22/2/11

Πληρώνετε Διόδια στη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου;


Λάβαμε το κείμενο που ακολουθεί και το δημοσιεύουμε. Δεν γνωρίζουμε αν τα αναφερόμενα είναι ακριβή και αν στέκει το όλο σκεπτικό. Αν κάποιος από τους αναγνώστες μας μπορεί να μας διαφωτίσει περισσότερο, εδώ είμαστε. Επίσης, αν κάποιος διαθέτει ανάλογα στοιχεία για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, καλοδεχούμενα.

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές. Από αυτά:
· Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.

· Το 40% (296 εκ. ευρώ 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.
· Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν;)
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το ? της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.
Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
(σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ: Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)
Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικάαναπτυξιακά έργα», τις λέγανε απλώς «αποικιακές». Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια. Η απάντηση είναι απλή: πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη. Υπάρχει τέτοιος μαλάκας; Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.
Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:
· 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και
· 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.
Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος. (Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτό που λένε «Τρεις Γέφυρες»).
Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται ΣΔΙΤ- «Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα» και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός δρόμος για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.
Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών. Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.
Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.
Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.
Αλλά το πιο άσχετο απ' όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν. Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο. Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται. (Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).
Υπό αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται, αλλά καθίσταται ακόμα πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα, νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός, νέες επωφελείς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα- ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ.
Oλα αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια, σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

23 σχόλια:

  1. Για τα ερωτήματα που θέτετε ρωτήστε τον Σιμητάκο και τον Λαλιώτη. Εμεις οι υπόλοιποι είμαστε απλά οι μαλ@@@ες που πληρώνουμε, κοιτάμε τη δουλίτσα μας, το σπιτάκι μας να είναι καλά, και δεν ασχολούμαστε με τετοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ' Επρεπε να τσεκάρετε τους λογαριασμούς,πριν το δημοσιεύσετε.
    Είναι τόσο αρλουμποειδής η αριθμητική που η καταγγελία εκθέτει τον καταγγέλοντα Μ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό θα ήταν να μας παραθέσετε και τις πηγές σας για τα νούμερα που αναφέρετε, έτσι για του λόγου το αληθές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι στην αρχή αναφέρουμε ότι δεν έχουμε άποψη για την αξιοπιστία των αναφερομένων.
    Όποιος μπορεί να αντικρούσει ή να βάλει τα πράγματα στη 'θέση' τους, εδώ είμαστε να προβάλλουμε την άποψή του και να ανασκευάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το να μην επιβεβαιώνετε την αξιοπιστία του "άρθρου" είναι θεμιτό ειδικά αφού το διευκρινίζετε αλλά το να μην αναφέρετε την πηγή του "άρθρου" είναι απαράδεκτο.
    Ποιός το έγραψε; όνομα δεν έχει; αν λαμβάνετε ανώνυμα κείμενα είναι τουλάχιστον ανεύθυνο να τα δημοσιεύετε και τουλάχιστον υποκριτικό να κάνετε "διευκρινήσεις" σχετικά με την ορθότητα του περιεχομένου τους.

    Γιώργος Παπαδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιώργο
    ειλικρινά δεν γνωρίζω τον συντάκτη.
    Μου το έστειλε με ηλ. ταχυδρομείο ο Χρήστος Καπαγερίδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν διευκρινίζεται εδώ ότι η κοινοπραξία δίνει μέρος των εισπράξεων των διοδίων στο κράτος και δεν παίρνει όλα τα έσοδα εξολοκλήρου αυτή.

    Ένα γεγονός πάντως είναι ότι το έργο δεν ξεκινούσε επί δεκαετίες, και άρχισε μόνο όταν υπήρξε η δυνατότητα ιδιωτικής χρηματοδότησης. Έστω και έτσι τουλάχιστον χτίστηκε η γέφυρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λυπάμαι που θα σας στενοχωρήσω, αλλά τα ποσά είναι αυτά που αναγράφονται στο άρθρο.
    Επίσης, να σας ξαναστενοχωρήσω διότι η σύμβαση απαγορεύει στην ελληνική πλευρά κατασκευή άλλης γέφυρας ή τούνελ για αυτοκίνητα ή τρένα, σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από Ρίο-Αντίρριο, για να μην έχουν ανταγωνιστή...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγγνωμη φιλοι,αλλα πιστευετε οτι
    τα στοιχεια του αρθρου διαφερουν πολυ απο τα πραγματικα εστω κιαν δεν υπαρχει απολυτη ακριβεια ;
    Πραγματικα το πιστευετε αυτο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αν τα καταλαβαινω καλα ο εργολαβος 10%εβαλε νομιζω, με την κοινη λογικη 10%θα παιρνει και απο τις εισπραξεις εκτος, και αν προβλεπεται κατι διαφορετικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το 2001, ο μισθός μου ήταν περίπου 220.000 δρχ (645 ΕΥΡΩ). Σήμερα, ο μισθός μου είναι 1385 ΕΥΡΩ (472.000 δρχ.) δηλ, αύξηση σε 10 χρόνια 214%. Επομένως, δεν είναι λογικό ο κατασκευστής της γέφυρας σε 30 χρόνια να κερδίσει 270%;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ανώνυμε 22/2/20111 6:21μ.μ.

    τι μας λες τώρα;
    και μείς παίρνουμε 1350ε τώρα και σε λίγο μας τα πάνε 1000 και μετα μας πάνε στα 600 όπως σχεδιάζουν. θα μειωθούν και τα διόδια αντίστοιχα; φίλος του ρέππα είσαι;

    και οταν λες οτι απο το 2001 μεχρι σημερα πήρες αύξηση 110% περίπου η γέφυρα πήρε 270%.

    και συ φίλε προφανώς πήρες αυξηση οχι βασει μισθολογικής ωριμανσης ή παροχής απο το δημοσιο η τον ιδιωτικό τομέα αλλά λόγω επιδοματων π.χ. γαμου παιδιών-λογικό, θεσης, υπαγωγής σε άλλη κατηγορία απο Δ.Ε. σε Π.Ε. για παράδειγμα, μεταπτυχιακού κλπ. δεν υπάρχει τέτοια αυξηση βασικων μισθολογικών παροχών 110% σε 10 χρονια φίλε αλλα μείωση σε σχέση με το κόστος ζωής. θυμίσου και πιό πριν τους αναλώσιμους του σημίτη και το να σφίξουμε τα ζωνάρια

    αντίθετα αν υπολογισουμε το κόστος ζωής για να ζήσει στοιχειωδώς με αξιοπρέπεια ένας άνθρωπος σήμερα χρειάζεται 1500 με 2000ε αναλογως καθαρα στο χέρι/μήνα. κι αυτό δεν ήταν ανέφικτο αλλά μας φάγανε οι αλήτες. τι θες λοιπόν να μας πείς;

    αν υπάρχει κομπίνα στη γέφυρα με τα 12ε διόδια και χωρίς τραινο-αίσχος να δουμε τις συμβασεις και να πληρώσουν οι κλέφτες. όλα τ αλλα ειναι φούμαρα. και σιγα μη δεν υπάρχει κομπίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είχα λόγω της εργασίας μου την δυνατότητα να παραβρεθώ σε παρουσίαση που έκανε η κατασκευάστρια εταιρεία για το έργο όταν ακόμη βρισκόταν στα σχέδια. Μιλάω για ανοιχτή παρουσίαση που έγινε σε υποψήφιους συνεργάτες της (προμηθευτές κλπ), δηλαδή σε κάτι φανερό και δημοσιοποιήσιμο. Από την παρουσίαση αυτή θυμάμαι πως με εντυπωσίασε η πολύ μικρή ίδια συμμετοχή της κατασκευαστικής, γύρω στο 10% που αναφέρθηκε στην επιστολή. Συνεπώς το ποσοστό που έβαλε η κατασκευαστική μπορώ να το επιβεβαιώσω.

    Για τα έσοδα δεν θυμάμαι τίποτε και δεν μπορώ εκφέρω γνώμη.

    Καππαδόκης Διγενής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είναι, απλά, ένα ακόμα κείμενο τριτοκοσμικής αριστερίστικης προπαγάνδας και παραπληροφόρησης.

    Α) Για το δάνειο γράφει, ότι η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της… έτσι κι αλλιώς!
    Δηλαδή, αυτός που έγραψε το κείμενο, δεν πληρώνει τα δάνεια που παίρνει;
    Αν δεν το πληρώσει, η τράπεζα δε θα του πάρει το σπίτι (π.χ.) που είχε βάλει εγγύηση!;!;!;
    Γιατί το γράφει αυτό και το συνδυάζει μάλιστα με την σημερινή οικονομική κρίση;
    Ξέρει καλά τι σημαίνει καθοδήγηση και αριστερή προπαγάνδα.

    Μόνο και μόνο από αυτό μπορεί κάποιος να καταλάβει την αθλιότητα που θα ακολουθήσει!

    Β) ( υποθέτοντας ότι τα νούμερα είναι αυτά)
    Η παρουσίαση μόνο όσων στοιχείων ( ή γεγονότων γενικότερα) «βολεύουν» στην άποψή της αριστεράς ήταν και από τα κύρια όπλα της σε όλη την ιστορία. Πράγμα που κυριαρχεί σε κάθε προσπάθεια εκφοράς πολιτικού λόγου από τους ταγούς της.
    - Πρώτα δε μας λέει ποιο είναι το κόστος συντήρησης; Και ο πιο άσχετος γνωρίζει ότι είναι τεράστιο! Άρα θα πρέπει να το αφαιρέσει από τα 6 δις ( 18 εκ. ευρώ)
    - Δε μας λέει ποιο θεωρεί ως εύλογο κέρδος μίας τέτοιας επιχείρησης;
    - πώς και πόσο πληρώνεις την τεχνογνωσία δεκαετιών!
    - την τεχνογνωσία δεν την αποκτήσανε οι εταιρείες επενδύοντας χρήματα; Δε θα πρέπει να τα βγάλουν αυτά;
    - Δε θα επενδύσουν και στο μέλλον για τεχνογνωσία;
    Εκτός και αν την τεχνογνωσία την αποκτάς πηγαίνοντας στην Κούβα και τσαπίζοντας ζαχαρότευτλα! ( εκεί τους έστελναν οι καθοδηγητές παλιότερα! Τώρα γράφουν κάτι τέτοια κείμενα!)

    Γ) Αλλά το μεγάλο πρόβλημα δε θα ήταν το κόστος της συντήρησης ( εδώ στην Ολυμπιακή πετάξαμε δισεκατομμύρια!!!), αλλά το ποιος θα την έκανε!!! Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ακόμη μία ΔΕΚΟ αφισοκολλητών να κάνει το παν για να διαλύσει ακόμα ένα δημόσιο έργο!

    Δ) Δε μας είπε ποιο το κόστος στα 35 χρόνια αν τη διαχειριζόταν το ελληνικό κράτος σε σχέση με το τωρινό κόστος που την διαχειρίζεται μια ιδιωτική επιχείρηση.
    Αλλά πως θα μπορούσε να μιλήσει κάποιος για επιχειρήσεις και κέρδος που και μόνο στο άκουσμά τους, το πιθανότερο, είναι να βγάζει σπυράκια ως γνήσιος επίγονος του σταλινισμού στην Ελλάδα!

    Ε) Φυσικά μία λιγότερο ΔΕΚΟ σημαίνει ένα λιγότερο άντρο στρατευμένων αριστερών συνδικαλιστών.

    ΣΤ) Γράφει: «…, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικάαναπτυξιακά έργα»,…» είναι υποδειγματικό, γιατί είναι μοναδικό στο κόσμο και κυρίως είναι αναπτυξιακό!!! Γιατί χωρίς αυτό δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει ο άξονας Αθήνα – Πειραιάς – Πάτρα –Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα που μαζί με την Εγνατία και τον άξονα Αθήνα – Εύζωνοι θα βασιστεί μεγάλο μέρος της ανάπτυξης στην Ελλάδα τον ΄21 αιώνα (δες και cosco).

    Ζ)Άρα, αυτό που αναφέρει ως «πραγματικό κόστος» δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ακολουθεί φυσικά το δόγμα: «όταν η πραγματικότητα συμφωνεί με εμάς, έχει καλώς, όταν όχι…τόσο κακό για την πραγματικότητα!

    Η)Το έργο δεν είναι ΣΔΙΤ είναι «σύμπραξης». Και οι δύο δρόμοι είναι σύγχρονοι και αποτελεσματικοί! Έχει αποδειχθεί σε χιλιάδες περιπτώσεις ανά τον Κόσμο! Εκτός εάν ο «κόσμος» του έχει σταματήσει στον υπαρκτό σοσιαλισμό!( τώρα τελευταία, πολύ από «αυτούς», τραβούν στην επιφάνεια και τον Πατερούλη!)

    Θ)Τέλος, ας μας πει, πως γνωρίζει με τέτοια βεβαιότητα ότι μπορεί στη μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα του κόσμου, με όλες αυτές τις ιδιαιτερότητες, να υπάρξει και δεύτερο διάζωμα που να αιωρείται κάτω από το υπάρχον, που ήδη αιωρείται! Έχει πολλά παραδείγματα; Αν γίνεται, ξέρει το κόστος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @6:21 μ.μ.
    Αφού είσαι τόσο κακός στην απλή αριθμητική (πήρες αύξηση 110% και όχι 214%) και οι υπόλοιποι λογαριασμοί για την Γέφυρα, σου βγαίνουν λάθος.

    Αν σε προσλάβουν για να υπολογίσεις τις αυξήσεις που πρέπει να κάνουν, θα μας το πας το διόδιο στα ...500 ευρώ!!!
    Τώρα καταλαβαίνω ότι σκόπιμα δεν μας μαθαίνουν απλά πράγματα στα σχολεία.

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "...άρχισε μόνο όταν υπήρξε η δυνατότητα ιδιωτικής χρηματοδότησης..."

    Το πως προήλθε το είδος της χρηματοδότησης εδώ ....

    http://vimeo.com/5350419

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί δέν είδαμε ποτέ καμμία διαμαρτυρία από τούς αριστερο-ευασίσθητους γιά τίς πανάκριβες υπηρεσίες πού πληρώνουμε τόσα χρόνια στό ελληνικό δημόσιο; Τά νοσοκομεία λειτουργούν μέ 5πλάσιο κόστος από της Γερμανίας, τούς ΔΕΗ-τζήδες τούς πληρώνουμε μισθούς 10.000 ευρό καί οι λογαριασμοί νερού καί ΔΕΗ καί ΕΡΤ είναι πανάκριβοι. Ολυμπιακή - ΟΤΕ - Μέσα Μεταφοράς - ΙΚΑ καί άλλοι αμέτρητοι δημόσιοι οργανισμοί μάς χαρατσώνουν κανονικά εδώ καί δεκαετίες καί κανένας δέν έλεγε δέν πληρώνω!! Οι κλέφτες του Δημοσίου καί οι φακελάκηδες δέν ενοχλούν κανένα!!

    Τά διόδια Πάτρα - Κόρινθος τά πληρώναμε παλαιότερα στό κράτος γιά τό χειρότερο οδικό δίκτυο της Ευρώπης καί μέ χιλιάδες θύματα από τήν έλλειψη νησίδας. Κανέναν δέν τόν πείραζε. Οταν βρέθηκε ωρομίσθιος καί κατήγγειλε τήν κλοπή διοδίων από τούς δημοσίους υπαλλήλους (εργαζόμενους στά διόδια), ο εν λόγω υπάλληλος βρέθηκε στό νοσοκομείο καί κανένας ευαίσθητος-δημοκράτης-αριστερός-παμίτης καί όλο τό κακό συναπάντημα δέν τού παραστάθηκε.

    Οταν τά κλέβουν τά συνδικάτα καί οι υπάλληλοι του Δημοσίου είναι καλά. Οταν πληρώνουμε τούς ιδιώτες τότε ξεσηκώνονται οι συριζάδες. Νά πάνε νά προσφέρουν εθελοντική εργασία στόν δρόμο Πατρών Κορίνθου αυτοί πού δέν θέλουν νά πληρώνουν γιατί ο δρόμος πρέπει να φτιαχτεί. Κάθε χρόνο μετράμε δεκάδες νεκρούς. Αφού τό ελληνικό δημόσιο έχει αποτύχει σέ όλες τις υπηρεσίες πού προσφέρει στόν ελληνικό λαό ας πληρώσουμε τίς πολυεθνικές. Αλλιώς νά φτιάξει τούς δρόμους τό ΚΚΕ καί ο ΤΣΥΡΙΖΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πες ρε χρυσοστομε fstav διοτι πολυ μας εχουν πρηξει ολοι αυτοι που δεν νομιζω να εχουν δουλεψει πανω απο 1 χρονο κανενας τους!!!!! Και παλι ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εδώ και 30 χρόνια πληρώνω στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών διόδια και αν είχατε περάσει από εκεί θα ξέρατε ότι τώρα είναι στην χειρότερη κατάσταση από ποτέ!!!
    Δεν είναι καν Εθνική Οδός...
    Και εντελώς ενημερωτικά.. εργάζομαι πολύ περισσότερο από έναν χρόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "23(114+2) Ξύν νόω λέγοντας ισχυρίζεσθαι χρή τώ ξυνώ πάντων,όκωσπερ νόμω πόλις καί πολύ ισχυροτέρως τρέφονται γάρ πάντες οι ανθρώπειοι ν ό μ ο ι υπό ε ν ό ς
    ,τού ξείου κρατεί γάρ τοσούτον οκόσον εθέλει καί εξαρκεί πάσι καί περιγίνεται.Διό δεί έπεσθαι τώ ξυνά τού λόγου δ'εόντος ξυνού ζώουσιν οι π ο λ λ ο ί ως ιδίαν έχοντες φ ρ ό ν η σ ι ν."ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ
    Νεοελληνικά
    {Όταν κανείς θέλει νά μιλάει λογικά πρέπει νά ενισχύει τό όποιο επεχείρημά του μέ τόν κοινόν νού.Όπως κάνει η π ό λ ι ς μέ τόν
    ν ό μ ο καί ακόμη εντονώτερα,γιατί όλοι οι άνθρώπινοι ν ό μ ο ι τρέφονται από έναν,τόν θ ε ι κ ό ν.
    Γιατί αυτός έχει όση δύναμη θέλει καί αρκεί γιά ό λ α,καί περισσεύει κ ι ό λ α ς.Γι'αυτό π ρ έ π ε ι νά ακολουθεί κανείς τόν κ ο ι ν ό (νόμο,νού,λόγο),πού δυναμώνει(τρέφει,δύνει ζωή)τούς πολλούς,πού έχουν ιδιαίτερη(προσωπική)φρόνησιν(οξυδέρκεια).

    Συνέλληνες,αδέλφια,θέλουμε νά γνωρίζουμε τί πληρώνουμε,καί πού χρωστάμε καί μάς έχουν όλους γονατισμένους...
    Θέτω ερωτήματα γιά νά γίνουν συνθήματα:
    Τί;
    Πώς;
    Πού;
    Πότε;
    Πόσα;
    Από πού;
    Γιατί;

    Δηλαδή:
    Τί δανειστήκαμε;Γιά ποιό λόγο;
    Μέ ποιούς όρους;Τρόπο;
    Πού έγινε;(χρονολογίες);
    Πόσα χρεωθήκαμε;
    Από πού χρεωθήκαμε;
    Καί γιά ποιούς λόγους;Αιτίες!!!
    Αποτεέσματα!
    *Οι Έλληνες πολίτες πρέπει νά γνωρίζουμε σέ ποιούς χρωστάμε.
    Άλλως ο "θεικός"νόμος είναι υπεράνω τού ανθρώπινου νόμου καί δέν π λ η ρ ώ ν ο υ μ ε ούτε ένα ΕΥΡΩ!!!στούς "κομπραδόρους-αεριτζήδες"τοκογλύφους τίς παγκόσμιας δήθεν ΑΓΟΡΆΣ!!!
    ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΆ ΖΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΏΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΜΑΣ.
    ΓΙΑ ΤΊΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΊ ΤΆ ΙΔΑΝΙΚΑ ΜΑΣ!
    Γιά τήν ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!!
    ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ,ΠΟΤΕ ΝΙΚΗΜΕΝΟΙ.

    ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. 1975.
    Βασικός μισθός μηνιαίος(μέσος όρος σέ ιδιωτικό καί δημόσιο τομέα),
    2.500 δραχμές.
    Ενοίκιο γιά σπιτάκι 50-70 τ.μ.
    περίπου 400-650 δραχμές.

    Άρα 2.500 δρχ
    - 500 δρχ=2.000 δρχ.

    δηλαδή ενοίκιο 1/5 καί μάς μένουν στό χέρι περίπου τά 4/4 τού μηνιαίου μισθού!
    Εάν ο μισθωτός είχε καί δικό του σπιτάκι περνούσε πλούσια καί μεγάλωνε μέ άνεση τά παιδιά του,χωρίς νά ξεποδαριάζεται η δόλια γυναίκα...
    Εάν εργαζετο καί η σύζυγος ...αγάς!
    Ο ΠΡΏΤΟΣ!Μπρούκλης!
    Υπόψη ότι η ιδιωτικές εταιρείες πλήρωναν καλλίτερα δηλαδή πρώτος μισθός μηνιαίος 2.800,3.000 καί οι πτυχιούχοι πολύ περισσότερα!
    Φίλε πόσα πρέπει νά παίρνει ένας νεοδιόριστος τώρα τήν στιγμή πού ο μηνιαίος μισθός είναι σχεδόν όσο τό ενοίκιο;
    Τό λιγώτερον 1500-2000 Ευρώ....καί πάλι υπολείπονται....
    Μήν παραπλανάτε τόν ελληνικό λαό...όταν σάς τά έλεγα λαμόγια χα χα χα ...έχεις δίκιο ,αλλά υπομονή γιά τήν Ε.Ε καί μάς ρημάξατε άρπαγες...φαταούλες,γιατί σάς πιστέψαμε ...εσάς τούς παλιανθρώπους τού συστήματος,τούς ξεγάνωτους τενεκέδες,όπως έλεγε ένας Δικηγόρος!!!
    ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.