2/2/11

Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει…

Από αυτή την Πέμπτη, μη χάσετε μαζί με τα «Επίκαιρα», μία μεγάλη προσφορά: Την τετράτομη «Ιστορία της Τουρκοκρατούμενης Ελλάδας» το βιβλίο του ιστορικού μας Κωνσταντίνου Σάθα. Μεταφορείς μιας «άλλης αλήθειας», θέλησαν πρόσφατα να μεταλαμπαδεύσουν νέα γνώση στον «ελληνόφωνο πληθυσμό» της χώρας. Καταγγέλλοντας όλους τους άλλους, ενδύθηκαν μανδύα νεοτερικότητας και επιστράτευσαν σειρά επιχειρημάτων για να αποδώσουν εκσυγχρονιστικά την Ιστορία του Τόπου. Κατανάλωσαν, ως φαίνεται, πολλή φαιά ουσία, αλλά φαίνεται ότι έφτασαν σε άκρα που οι ίδιοι κατήγγελλαν.


Θέλησαν να γράψουν και, ανάμεσα στα άλλα, να διδάξουν στα παιδιά μας πως στη Σμύρνη, το ’22, δεν συνέβη τίποτε άλλο παρά ένας «συνωστισμός» των Ελλήνων, που προσπαθούσαν να μπουν στα πλοία και να φύγουν. Πέταξαν στο χρονοντούλαπο ντοκουμέντα, εικόνες και μαρτυρίες για τις ανελέητες σφαγές, τους βιασμούς, τους εμπρησμούς και τις λεηλασίες. Και έγραψαν βιβλία διδαχής της ιστορίας, αλλοιώνοντας την Ιστορία.


Τη φήμη του στρογγυλέματος εζήλωσαν, όπως φαίνεται, και άλλες γραφίδες. Αποφάνθηκαν και επιχείρησαν να διαδώσουν, ανάμεσα στα πολλά άλλα, ότι η επανάσταση του ’21 αποτελούσε επεκτατική εθνική πολιτική, ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα δημιουργήθηκε έξωθεν, ότι είναι απατηλή και ψευδαισθητική. Ότι, δηλαδή, η ταυτότητα των Ελλήνων είναι κάτι πλαστό και ξενόφερτο.

Άρχισαν, ταυτόχρονα, να μοιράζουν χαρακτηρισμούς σε όποιον έχει μια άλλη άποψη. Ότι, για παράδειγμα, είναι ρατσιστικό να λέμε πως έχουμε πολλούς μετανάστες. Μίλησαν για πραγματική γνώση της Ιστορίας, αλλά αγνόησαν ότι η Ιστορία δεν γράφεται με χαρακτηρισμούς και επιθετικούς προσδιορισμούς, αλλά με γεγονότα, τοποθετημένα και αξιολογημένα στο ιδεολογικό, το κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον που αναπτύχθηκαν.

Καθηγητές πανεπιστημίου και άλλοι ερευνητές θέλησαν τώρα να ξαναγράψουν την ιστορία του ’21, να τη μάθουμε σωστά. Και, βέβαια, μπορεί να προσθέτουν πολλά. Φαίνεται όμως ότι αφαιρούν εξίσου σημαντικά. Αλλά και ότι αλλοιώνουν κρίσιμες αλήθειες ανεπίδεκτες αμφισβήτησης.

Πώς, άλλωστε, μπορούν να τοποθετούν στο 1821 τη «γέννηση ενός Έθνους»;Πώς μπορούν να συγχέουν και να ταυτίζουν τις έννοιες Έθνος και Κράτος;Μορφωμένοι άνθρωποι, δηλαδή, πώς γίνεται να αγνοούν ότι το ’21 δεν γεννήθηκε Έθνος, αλλά Κράτος;Και πώς να μην προκαλούν όταν διαγράφουν, εμμέσως πλην σαφώς, την αλήθεια της Παλιγγενεσίας;

Όταν ξένοι μελετητές ομογνωμούν στη διαπίστωση ότι το ’21 αναγεννήθηκε ένα Έθνος που υπήρχε στους αιώνες, πώς να εξηγηθεί ο ουρανοκατέβατος, πρόσφατος, αλλά και παλαιότερος, ισχυρισμός των δικών μας ότι μόλις τότε γεννήθηκε το Έθνος;

Ασφαλώς η Ιστορία δεν γράφεται με μύθους και απαρίθμηση ηρωικών στιγμών. Ούτε με απόπειρες δικαίωσης των Ελλήνων κατέναντι παντός άλλου. Ούτε με γενικεύσεις μεμονωμένων –θετικών ή αρνητικών– περιστατικών. Αλλ’ ούτε και με αφαίρεση πραγματικότητας. Βασικά στοιχεία της Ιστορίας είναι η πληρότητα στην παράθεση γεγονότων, η σύνθεση και η ανάλυσή τους στο περιβάλλον που αναπτύχθηκαν, η ανάδειξη της σχέσης αιτίας και αιτιατού.

Δεν μπορεί, λοιπόν, από όσα προϋπήρξαν της Εθνεγερσίας να επιλέγονται τα όποια ψήγματα ανάπτυξης και να αγνοούνται, να παραμερίζονται ή να υποτιμώνται μείζονος σημασίας γεγονότα, όπως το παιδομάζωμα, οι συστηματικές επιχειρήσεις εξισλαμισμού, οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις, που πνίγηκαν στο αίμα.

Η ιστορία της επανάστασης του ’21 δεν μπορεί να γραφεί παρά μόνο εάν ξεκινά από την Ιστορία της Τουρκοκρατούμενης Ελλάδος. Εκεί, άλλωστε, θα βρεθούν οι αιτίες, οι δυνάμεις, οι παράγοντες που οδήγησαν στην Εθνεγερσία και την Παλιγγενεσία.

Αυτή την πτυχή –βασική πτυχή της Ιστορίας μας– θέλουν σήμερα να υπομνήσουν τα «Επίκαιρα». Είναι, πιστεύουμε, μια προσφορά στην εθνική αυτογνωσία, που τόση ανάγκη έχουμε στις δύσκολες ημέρες που διέρχεται ο Ελληνισμός. Είναι η ιστορία που καταδεικνύει ότι η Ελλάδα δεν γεννάται σαν κάτι καινούριο το ’21, αλλά αναγεννάται, μέσα από αγώνες που ξεκίνησαν πολύ πιο πριν και οδήγησαν στο σημερινό ελληνικό κράτος πολύ πιο αργά. Είναι η Ιστορία της ανάτασης του Έθνους που επαναλαμβάνεται σε δύσκολες και κρίσιμες ώρες.

Επιλέξαμε, για το σκοπό αυτό, το βιβλίο του ιστορικού μας Κωνσταντίνου Σάθα Ιστορία της Τουρκοκρατούμενης Ελλάδας. Και δεν χρειάζεται να προσθέσουμε τίποτε περισσότερο, αφού ο τίτλος του μιλά για την αιώνια Ελλάδα, την Ελλάδα που τουρκοκρατείται, την Ελλάδα που υπάρχει και πολεμά πολύ πριν το ’21.

Από τα βάθη του παρελθόντος μας, το βιβλίο του Κωνσταντίνου Σάθα είναι μια απάντηση σε κάθε απόπειρα αμφισβήτησης της ταυτότητας και της Ιστορίας του τόπου μας. Απάντηση στις πολιτικές και τις αντιλήψεις που, χρόνια τώρα, όποια ελατήρια κι αν έχουν, καταλήγουν στη δημιουργία αλλοτριωτικών εντυπώσεων. Τείνουν, δηλαδή, να προκαλέσουν σκουριά στον κορμό του Έθνους. Λησμονώντας, προφανώς, πως σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει…

Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου, μαζί με τα «Επίκαιρα» ο πρώτος τόμος του βιβλίου.
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

22 σχόλια:

  1. Θεραπεία,
    α.περιποίησις,επιμέλεια,επισκευή(ναών),λατρεία(πρός ήρωες,θεούς..),εκδήλωσις,τελετή.
    "Πλάτ.Πολ.427β "θεών τε καί δαιμόνων καί ηρώων θεραπεία",Πάπ.(η τού δεσπότου θεού θεραπεία).
    β.Η πρός συντήρησιν μέριμνα(θεραπέυομεν πάσαν θεραπείαν).
    γ.Επί τού σώματος:φροντίδα προς καλήν διατήρησιν(τήν σώματος περιποίησιν),στολισμός(ρούχα,ενώτια...)γιά καλήν εμφάνισιν...
    δ.Πρόθυμη υπηρεσία,εξυπηρέτησις γιά κάτι.Εκδούλευση πού γίνεται γιά απόκτηση τής Εύνοιας.
    ε.Παροχή από τόν Ιατρόν ιατρικής φροντίδας,περίθαλψις,δηλαδή περιποίησις τού α σ θ ε ν ή.
    Πλάτ.Πρωτ.354Α,"τάς υπο τών ιατρών θεραπείας,τάς δέ διά καύσεών τε καί τομών..γιγνομένας"=(φωτιά=καυτηρίασις,μαχαίρι=τομές κ.τλ.)καί θεραπεία,αγωγή από τόν ιατρό καί μέ φάρμακα.
    στ.Αποκατάστασι ζημίας:
    Τό δημόσιο δίκαιο καποιοι τό καταπάτησαν,αίτηση λοιπόν από τόυς ιδιώτες Πολίτες,πρός τήν αρχήν-ές τής Πολιτέιας ,πρός αναγνώριση τών καταπατηθέντων δικαιωμάτων ,από τούς Δημόσιους Άρχοντες διαχρονικά!
    Τί ζητάμε οι Έλληνες Πολίτες;
    Θεραπεία τού Πολιτικού Συστήματος,τής πολιτικής μας ζωής!
    Κάποιοι παρανόμησαν καί ένεκα τούτου μάς καταπάτησαν όλα τά δίκαιά μας!Πολιτικά-Εργασιακά-Κοινωνικά-Πολιτισμικά-Πολιτιστικά-Εθνικά(λογω παραλείψεων Κύπρος κτλ),Οικονομικά!!!
    Όμως τό Σύνταγμα λέει:"τά δικαιώματα καί οι ελευθερίες τών Ελλήνων εναπόκεινται εις τόν Πατριωτισμόν τών Ελλήνων".
    Τί ωραία ελληνική λέξις!
    Θεραπεία!
    Αγγλιστι=Therapy!
    Θ ε ρ α π ε ί α!!!
    "ευσείνετος Οξυδερκείη(α)=Σάν τό φτερό καί Σκέψι,γιά τό καλό μας!
    Μέ Φρόνησι!Νά κάνουμε όλοι τήν αυτοκριτική μας!
    Τήν θεραπεία μας!ΕΙΘΕ!
    ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστη κινηση, αλλα το προβλημα ειναι η νεα γενια. Τα παιδια μαθαινουν ιστορια απο τηλεοραση και ιντερνετ σημερα. Δε θα καθησουν να διαβασουν το βιβλιο του Σαθα. Το "σοου" του Βερεμη και των χορηγων του θα δουν. Ιστορια με χορηγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 10:38 κάνουμε το χρέος μας , το αποτέλεσμα δεν πρέπει και δεν μπορεί κανείς να το προδικάσει.

    Απο εκεί και πέρα , όπως έκανα και με την εφημερίδα Παρασκευή και 13 που είχε ένθετο για την κρίση στα Ιμια, το ίδιο θα πράττω κάθε φορά σε ότι θεωρώ ότι βοηθά στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
    Ιαπετός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι και δική μας επιλογή και μέριμνα τι ιστορία θα μάθουμε στην σημερινή νεολαία .Δεν είμαστε μόνο τροφοί , ας κάνουμε εμείς ό,τι καλύτερο μπορούμε και τα υπόλοιπα θα τα κρίνει η ιστορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η λυση ειναι μια πλεον.
    Δημιουργια μιας υπογειας αλλα εθνικης οργανωσης που θ'αρχισει να τους ξεπαστρεβει εναν-εναν. Μεχρι να αρχισουν να συμμορφωνονται.
    Με δημοκρατικες μεθοδους δεν αντιμετωπιζεις αυτα τα υπουλα καθαρματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "΄Εστειλεν ο Μπραίμης καταπατητάδες νά ιδή πού είμαι καί τί ασκέρι έχω,καί έδωσε ενός ρωμιού 300 μπαρμπούτια διά νά μάθη που είμαι νά μού ρηχθή επάνω καί εγώ τόν έπιασα καί έστειλα εις τήν δ η μ ο σ ι ά καί τόν
    ε κ ρ έ μ α σ α μέ ένα χ α ρ τ ί στήν πλάτη πού έλεγε τό φταίξιμό του:"Π ρ ο δ ό τ η ς τού ΄ΕΘΝΟΥΣ!"
    ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος (12:08μμ): "...δεν αντιμετωπιζεις αυτα τα υπουλα καθαρματα...."

    Μη νομίζεις ότι η υπουλία εξαντλείται στη μαύρη προπαγάνδα τού Αλαφούζου, τού Βερέμη, τής Ρεπούση και ΣΙΑ. Αυτοί τουλάχιστον είναι κραυγαλέα γιουσουφάκια και γι αυτό ξεσηκώνουν θύελλα αντιδράσεων και τελικά ξυπνάει ο κόσμος.

    Ακόμα πιο ύπουλη προπαγάνδα επιχειρείται μέσω άλλων, δήθεν πατριωτικών καναλιών. Όπως αυτών που πλασάρουν π.χ. το περίφημο ιδεολόγημα τής "Ρωμανίας". Σού χώνουνε μπροστά στη μάπα το μεγαλείο τού Βυζαντίου και σε αφήνουν (έντεχνα) να οραματίζεσαι τη "νέα" Ανατολική Αυτοκρατορία. Αυτό από μόνο του είναι ισχυρό κίνητρο για κάθε καλόπιστο πατριώτη να παρασυρθεί και να δει θετικά το "εγχείρημα". Και άμα τσιμπήσει ο πελάτης, αρχίζουν μετά να χύνουν σταγόνα - σταγόνα το εθνομηδενιστικό δηλητήριό τους, όπως:

    1. "Δεν είμαστε Έλληνες, είμαστε Ρωμαίοι". Άλλοι αποδομητές παλιότερα, όπως ο Φαλμεράυερ κλπ, μάς έλεγαν ότι είμαστε Τούρκοι, Σλάβοι, Αλβανοί, κλπ. Αυτοί εδώ μάς λένε ότι είμαστε Ρωμαίοι. Ότι νά 'ναι δηλαδή, αρκεί να μην είμαστε Έλληνες. Αυτό τσούζει όσους κατά καιρούς μάς επιβουλεύονται και από αυτό θέλουν να μάς αποκόψουν.

    2. Αναπαράγουν και προβάλλουν το κουφό επιχείρημα του ΕΛΙΑΜΕΠ (Βερέμης, Κουλουμπής, Σόρος, και ΣΙΑ) ότι "Έλληνες μάς έκαναν οι διαφωτιστές, ενώ δεν ήμασταν"... Και βέβαια, και μόνο στο άκουσμα τού ονόματος τού Αδαμάντιου Κοραή, τούς πιάνει αμόκ και ντελίριο!

    3. Αποδομούν την ίδια τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, προσπαθώντας απεγνωσμένα να αφαιρέσουν οτιδήποτε το ελληνικό από αυτήν, αποκρύπτοντας ή συκοφαντώντας ιστορικές πηγές που τούς διαψεύδουν. Και βέβαια, βγάζουν χολή και ξύδι εναντίον τής Αρχαίας Ελλάδας.

    Και πάει λέγοντας. Πίσω από όλα αυτά, το βασικό ζητούμενο είναι ένα: Να πλήξουν τον Ελληνισμό δημιουργώντας ανύπαρκτο ρήγμα στην ιστορική συνέχεια τού έθνους. Με την επίκληση τής Βυζαντινής αυτοκρατορίας (που συγκινεί όλους τούς Έλληνες) παρασύρονται πολλοί. Γι αυτό τώρα τελευταία δημοσιεύονται και άρθρα και επιστολές στις εφημερίδες γύρω από το "ζήτημα" αυτό. Άλλοι πάλι "αφήνονται" να παρασυρθούν. Δεν μπορείς να ξέρεις ποιός απλά παρασύρεται και ποιός "αφήνεται" να παρασυρθεί. Ένας προβεβλημένος πάντως που κάνει λόγο για "Ρωμανία" είναι και ο π. Μεταλληνός (μ' αρέσει που ο τζίμης τον συμπεριλαμβάνει και στους νεο-εθνάρχες του). Δεν σκοπεύω να κάνω δίκη προθέσεων, αλλά πρώτον το να δημιουργείται και δεύτερον το να συντηρείται ένα τέτοιο "ζήτημα", σε μιά εποχή που κάποιοι προσπαθούν να μάς τοποθετήσουν στο απόλυτο ιστορικό κενό, δεν μου μοιάζει και για πολύ αθώο (για τούς πρώτους) ούτε και για πολύ σοφό (για τούς δεύτερους)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προς ΠΙΓΚΟΥΙΝΟ

    εχεις διαβασει τη γραφει ο πατερ μεταλληνος;εχεις ακουσει τη λεει;
    διαφορετικα πως κατηγορεις δημοσιως εναν μεγαλο ελληνα,οπως ο π.μεταλληνος,για υπουλη προπαγανδα κατα του ελληνισμου;!;
    ο μεταλληνος κατεχει τη πραγματικα ηταν το λεγομενο βυζαντιο.
    ιδεολογημα η ρωμανια;;;
    οι προγονοι σου,αφου εισαι ελληνας, αυτην αγαπαγαν για αυτην πολεμουσαν.γνωριζαν την ελληνικη καταγωγη τους,καμαρωναν για αυτην,διαβαζαν το μεγαλυτερο μερος της αρχαιας παιδειας,μιλαγαν ελληνικα ομως δηλωναν Ρωμαιοι,πανω απο ολα ειχαν την Ρωμαιοσυνη για αυτην αγωνιζονταν και του χριστου την πιστη.

    μια καχυποψια υπαρχει πραγματι προς το πατριαρχειο,ομως ο π.Μεταλληνος δεν προωθει την Ρωμανια εις βαρος της Ελλαδας.
    ο νεοθωμανοι προσπαθουν να εκμεταλευτουν το λεγομενο βυζαντιο προς οφελος τους και να υποταξουν τους ελληνες μεσω αυτου.αυτο δεν ακυρωνει την σημασια-αξια του βυζαντιου -ρωμανιας.

    εξαλλου οι εννοιες Ρωμανια-Ελλαδα ηταν σχεδον ταυτοσημες για πολυ καιρο.

    αν αγαπαμε τον ελληνισμο πρεπει να καταλαβουμε οτι φτασαμε εδω χαμηλα γιατι οι δυτικοι με τους εδω συνεργατες τους μας εκαναν να ξεχασουμε την Ρωμαιοσυνη και ετσι χασαμε τον δευτερο πυλωνα του λαου μας.
    μακαρι καποτε ΟΛΟΙ ΜΑΣ να ανακαλυψουμε παλι αυτο που μας εκρυψαν.
    μην παρασυρεσαι αθελα σου απο αυτους που πανε να μας υποταξουν στους τουρκους και μεσω του ψευτοβυζαντιου,διοτι αν μισος φυτευτει στης καρδιες μας για την Ρωμαιοσυνη,τοτε μια ζωη GREEKS Γραικοι θα μεινουμε.οπως μας καταντησαν τα τελευταια 200 χρονια.


    Α.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μην προδικάζετε το αποτέλεσμα που προκαλεί η "ιστοριογραφία" του ΣΚΑΙ. Προσωπικά με βοήθησε να μάθω για τον 2ο Παγκόσμιο. Όταν πριν χρόνια είδα ένα 35-ωρο ντοκυμαντερ μου έμεινε η απορία εάν η χώρα μας συμμετείχε στον πόλεμο και με ποιανού το μέρος. Μετά από ένα πενταετές ταξίδι σε αρκετά ιστορικά βιβλία και απομνημονεύματα ξέρω τελικά τι έγινε. Χάρη στον όμιλο.
    Σχετικά με το '21, εσείς τελικά καταλάβατε εάν είναι ο Αλή Πασάς Εθνάρχης μας ή όχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ρωμιοσύνη=Ελληνοσύνη!
    διαβάστετο καί βουστρουφηδόν!

    ΕΛΛΑΔΑ ΝΆ ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΦΩΣ!
    ΤΗΝ ΓΡΑΙΚΟ ΛΑΝ ΔΗ=ΤΗΝ ΧΩΡΑ(ΒΡΑΧΟ)ΒΕΒΑΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΤΉΝ ΠΕΤΡΙΝΗ ΕΛΙΟΧΩΡΑ-ΗΛΙΟΧΩΡΑ!

    Μήν μασάμε,τούς...μασάμε!!!
    ΠΟΛΥΒΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό είναι νά βρείτε τό βιβλίο του Σάθα στήν καθαρεύουσα. Είναι εκπληκτικό!

    Τίς απόψεις των γενίτσαρων του Σκάϊ τίς διάβαζα πρίν από 15 χρόνια στό διαδίκτυο από τούς Τουρκαλάδες καί έπαιρνα ασπιρίνες γιά νά συνεχίσω τό διάβασμα. Πού νά ξερα! Παραθέτω αποσπάσματα:

    "Among the Greeks, on the other hand, wealthy or educated elements already enjoyed substantial privileges in Ottoman society: revolution was not so attractive to Greeks, who had much to loose. Such advantages slowed the Greek encounter with national identity in the modern form.
    "




    "The French revolution, which erupted in 1789, had much effect on some of the Greek Orthodox Christian leaders, who, being aware that their intrigues with the Tsar and other Russian notables were not successful, transferred their hopes and loyalty to France, following the appearance of Napoleon Bonaparte on the scene."


    "On the eve of the rebellion, the Greeks in the Ottoman Empire were leading relatively peaceful and prosperous lives, whilst those with wealth and education found employment in the Ottoman government service. In areas where the Greeks were in the majority they were allowed to establish their own municipalities (dimarchia), free from the interference of the state; whilst the Greek Orthodox Patriarchate centred at Istanbul, the Ottoman capital, became a privileged institution, participatimg in the administration of the Ottoman state(11) Then why did the Greek rebellion take place?"


    "The Turks of Greece left few traces. They disappeared suddenly and finally in the spring of 1821, umourned and unnoticed by the rest of the world... Upwards of 20,000 Turkish men, women and children were murdered by their Greek neighbours in a few weeks of slaughter. They were killed deliberately, without qualm and scruple... Turkish families living in single farms or small isolated communities were summarily put to death, and their homes burned down over their corpses."

    Τά κύρια σημεία της τουρκικής προπαγάνδας ήταν:

    α) Οι Ελληνες ζούσαν αρμονικά μέ τούς Τούρκους καί δέν υπήρξε λόγος επανάστασης.

    β) Επηρεάστηκαν από τήν γαλλική επανάσταση καί από Ρώρους πράκτορες.

    γ) Διέπραξαν γενοκτονία κατά των μουσουλμάνων της Πελοποννήσου.

    Η κόρη μου γύρισε από τό δημοτικό πού η δασκάλα (αριστερή καί επαγγελματίας απεργός) τούς έδειξε τήν αλήθεια γιά τό 1821 από τήν τηλεόραση του Σκάϊ: "Οι Ελληνες ζούσαν πλούσια, ασκούσαν ελέυθερα τά θρησκευτικά τους καθήκοντα καί εξεγέρθησαν γιά ...οικονομικούς λόγους. Mεγάλη ανάπτυξη είχαν τούς πρώτους αιώνες της οθωμανικής διοίκησης!

    Θά μάς κάνουν όλους Χρυσαυγίτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πρός κάποιον πού δέν ξέρει μέ ποιόν πολεμήσαμε το 1940 έχω νά του πώ τό εξής:

    Ηρθε η υπερδύναμη της εποχής Γερμανία καί μας κύρηξε τόν πόλεμο. Καί η κυβέρνησις της εποχής παρέταξε τούς λιγοστούς μαχητές στά οχυρά νά πολεμήσει τήν μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη της εποχής. Τήν δύναμη πού κατέλαβε τήν Ευρώπη μέ περίπατο. Καί οι μαχητές φώναζαν ότι "τά οχυρά δέν παραδίδονται αλλά καταλαμβάνονται".

    Σήμερα πού τό ελληνικό κράτος σέρνεται σάν ερπετό στίς απαιτήσεις άλλων κρατών μπορεί ο ανώνυμος νά καταλάβει τήν διαφορά ψυχής; Οταν οι Τούρκοι κατέλαβαν Κύπρο καί Υμια τά σκουλήκια - πολιτικοί έτρεχαν στά τηλέφωνα νά πάρουν εντολές από τούς αμερικάνους.

    Είναι προσβολή πρός τόν λοχία του πολυβολείου Π8 τό παραπάνω σχόλιο.

    6 Απριλίου 1941, 5:15'. Αρχίζει η επίθεση των Γερμανών στο Μπέλες. Ανταπαντούν οι υπερασπιστές της προκάλυψης. Στην σφοδρότητα των επίγειων και ουράνιων επιθέσεων, το ένα μετά το άλλο τα πολυβολεία σιγούν. Ο λοχίας του πολυβολείου Π8, μέ τούς συντρόφους του αντιστέκεται. Έχουν 38000 φυσίγγια και είναι αποφασισμένοι να τα ξοδέψουν μέχρι ενός. Κάποια στιγμή, ο λοχίας διατάζει τους άλλους να φύγουν. Μερικοί υπακούουν. Οι επιθέσεις συνεχίζονται, πληθαίνουν, σκληραίνουν. Μα ο λοχίας δε σταματά με το πολυβόλο του να σκορπά τον όλεθρο και το θάνατο στο Γερμανό εισβολέα. Κάποια στιγμή τελειώνουν τα πυρομαχικά. Αμέσως μετά ακολουθεί μια αλλόκοτη σιωπή. Ο λοχίας και οι σύντροφοί του βρίσκονται περικυκλωμένοι. Ο επικεφαλής γερμανός ζητά τον αρχηγό του φρουρίου Π8.


    - "Ίτσιος Δημήτριος, λοχίας πεζικού."


    - "Συγχαρητήρια λοχία." Αυτό που βλέπεις λοχία είναι έργο δικό σου, του λεέι δείχνοντας του τις δεκάδες των πτωμάτων των στρατιωτών του.


    - "Έπραξα το καθήκον μου."


    Μπροστά στα έκπληκτα μάτια των Ελλήνων και Γερμανών στρατιωτών, ο Γερμανός αξιωματικός βγάζει το πιστόλι του και στυλώνοντάς το στον κρόταφο του παλληκαριού τον εκτελεί εν ψυχρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το Ιστορικό Έργο του Κωνσταντίνου Σάθα είναι εξαιρετικό και αξίζει πολύ περισσότερο σήμερα που η Πατρίδα μας δέχεται τέτοια ύπουλη επίθεση εκ των έσω από κατ' όνομα μόνο Έλληνες.

    Θες να μάθεις τι έκαναν οι Έλληνες κατά τον Β΄ Π.Π.;

    Διάβασε την Βίβλο των Διοικητών σχηαματισμών τεθωρακισμένων μονάδων "Panzerbattles" F.W. von Mellenthin.

    Θα βρείς ότι ακριβώς ψάχνεις με τα λίγα λόγια ενός από τους καλλίτερους επιτελικούς αξιωματικούς του Γερμανικού Στρατού, ο οποίος επαινεί τους Έλληνες για τον ηρωικό και γενναίο αγώνα τους κατά των Ιταλών και των Γερμανών!

    Το βιβλίο του von Mellenthin, το είχε στο προσκέφαλό του ο στρατηγός Schwarzkopf (γνήσιο αμερικανικό όνομα,Schwarzkopf σημαίνει Μαυροκέφαλος στα Γερμανικά) διοικητής των αμερικανικών Δυνάμεων στην Καταιγίδα της Ερήμου εναντίον του Sadam Hussein!

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Παιδιά βάλτε Τράγκα σέ ανάρτηση. Είναι απόλαυση ειδικά όταν απαγγέλει Καραϊσκάκη.

    Tράγκας κατά Αλαφούζου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ Α.Α. (5:11μμ), δεν υπάρχει διαφωνία με αυτά που λες. Όταν λες π.χ. ότι: "εξαλλου οι εννοιες Ρωμανια-Ελλαδα ηταν σχεδον ταυτοσημες για πολυ καιρο", αυτό το ίδιο λέω κι εγώ με δικά μου λόγια: "δημιουργώντας ανύπαρκτο ρήγμα στην ιστορική συνέχεια τού έθνους". Είναι ξεκάθαρο ότι με τούς διαδοχικούς χρονικά όρους: Πελασγός, Έλληνας, Ρωμιός, Νεοέλληνας, περιγράφεται το ίδιο έθνος μέσα στο διάβα τής μακραίωνης ιστορίας του.

    Αυτό που εγώ καυτηριάζω, είναι όταν κάποιοι χρησιμοποιούν τον όρο Ρωμαίος σε αντιδιαστολή (και κατ' αποκλεισμό) τού όρου Έλληνας, ότι δηλαδή αν ήσουν το ένα πριν 10 αιώνες, τότε δεν ήσουν το άλλο πριν 20 αιώνες. Αυτή ακριβώς την αποκλειστική χρήση τού όρου Ρωμανία καταδικάζω, γιατί είναι ψευδεπίγραφη. Άλλωστε, στη συνείδηση τού λαού, Ρωμιός και Έλληνας σήμαιναν και σημαίνουν το ίδιο.

    Επίσης, ήμουν σαφής όταν είπα ότι πολλοί μπορούν καλοπροαίρετα να παρασυρθούν. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του π. Μεταλληνού, χρησιμοποίησα προσεγμένες εκφράσεις και δεν κατηγόρησα τον συγκεκριμένο για αυτά που νομίζεις ότι τον κατηγόρησα (για άλλους χτυπάει η καμπάνα). Ξανακοίτα το σχόλιό μου και θα δείς ότι αμέσως μετά από την πρόταση που τον αναφέρω, λέω ότι: "Δεν σκοπεύω να κάνω δίκη προθέσεων". Δικαιούμαι όμως να έχω την προσωπική μου άποψη ότι δεν θα έπρεπε να αναλωθεί σε δημόσιες κόντρες (μέσω τών εφημερίδων) με τον Σαρτζετάκη για το ζήτημα αυτό στην παρούσα συγκυρία, γιατί σε πολλούς το μόνο που απομένει είναι μια σύγχυση. Στο τέλος - τέλος θα ήταν προτιμότερο (πάλι κατά τη γνώμη μου) αυτό το θέμα να το εξέταζαν σε μιά ημερίδα για παράδειγμα, αποφεύγοντας τούς εκατέρωθεν άμεσους ή και έμμεσους χαρακτηρισμούς και μάλιστα σε δημόσια θέα (ανάγνωση). Πιστεύω να αποσαφηνίστηκαν οι όποιες αμφιβολίες σχετικά με το σχόλιό μου, γιατί στην ουσία δεν λέμε διαφορετικά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Fstav δεν μπορεί να μου περάσει πατριωτικά μηνύματα κάποιος που με 1000 και λιγότερα φύλλα λάμβανε εκατομμύρια ευρώ κρατικήε διαφήμισης με το σύστημα Ρουσόπουλου.

    Σ. Τ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ "ΧΡΙΣΤΙΝΑ", ΟΛΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ Η ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.

    ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ? ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΕΔΙΑ "ΗΛΙΟΣ"?

    ΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΠΙΓΚΟΥΙΝΕ,

    Λες οτι δεν κανεις δικη προθεσεων ομως διαβαζοντας καποιος, ο οποιοσδηποτε, το σχολιο σου θα καταλαβει οτι περιλαμβανεις τον πατηρ Μεταλληνο σε αυτους που υπουλα προσπαθουν να καταστρεψουν τον Ελληνισμο μεσω της Ρωμανιας.
    Αυτο δεν ισχυει, ο πατηρ Μεταλληνος ειναι μεγαλος πατριωτης
    και δεν του αξιζει τετοια απαξιωση.
    Οσοι δεν τον γνωριζουν θα καταληξουν στο αντιθετο συμπερασμα και οταν ξανακουσουν για αυτον θα που, ποιος αυτος;που θελει να μας κανει Ρωμαιους;μακρια απο αυτον!

    Το Ρωμεικο,ο Ελληνισμος δηλ. δεν θα παει μακρια αν μισει τον εαυτο του οπως συμβαινει τωρα,διοτι ετσι μας εκαναν.
    Αν αποδεκτουμε ως κοινωνια την διπλη ταυτοτητα μας,εχουμε ΠΟΛΥ λαδι στο καντηλι μας,ειδαλως...
    βλεπεις που οδηγουμαστε.

    Α.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητέ Α.Α., τόσο στο πρώτο σχόλιό μου όσο και στο δεύτερο (για όποιους είχαν αμφιβολία για το πρώτο)ήμουνα σαφής, επομένως γιατί επανέρχεσαι στα ίδια; Εξ ίσου σαφής ήταν και η κριτική μου για το συγκεκριμένο πρόσωπο και θέλω να πιστεύω ότι θα συμφωνείς πως κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής. Τίποτα περισσότερο (αλλά και τίποτα λιγότερο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Στην πρώτη προβολή του εξωφρενικού "1821" την ώρα που ο Τατσόπουλος μας πέταξε "οι Ελληνες ζούσαν αρμονικά με τους Οθωμανούς για 400 χρόνια-αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια της "λεγόμενης" σκλαβιάς, δεν υπήρξε κανένας ξεσηκωμός εκ μέρους των Ελλήνων..." είπα "Καλά βρε συ, που εμφανίζεται ειδήμων περί την Επανάσταση, δεν έμαθε ποτέ τίποτα για την "Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα" του Σάθα;
    Ευχάριστη η σύμπτωση με τα Επίκαιρα, να το πάρετε όλοι. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. προς 1.52

    εγραψα πιο πανω γιατι επανηλθα.
    και οπως ειπες κανεις δεν ειναι υπερανω κριτικης.
    καλη συνεχεια.

    Α.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΤΟ ΟΧΥΡΟ "ΡΟΥΠΕΛ ΔΕΝ ΚΥΡΙΕΥΘΗΚΕ!
    ΠΡΙΝ ΧΑΡΑΞΕΙ ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΑΧΑΙΟΑΡΚΑΔΕΣ ΒΓΗΚΑΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΌ ΟΧΥΡΟ ΚΑΊ Ο ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΤΙΝΑΞΕ ΜΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΤΆ ΒΡΑΧΙΑ,ΑΠΟΚΟΒΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΔΟΥ ΑΠΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΣΤΡΥΜΟΝΑ ΠΟΤΑΜΟ!
    ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΚΛΗΡΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΣΤΑΔΗΝ ΜΑΧΕΣ!ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΕΚΤΟΥΣ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΝΑ ΔΙΑΒΟΥΝ ΜΕ ΣΥΡΜΑΤΟΣΚΟΙΝΑ ΝΑ ΔΙΑΒΟΥΝ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ!
    ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ...
    .............καί ένας τραυματίας αφοπλίζεται...αλλά έχει ένα μικρό θανατηφόρο πιστόλι!(ενώ οι Έλληνες δέν εκτελούν αόπλους καί τραυματίες),και σκοτώνει τόν επικεφαλής!!!
    Η Ψυχή καί τό Σώμα του είναι εκεί,γιά νά το φυλάει στούς Αιώνες τών Αιώνων!
    Αλληλουχία!(Σκυταλοδρομία!)
    ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.