασικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι συμμερίζεστε απόλυτα την αγωνία της παραπάνω μαμάς κι εμού.


Για τη συνέχεια Liberal

2 σχόλια:

  1. Η χαριστική βολή είναι η επιλογή εκπαιδευτικών μέσω μορίων. (Για όσους δεν έχουν πληροφορηθεί ο γραπτός διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ καταργήθηκε με νόμο Γαβρόγλου πρόσφατα.Συντελεστής βαρύτητας για διορισμό των Εκπαιδευτικών είναι η προϋπηρεσία και τα "χαρτιά".Αμέσως έχει στηθεί βιομηχανία έκδοσης διπλωμάτων με 6.000 παίρνεις όποιο μεταπτυχιακό πριμοδοτειται με πολλά μόρια με εξ αποστάσεως σπουδές.
    Τα Κυπριακά ιδιωτικά Πανεπιστήμια έχουν αλώσει τον χώρο και υπαγορεύουν την πολιτική των διορισμών).
    Με άλλο νόμο ο Γαβρόγλου εξαιρεί την Εκπαίδευση από την Αξιολόγηση.
    Άρα η Εκπαίδευση είναι λοταρία, όπως λέει ο αρθρογράφος, είμαστε στο έλεος της τύχης•αν βρεθεί μια ικανή,εμπνευσμένη ομάδα δασκάλων ή καθηγητών τα παιδιά μας έχουν τύχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με την ευκαιρία ας δούμε συνοπτικά τι έμαθα για την δημόσια Δια Βίου Εκπαίδευση(ΕΠΑΣ-ΙΕΚ-ΚΕΕ):
    1. Η επαγγελματική κατάρτιση είναι επιτυχημένη αν οι απόφοιτοι εργαστούν στην ειδικότητα μετά την αποφοίτηση(σπάνιο).
    2. Οι ειδικότητες φτιάχνονται με βάση την έμπνευση του διευθυντή(ΙΕΚ-ΚΕΕ) ή διατηρούνται οι ειδικότητες από την ίδρυση(ΕΠΑΣ), δηλαδή κανείς δεν ασχολείται με το τι ειδικότητες ζητά η αγορά εργασίας, όλα στην τύχη.
    3. Οι ειδικότητες των σχολών ΟΑΕΔ είναι στην τύχη, δεν χρησιμοποιούν τα στατιστικά του ΟΑΕΔ για να εκπαιδεύσουν ειδικότητες που έχουν ζήτηση.
    4. Οι δήμοι χρησιμοποιούν την διετή πρακτική των σπουδαστών των ΕΠΑΣ για να καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, πχ αντί να προσλάβουν υδραυλικούς στην επιχείρηση ύδρευση του δήμου χρησιμοποιούν σπουδαστές, οι σπουδαστές μετά την αποφοίτηση περιμένουν να προσληφθούν στο δήμο(δεν έμαθαν την εργασία ως ελεύθεροι επαγγελματίες) αλλά πως θα γίνει αυτό όταν για περισσότερα από 10 χρόνια καλύπτονται οι ανάγκες με πρακτική σπουδαστών;
    5. Στις σχολές πάνε μόνο οι κάτοικοι των πόλεων. Όσοι ζουν σε χωριό δεν πάνε σε σχολή γιατί το ΚΤΕΛ εξυπηρετεί τα χωριά πρωί-μεσημέρι, η σχολή λειτουργεί το μεσημέρι, δεν υπάρχει δρομολόγιο για επιστροφή στο χωριό το απόγευμα.
    6. Πολλές ειδικότητες θα μπορούσαν να γίνουν με τηλε-εκπαίδευση γιατί είναι θεωρία χωρίς εργαστήρια ή απαιτούν μόνο Η/Υ.
    7. Τα ΙΕΚ λειτουργούν το μεσημέρι γιατί απευθύνονται σε εργαζόμενους, απλός ο εργαζόμενος θα πρέπει να παρατηθεί από την εργασία του για να κάνει υποχρεωτική εξάμηνη πρακτική, αλλιώς δεν παίρνει βεβαίωση σπουδών, δεν ολοκληρώνει τις σπουδές.
    8. Η πρακτική είναι υποχρεωτική ακόμα και σε ειδικότητες αυτοαπασχολούμενων.
    9. Η αγορά εργασίας καλύπτει τις ανάγκες της με απόφοιτους ΑΕΙ. Αποφεύγει τους απόφοιτους ΕΠΑΣ-ΙΕΚ-ΚΕΕ ακόμα και αν έχουν πιστοποίηση.
    9. Για να επιλέξεις σωστή ειδικότητα και να μην χάσεις τζάμπα 2 χρόνια από την ζωή σου πρέπει να ψάξεις τις αγγελίες για το τι ζητά η αγορά, μετά πρέπει να επισκεφτείς επιχειρήσεις και να πεις ψέματα ότι ψάχνεις για πρακτική, όσες περισσότερες επιχειρήσεις βρεις τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να εργασθείς αλλά είναι πολύ πιθανό να σε δοκιμάσουν χωρίς να πας σχολή!!!, πχ φούρνοι.

    Τέλος τα ιδιωτικά ΙΕΚ έχουν τηλε-εκπαίδευση και νέες ειδικότητες που ζητά η αγορά, ΔΕΝ τις πιστοποιεί το δημόσιο αλλά ποιος νοιάζεται αφού σχεδόν καμία ιδιωτική επιχείρηση δεν ζητά πιστοποίηση. Το μόνο πρόβλημα είναι πως πρέπει να βάλεις το χέρι στην τσέπη, δύσκολο πράγμα όταν είσαι άνεργος μέσα στην οικονομική κρίση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.