20/10/19

YPR-765: Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ΤΟΜΑ για τον Ε.Σ



Oι εικόνες με την μαζική χρήση των Τουρκικών ΤΟΜΑ ACV-15/300 στην Συρία έφεραν στην μνήμη άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ενός ΤΟΜΑ ( με αρκετούς συμβιβασμούς είναι η αλήθεια) από τον Ε.Σ. Τα Τουρκικά ACV-15/300 βασίζονται στο Ολλανδικό YPR-765.

Το YPR-765 είναι μια εξελιγμένη έκδοση του Μ-113 το οποίο βασίστηκε στην έκδοση ΤΟΜΑ του οχήματος ( AIFV) το οποίο ουδέποτε υιοθέτησε ο Αμερικάνικος στρατός . Οι Ολλανδοί όμως και στην συνέχεια οι Βέλγοι, βρίσκοντας το Bradley εξαιρετικά ακριβό για να μπει μαζικά σε παραγωγή, το επέλεξαν εγκαθιστώντας γραμμή παραγωγής στις χώρες τους.

Η Ολλανδία παρήγαγε πάνω από 2.100 οχήματα ενώ το Βέλγιο παρήγαγε κοντά τα 500. Η Τουρκία απέκτησε το όχημα κατόπιν διαγωνισμού το 1989 για τοπική παραγωγή κατά κύριο λόγο 1,700 οχημάτων, με ένα μέρος αυτών να έρχεται από την Βελγική γραμμή παραγωγής. Ένα χρόνο πριν ο Ε.Σ είχε επιλέξει ως “ΤΟΜΑ” το Λεωνίδας έναντι των Marder, Warrior κλπ καθώς στην αξιολόγηση συμμετείχαν τα πήγματα στην ουσία των οχημάτων χωρίς τους πύργους τους (!!!). Με την επιλογή του Λεωνίδα για παραγωγή 300 οχημάτων η ΕΛΒΟ αναλάμβανε να βρει τον καταλληλότερο πύργο για να τοποθετηθεί στο όχημα μεταξύ των οποίων ήταν και ο πύργος της DAF που χρησιμοποιούν τα YPR-765.

Φθάνουμε λοιπόν στο σωτήριο έτος 1991. Η συμφωνία CFE καθιστά χιλιάδες οχήματα πλεονασματικά για πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ολλανδία και το Βέλγιο οι οποίες τα απέσυραν μαζικά τα YPR τα οποία βρίσκονταν σε υπηρεσία στον στρατό τους, με πάνω από 1,100 οχήματα να καταλήγουν στον Αιγυπτιακό στρατό ( πολλά από τα οποία στην έκδοση ΤΟΜΑ) στο Λίβανο (16) την Χιλή (319) το Μπαχρέιν (70) , την Ιορδανία (500) την Μαλαισία και το Μαρόκο (90). Την ίδια περίοδο ο Ε.Σ παραλαμβάνει 500 ανατολικογερμανικά BMP-1 OST (!!!) ενώ ζητά και παίρνει από την Ολλανδία Μ-113 (!!!!).


YPR-765 του Αιγυπτιακού στρατού ο οποίο διαθέτει πάνω από 1,000 οχήματα του Τύπου σε υπηρεσία τα οποία απέκτησε από το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Ο Ε.Σ δεν απέκτησε ποτέ την έκδοση ΤΟΜΑ του Λεωνίδας καθώς υπήρξαν σκέψεις για το Αλέξανδρος το οποίο εγκαταλείφθηκε λόγω κόστους, μετά εμφανίστηκε το “αερομεταφερόμενο” Κένταυρος, μετά τα Marder μεταχειρισμένα από Γερμανία, αλλαγή πλεύσης για BMP-3, μετά ξανά Marder αυτή την φορά φθηνότερα, και τώρα περιμένουμε πως και πως τα Bradley.

Συγκριτικά η Τουρκία από την εποχή που επέλεξε το YPR έχει παράγει κοντά τα 2,250 οχήματα για τον Τουρκικό ( 650 στην έκδοση ΤΟΜΑ) παρουσιάζει συνεχώς νέες εκδόσεις του FNSS ACV ως φορέα των όπλων της Τουρκικής βιομηχανίας ενώ έχει εξάγει κοντά τα 500 οχήματα σε Μαλαισία, Ιορδανία και ΗΑΕ.

ΠΗΓΗ: ptisidiastima.com

6 σχόλια:

  1. Αν δεν ξερεις τι θελεις στα πραγματα...αλλα ξερεις φαρσι τι θελεις στους λογαριασμους σου..αυτα γινονται.Αν προσεξατε καλα ..πουθενα και ποτε δεν λενε εναν λογο και δεν απολογουνται πουθενα.Δεν δινουν αναφορα για τιποτε.Ουτε λογους καταληπτους...ουτε λογικους..ουτε επιστημονικους..ουτε οικονομικους..ουτε τιποτε..Απολυτη δικτατορια της κοζα νοστρα.Παλι καλα που δεν σκοτωνουν εν ψυχρω και το κανουν εντεχνα.Ουτε ο λαος ζητα λογαριασμο παρα μονο για τις συνταξεις κι ...αν...αν..αν..Λεει δηλ...καντε οτι σας ερθει σε ολα.Εεε καλα κανουν ..σου λεει δικτατορια θελουν αλλα με μασκα δημοκρατιας. Εεε παρτε μασκα..παρτε και κοκαινη αν θελετε..παρτε και 3 αυγα..Τουρκιας !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτα τα μεταχειρισμενα ειχαν ενα μειονεκτημα οπως και η παραγωγη του Κενταυρος,δεν ειχαν "μιζα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ Η ΠΙΟ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. To Ισραήλ, επειδή είναι μικρό κράτος και άρα επειδή κάθε νεκρός φαντάρος έχει πολλαπλή επίπτωση στη μαχητική ικανότητα ενός στρατού, του οποίου οι εχθροί είναι πολυάριθμοι, λειτουργεί με την ακριβώς αντίθετη νοοτροπία σε σχέση με την ελληνική. Δηλαδή, όλα να γίνονται για να μπορεί να επιβιώσει ο φαντάρος, που δε μπορούμε να χάσουμε. Ακόμα και στα άρματα μάχης, οι Ισραηλινοί πρωτοτύπησαν τοποθετώντας τον κινητήρα μπροστά, για να προστατεύεται καλύτερα το πλήρωμα.

    Αντίθετα, η Ελλάδα, χρησιμοποιεί ακόμα το αρχαίο M113, χωρίς καμία αναβάθμιση στη θωράκιση, που είναι παρωχημένη πια απέναντι στα τουρκικά μοντέλα και με αστεία δύναμη πυρός.

    Ένας από τους 2, είτε η Ελλάδα είτε το Ισραήλ, κάνει λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Ισραηλ επισης πηρε ολα τα τανκς που αιχμαλωτισε τα ρωσικα και παλια ..και ηταν πολλα..και τα μετετρεψε σε μεταφορας προσωπικου..χωρις πυργο..και με την υπαρχουσα ανωτερη θωρακιση τους αφου ηταν τανκς.Εβαλε αλλους κινητηρες..και πυργισκους κι εκανε οχηματα κλασεις ανωτερα των αμερικανικων αλουμινιου Μ-113.Για αυξημενη προστασια του προσωπικου που τοχουν πρωτο εκει..κι οχι οπως εδω δεν βαριεσαι μακακες ειναι ας ψωφισουν.Εδωσαν ετσι και ψωμι στα εργοστασια τους και εξεληξαν και την μετατροπη οσο μπορουσαν. Δεν πηραν μιζα βεβαια..γιατι η Μοσαντ ..αν τολμησεις...χαθηκες...βρησκουν πτωματα στην ερημο..αφου ειναι εσχατη προδοσια η μιζα..Ουτε στο σουπερ μαρκετ δεν μπορεις να πας κανοντας το κοροιδο...την παλαβη..και τον αερατο.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.