13/2/11

Άμα φύγει ο τύραννος …


Παναγιώτης Ήφαιστος*
Καθηγη­τής Διεθνών Σχέσεων-Στρατηγικής, www.ifestosedu.gr, Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Κάποιοι βλέπουν φαντάσματα: Εθνικιστές και … νεοεθνικιστές. Που είναι; Εμείς παντού βλέπουμε μόνο Έλληνες και τους εκφράζει ο Ρήγας Βελεστινλής: «Άμα φύγει ο τύραννος, ο ελληνικός λαός θα είναι φίλος και σύμμαχος με όλα τα ελεύθερα έθνη. Οι Έλληνες δεν ανακατεύονται εις την διοίκηση των άλλων εθνών, αλλά ούτε είναι εις αυτούς αποδεκτό να ανακατωθούν άλ­λα έθνη εις την δική τους. Δεν κάμνουν ποτέ ειρήνη με ένα εχθρό ο οποίος κατακρατεί ελληνικό τόπο».

Λόγια γνήσια Ελληνικά. Τα δικά μας. Καθαρή και ψύχραιμη θέαση της ζωής, του κόσμου και των άλλων Εθνών. Κοσμοθεωρία Έθνους ανθρωπολογικά κτισμένου και εγγενώς, οικουμενικά προσανατολισμένου. Λόγια λιτά, αληθινά, πολιτικά μεστά, πολιτισμένα και άφθαρτα. Υμνούν την Δημοκρατία και την Ελευθερία, την δικιά μας και των άλλων Εθνών. Πνεύμα ανυψωμένο, σμιλευμένο μακραίωνα, γιγαντωμένο μέσα στην Βυζαντινή Οικουμένη, ριζωμένο στην διαχρονική ελληνικότητα. Την αιώνια και οικουμενική ελληνικότητα. Παρακαταθήκη του μέλλοντος, για όλα τα Έθνη. Αυτή κουβαλούν οι έλληνες: Ρήγας Βελεστινλής, τελεία και παύλα.
«Σόροι, εξυπηρετικά σοράκια και δεσποτικά κοράκια» των σκοτεινών διεθνικών παρασκηνίων, και τα υπερατλαντικά αφεντικά αυτών που κραυγάζουν, είναι οι εθνικιστές.  Όταν η δική μας Βυζαντινή Οικουμένη έπεσε, το 1453 μ.Χ., αυτοί είναι που έφεραν δεσποτισμούς, κρατικοεθνικισμούς, σοβινισμούς, αποικιοκρατίες, εθνοκαθάρσεις, γενοκτονίες, διεθνισμούς, φασισμούς και ηγεμονομαχίες. Δικά τους όλα αυτά, όχι δικά μας. Να τα χαίρονται, αυτοί και τα φερέφωνά τους.
Τώρα βέβαια μας προέκυψε και ο εθνομηδενισμός, το νέο ιδεολόγημα: Κάποιοι εκεί στην Εσπερία θέλουν, λένε, ένα πλανήτη ανθρωπολογικά ισοπεδωμένο, «εύτακτο» και «εύρυθμο». Πλανητικό «συνωστισμό» μηδενιστών χωρίς μνήμη, χωρίς σκέψη και χωρίς ταυτότητα. Πλανητικό τερατούργημα ιδιωτείας, φιλαυτίας, ωφελιμοκρατίας, χρησιμοθηρίας, ηδονισμού, διάλυσης της οικογένειας, καταπολέμησης της πίστης, εξύμνησης της διαστροφής, κοντολογίς μεταμοντέρνας ανθρωπολογικής αποσύνθεσης. Επιστροφή στο μέλλον των ανθρωπολογικών Σοδόμων και Γομόρρων του Μαρκήσιου de Sade. Κατά Θόδωρο Ζιάκα, ο «ολοκληρωμένος μηδενισμός». Πλανητικά ανέφικτα όλα αυτά, βέβαια. Πλην, άμα ένα έθνος ξεγελαστεί και γευτεί τέτοια δηλητήρια, εκμηδενίζεται. Ωφελούνται ηγεμόνες και αρπακτικοί γείτονες.
Άμα πάνω στο σβέρκο ενός Έθνους κάτσουν εθνομηδενιστές και προπαγανδιστές, οι ζημιές έρχονται. Το Αιγαίο μας; Η Κύπρος μας; Η Θράκη μας; Η Μακεδονία μας; Η Ήπειρός μας; Οι ενεργειακοί μας πόροι, δηλαδή το μέλλον των παιδιών μας; Όμως, τα ιερά νησιά μας, όμως, δεν είναι «μεταμοντέρνα»: Δεν είναι βράχοι άγνωστης ταυτότητας και άγνωστης εθνικότητας. Κάποιοι, πάντως, φαίνεται σαν να θέλουν να καταποντιστεί το Καστελλόριζο. Όχι να στέκεται εκεί ολόρθο, δικό μας, με χωρικά ύδατα, υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Τέτοιες θέσεις, αναμφίβολα, υπηρετούν υπερατλαντικούς αφέντες και αρπακτικούς γείτονες.
Οι έλληνες είναι εγγενώς ειρηνόφιλοι και φιλοπάτριδες. Προτερήματα βαθειά ριζωμένα στην παράδοση του Έθνους μας. Φιλοπατρία ίσον πίστη και νομιμοφροσύνη στο Έθνος, προσήλωση στα εθνικά σύμβολα, τις παραδόσεις, τον εθνικό πολιτισμό, την γλώσσα, την δημοκρατία και την ελευθερία. Φιλοπατρία σημαίνει αυτοθυσία, αν χρειαστεί, για την υπεράσπιση ιερών, οσίων, βωμών και εστιών. Εδώ είμαστε, εδώ ανήκουμε, εδώ θα το παλέψουμε και εδώ θα πεθάνουμε. Εθνομηδενιστές και κατ’ επάγγελμα καθωσπρέπει προπαγανδιστές, συνέλθετε. 
«Έθνος της Κυριακής», 13.2.2010 – www.ethnos.gr


12 σχόλια:

  1. Ίσως στις 23 φλεβάρη κύριε καθηγητά,να δώ πως θα ξεμπερδέψουμε απο αυτή την κατάσταση,το σίγουρο πάντως είναι ότι η χώρα βράζει......

    Σε όλα τα μπλόγκ βλέπω αναρτήσεις σχετικά με την ημερομηνία αυτή,με πολύ κακές διαθέσεις.

    Έχω μια υποψία ότι θα προκυρηχθούν εκλογές πρίν απο αυτή την ημερομηνία για να εκτονωθεί κάπως η ένταση,θα δείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ είναι τα παληκάρια
    Επιδημίες νεοεθνικισμού
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_6_23/01/2011_429837
    Μεγίστη ανευθυνότητα και αδικαιολόγητα υπέρμετρη αισιοδοξία
    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/01/blog-post_2101.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+InfognomonPolitics+%28InfognomonPolitics%29

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παπαριες (οχι ...πιπεριες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,ΚΥΡΙΑΚΗ 13 Φεβρουαρίου
    2011.
    Τού ΘΑΝΟΥ ΒΕΡΕΜΗ(Αντιπροέδρου τού ΕΛΙΑΜΕΠ)

    Περικοπή:
    "...Η συγκεκριμένη αντίληψη τού έθνους πού επιστρέφει επίμονα στή γερμανική ιστορία μέ καταστροφικές συνέπειες(κάποτε)*,ουδεμία σχέση έχει μέ τό είδος τού πολιτισμικού εθνικισμού τού ορθλογιστή Κοραή,αλλά καί τού ρομαντικού*Παπαρρηγόπουλου..."

    *Κύριε Βερέμη,δέν υπάρχει "περιούσιος"λαός,ούτε "μαύρα"πρόβατα στήν κοινωνία τών εθνών.
    Όποιος τό υποστηρίζει είναι διαφορετικός εθνικιστής ,δηλαδή ενεργεί σέ βάρος άλλης εθνικότητας.

    *(Ρομαντικός)Ρωμαντικός,-ή,-όν, όπως αναφέρει τό λεξικόν είναι:
    αυτός πού αναφέρεται σέ ωρισμένην τεχνοτροπίαν η οποία έχει κλήση προς τό ιδανικόν,τό φανταστικόν,τό θαυμαστόν,τό περιπετειώδες,τόν ρεμβασμόν...
    Ο εραστής τού τελείου καί ιδανικού.
    Εδώ θά απαντήσει ο αείμνηστος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΤΣΟΣ μέσα από τό βιβλίο του "Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΏΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ"
    ΚΕΦΑΛΑΙΑ Α'
    Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΊ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΉΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΆΣ,Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.

    -Η φιλοσοφία ως θεωρία λόγου......
    -Η φιλοσοφία ως συστηματική θεωρία.....
    -Ως θεωρία ιδεών.........
    -Ως θεωρία τού πνεύματος....
    -Ως εσωτερική ελευθερία....
    -Η κοινωνική φιλοσοφία.....
    "Η επιστήμη είναι η πραγματοποίηση τής ιδέας τής α λ ή θ ε ι α ς,μιάς ιδέας τού πνεύματος.Διότι μάς δίνει αλήθεια,έχει νόημα,έχει αξία,έχει λόγον υπάρξεως.Αλλά καί η φιλοσοφία είναι επιστήμη,αλλά επιστήμη τού όλου.Δέ ζητάει τήν κατά μέρος αλήθεια,αλλά ζητάει τήν κατ'αλήθειαν νόηση τού όλου,πού υπάρχει μόνον ως πνεύμα έκ τής συναναφοράς τού όλου προς τίς ιδέες.Η αλήθεια είναι ι δ έ α..."

    Καί όπως λέει καί ο ποιητής:
    "άστραψεν Φώς καί γνώρισεν
    ο ν ι ό ς τόν εαυτόν του"

    Κλειστήκατε μέσα στά "τείχη"τής ευδαιμονίας σας ωρισμένοι....καί δέν ακούετε τήν φωνήν έξω τών Πολιτών,πού πλησιάζει!!!
    Φεύ!!!
    ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!τί ωραία λέξη ελληνική.
    Ιδέες...Ideas!!!
    ΠΟΛΥΒΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εύγε! Κύριε Καθηγητά..

    Και Αμήν....


    Φιλοπατρία σημαίνει αυτοθυσία, αν χρειαστεί, για την υπεράσπιση ιερών, οσίων, βωμών και εστιών. Εδώ είμαστε, εδώ ανήκουμε, εδώ θα το παλέψουμε και εδώ θα πεθάνουμε. Εθνομηδενιστές και κατ’ επάγγελμα καθωσπρέπει προπαγανδιστές, συνέλθετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι έλληνες θα βρουν τον δρόμο τους μόνο άμα απαλλαγούν από τις αβαρίες των δυτικών πατρόνων τους. Πατρόνων που τους έβαλαν στο σβέρκο το νεοελληνικό κρατίδιο και τώρα τους στέλνουν διάφορα καθίκια να τους βρίζουν. Βέβαια, την Βυζαντινή Ανατολή την έχουν άλλοι πια.
    Μπορούν οι νεοέλληνες, όμως, να μαζέψουν τις δυνάμεις τους και να τραβήξουν μπροστά.

    Καθαρές σκέψεις και καθαρό μυαλό βοηθούν

    Λαπαθιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εδώ είμαστε, εδώ ανήκουμε, εδώ θα το παλέψουμε και εδώ θα πεθάνουμε.
    13 Φεβρουαρίου 2011 9:03 μ.μ.
    Ο/Η ΑΠΕΛΛΗΣ


    Για ποια πατριδα θελεις να πεθανεις
    μηπως για αυτην που τρωει τα παιδια της και εσενα σε εχει σε χοντρο δουλεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άλλο η πατρίδα και άλλο αυτοί που κατά καιρούς την καβαλλικεύουν. Η εθνική μας ανεξαρτησία δεν είναι κάτι που κερδίζεται από την μια μέρα στην άλλη.
    Βέβαια, πολλά οφείλονται σε δικά μας λάθη. Για παράδειγμα το γεγονός ότι τις τρεις τελευταίες τους βλέπαμε να είχαν γίνει ένα σύστημα ο κλέψας του κλέψαντος και εμείς με απάθεια κοιτούσαμε. Για να μην πω ότι χειροκροτούσαμε στις πλατείες με κομματικά σημαιάκια όπως κανένας συγγενής μας διοριζόταν στο δημόσιο.
    Να μιλήσουμε και τώρα: Δεν λέω ότι οι άλλοι είναι πολύ καλύτεροι. Αλλά τι είναι αυτό το πράγμα που κάθισε στο σβέρκο μας, που περιτρυγυρίζεται από ξένους συμβούλους και που μας δίνει γουλιά γουλιά στους ξένους.
    Αυτοί λοιπόν δεν είναι η πατρίδα μας και δεν θα πεθάνουμε για αυτούς. Για την πατρίδα όμως να είμαστε πάντα έτοιμοι
    Σωστά τα λέει το άρθρο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για ποια πατριδα θελεις να πεθανεις
    μηπως για αυτην που τρωει τα παιδια της και εσενα σε εχει σε χοντρο δουλεμα.

    14 Φεβρουαρίου 2011 8:13 π.μ.

    -------------------

    Με πρόλαβε ο 14 Φεβρουαρίου 2011 10:09 π.μ.
    Λάθος εντύπωση έχεις για αυτό που ονομάζουμε Πατρίδα. Μην τη συγχέεις με τους αλήτες που μας κυβερνούν!!
    Πατρίδα συν πολλά άλλα, είναι και οι άνθρωποι που αγαπάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύριε καθηγητά, ευχαριστούμε για τα δυνατά σας λόγια.
    Θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα αν έχετε κάποια άποψη-ανάλυση για το ψυχολογικό υπόβαθρο του εθνομηδενιστή. Πώς αλήθεια διαμορφώνεται μια τέτοιου είδους συνείδηση; Μόνο με την προπαγάνδα, δεν το πιστεύω, γιατί θεωρώ ότι χρειάζεται και το ανάλογο υπόβαθρο. Γνωρίζω ότι οι πατριώτες έχουν ένα συγκεκριμένο υπόβαθρο, σεβασμό στις ρίζες και τις οικογενειακές τους καταβολές, σεβασμό και εκτίμηση στις θυσίες των προγόνων τους. Οι άλλοι τι έχουν και είναι τόσο επιρρεπείς στον μηδενισμό αυτών των αξιών;
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητή κ Γαληνού καλησπέρα.
    Η ιστορική αλληλουχία συντομογραφικά, έχει ως εξής: Ο (υλιστικός) μοντερνισμός θεωρούσε ότι «ο πολίτης μπορεί στην ιδιωτική σφαίρα να είναι ότι θέλει φτάνει όταν προσέρχεται μέσα στην δημόσια σφαίρα να αφήνει τον πνευματικό του κόσμο εκτός των τειχών της Πόλης». Η έλευση της μαζικοπαραγωγής και μαζικοκατανάλωσης (σύμφωνα και με την μοναδική ανάλυση του Παναγιώτη Κονδύλη στο πολύ σπουδαίο κείμενό του «Η παρακμή του Αστικού Πολιτισμού»), συνοδεύεται με δύο γεγονότα.
    Πρώτον, η κατάτμηση των πάντων απαιτεί και κατάτμηση της προσωπικότητας του ατόμου, κοντολογίς αποδόμησή του.
    Δεύτερον, η απειθάρχητη φύση του ανθρώπου που θέλει ως πολιτικό ον να προσέρχεται μέσα στην δημόσια σφαίρα του κράτους του μαζί με το πνεύμα του, δεν αρκούσε πλέον με τα τείχη που κτίζονταν γύρω από την Πόλη για να κρατήσουν τον Άνθρωπο έξω και να έχουν εντός των τειχών μόνο το απρόσωπο άτομο. Την ύστερη εποχή, αναπτύσσεται το «κριτικό κίνημα» με αναρίθμητες εκδοχές. Καταληκτικά, είναι βασικά οι ίδιες. Μια κυρίαρχη, όμως, είναι οι κριτικοί αποδομηστές ή καθ’ ημάς, προς το ορθότερο, εθνομηδενιστές. Περιττό να πω ότι υπάρχουν μύριες μαρτυρίες και έξοχες αναλύσεις που καταδεικνύουν ότι τελικά τα ηγεμονικά κράτη εκμεταλλεύονται την «αποδομηστική» ιδεολογία κατά όσων κρατών θέλουν να ισοπεδώσουν και ελέγξουν πολιτικά.
    Σταματώ εδώ λέγοντας ότι την αναγωγή στο διεθνές της μοναδικής ανάλυσης του Κονδύλη επιχείρησα να την κάνω στο «Κοσμοθεωρία των Εθνών» (http://www.ifestosedu.gr/104ΕθνικήΚοσμοθεωρία.htm). Σε πλήρη ανάπτυξη ο μεταμοντερνισμός ως αποδόμηση του ανθρώπου σίγουρα απαιτείται να ανατρέξετε στον «Η παρακμή του Αστικού Πολιτισμού». Συναφές πλην πολύ δύσκολο κείμενο το δίτομο «Το πολιτικό και ο άνθρωπος» του Κονδύλη.
    Πάντως, πρέπει να πω ότι για το «Κοσμοθεωρία των Εθνών» που ακόμη δεν παρουσίασα δημόσια, στο κεφάλαιο 5 κάνω μια πολύ παραστατική ανάλυση του μεταμοντερνισμού που πολλούς συγκλόνισε και που πολλοί μου συνέστησαν να κάνω μια ξεχωριστή ανάλυση (στηριγμένη στο κεφάλαιο 5). Πολλοί επίσης βρήκαν πολύ εύστοχο το επιχείρημα ότι η απόληξη του μεταμοντερνισμού είναι τα ανθρωπολογικά Σόδομα και τα Γόμορρα. Ο Κονδύλης αυτό βασικά περιγράφει χωρίς να το λέει, πλην για επιστημολογικούς λόγους στέκεται στο περιγραφικό και αξιολογικά ουδέτερο σκέλος. Είναι το μόνο σημείο διαφοροποίησής μου με τον Κονδύλη, καθότι υποστήριξα ότι όταν μιλάμε για τέτοιο εκμηδενισμένο τέλμα που τόσο καλά περιγράφεται στον μαρκήσιο de Sade δεν χρειάζεται αξιολογική ουδετερότητα. Τι να την κάνεις την αξιολογική ουδετερότητα όταν μιλάμε για επάνοδο στην αποκτήνωση.
    Ταυτόχρονα με το «Κοσμοθεωρία των Εθνών» κυκλοφόρησε και το έξοχο «ολοκληρωμένος μηδενισμός» του Ζιάκα.
    Π. Ήφαιστος, www.ifestosedu.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστώ κύριε καθηγητά για την απάντησή σας και τις υποδείξεις πηγών.
    Αντιλαμβάνομαι την ευστοχία του παραλληλισμού "Σόδομα και Γόμορα" καθώς και της περίπτωσης Μαρκησίου Ντε Σάντ (σαδισμός).
    Αραγε, οι εθνομηδενιστές τι λένε για όλα αυτά (αν φυσικά τα έχουν ακούσει..);;
    Και πάλι σας ευχαριστώ,
    Με τιμή, Ελίνα Γαληνού

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.