26/5/10

Η «γύμνια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας


Είναι εύκολα αντιληπτό ότι μη ύπαρξη αυτού του πολλαπλασιαστή ισχύος (εναέριου ανεφοδιαμού των μαχητικών αεροσκαφών) στερεί σημαντικότατα ερείσματα στην εξασφάλιση μιας εναέριας υπεροχής σε ένα πολεμικό θέατρο επιχειρήσεων, ειδικά στην αναχαίτιση και προσβολή πάνω από την Κύπρο, σε αποστολές Combat Air Patrol (CAP) ανάμεσα της Κρήτης και Κύπρου, σε αποστολές βομβαρδισμού στο εσωτερικό της Τουρκίας.

Η «γύμνια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας
Σε παλαιότερη ανάρτησή μας για ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, έχουμε αναφέρει το ζήτημα της απουσίας του παράγοντα εναέριου ανεφοδιαμού των μαχητικών αεροσκαφών της. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι μη ύπαρξη αυτού του πολλαπλασιαστή ισχύος στερεί σημαντικότατα ερείσματα στην εξασφάλιση μιας εναέριας υπεροχής σε ένα πολεμικό θέατρο επιχειρήσεων, ειδικά στην αναχαίτιση και προσβολή πάνω από την Κύπρο, σε αποστολές Combat Air Patrol (CAP) ανάμεσα της Κρήτης και Κύπρου, σε αποστολές βομβαρδισμού στο εσωτερικό της Τουρκίας.

Η Πολεμική Αεροπορία στερείται μεταξύ πολλών άλλων και ενός 2ου σημαντικότατου παράγοντα αεροπορικής υπεροχής και προβολής ισχύος. Ο λόγος αφορά τα εναέρια συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, τα οποία είναι ικανά να αποτρέψουν τον αντίπαλο να αποκτήσει εικόνα της τακτικής κατάστασης στην περιοχή του ενδιαφέροντος ώστε να μειωθεί η αντίπαλη δραστηριότητα στους τομείς της αναχαίτισης, CAP και του βομβαρδισμού (ΔΒ), αλλά και να διασφαλίσουν περιοχές απόκρυψης των φίλιων αερομέσων.
.
Τα αεροπλάνα ηλεκτρονικού πολέμου (EW) είναι αεροσκάφη τα οποία έχουν υποστεί τις κατάλληλες μετατροπές και ενσωματώνουν εξωτερικά και εσωτερικά τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό παρεμβολών και ακρόασης. Το άκρως ανησυχητικό είναι ότι τα σημερινά αερομέσα της ΠΑ στον τομέα EW είναι σχεδόν ανύπαρκτα, ενώ την ίδια στιγμή τα άλματα της αντίπαλης τουρκικής αεροπορικής δύναμης είναι μεγάλα. Είναι αποδεκτό κατά τη γνώμη του συγγραφέα ότι η ΤΑΙ (τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία) είναι σήμερα σε θέση να μετατρέψει ένα διθέσιο αεροσκάφος τύπου F-16 ή F-4 σε αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου.
.
Η ανυπαρξία των δύο παραπάνω πολλαπλασιαστών ισχύος σε συνάρτηση με την ύπαρξη αυτών στο αντίπαλο τουρκικό δυναμικό αλλά και η επικείμενη παράδοση των τουρκικών ΑΣΕΠΕ από την αμερικανική Boeing, φέρνει την Πολεμική Αεροπορία σε σοβαρή μειονεκτική θέση.

Η «γύμνια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας(A')
3ο Τεύχος 05. Nov, 2009
Νοείται εν έτει 2009 σύχρονη Αεροπορία με αισθητή την απουσία γνωστών συντελεστών ισχύος; Η ύπαρξη ἠ η απουσία αυτών των συντελεστών είναι καθοριστικής σημασίας για την ασφαλή διεξαγωγή σχεδόν του συνόλου των αεροπορικών αποστολών, τόσο σε ειρηνική περίοδο με την αρρωγή των κοινωνικών υπηρεσιών, όσο και σε πολεμική περίοδο με τη διασφάλιση της σωματικής και εδαφικής ακεραιότητας της περιοχής του ενδιαφέροντος.

____________________

Η δυνατότητα του εναέριου ανεφοδιασμού των στρατιωτικών αεροσκαφών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στις δυνατότητες του κλάδου στον σύχρονο αεροπορικό αγώνα, έναν πολλαπλασιαστή ισχύος χωρίς την ύπαρξη αντικαταστάτη αυτού. Η μη ύπαρξη της δυνατότητας του εναέριου ανεφοδιασμού σε πολεμικές επιχειρήσεις, εκτός του περιορισμού του εύρους των επιχειρήσεων και του ευάλωτου των φίλιων αεροπορικών βάσεων λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας στην περιοχή των πολεμικών συγκρούσεων, απαιτεί αριθμητικά την ύπαρξη περισσότερων μαχητικών αεροσκαφών από το δυναμικό του αντιπάλου, ειδικά για την περίπτωση που ο αντίπαλος απολαμβάνει όλα τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα του εναέριου ανεφοδιασμού.

Η ΠΑ δεν διαθέτει αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, σε αντίθεση με όλες τις σύχρονες Αεροπορίες, όπως και σε αντίθεση με την Αεροπορία της Τουρκίας, με αποτέλεσμα το περαιτέρω άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των δύο Αεροποριών, υπέρ του αντιπάλου.

____________________

Τα πιθανά θέατρα επιχειρήσεων της ΠΑ, χωρίς τη δυνατότητα του εναέριου ανεφοδιασμού, είναι με την πάροδο των πρώτων πολεμικών ωρών περιορισμένης διάρκειας, τόσο στο εύρος, όσο και χρονικά, με πολύ λίγο χρόνο για την επίτευξη αεροπορικής κυριαρχίας στην περιοχή του ενδιαφέροντος, ή αεροπορικής υπεροχής. Σε πολλές άλλες περιπτώσεις, ειδικά σε πιθανές αποστολές (βαθιάς) διείσδυσης στην ενδοχώρα του αντίπαλου, η επιτυχής εκτέλεση είναι αδύνατη και το πρακτικό αποτέλεσμα παρόμοιου εγχειρήματος προσεγγίζει την πιθανή ολοκληρωτική καταστροφή των φίλιων αερομέσων.

____________________

Η έλλειψη του εναέριου ανεφοδιασμού της ΠΑ στερεί πρακτικά κάθε δυνατότητα ουσιαστικού αεροπορικού αγώνα πάνω από τη Μεγαλόνησο, στερεί τη δυνατότητα του πλήγματος των στρατηγικών εγκαταστάσεων στην ενδοχώρα του αντιπάλου, στερεί τη δυνατότητα απολαβής αεροπορικής υπεροχής πάνω από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, στερεί τη δυνατότητα της ουσιαστικής αντιεροπορικής ομπρέλας των επίγειων ελληνικών θωρακισμένων δυνάμεων στο θέατρο επιχειρήσεων του Έβρου και της Θράκης ευρύτερα. Η περίπτωση της Μεγαλονήσου έχει ειδικό ενδιαφέρον, μια και οι χειριστές των ελληνικών αεροσκαφών θα επιβαρυνθούν με επιπλέον ψυχολογικό στρές, απόρροια της έλλειψης καυσίμων στο αεροσκάφος για την ασφαλή επιστροφή σε φίλιες βάσεις. Σε δεύτερο στάδιο στερεί τη δυνατότητα συμμετοχής της ΠΑ σε μια σειρά εκπαιδευτικών ασκήσεων εκτός των ελληνικών συνόρων, είτε λόγω της μεγάλης αποστάσεως και την ανεπάρκεια των καυσίμων, είτε λόγω της μη παροχής άδειας υπερπτήσης εναέριου χώρου τρίτης χώρας για την προσέγγιση του προορισμού ενδιαφέροντος. Η παράμετρος της στρατηγικής προβολής της χώρας σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές για παράδειγμα, θεωρούμε πως είναι έτσι και αλλιώς εκτός των μελλοντικών ελληνικών αεροπορικών δυνατοτήτων, ανεξαρτήτως του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού.

____________________

Η ανάπτυξη του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού σε στρατηγικό ή και σε τακτικό επίπεδο, δεν αποτελούν τομείς ελληνικού ενδιαφέροντος. Το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται στους επιμέρους τομείς του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού, και συγκεκριμένα στη διαδραμάτιση ουσιαστικού ρόλου εντός του θέατρου επιχειρήσεων (AOR) στην καταπολέμηση των αντίπαλων μέσων με την παράταση της παραμονής στο αέρα, τη δημιουργία αεροπορικών κυμάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα με στόχο τον κορεσμό των αντίπαλων μέσων, την ευελεξία στην προσέγγιση της περιοχής του ενδιαφέροντος, την ασφάλεια των πληρωμάτων με τη μείωση του αριθμού των εξόδων, η οποία συνεπάγεται μείωση του αριθμού των απο- και προσγειώσεων. O δεύτερος επιμέρους τομέας ελληνικού ενδιαφέροντος είναι η επίτευξη σεροπορικής υπεροχής σε αποστολές Combat Air Patrol (CAP) και Close Air Support (CAS), εντός της AOR και κατά τη διάρκεια της ημέρας.

____________________

Τα παρακάτω σενάρια θέλουν να υπογραμμίσουν την ελληνική ανεπάρκεια, όπως και το φαινόμενο της απάτης των αριθμών, ειδικά για την ελληνοτουρκική εναέρια πραγματικότητα:

Σενάριο αποστολής CAP:
Σε ένα πιθανό σενάριο CAP, 12 F-16 είναι υποχρεωμένα να πραγματοποιήσουν 24 εξόδους σε χρονικό διάστημα 24 ωρών με 4 ώρες περιπολία ανά έξοδο σε περιοχή AOR 500 ναυτικών μιλίων. Χωρίς την ικανότητα του εναέριου ανεφοδιασμου, τα F-16 από 12 στον αριθμό πρέπει να γίνουν 96 και να πραγματοποιήσουν 192 εξόδους, για το ίδιο έργο που παράγουν μόλις 12 αεροσκάφη με εναέριο ανεφοδιασμό. Βάσει των παραπάνω, μπορεί να υπολογιστεί το παραγωγικό έργο της τουρκικής Αεροπορίας για παράδειγμα, η οποία διαθέτει σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού, έναντι του παραγωγικού έργου της ΕΠΑ.


Σενάριο αποστολής CAS:

Σε ένα πιθανό σενάριο CAS (εγγύς αεροπορική υποστήριξη), 48 F-16 με εναέριο ανεφοδιασμό είναι υποχρεωμένα να πραγματοποιήσουν 88 εξόδους προς την περιοχή του ενδιαφέροντος, έχοντας 45 ολόκληρα λεπτά στην διάθεσή τους για να πλήξουν τους στόχους στην περιοχή (kill box area). Χωρίς τον εναέριο ανεφοδιασμό, για το ίδιο έργο των 88 εξόδων θα χρειαστούν 56 αεροσκάφη F-16. Επίσης, ο συνολικός χρόνος κατά το οποίο το μαχητικό θα πρέπει να εκπληρώσει την αποστολή της εγγύς υποστήριξης, είναι μόλις πέντε λεπτἀ. Τα πέντε λεπτά είναι από κάθε άποψη ανεπαρκή για οτιδήποτε παραγωγικό στον τομέα της εγγύς υποστήριξης.

01(Σχεδιάγραμμα: Με εναέριο ανεφοδιασμό)

021 (Σχεδιάγραμμα: Χωρίς εναέριο ανεφοδιασμό)

Έτσι, σε κάθε περίπτωση, χωρίς τον εναέριο ανεφοδιασμό η αποστολή του πακέτου των αεροσκαφών θα αποτύχει στο μεγαλύτερο μέρος να εκπληρώσει τους στόχους. Επίσης, η αποστολή 56 αεροσκαφών (αντί 48 με εναέριο ανεφοδιασμό) χωρίς ανεφοδιασμό απαιτεί εκ των προτέρων μια πρόσθετη δύναμη από πληρώματα για τα αεροσκάφη και πρόσθετο προσωπικό εδάφους, πρόσθετες κτιριακές υποδομές, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση για την υποστήριξη και την συντήρηση των επιπλέον αεροσκαφών.

____________________
Η προμήθεια ενός ολοκληρωμένου συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού κοστίζει χρήματα. Κόστος προμήθειας των εναέριων τάνκερ, κόστος υποδομών υποστήριξης, συμβατής μετατροπής των αεροσκαφών για ανεφοδιασμό, κατάρτιση του προσωπικού, είναι μόνο μερικά από τα σημεία που χρήζουν προσοχής. Το επιπρόσθετο κόστος του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμου είναι προς αφαίρεση από το κόστος του συνολικού μεγέθους των πτητικών ωρών της ΠΑ ανά έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΑ κατά το παρελθόν, τα τρία πέμπτα των συνολικών πτητικών ωρών των αερομέσων ανά έτος είναι απόρροια της προσφοράς των κοινωνικών υπηρεσιών της Αεροπορἰας. Σήμερα, ο καθημερινός μέσος όρος πτήσεων της ΠΑ είναι περίπου 500 ώρες. Η προσθήκη της δυνατότητας του εναέριου ανεφοδιασμού μειώνει αυτόματα τον μέσο όρο πτήσεων, ειδικά στις περιπτώσεις αποστολών SAR στο Αιγαίο και ευρύτερα στη ΝΑ Μεσόγειο.
____________________

Αντί επιλόγου, θα ήθελα να υπογραμμίσω την δυνατότητα που προσέφερε ο εναέριος ανεφοδιασμός στην Αεροπορία της Αργεντινής κατά τη διάρκεια των πολεμικών επιχειρήσεων στις Νήσους Φάλκλαντ. Ένα μόλις εναέριο τάνκερ κατάφερε να τρομοκρατήσει το περίφημο Βασιλικό Βρετανικό Ναυτικό.
http://fox2magazine.blog.com

16 σχόλια:

  1. Καλά θα ήταν να τα έχουμε αλλά για την ΠΑ πρωτεύουν άλλα πράγματα..Ας καλύψουμε τις ανάγκες στα ανταλλακτικά των αεροσκαφών και ελικοπτέρων, και μετα ας προχωρήσουμε σε ποιό ειδικευμένες λύσεις. Ευτυχώς το κεφάλαιο του νέου μαχητικού έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μετά την συμφωνία της κυβέρνησης για 36 Rafale με οπσιον για 5 ακομη ύψους 4,2 δις ευρώ, ενώ ως ΑΩ θα εξυχγρονιστούν τα παλιότερα Μ-2000 και θα μας παραχωρηθούν 12-15 Μ-2000-5F
    Ι.Δ.Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα!επιδη δεν είμαι γνώστης όντως επιλέχθηκε το Γαλλικο Rafale έναντι του eurofighter?
    ΚΑΙ μια ανοητη ερώτηση?γιατί δεν λαμβάνουμε σοβαρά τις προτάσεις απο το Ρωσία μεριά?Sukxoi...τόσες πια πιέσεις...
    λέω εγώ τώρα!!!
    περιμένω απάντηση!!!αν υπάρχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η απόφαση για το Rafale ήρθε μετά την σθεναρή στήριξη της Γαλλίας προς την χώρα μας που έφτασε στο σημείο να απειλήσει την Γερμανία μεχρι και έξοδό απο το ευρώ. Στο παρίσι ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο προεδρος Σαρκοζι συμφώνησαν στις λεπτομέριες της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, καθώς και την αγορά των Rafale από τη χώρα μας. Για ευννόητους λόγους όμως η ανακοίνωση θα γίνει προς το τέλος του καλοκαιριού και μέχρι το τέλος του έτους θα οριστικοποιηθεί η συμφωνία μαζί με τις φρεγάτες και τα ελικόπτερα. Πληροφορίες θέλουν τα πρώτα Rafale να έρχονται το επόμενο καλοκαίρι δανεικά απο την Γαλλική αεροπορία μέχρι να ξεκινήσουν οι παραδώσεις από την ΕΑΒ η οποία και θα συμπαράγει μεγάλο ποσοστό των αεροσκαφών.
    Οσο για τα ρωσικά μαχητικά δεν είναι δυνατόν να αγοραστούν απο τη χώρα μας για διάφορους επιχειρισιακούς και μή λόγους
    Ι.Δ.Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Eχετε σκεφτεί πόσους Έλληνες επιστήμονες έχουμε στα ξένα Παν/μια που ασχολούνται με προχωρημένα ηλεκτρονικά;
    Θα μπορούσαν οι ίδιοι να προχωρήσουν σε συνεργασίες και σύσταση εταιρίας για το σκοπό αυτό.
    Αλλά μάλλον "δεν βρίσκουν ούς ευήκοον " στα υπουργεία και μετά πού να μπλέξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς το ελληνικό κράτος δεν φημίζεται για την ευελιξία του όσον αφορά τους επιστήμονές μας..Ωστόσο, αυτή τη φορά φαίνεται πως η ΕΒΑ (ελληνική βιομηχανική συμμετοχή)θα ξεπεράσει το 40% με οτι αυτο συνεπάγεται για την αξιοποίηση του ελληνικού επιστημονικού προσωπικού.
    Ι.Δ.Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στη συμφωνία για τα Rafale θα πάρουμε και πυραύλους κρουζ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι Ελληνες επιστήμονες ,είναι βέβαιο ότι θα έκαναν πατέντες στο σχεδιασμό και την παραγωγή συστημάτων που παράγονται σε μικρό αριθμό,όπως είναι τα αεροσκάφη ηλ/νικού πολέμου που αναφέρατε.
    Θα σας πω μια παλιά ιστορία. Κάποτε ένας τύπος έφτιαξε μια πατέντα-σύστημα αφέσεως βομβών για Fantom που δούλευε εξ ίσου καλά με το γνήσιο και ήταν φτηνότερο και εξαγώγιμο...
    Να μη τα πολυλογώ ο άνθρωπος ξενιτεύτηκε σαν μηχανολόγος στην Αραβία και εδώ του έμειναν τα χρέη και οι υποσχέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δηλαδή η προμήθεια Gripen τα όποια έχουν φτιαχτεί για να μην απογειώνονται από αεροδρόμια δεν μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Η μήπως τα tanker δεν θα είναι οι πρώτοι στόχοι των Τούρκων.

    Δεν ξέρω το όνομα του συντάκτη, και μακάρι να κάνω λάθος, αλλά πρόκειται για αμφιβόλου αξίας στρατηγική, εκτός βέβαια εάν θέλουμε Τουκικά μαχητικά να είναι απασχολημένα με το να παρενοχλούν το tanker και όχι άλλους στόχους..

    Μπορούμε να πάρουμε ένα παλιό airbus και να το βάψουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Α, και για να μήν ξεχνιώμαστε, τα Rafale δεν θέλουν πολύ χώρο για να απογειωθούν. Εάν ο Ελληνικός Στρατός είναι τόσο κομμάτια που δεν μπορεί να φορτώσει σε μία νταλίκα εξοπλισμό και να πάει κάποια χιλιόμετρα πιο κάτω, τότε άστο...

    Κάποιος έβλεπε πάντως πολύ top gun όταν ήταν πιτσιρικάς... και σπούδασε σε καμία οξφόρδη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα Rafale που διαπραγματευόμαστε θα είναι θα είναι F3; Με τί ραντάρ; Από ότι γνωρίζω το AESA είναι ακόμη υπό εξέλιξη στο εν λόγω μαχητικό.
    Εφ' όσον ισχύει, η είδηση είναι εξαιρετική, με δεδομένο ότι το Rafale είναι ικανότατο. Σε άσκηση στη Σ. Αραβία πριν από 1,5 χρόνο φημολογείται ότι διέλυσε τα EF2000, F16, και ότι ακόμα και οι χειριστές των F22 της USAF εντυπωσιάστηκαν με το μαχητικό.
    Για να δούμε...

    -Ένας Μακεδόνας στο Μιντγουέστ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στους εν πατρίδα συναναγνώστες και σχολιαστές:

    1. Όπως είχε αναφερθεί στο 2009, με την ιδιωτικοποίηση (εκποίηση) των ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ στον Κο. Βγενόπουλο, ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΣΘΗΚΑΝ τα τέσσερα (4) τετρακινητήρια επιβατικά Α/Φ AIRBUS A-340/600 τα οποία χρησιμοποιούσαν οι ΟΑ για υπερπόντιες πτήσεις προς Νέα Υόρκη, Η.Π.Α., και αλλού. Ορισμένοι διορατικοί αξ. της Ελληνικής ΠΑ είχαν τότε - και πάρα πολύ σωστά - προτείνει την μετατροπή αυτών των 4 Α340/600 σε Α/Φ εναέριου ανεφοδιασμού καυσίμων με ένα λίαν μικρό κόστος 5 εκατομ. δολαρίων ανά Α/Φ (συνολικό κόστος κάτω από το 1/2 της τιμής ενός σύγχρονου F-16C/D Block 52+). Φυσικά αυτές οι ιδέες έμειναν απραγματοποίητες και είμαι σίγουρος ότι το Ελληνικό Δημόσιο με τον χαρακτηριστικό τυφλοσύρτη πούλησε ή πωλεί τα εν λόγω Α340/600 γιά ένα κομμάτι ψωμί για να εισπράξει περγαμηνές από το ΔΝΤ (λες και κόβεται το ΔΝΤ για το τί χρειάζεται η Ελληνική ΠΑ πάνω από το Αιγαίο).

    2. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Στα τέλη της δεκαετίας του '70 - όπου τα παθήματα της Κυπριακής κρίσης του 1974 δεν έγιναν ποτέ μαθήματα - η τότε ΟΑ πούλησε έναν αριθμό τετρακινητηρίων επιβατικών Α/Φ BOEING 707/720 στο... Ισραήλ έναντι πινακίου φακής. Φυσικά, οι Ισραηλινοί τα μετέτρεψαν σε Α/Φ εναέριου ανεφοδιασμού εξ ιδίων μέσων για την δική τους ΠΑ (Heyl Ha' Avir), και σήμερα οι Έλληνες χειριστές της ΠΑ ίσως ν' ασκούνται στις τεχνικές εναέριου ανεφοδιασμού με τα Ισραηλινής ιδιοκτησίας πάλαι πότε Β707/720 που οι πατεράδες τους πετούσαν στην Ν. Υόρκη, Σικάγο, Μοντρεάλ, και Σύδνεϋ με τα Ελληνικά χρώματα της ΟΑ (που βέβαια έχουν εξαφανισθεί από τίς εν λόγω πόλεις κι αεροδρόμια του εξωτερικού).

    3. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ περί Ελληνικής αγοράς μαχητικών Α/Φ DASSAULT RAFALE. Τα RAFALE είναι και πιό ακριβά και έχουν και πιό αμφίβολες ικανότητες αερομαχίας έναντι άλλων μαχητικών Α/Φ, π.χ., EUROFIGHTER, JAS39 GRIPPEN, F-16C/D, κ.λ.π. Με την παρούσα οικονομική κατάσταση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΑΓΟΡΩΝ καινούργιων μαχητικών Α/Φ γιά την Ελληνική ΠΑ. Τα περί αγοράς RAFALE είναι ισοδύναμα με τις φήμες ή όνειρα θερινής νυκτός περί αγοράς Ρωσικών SUKHOI Su-27.

    Λάμπρος Ε.Π., εν Η.Π.Α. μετανάστης
    26-5-2010, τοπική ώρα 15:55, ώρα Ελλάδος 22:55

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν θυμάμαι καλά το κύριο κίνητρο για την αγορά των Α7 ήταν η μακρά ακτίνα δράσεως .Ο λόγος για να μπορούν να φθάνουν στην Κύπρο έχοντας ταυτόχρονα την δυνατότητα να επιστρέψουν.
    Το πρόβλημα των αεροσκαφών που φθάνουν στην Κύπρο αλλά δεν έχουν καύσιμα να επιστρέψουν είναι γνωστό από την εποχή του Αττίλα.
    Στο πλαίσιο του ενιαίου αμυντικού δόγματος και εφόσον εννοούμε σοβαρά ότι θέλουμε να υπερασπισθούμε την Κύπρο πιστεύω ότι το πρώτο μέλημα της εκάστοτε ηγεσίας του ΥΕΘΑ θα έπρεπε να ήταν η δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού των αεροσκαφών μας δηλαδή η προμήθεια των tankers .
    Επειδή πιστεύω (ίσως αυθαίρετα,αφου δεν είμαι στρατιωτικός ) ότι η επιτυχής έκβαση των πολέμων κρίνεται από την αεροπορία που επιβιώνει, όπως πολύ σωστά εντοπίζεται στο άρθρο πιστεύω ότι ο εναέριος ανεφοδιασμός των αεροσκαφών μας είναι άμεση ανάγκη και πρέπει να γίνει σύντομα όσο μεγάλο και αν είναι το κόστος.
    Θα έλεγα ότι κατά την γνώμη μου προτιμότερο είναι να καθυστερήσουν μερικά εξοπλιστικά προγράμματα του στρατού ξηράς (πχ ΤΟΜΑ) προκειμένου να αποκτήσουμε αξιόμαχη αεροπορία.
    Είναι τέτοιου μεγέθους η υπεροπλία του τουρκικού στρατού σε μέσα και στο έμψυχο δυναμικό που πιστεύω ότι χωρίς την αεροπορία καμμία μα καμμία ελπίδα δεν απομένει για αποτελεσματική άμυνα και επιβίωση των ελληνικών στρατευμάτων όσο καλά εξοπλισμένα και αν είναι αυτά όσο καλή εκπαίδευση και αν έχουν.
    Έχω την βεβαιότητα ότι έχουμε ...τους πιλότους !!!... οι άλλοι έχουν καμηλιέρηδες .Αν θα δώσουμε στους πιλότους μας τα σωστά εργαλεία νομίζω θα έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι δεν θα δούμε κάποια ημέρα τις πόλεις μας σωριασμένες σε ερείπια και να θρηνούμε χιλιάδες νεκρούς .
    Πάση θυσία πρέπει να αποκτήσουμε τουλάχιστον στον αεροπορικό τομέα την ισοπλία αν όχι την υπεροχή και πρέπει όσο έχουμε ακόμα χρόνο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ποιος σας είπε ότι πήραμε RAFAL? Αυτό σαπουνόφουσκα μου μυρίζει.
    Αν είναι έτσι δεν θα το έγραφαν τα αμυντικά περιοδικά?
    Γι´αυτό κρατάτε μικρό καλάθι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οταν σας πιάνει ο ύπνος και ονειρεύεστε να σκεπάζεστε με καμιά κουβερτούλα για να μην κρυολογήσετε,έστω και τώρα που είναι καλοκαίρι.Εκεί επάνω στα 15 000 μέτρα-και οχι πόδια- έχει -60 βαθμούς της κλίμακος Κελσίου....Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το χειρότερο από όλα είναι η ύπαρξη προδοτών σε θέσεις κλειδιά όπως επί Καραμανλή που επιχείρησαν να δώσουν σε Νατοϊκούς όπλα των Ρώσων για να αντιγραφούν. Τώρα βέβαια πάρα πολλές ενδείξεις μάλλον αποδεικνύουν την υποτελή κυβέρνησή μας στους Τούρκους που μας επισκέφθηκαν μέσα σε απαράδεκτες συνθήκες για την παραμικρή ωφέλιμη συνεργασία.

    Ποτέ δεν ήμασταν βέβαια χωρίς εφιάλτες και μηδίσαντες σε όλες τις Μάχες όπως και υπηρέτες έως και καθαρόαιμους σαν τον Μαρδοχάι ( Μαρδόνιο ) εργαζόμενους άοκνα υπέρ των γνωστών θρησκειών της ερήμου, ούτε είχαμε αριθμητική υπεροχή και υπεροπλία αλλά το τελείως άκρο αντίθετο.

    ΑΠΛΑ ΟΙ ΘΕΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΛΜΗΡΟΥΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΊΑ

    Αριστόβουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η αγορά των Rafale και η αναβάθμιση των υπόλοιπων Μ-2000 είναι γεγονός και θα ανακοινωθεί σύντομα..κάντε λίγο υπομονή και θα το δείτε!!Λόγο των ιδιαίτερων οικονομκών συνθηκών δεν μπορούσε να δωθεί τώρα αυτή η είδηση...Άλλωστε και στο παρελθόν οι κυβερνήσεις έκαναν αγορές όπλων χωρίς ο αμυντικός τύπος να έχει την πραγματική εικόνα για αυτές.. Η συμφωνία κλείστηκε στο τελευταίο ταξίδι του πρωθυπουργού στο παρίσι και την κανόνισε ο εξ απορρήτων του κος Παμπούκης! Το επόμενο καλοκαίρι θα μας παραχωρηθούν δανεικά τα πρώτα αεροσκάφη απο την Γαλλική αεροπορία μέχρι να παραλάβουμε τα δικά μας. Ιδιαίτερα σημαντικός θα είναι και ο ρόλος της ΕΑΒ που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα με πολύ ψηλά ποσοστά.. Η έκδοση που θα παραλάβουμε θα είναι η νεότερη F3 αλλά αυτές τις λεπτομέριες θα τις διευθετήσει το ΓΕΑ..όπως και τα όπλα που θα αγοραστούν.
    Ι.Δ.Π
    Υγ: Το Rafale σε εμπιστευτική αξιολόγηση της ΠΑ θεωρείται ως το καλύτερο μαχητικό σε σχέση με τα υπόλοιπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.