5/2/16

Καζνέβ σε Τσίπρα: Η ΕΕ δεν μπορεί να αντέξει το 2016 τις ίδιες ροές με πέρυσι

 Χειλάς Νίκος   
Πρωθυπουργός: Όλοι θα πρέπει να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για το προσφυγικό
Βερολίνο, Ανταπόκριση 
Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του πρωθυπουργού με τους υπουργούς Εσωτερικών της Γαλλίας και της Γερμανίας. 
Είχαμε ένα ειλικρινή και γόνιμο διάλογο με τον πρωθυπουργό, ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας Μπερνάρ Καζνέβ μετά το πέρας της συνάντησης με τον κ. Τσίπρα. 
Ο κ. Καζνέβ αναφερόμενος στο προσφυγικό ζήτημα, είπε ότι η ΕΕ δεν μπορεί να αντέξει μέσα στο 2016 τις ίδιες ροές με εκείνες του 2015, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι συζητήσεις με την Τουρκία για την τήρηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει. 
Ο γάλλος υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να στηριχθεί η Ελλάδα στη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος και στην ανάγκη να ενισχυθεί η FRONTEX. Στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα θα ενισχυθεί με ειδικούς στον έλεγχο πλαστών εγγράφων.  

Νωρίτερα πρωθυπουργός υποδεχόμενος τους υπουργούς Εσωτερικών της Γαλλίας, Μπερνάρ Καζνέβ, και της Γερμανίας, Τόμας Ντε Μεζιέ, ανέφερε ότι η προσφυγική κρίση είναι ένα πρόβλημα που αφορά ολόκληρη την Ευρώπη. 

Υπογράμμισε ταυτόχρονα πως η Ελλάδα αυτή την ώρα σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, ενώ την ίδια ώρα οι αριθμοί των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στο Αιγαίο είναι αμείλικτοι. Ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε ότι η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης και τόνισε ότι όλοι θα πρέπει τηρήσουν τις δεσμεύσεις που επίσης έχουν αναλάβει. 

Οι δύο υπουργοί επισκέπτονται την χώρα μας προκειμένου να εξετάσουν τι μπορεί να γίνει για να βοηθήσουν την Αθήνα να αντιμετωπίσει την άφιξη προσφύγων στα ελληνικά νησιά.
Υποδεχόμενος τους δύο υπουργούς, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η προσφυγική κρίση είναι ένα πρόβλημα που αφορά ολόκληρη την Ευρώπη. Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, πως η Ελλάδα αυτή την ώρα σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, ενώ την ίδια στιγμή οι αριθμοί των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στο Αιγαίο είναι αμείλικτοι. 
Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης και υπογράμμισε ότι όλοι θα πρέπει να τηρήσουν τις δεσμεύσεις που, επίσης, έχουν αναλάβει.
Τόμας ντε Μεζιέρ: Μαστίγιο και καρότο για την Αθήνα
Ήρθε στην Αθήνα με συγκεκριμένα σχέδια και βλέψεις. Στις διαδοχικές συναντήσεις που έχει ο γερμανός υπουργός εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ το πρωί της Παρασκευής στην Αθήνα με μια πλειάδα κυβερνητικών στελεχών (τον υπουργό εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον αναπληρωτή υπουργό προστασίας του πολίτη Νίκο Τόσκα, τον αναπληρωτή υπουργό για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής Γιάννη Μουζάλα, τον υπουργό ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, και τελικά αλλά όχι τελευταίο τον πρωθυπουργόΑλέξη Τσίπρα), θέλει όχι μόνο να μάθει από πρώτο χέρι για την πορεία της κατασκευής των hot spot στα ελληνικά νησιά, αλλά και για να πιέσει για περισσότερα: για ταχύτερη και πληρέστερη λειτουργία των κέντρων ταυτοποίηση, για ενδεχόμενη επέκτασής τους στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις, για εντατικότερη συνεργασία του ελληνικού λιμενικού με το τουρκικό στο Αιγαίο και πάει λέγοντας.
Αυτό φαίνεται και από τον τόνο των δηλώσεων που έκανε την Πέμπτη στο Αννόβερο. «Δεν αποτελεί βασικά μεγάλη απαίτηση, να ζητάμε από όλους τους συμμετέχοντες (σημ. σύνταξης: στο προσφυγικό) να τηρούν τις συμφωνίες και το ισχύον ευρωπαϊκό δίκαιο. Με αυτό το κριτήριο θα κριθεί και η συμβολή της Ελλάδας» είπε. «Η Ευρώπη θα πρέπει να μπορεί να στηρίζεται στην ελληνική συμβολή. Αλλά και η Ελλάδα θα πρέπει να στηρίζεται από την Ευρώπη». 
Στο «πρωσικό μαστίγιο» πρόσθεσε έτσι και το «συμμαχικό καρότο»: Την καλύτερη υλική και τεχνική υποστήριξη της Αθήνας στη φύλαξη των ελληνοτουρκικών συνόρων. Από την 1. Μαρτίου θα μπουν στη διάθεση της Frontex δυο σκάφη της γερμανικής ομοσπονδιακής αστυνομίας, καθώς και – ένας μετά τον άλλο – 100 γερμανοί αστυνομικοί. Η ενίσχυση αυτή, έλεγε συνεργάτης του γερμανού υπουργού, είναι σημάδι της αναγνώρισης, ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να τα βγάλει σε καμιά περίπτωση μόνη της πέρα ενόψει του τεράστιου προσφυγικού κύματος και των εκατοντάδων μικρών και μεγάλων νησιών απέναντι από τις τουρκικές ακτές.
Στην ατζέντα του γερμανού επισκέπτη βρίσκεται και ένα άλλο εξίσου καυτό θέμα: Η πρόταση των Βρυξελλών – που είναι στην ουσία γερμανική – , πρώτον, για την «στρατικοποίηση» της Frontex, που τυπικά θα παραμείνει αστυνομική υπηρεσία, και για την παροχή εξουσιοδότησης σε αυτήν να παρεμβαίνει στην φύλαξη των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακόμη και αν αγνοία, ή και παρά τη θέληση των θιγόμενων ευρωπαϊκών κρατών – εν προκειμένω του ελληνικού. «Δεν θέλουμε να φτιάξουμε ένα lex (σημ. σύνταξης: νόμο) Ελλάδα, η εξουσιοδότηση θα αφορά και την Ιταλία και όλα τα κράτη με εξωτερικά ευρωπαϊκά σύνορα, αλλά είναι φανερό ότι η εφαρμογή του θα γίνει καταρχάς στη χώρα σας» έλεγε ο ίδιος συνεργάτης. Ο υπουργός εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς είχε διαμηνύσει μεν κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Βερολίνο, ότι η Αθήνα δεν θα αποδεχθεί ποτέ περιορισμό της ελληνικής κυριαρχίας – όμως πόσες φορές δεν έχει υποχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση στα γερμανικά κελεύσματα.
Ο κ. ντε Μαιζιέρ δεν παίζει μεν το «πρώτο βιολί» στην προσφυγική πολιτική του Βερολίνου. Αυτό το ανέλαβε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ίδια η Άνγκελα Μέρκελ με την μειωτική, αν όχι ατιμωτική για αυτόν δήλωση, ότι η πολιτική διεύθυνση του θέματος θα βρίσκεται στην καγκελαρία και μόνο η εκτελεστική στο υπουργείο εσωτερικών. Από τότε έχει κυλήσει βέβαια πολύ νερό στον Σπρέε (το ποτάμι που ρέει ακριβώς δίπλα στην καγκελαρία) και η κ.Μέρκελ έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό τον έλεγχο της προσφυγικής πολιτικής. Αντίστοιχα μεγάλη είναι έτσι και η ανάκτηση της επιρροής του κ. ντε Μεζιέρ, ο οποίος συγκαταλέγεται στους «σκληροπυρηνικούς» που επιδιώκουν δραστική μείωση του αριθμού των προσφύγων. Αυτό δεν σημαίνει όμως ανατροπή. Ο υπουργός εσωτερικών θα αναγκαστεί και σήμερα να κινηθεί στο πλαίσιο όσων συμφώνησαν χθες στο Λονδίνο ο έλληνας πρωθυπουργός με την γερμανίδα καγκελάριο. Το αν αυτά είναι καλά για τους πρόσφυγες είναι αμφιλεγόμενο θέμα – σίγουρα είναι όμως καλά για τα σχέδια της κ.Μέρκελ να τους κρατήσει όσο το δυνατόν μακρύτερα από τα γερμανικά σύνορα.
ΒΗΜΑ

2 σχόλια:

  1. Δέν γνωρίζω τί καὶ ποιοί πρέπει νά κάνουν κάτι καί σύντομα,διότι ἔχουν σχέδιο νὰ ἀφήσουν ἐδῶ κάτι ἑκατομμύρια ἀπὸ αὐτούς ποὺ μόνο πρόσφυγες δὲν εἶναι ἀλλὰ εἶναι ἄποικοι καὶ ὄχι ἔποικοι(ἡ διαφορά αὐτὴ ἔχει μεγάλη σημασία)*ὥστε νὰ ἀλλάξη ἡ σύνθεσι τοῦ γηγενούς πληθυσμοῦ.

    Οἱ Συριζοκαμμένοι λίγο ἐνδιαφέρονται γιὰ Πατρίδες,Θρησκεῖεςκαὶ οἰκογένειες,ἀλλὰ ἀντιθέτως βλέπουν τὸν συρφετὸ αὐτό σὰν ἐκλογικὸ σῶμα καὶ ὅσον ἀφορᾶ τὸν ἁπλὸ Ἕλληνα τὸν βλὲπω νὰ σκορπᾶ στὶς τέσσερεις γωνιές αὐτοῦ τοῦ πλανήτη.
    Ποιὸς θὰ μπορέση νὰ ζήση σὲ αὐτὴν τὴν πολυπολιτισμικὴ χαβούζα;
    Καλλίτερα νὰ ἀλλάξουν καὶ τὸ ὄνομα τῆς χώρας γιὰ νὰ μὴ τὸ μολύνουν.

    Ὁ ἐχθρὸς τοῦ Ἑλληνισμοῦ(ὅλοι τὸν γνωρίζουμε καὶ μὴ ρωτήσετε ποιὸς εἶναι) αὐτὴν τὴν φορὰ τὸ μελέτησε καλὰ τὸ θέμα καὶ μᾶς γενοκτονεῖ χωρίς κανείς νὰ μπορῆ νὰ τὸν φέρη ἐνώπιον μιᾶς Νυρεμβέργης.

    Ποτὲ ὁ Ἑλληνισμὸς δὲν νικήθηκε·πάντα ἐπροδίδετο,καὶ τοὺς γνωρίζουμε τοὺς προδότες,ἕναν,ἕναν.

    Νὰ ἐλπίζω ὅτι στὸ παρὰ πέντε κάτι θὰ γίνη;

    *
    Από τη Βικιπαίδεια
    "Με τον όρο "έποικος" αναφέρεται το άτομο που εγκαθίσταται μόνιμα σε περιοχές έξω από τον εθνικό του χώρο, οι οποίες είναι ήδη κατοικημένες από άλλους. Η εννοιολογική διαφορά από τον όρο "μετανάστης" ή "μέτοικος" είναι ότι ο έποικος αποφασίζει τη μετεγκατάστασή του με δική του πρωτοβουλία, χωρίς δηλαδή να πιέζεται από εξωτερικές συνθήκες. Γενικά έποικος είναι κάποιος που ζει σε χώρα διαφορετική από την πατρίδα του από δική του επιλογή, χωρίς δηλαδή να έχει εξαναγκαστεί να εγκαταλείψει την πατρίδα του για οποιοδήποτε λόγο. Ο έποικος επιλέγει να ζήσει σύμφωνα με το σύστημα που βρίσκει στη χώρα στην οποία εγκαθίσταται και δεν είναι υποχρεωτικό ότι συνεχίζει να έχει επαφές με το χώρο καταγωγής του. Αυτό τον διαφοροποιεί από τον "άποικο" ο οποίος μεταφέρει μαζί του το σύστημα διακυβέρνησης, τη θρησκεία και τα λοιπά έθιμα της πατρίδας του, έχει πάντα επαφή με το μητροπολιτικό κέντρο και δε σχεδιάζει την ενσωμάτωσή του με τους λαούς που συναντά επί τόπου.

    Επιπλέον, ο έποικος μπορεί να είναι και ένας μόνο άνθρωπος (άτομο), ενώ η ύπαρξη αποίκων προϋποθέτει την ίδρυση ή ύπαρξη αποικίας (και συνεπώς ο αποικισμός είναι πάντα ομαδική δραστηριότητα)"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δέν γνωρίζω τί καὶ ποιοί πρέπει νά κάνουν κάτι καί σύντομα,διότι ἔχουν σχέδιο νὰ ἀφήσουν ἐδῶ κάτι ἑκατομμύρια ἀπὸ αὐτούς ποὺ μόνο πρόσφυγες δὲν εἶναι ἀλλὰ εἶναι ἄποικοι καὶ ὄχι ἔποικοι(ἡ διαφορά αὐτὴ ἔχει μεγάλη σημασία)*ὥστε νὰ ἀλλάξη ἡ σύνθεσι τοῦ γηγενούς πληθυσμοῦ.

    Οἱ Συριζοκαμμένοι λίγο ἐνδιαφέρονται γιὰ Πατρίδες,Θρησκεῖεςκαὶ οἰκογένειες,ἀλλὰ ἀντιθέτως βλέπουν τὸν συρφετὸ αὐτό σὰν ἐκλογικὸ σῶμα καὶ ὅσον ἀφορᾶ τὸν ἁπλὸ Ἕλληνα τὸν βλὲπω νὰ σκορπᾶ στὶς τέσσερεις γωνιές αὐτοῦ τοῦ πλανήτη.
    Ποιὸς θὰ μπορέση νὰ ζήση σὲ αὐτὴν τὴν πολυπολιτισμικὴ χαβούζα;
    Καλλίτερα νὰ ἀλλάξουν καὶ τὸ ὄνομα τῆς χώρας γιὰ νὰ μὴ τὸ μολύνουν.

    Ὁ ἐχθρὸς τοῦ Ἑλληνισμοῦ(ὅλοι τὸν γνωρίζουμε καὶ μὴ ρωτήσετε ποιὸς εἶναι) αὐτὴν τὴν φορὰ τὸ μελέτησε καλὰ τὸ θέμα καὶ μᾶς γενοκτονεῖ χωρίς κανείς νὰ μπορῆ νὰ τὸν φέρη ἐνώπιον μιᾶς Νυρεμβέργης.

    Ποτὲ ὁ Ἑλληνισμὸς δὲν νικήθηκε·πάντα ἐπροδίδετο,καὶ τοὺς γνωρίζουμε τοὺς προδότες,ἕναν,ἕναν.

    Νὰ ἐλπίζω ὅτι στὸ παρὰ πέντε κάτι θὰ γίνη;

    *
    Από τη Βικιπαίδεια
    "Με τον όρο "έποικος" αναφέρεται το άτομο που εγκαθίσταται μόνιμα σε περιοχές έξω από τον εθνικό του χώρο, οι οποίες είναι ήδη κατοικημένες από άλλους. Η εννοιολογική διαφορά από τον όρο "μετανάστης" ή "μέτοικος" είναι ότι ο έποικος αποφασίζει τη μετεγκατάστασή του με δική του πρωτοβουλία, χωρίς δηλαδή να πιέζεται από εξωτερικές συνθήκες. Γενικά έποικος είναι κάποιος που ζει σε χώρα διαφορετική από την πατρίδα του από δική του επιλογή, χωρίς δηλαδή να έχει εξαναγκαστεί να εγκαταλείψει την πατρίδα του για οποιοδήποτε λόγο. Ο έποικος επιλέγει να ζήσει σύμφωνα με το σύστημα που βρίσκει στη χώρα στην οποία εγκαθίσταται και δεν είναι υποχρεωτικό ότι συνεχίζει να έχει επαφές με το χώρο καταγωγής του. Αυτό τον διαφοροποιεί από τον "άποικο" ο οποίος μεταφέρει μαζί του το σύστημα διακυβέρνησης, τη θρησκεία και τα λοιπά έθιμα της πατρίδας του, έχει πάντα επαφή με το μητροπολιτικό κέντρο και δε σχεδιάζει την ενσωμάτωσή του με τους λαούς που συναντά επί τόπου.

    Επιπλέον, ο έποικος μπορεί να είναι και ένας μόνο άνθρωπος (άτομο), ενώ η ύπαρξη αποίκων προϋποθέτει την ίδρυση ή ύπαρξη αποικίας (και συνεπώς ο αποικισμός είναι πάντα ομαδική δραστηριότητα)"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.