20/2/11

Τηλεοπτική τουρκολαγνεία.

Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων
http://www.diktyo21.gr/
Ανοίγοντας τη συσκευή της τηλεόρασής μου διερωτώμαι πολλές φορές αν ζω στην Ελλάδα ή στην Τουρκία. Μία μανία τηλεοπτικής τουρκολαγνείας έχει καταλάβει τους περισσότερους τηλεοπτικούς σταθμούς μας. Στο ένα κανάλι βλέπεις αφιέρωμα στη σύγχρονη Τουρκία, στο άλλο ακούς τι καλά περνούν σήμερα οι Έλληνες στην Κωνσταντινούπολη, αλλού ακούς πόσο αγαθοί και άγιοι ήσαν οι Οθωμανοί και πόσο άγριοι ήσαν οι Έλληνες επαναστάτες του 1821 που έσφαζαν αθώους, ενώ άλλα κανάλια προβάλλουν τουρκικά σήριαλ. Προς τι όλη αυτή η μανία με τον εξωραϊσμό της εικόνας της γείτονος;
Προσωπικά πιστεύω ότι ορισμένες από αυτές- όχι όλες- τις προσπάθειες εντάσσονται σε μία αφελή στρατηγική που προωθεί την επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών και του Κυπριακού με σοβαρές υποχωρήσεις του Ελληνισμού. Άρα πρέπει να προηγηθεί η βελτίωση της εικόνας του Τούρκου-παλιού και νεώτερου-στα μάτια των Ελλήνων.

Ιδιαιτέρως με ξένισε η σειρά εκπομπών της ΝΕΤ με θέμα τη σύγχρονη Κωνσταντινούπολη. Παρουσίασε μία ελληνίδα ξεναγό, η οποία κατηγορούσε εμάς τους Έλληνες ότι είμαστε προκατειλημμένοι κατά των Τούρκων. Εξεθείασε πόσο ανεκτική είναι η σύγχρονη Τουρκία προς τους Ρωμηούς της Πόλης και προς τα εκπαιδευτικά και θρησκευτικά τους δικαιώματα. Πρόβαλε ως μέγα επίτευγμα εκσυγχρονισμού των γειτόνων ότι επέτρεψαν σε έναν Έλληνα από την Β. Ελλάδα να ανοίξει εστιατόριο σε μεγάλο εμπορικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης. Γενικά επεσήμανα μία αγχώδη προσπάθεια να φανούν όλα δημοκρατικά, θαυμαστά και ευρωπαϊκά στην σημερινή Τουρκία.

Το μήνυμα της σειράς εκπομπών ήταν: Η Τουρκία είναι κάτι παραπάνω από έτοιμη για να ενταχθεί στην Ευρ. Ένωση και κακώς κάποιοι Έλληνες -και κυρίως πολλοί Ευρωπαίοι- της αρνούνται την πλήρη ένταξη. Κακότεχνη απόπειρα ωραιοποιήσεως μιας χώρας, η οποία πόρρω απέχει από τα στοιχειώδη ευρωπαϊκά δημοκρατικά πρότυπα. Και απορώ γιατί η δημόσια τηλεόραση της χώρας μας αναλαμβάνει εκστρατείες εξωραϊσμού του προφίλ της Τουρκίας, την ώρα που οι δύο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γαλλία και η Γερμανία-έχουν ξεκάθαρα ταχθεί κατά της πλήρους εντάξεως και υπέρ μιας ειδικής σχέσεως.

Ακόμη περισσότερο εξανίσταται η κοινή λογική κάθε πληροφορημένου Έλληνα, διότι τα γεγονότα διαψεύδουν αυτό το εξωραϊσμένο προφίλ. Επί παραδείγματι διερωτώμαι :Γιατί απαγορεύεται στην Κωνσταντινούπολη η λειτουργία ελληνικού βιβλιοπωλείου; Ποια σχέση έχει η «ευρωπαϊκή» εικόνα της Τουρκίας με την καταστροφή 70 ελληνικών μνημάτων στην Ίμβρο; Γιατί καμία τηλεοπτική εκπομπή από αυτές που προανέφερα δεν παρουσιάζει την πλήρη παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάννης στην Ίμβρο στην Τένεδο; Πόσο δημοκρατική είναι μία χώρα που συνδέει τη λειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης με υπερβολικές απαιτήσεις στη Θράκη;

Προσφάτως (30.1.2011) ο Σύνδεσμος Κωνσταντινουπολιτών βράβευσε στην Καλλιθέα έναν ηλικιωμένο Έλληνα διανοούμενο από την ολιγάριθμη παροικία της Βασιλεύουσας. Πρόκειται για τον Άρη Αμπατζή, ο οποίος ερωτηθείς από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημα στην ελληνική κοινότητα , απαντά: «Απελπισία. Δεν υπάρχει υποστήριξη. Ποιος θα ασχοληθεί μαζί μας;». Και όταν ερωτάται αν θα εγκαταλείψει την Πόλη απαντά : «Όχι, και ούτε πρόκειται να έρθουμε μόνιμα στην Ελλάδα. Αγαπούμε την Πόλη και στις καλές και στις κακές στιγμές. Δεν μπορούμε να την εγκαταλείψουμε όταν περνάει άσχημα». Να, λοιπόν, η πραγματικότητα για τον Ελληνισμό της Πόλης. Τελείως διαφορετική από την προσπάθεια ωραιοποιήσεως που καταβάλλουν ορισμένα ελληνικά τηλεοπτικά δίκτυα.

Το 2001 υπεγράφη μία συμφωνία μεταξύ του τότε Υπουργού Εξωτερικών και νυν Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου και του Τούρκου ομολόγου του Ισμαήλ Τζεμ, η οποία προέβλεπε την παρέμβαση επί των σχολικών βιβλίων Ιστορίας και Γεωγραφίας στις δύο χώρες για να βελτιωθούν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Ελλάς προχώρησε τάχιστα και είδαμε τον «συνωστισμό» ανακριβειών στο βιβλίο της Στ΄ Δημοτικού, ενώ η Τουρκία διατηρεί τον εθνικισμό και τον ανθελληνισμό στα βιβλία της. Μέσω της αλλοιώσεως των σχολικών εγχειριδίων επιχειρείται η δημιουργία μας νέας γενιάς ελληνοπαίδων χωρίς εθνική συνείδηση. Τώρα μέσω της τηλεοπτικής τουρκολαγνείας φοβούμαι ότι η προσπάθεια επηρεασμού στρέφεται και προς τους ενηλίκους. Να θαυμάσουμε την Τουρκία πόσο μοντέρνα και αγαθών προθέσεων είναι ώστε να προετοιμασθεί ο λαός μας για υποχωρήσεις στο Αιγαίο, στην Κύπρο, στη Θράκη και αλλού.

Είμαι βέβαιος ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν τρώει κουτόχορτο και πιστεύω ότι τελικά η απόπειρα εθνικής αποχαυνώσεως μέσω της τουρκολαγνείας θα αποτύχει. Είναι, όμως θλιβερό να βλέπουμε έναν «παντογνώστη» συγγραφέα άνευ στοιχειώδους πτυχίου Ανωτάτης Σχολής και έναν ιστορικό των πραξικοπημάτων του 20 ού αιώνος να παρουσιάζονται ως ειδήμονες για την εποχή της Τουρκοκρατίας και του 1821. Απορώ πώς δεν έχουν εξεγερθεί ακόμη η Ακαδημία Αθηνών, και τα ιδρύματα ιστορικής έρευνας. Και είναι επιεικώς απαράδεκτο να αρνούνται τον όρκο των αγωνιστών στην Αγία Λαύρα ( περί τα μέσα Μαρτίου λόγω της πανηγύρεως του Αγίου Αλεξίου στις 17 του μηνός) όταν έχει καταγραφεί και από τον Κανέλλο Δεληγιάννη και από τον Ασημάκη Φωτήλα και από την γαλλική εφημερίδα Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ και από τους ΤΑΪΜΣ του Λονδίνου της εποχής εκείνης. Και είναι ακόμη πιο βαρύ το ατόπημα όταν αρνούνται την σκόπιμη σύνδεση Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Επαναστάσεως. Την 25η Μαρτίου είχαν ορίσει οι αγωνιστές για λόγους προβολής της Ελληνορθοδοξίας, όπως ομολογούν οι ίδιοι στα κείμενά τους. Ιστορία είναι οι πηγές, όχι τα τεχνάσματα των εθνοαποδομητών.

10 σχόλια:

  1. 1."Στίς 24 τού Μάρτη μπαίνουν στήν Πάτρα σώματα ενόπλων Ελλήνων μ'επι κεφαλής τούς Βενιζέλο Ρούφο,Ασημάκη Ζαίμη,τόν Πατρών Γερμανό,τόν Σαγιά,καί Νενέκο(τόν κατοπινό συνεργάτη τού Ιμπραήμ,αλβανικής καταγωγής από τήν Ζουμπάτα Αχαίας).Οι Τούρκοι απότόν φόβο τους κλείστηκαν στό φρούριο.Στήν Πλατεία τού Αγίου Γεωργίου ο αρχιεπίσκοπος Γερμανός "έστησε τό σταυρό τού όρκου τής Επαναστάσεως".Όλοι όσοι παρευρέθησαν εκεί ορκίστηκαν μέ τό σύνθημα:"Ελευθερία ή θάνατος"!
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.ΝΙΚΟΛΗΣ,ΑΘΗΝΑ 1975
    ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ"Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821"
    {Τήν άλλη μέρα πήγε Μέγα Σπήλαιο ο Γερμανός}.
    2."...Αργότερα,τό 1354 ο Οχράν,πού πήρε τόν τίτλο τού σουλτάνου καί νυμφεύθηκε τήν κόρη τού ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ,Θεοδώρα,έστειλε στρατεύματα στήν Καλλίπολη τής Θράκης,γιά νά βοηθήσουν τόν πεθερό του στή διένεξή του γιά τό θρόνο μέ τόν Ιωάννη Δ'.Δύο χρόνια αργότερα,αποβίβασε στή Θράκη χιλιάδες λαού (Οθωμανούς)καί τούς εγκατέστεισε εκεί.....Στό ναυτικό τών Οθωμανών οι περισσότεροι αξιωματικοί καί τά πληρώματα ήταν Έλληνες......Χαρακτηριστική περίπτωση τού Εβρενού,βυζαντινού άρχοντα,ο οποίος υπηρέτησε τόν Ορχάν,ασπάστηκε τό Ισλάμ,καί υπήρξε ο κυριότερος στρατιωτικός ηγέτης τών Οθωμανών....
    Επί Μουράτ Α',δευτερότοκου γιού τού Οχράν καί τής ελληνίδας Θεοδώρας......Ο Μεχμέτ(Μωάμεθ)Β' παραχώρησε στόν Οικουμενικό Πατριάρχη σημαντικα προνόμια.Αποδέχτηκε τόν κρατικό τρόπο διοίκησης τών Βυζαντινών...τό δέλεαρ τής εξουσίας καί τού πλούτου συγκίνησαν αρκετούς .Εξάλλο,ο φόβος καή τυραννία τοπικών οθωμανών αρχόντων συνετέλεσαν,σέ αρκετές περιπτώσεις,σέ ομαδικούς
    ε ξ ι σ λ α μ ι σ μ ο ύ ς....όπως γιά παράδειγμα στή περιοχή Όφη τού Πόντο ο επίσκοπος Αλέξανδρος ,τό 1670 ,εξαιτίας διαφωνιών του προ΄ς τόν προιστάμενό του μητροπολίτη Τραπεζούντος,όχι μόνο ο ίδιος ασπάσθηκε τό μουσουλμανισμό,αλλά πήρε μαζί του καί 65.000 άλλους χριστιανούς τής περιοχής του....Έτσι παρατηρήθηκε ότι μεταξύ 1453 καί 1623,από τούς 47 μεγάλους Β Ε Ζ Ί Ρ Η Δ Ε Σ(πρωθυπουργούς)μόνον πέντε ήταν τουρκικής καταγωγής..κ.ά...*"
    ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΏΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
    Χάρης Τσιρκινίδης.

    *π.χ.ο ΌΜΗΡΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ(Ομέρ Βρυόν)!!!
    Ρέ μπάς κ'είναι ...από αυτούς τούς κρυφούς,γιά τόν φόβο τού "Γέρου"...καί τώρα εμφανίστηκαν ;
    "έρκος οδόντων!"
    Πολύβιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μας ενδιαφέρουν οι απόψεις σεναριογράφων που το παίζουν ιστορικοί για την ελληνική επανάσταση.
    Πιστεύουμε ότι το κανάλι που παρουσιάζει την σεναριοιστορία είναι κατάλληλο περισσότερο για αναδασώσεις παρά για ιστορικές σειρές.
    Όσο για τον Κολοκοτρώνη που τον καταγγέλουν για τα λάφυρα της Τριπολιτσάς καλά έκανε και τους τα πήρε,και δεν ζήτησε την άδειά τους , μήπως θέλει το κανάλι τους να του στείλει το χαρτί της περαίωσης ?
    Τους έχουμε χεσμένους και αυτούς και τα κανάλια τους καθηγητάδες και τους δημοσιογράφους τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η μάχη στο Βαλτέτσι

    Η μάχη στό Βαλτέτσι 12-13 Μαίου 1821 ,αποτελεί τήν πρώτη μεγάλη αναμέτρηση,καί αποφασιστική ,Ελλήνων καί Τούρκων στήν Μωρέα.Σέ αυτή πήραν μέρος,σέ αρμονική συνεργασία,αρκετοί Μωραίτες οπλαρχηγοί,προκειμένου νά αντιμετωπίσουν 14.000 Τούρκους πού,μέ ορμητήριό τους τήν Τριπολι(τσά),φιλοδοξούσαν νά διαλύσουν τό στρατόπεδο πού είχαν οι Έλληνες.Η αναμέτρηση πήρε τή μορφή συγκλονιστικής σύγκρουσις."Η δέ μάχη δέν έπαυσεν ουδέ μίαν στιγμήν παρά τών Ελλήνων τόσον εντός τών προμαχώνων,όσω καί τών έξωθεν,διαρκέσασα 23 ολοκλήρους ώρας"λέει ο Αμβρόσιος Φραντζής.
    Ο Κολοκοτρώνης αναφέρει:"Εκείνην τήν ημέρα ήτον Παρασκευή καί έβαλα λόγον ότι:πρέπει νά νηστεύσωμεν όλοι διά δοξολογίαν εκείνης τής ημέρας,καί νά δοξάζεται αιώνας αιώνων έως ού στέκει τό έθνος,διατί ήτον η ελευθερία τής πατρίδος".

    Θρίαμβος τού Νικηταρά(Νικήτα Σταματελόπουλου).
    Η μάχη στά Δολιανά,18 Μαίου 1821,κορύφωσε τή γενικότερη εκτίμηση στή γενναιότητα,αλλά καί στούς στρατιωτικούς ελιγμούς τόυ Νικήτα στίς διάφορες μάχες,στερέωσε ακόμα περισσότερο τά α π ο τ ε λ έ σματα
    τής Ν Ι Κ Η Σ στό Βαλτέτσι,καί άνοιξε τό δρόμο γιά τήν απελευθέρωση τής Τριπολι τσάς.
    Οι Τούρκοι,προκειμένου νά ανακτήσουν ένα μέρος από τό γόητρό τους,αλλά καί νομίζοντας πώς οι Έλληνες δέν είχαν ανασυνταχθεί μετά τό θρίαμβό τους στό Βαλτέτσι,βγαίνοντας από τήν Τριπολιτσά επιτέθηκαν στά Βέρβαινα όπου αποκρούσθηκαν αρχικά από τά στρατεύματα τού Αντ.Μαυρομιχάλη καί τού Π.Γιατράκου.Στή συνέχεια θά επιτεθούν στά Δολιανά,κεφαλοχώρι τής επαρχίας Κυνουρίας,πού τό κρατούσε ο
    Ν Ι Κ Η Τ Α Ρ Α Σ μέ τά παλικάρια του καί οι οποίοι δέχτηκαν τήν επίθεση.Εξομολογείται ο ίδιος:
    "Ανήμερα τής Αναλήψεως πολεμούμε στά Δολιανά.ΟΙ Τούρκοι ήλθαν εκεί διά νά πάνε στού Μυστρά,στόν Άγιο Πέτρο εις τό Άργος.Πάμε στά Δολιανά.ΆΓΙΟΣ ΛΙΆΣ μάς γίνηκες καί περπατείς μέσα στίς ράχες....Εγινήκαμε 900.Ο αδελφός μου μέ τό στυλιάρι.Εις τά Δολιανά επολεμήσαμε εγώ καί ο αδελφός μου...Ήτον ο Κεχαγιάς,πολεμούμε με τούς Τούρκους καί εμπαινουνε πίσω εις τήν Τριπολιτσά.
    Στέρεη,όπως καί συνοπτική αναφορά σέ ένα σπουδαίο γεγονός τής πρώτης επαναστατικής περιόδου,ένδειξη τής μετριοφροσύνης ενός κ ο ρ υ φ α ι ο υ πολεμιστή!"
    ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΗΣ τού ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΕΛΟΥ.

    {Άραγε οι νεοτεριστές,αναθεωρητές τής ιστορίας,θά αναφέρουν ότι η μάχη τών Δολιανών,ήταν κομβικής σημασίας,διά τήν επόμενη κίνηση τής ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΈΩΣ ΤΉΣ
    Τ Ρ Ι Π Ο Λ Ι(τσά !)...

    ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα όποια καλά,δημοκρατικά ή προοδευτικά στοιχεία της Τουρκίας,είναι σταγόνα στον ωκεανό των γενοκτονιών(πριν αλλά και μετά το 1923),του κεμαλοφασισμού,του ισλάμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μηπως ετσι δουμε με καλυτερο ματι αυτα που προκειται να ζησουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πιστός στην προώθηση των ναζιστικών συμφερόντων ο ΓΑΠ
    Posted by olympiada στο Φεβρουαρίου 20, 2011



    Ολέθριο σφάλμα του Πρωθυπουργού στη Θράκη, ο οποίος από την πλέον ευαίσθητη περιοχή της χώρας, εξήγγειλε κατά την επίσκεψή του στο ακριτικό Δημάριο της Ξάνθης, ότι οι προφορικές εξετάσεις των οδηγών θα γίνονται πλέον και στην Τουρκική γλώσσα, ενώ και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα προσληφθούν υπάλληλοι που θα γνωρίζουν Τουρκικά!!!

    Κρατικές δηλαδή υπηρεσίες, μέσα στο ελληνικό έδαφος, θα συναλλάσσονται με τους Έλληνες πολίτες στην τουρκική γλώσσα και όχι στην επίσημη μέχρι τώρα ελληνική, αλλάζοντας δεδομένα και ισορροπίες, προσφέροντας γόνιμο έδαφος στην προπαγάνδα του Προξενείου και της Άγκυρας! …»

    Για πρώτη φορά επίσης, εξαγγέλλεται ότι κρατικές εξετάσεις, όπως είναι οι εξετάσεις οδήγησης, δεν θα γίνονται στα Ελληνικά, αλλά και στα Τουρκικά, που σημαίνει ότι παραβιάζεται η μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας, όταν αυτή έχει να κάνει με Έλληνες πολίτες και αναγνωρίζεται έτσι και η Τουρκική σαν κρατική γλώσσα συναλλαγών, δηλαδή σαν ντε φάκτο επίσημη κρατική γλώσσα, παράλληλα με την Ελληνική!

    Το χειρότερο είναι, πως ο Πρωθυπουργός πήγε σε Πομακοχώρι, όχι σε “τουρκοχώρι” και αντί να μιλήσει στους Πομάκους, τους ακραιφνείς ορεσίβιους Έλληνες της Ροδόπης για την Πομακική διάλεκτο, εκείνος τους μίλησε για την ξένη προς εκείνους Τουρκική γλώσσα!!!

    Την ώρα που οι Πομάκοι καταπιέζονται και τρομοκρατούνται από τους ανθρώπους της Άγκυρας, ο Έλληνας Πρωθυπουργός πήγε πάνω στα Πομακοχώρια, κρατώντας όχι την “ελληνική σημαία”, αλλά την “τουρκική”! Μιλώντας όχι για “Ελλάδα”, αλλά για “Τουρκία”!

    Σαν να λέει σε Έλληνες πολίτες, απογόνους των θρυλικών Αγριάνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, “μάθετε Τουρκικά και εμείς εδώ είμαστε, θα διορίζουμε τουρκόγλωσσους να σας καταλαβαίνουν και να σας εξυπηρετούν“…
    Σαν να τους αναγνωρίζει έτσι πως είναι “Τούρκοι”!!!

    Αντί να τους ενθαρρύνει να μάθουν Ελληνικά, αντί να ζεστάνει τις καρδιές τους πως είναι Έλληνες, αντί να ζητήσει συγνώμη για τον παραμελισμό των Πομάκων, αντί να ανακοινώσει πως στα σχολεία θα μπει η Πομακική διάλεκτος και θα βγει η αυθαίρετη και ξενική Τουρκική γλώσσα, εκείνος ενθάρρυνε, έσπρωξε όλη την Θράκη να μάθει Τουρκικά, μια και αυτά πλέον θα αναγνωρίζονται σε ΚΕΠ και εξετάσεις οδήγησης για αρχή…



    Όπως λέει και το ρητό “οι μεγάλες ανοησίες, ξεκινούν από πολλές μικρές“…


    Και φαίνεται πως έχουν ήδη ξεκινήσει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όσα μαθήματα δεν μάθαμε στο κρυφό σχολειό, θα τα αναπληρώσουμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όσα μαθήματα δεν μάθαμε στο κρυφό σχολειό, θα τα αναπληρώσουμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και μια άλλη εκπομπή,ονόματι orient express,για να γνωρίσουμε την Τουρκία...σώνει και καλά,να μας κάνει Τούρκους ο ΓΑΠ!
    Στη ΝΕΤ η Τσόκλη,στην ΕΤ1 αυτή.
    Με το ζόρι παντρειά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι πολλά τα γρόσσια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.