1/3/11

«Φύγε από δω μέσα, καραγκιόζη»

[Pavlov3.gif] 
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ούτε καρφίτσα δεν έπεφτε, το Σάββατο το βράδυ, στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του ελληνικού περιπτέρου, στη Cite Universitaire του Παρισιού.
Πολλοί Ελληνες της Γαλλίας, οι μισοί από αυτούς φοιτητές, έσπευσαν να παρευρεθούν στην εκδήλωση που οργάνωσε το «Ελληνικό Σπίτι» προς τιμήν του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά. Το πρόγραμμα περιελάμβανε προβολή της τελευταίας ταινίας του, αφιερωμένης στα προβλήματα των μεταναστών και συζήτηση με τον κινηματογραφιστή.

Οι οργανωτές όμως λογάριασαν χωρίς τον «ξενοδόχο», εν προκειμένω το Νο 2 της ελληνικής κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο, που 'κοβε τις παριζιάνικες βόλτες του το Σαββατοκύριακο. Για λόγους που μόνο ο ίδιος ξέρει, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης προφανώς πιστεύει ότι, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τους «Ελληνες του εσωτερικού», μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερος και χωρίς πρόβλημα μεταξύ των «Ελλήνων του εξωτερικού». Οι Ελληνες φοιτητές όμως στο Παρίσι γνωρίζουν πολύ καλά τις δηλώσεις του περί «κοπριτών» και ότι «όλοι μαζί τα φάγαμε», αλλά και την κατάσταση στη χώρα τους. Κατάπληξη και αγανάκτηση τους κατέλαβαν μόλις τον είδαν να προσέρχεται κανονικά στην εκδήλωση, σαν να μην τρέχει τίποτα. Αρχισαν να φωνάζουν, να διαμαρτύρονται και να απαιτούν να φύγει. Βαριές κουβέντες ακούστηκαν. Ο Πάγκαλος αρνήθηκε πεισματικά να αποχωρήσει από την εκδήλωση, «παραφράζοντας» το γνωστό «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», σε «δεν φεύγω, δεν φεύγω» και κάλεσε τους φοιτητές σε διάλογο μαζί του την άλλη μέρα το πρωί, «όλοι σας και εγώ μόνος μου», για να εισπράξει σε απάντηση από τους φοιτητές ένα «φύγε από δω μέσα, καραγκιόζη».
Αιφνιδιασμένος από την τροπή των γεγονότων, ο Κώστας Γαβράς πήρε τελικά τον λόγο, είπε δυο-τρεις κουβέντες για την ταινία του και προσπάθησε να «κατευνάσει» τα πνεύματα. Μόνο που το επιχείρημα που χρησιμοποίησε, ότι δηλαδή ο κ. Πάγκαλος είναι εκλεγμένος, και η προτροπή του να δεχθούν οι φοιτητές την πρόταση συζήτησης προκάλεσαν νέες διαμαρτυρίες των φοιτητών που του υπενθύμισαν, με πολύ περισσότερο σεβασμό και ευγένεια είναι αλήθεια, ότι εξελέγησαν μεν ο ίδιος και το κόμμα του, αφού όμως πρώτα εξαπάτησαν τον ελληνικό λαό.
Προ της καταστάσεως που δημιουργήθηκε, ο κ. Πάγκαλος αναγκάστηκε να αποχωρήσει υπό τα γιουχαΐσματα των παρευρισκομένων. Αμήχανος ο σκηνοθέτης γύρισε το κεφάλι του τη μια προς τους φοιτητές, την άλλη προς τον αντιπρόεδρο και, χωρίς να πει τίποτα, τον ακολούθησε στην έξοδο. Οι παριστάμενοι αποφάσισαν ότι δεν έχουν νόημα, υπό παρόμοιες συνθήκες, η συνέχιση της εκδήλωσης και η προβολή της ταινίας. Το πλήθος διαλύθηκε σε σωρό πηγαδάκια, με πολλούς φοιτητές προβληματισμένους, αν όχι θλιμμένους από τη στάση κυρίως του «ειδώλου» τους, του σκηνοθέτη του «Ζ».
«Μα γιατί έφυγε έτσι, σαν σκυλί του Παβλόφ;», διερωτούνταν ένας φοιτητής ψυχολογίας και, δίπλα του, ένας φοιτητής διεθνών σχέσεων έδινε τη δική του απάντηση: «Μα τι νομίζεις, συμβιβασμένος είναι κι αυτός. Μπορείς να γίνεις πρόεδρος της Cinematheque, αν δεν βάζεις τις σχέσεις σου πάνω απ' όλα;». Δύο παριστάμενοι ΠΑΣΟΚοι δεν τόλμησαν να υπερασπίσουν τον Πάγκαλο, επιτίμησαν όμως τους φοιτητές υποστηρίζοντας το δικαίωμα στην πολιτική διαφωνία. «Με τον Πάγκαλο δεν έχουμε πολιτική αλλά ηθική διαφωνία», τους απάντησαν εκείνοι, θυμίζοντας τις προσβολές του αντιπροέδρου («κοπρίτες», «μαζί τα φάγαμε») εις βάρος του ελληνικού λαού. Το «επιχείρημα ματ» το είχε ένας μεσόκοπος παριστάμενος που, απευθυνόμενος στους δύο «Ηρακλείς του Στέμματος», τους είπε: «Δεν βρίσκετε λίγο παράταιρο να έρχεται σε μια συζήτηση για προβλήματα των μεταναστών ο άνθρωπος που παρέδωσε τον πρόσφυγα αρχηγό της κουρδικής επανάστασης στους διώκτες του;».
Μερικοί από τους φοιτητές ήταν στενοχωρημένοι για το άδοξο τέλος της εκδήλωσης. Αλλοι, αντίθετα, έλεγαν ότι ήταν πολύ καλύτερα που ήρθε έτσι το πράγμα. «Ηρθαμε να κουβεντιάσουμε για τη ζωή και την πραγματικότητα μέσα από την ταινία. Η ζωή και η πραγματικότητα επισκέφθηκαν όμως οι ίδιες την εκδήλωσή μας!».
konstantakopoulos.blogspot.com
ΕΝΕΤ

19 σχόλια:

  1. Παραδομενοι οι πολιτικαντιδες της χωρας μας στην περιφρονηση και κοινη χλευη θα πρεπει συντομα να αφησουν πισω τα κλεμμενα και να οδευουν εκτος Ελλαδας διοτι ΠΡΑΓΜΑΤΙ η υπομονη και οι ευγενειες
    του λαου μας τελειωσαν.Το τι θα προκειψει ν δεν εξαφανιστουν θα το δειξει το συντομο μελλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΠΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟ YOUTUBE

    Γιά τόν Πάγκαλο φωνάξανε καί σωστά.
    Γιά τόν Γαβρά δέν φώναξε κανείς.
    ᾽¨Εκτός δέ ποῦ εἶπαν στόν Πάγκαλο ὅτι ῎῎αμαυρώνεις τη δουλειά του Γαβρά" καί χαρακτήρισαν τά ἔργα αὐτοῦ τοῦ ἀνθέλληνα ῾῾ἀριστουργηματικά᾽᾽ -ἦταν ἔκεῖ λέει γιά τούς 300 λαθραίους μετανάστες. Γιά κανένα ἄλλο λόγο.
    Πιάσε τόν ἕνα δηλαδή καί χτ;yπα τόν ἄλλο.
    Ἄθλια φοιτητάρια.
    Βρωμερός βρωμερότατος -γιά τόν βόθρο ὁ Πάγκαλος -ὄχι ἀλλοίμονο ὁ μόνος- χιλιάδες ἄλλοι στήν κυβέρνηση, στό στρατό, στήν ἀστυνομία, στά πανεπιστήμια κλπ κλπ παντοῦ παντοῦ- τουλάχιστον ἔκανε ἕνα καλό στήν Ἕλληνική Κοινότητα Παρισίων, ποῦ τήν διέλυσαν τά ἐδῶ βρωμερότατα κομματόσκυλα- ποῦ δέν παραχώρησε σ᾽αὐτούς τούς ἄθλιους τό κτήριο τῆς ὁδοῦ Mesnil.
    Ἄθλιοι ἡ πατρίδα χάνεται καί ἐσεῖς νά τιμᾶται τόν Γαβρᾶ -ἄν εἶναι δυνατόν- καί φωνάζεται γιά τούς 300 λάθρο, οὔτε μιά λέξη γιά τόν ψῆφο τῶν Ἑλλήνων τοῦ ἐξωτερικοῦ, οὔτε για τά ἑλληνικά σχολεῖα στό Παρίσι ποῦ θά κλείσουν, οὔτε τό Προξενεῖο που συρικνώθηκε καί τόσα ἄλλα δυστυχῶς.
    Πουστοφοιτηταριό τοῦ κώλου στό διάβολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εάν θα έπρεπε να πάρω υποχρεωτικά το μέρος ενός Γύφτου ή του Πάγκαλου, θα έπαιρνα το μέρος του Γύφτου ασυζητητί !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕΝ ΦΕΥΓΩ!!!!!!!!!!ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΔΕΣ

    ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΠΟΣΙΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποια στιγμή θα σταματήσουν και οι λεκτικές "αβρότητες" και θα ξεκινήσουν και τα "βαριά όργανα"!!
    Πόσο χρόνο έχουν ακόμη;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φιλοι θα πρεπει να καταλαβετε ενα πραγμα.
    Οτι η "ελληνικη" κοινωνια διαπνεεται απο ενα και μονο ιδανικο:
    A K Ρ A T O A N Θ E Λ Λ H N I Σ M O.

    Ετσι ευλογως ο παγκαλος θα απαξιωνει την νεοελληνικη πλεμπα ,οι φοιτητες
    ως νεοι κιασχετοι θα παρουσιαζουν ανθελληνικο μενος κατα του παγκαλου υπερ των 300 ξενων(τυχαιο το νουμερο;Δεν νομιζω)και απο σποντα υπερ των αδελφων τους,
    και ο Γαβρας ως "αριστερος"απλα θα κανει ταινιες του συρμου για να δικαιωνει την πρωτοκαθεδρια
    του στο συστημα που μονο αριστερο δεν ειναι.
    Ο καθενας λοιπον ΣΥΜΦΩΝΑ με το ΣΥΝΦΕΡΟΝ του.
    Κιαν το συμφερον ειναι με τους 300
    ξενους που πεθαινουν σημερα στον βωμο του καπιταλισμου, ποσο Ελληνες μπορει ναμαστε ολοι μας;
    Σημερα ηρωοποιουνται οι 300 μη Ελληνες της παγκοσμιας πλεμπας
    στη θεση των 300 Σπαρτιατων ομοιων.

    Ποσο θλιβερο μου φαινεται ολο αυτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Σε αντίθεση με τον κ. Γαβρά, οι δημοσιογράφοι (Γ. Βούλτεψης, Γ. Μπέρτσος, Γ. Ρωμαίος) χάρη στους οποίους ο ίδιος είχε στα χέρια του μια χρυσοφόρα υπόθεση, ουδέποτε διανοήθηκαν να κερδίσουν χρήματα από την μεγαλύτερη δημοσιογραφική επιτυχία στη χώρα. Ήσαν τελικά οι μόνοι που δεν πλούτισαν από την δουλειά τους. Δουλειά πρωτότυπη, ρηξικέλευθη, επικίνδυνη, τζεϊμσμποντική, που έτσι κι’ αλλιώς κάθε άλλο παρά αναδεικνύεται στο εξαιρετικά κερδοφόρο φιλμ. "

    Η ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΣΗ ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ Κ.ΓΑΒΡΑ. ΤΟΝ ΠΑΓΚΑΛΟ ΔΙΑΚΙΩΣ ΤΟΝ "ΠΕΡΙΠΟΙΗΘΗΚΑΝ" ΤΟΝ ΓΑΒΡΑ ΓΙΑΤΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1 Μαρτίου 2011 1:03 μ.μ.
    Γιατί ο Γαβράς δέχτηκε την παρουσία ενός... (τέλος πάντων δεν χρειάζονται κοσμητικά, υπάρχει και εισαγγελέας, γιατί θα πω χειρότερα από όσα έχουν πει άλλοι εδώ...) σε εκδήλωση που τον αφορούσε. Έπρεπε από πριν να του είχε πει όσα είπαν και οι παρευρισκόμενοι Έλληνες, με τον τρόπο του βέβαια και να μην είναι ο... τέλος πάντων, εκεί... γι' αυτό τα βάλανε και με τον Γαβρά. Όταν κάνεις ταινίες για την Δημοκρατία και το δίκαιο θα πρέπει να μην δέχεσαι και κάτι τέτοιους στο σπίτι σου, εντός και εκτός εισαγωγικών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 1:03 Μια κοινωνία εκτός τόπου και χρόνου.

    Φοιτητές να κραυγάζουν για τους λαθρομετανάστες, για το ότι είναι η γενιά των 800 ευρώ και για τα έργα και ημέρες του Πάγκαλου.Σε αυτό το τρίπτυχο περικλείεται η δραματική κατάσταση της χώρας μας άραγε;

    Ενας σκηνοθέτης να ασχολείται με τα προβλήματα των μεταναστών (πόσοι άραγε είναι οι μετανάστες και πόσοι οι λαθρομετανάστες;)
    Οι ταινίες του Γαβρά αποκάλυπταν το πραγματικό πρόσωπο των δικτατοριών της εποχής καθώς και τον ρόλο των ΗΠΑ.Μέσα απο αυτά καθιερώθηκε.

    Πάμε πίσω στην υπόθεση Λαμπράκη. Τον Απρίλιο του 1963 η Φρειδερίκη βρισκόταν σε επίσημη επίσκεψη στο Λονδίνο. Η Μπέτυ Αμπατιέλου, σύζυγος του ναυτεργάτη και πολιτικού κρατουμένου Αντώνη Αμπατιέλου ζήτησε μέσω του Γρηγόρη Λαμπράκη ακρόαση για να υποβάλλει το αίτημα απελευθέρωσης του συζύγου της, αλλά και άλλων πολιτικών κρατουμένων. Ο Γρηγόρης Λαμπράκης ήταν ο μόνος που είχε δικαίωμα να υποβάλλει τέτοιο αίτημα, καθώς ανήκε στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Η Φρειδερίκη αρνήθηκε την ακρόαση και τότε η Μπέτυ Αμπατιέλου την περίμενε έξω από το ξενοδοχείο της Φρειδερίκης. Ο γραμματέας των ανακτόρων Γεράσιμος Τσιγάντες, αποτύπωσε την οργή της Φρειδερίκης καταγράφοντας τη φράση "δεν θα με απαλλάξει κανείς από αυτόν τον άνθρωπο;" την οποία είπε φανερά ενοχλημένη με την εξέλιξη της υπόθεσης και την παρέμβαση Λαμπράκη, ιδιαίτερα μετά από το σκίσιμο του φορέματός της στον ώμο. Ο στρατηγός Βαρδουλάκης αργότερα εκμυστηρεύτηκε στον Ανδρέα Παπανδρέου, ότι "ο Λαμπράκης σκοτώθηκε κατά λάθος, είχε δοθεί απλώς η εντολή από τη βασίλισσα Φρειδερίκη να τον στραπατσάρουν...", γεγονός που εμπλέκει άμεσα τη Βασίλισσα Φρειδερίκη στη δολοφονία του Λαμπράκη που ακολούθησε.

    Πολύ σωστά αναφέρεις την δράση των τριών δημοσιογράφων όμως πρέπει να επισημανθεί και ο ρόλος του Σαρτζετάκη ο οποίος έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην υπόθεση αυτή
    και ο οποίος και αυτός εξαργύρωσε την επιταγή της επιτυχίας, όχι τόσο με την ανάδειξη του στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα όσο με την στάση και συμπεριφορά του κατά την διάρκεια της θητείας του.

    Κερδισμένος βγήκε και ο Μανώλης Χατζηαποστόλου ή Τίγρης.

    Χαμένη η Ελληνική κοινωνία που είδε πολιτικούς, φοιτητές και ανθρώπους της τέχνης να προβληματίζονται για μια ζωή που καμιά σχέση δεν έχει με τις προκλήσεις που σήμερα αντιμετωπίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Στις νάρκες του Έβρου ,στον πάτο του Αιγαίου, χτίζεται η ασφάλεια του κάθε ευρωπαίου" φώναζαν οι "αγανακτισμένοι" φοιτητές, "Αν δεν μας θέλετε να μας το πείτε" φώναζε ο Ερντογάν στους "ρατσιστές" και "φασίστες" Ευρωπαίους.

    Εμετικός και κατάπτηστος ο Πάγκαλος αλλά και οι άλλοι;

    Μήπως όλοι δουλεύουν τελικά για τον ίδιο σκοπό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1 Μαρτίου 2011 1:52 μ.μ.
    Ακρίτας

    Να συμληρωσω σαν Σαλονικιος που τα εζησα.
    Η εντολη απο τα ανακτορα δοθηκε στον τοτε γενικο γραμματεα βορειου ελλαδος και αυτος την μετεφερε στον στρατηγο Μητσου,τεως αρχηγο της ανταρτικης οργανωσης ΠΑΟ που εδρασε στο βουνο Κρουσια,απεναντι απο το Μπελλες,και σκοτωνε τοτε μαχητες του ΕΛΑΣ.Ο Μητσου την μετεφερε στον υπομοιραρχο Καπελωνη που ητανε συνδεσμος αστυνομιας -παρακρατους.Και ο Καπελωνης την μετεφερε στην "συμμορια της καρφιτσας" ατομα του σχοινιου και του παλουκιου οπως ο αχθοφορος τρικικλας Κοτσαμανης,ο παιδεραστης Εμμανουηλιδης,ο λαικατζης Πιτσωκος
    και αλλα λαμπρα παλληκαρια ετοιμα για φονο με ανταλλαγη καποια αδεια λαικης η μονο μια χειραψια με την εξουσια δηλαδη κανενα υπενωμοταρχη.
    Κουρελια απο πανω εως κατω στην πυραμιδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @2:37
    Μ'ολο τον σεβασμο,
    τα κουρελια κανουν τις βρωμοδουλειες.
    Τωρα εχουμε τα αλβανα κουρελια.
    Και ολοι ειμαστε χαρουμενοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο καθένας μπορεί να διαβάζει σ' ένα άρθρο ό,τι θέλει και να το καταλαβαίνει όπως θέλει:

    "Στηριζόμενος στο αστυνομικο-πολιτικό ρεπορτάζ της δεκαετίας του 1960, ουσιαστικά αρπάζοντας την ιδέα, ο κ. Γαβράς έχτισε την καριέρα του μεταφέροντας στην μεγάλη οθόνη ένα σενάριο βασισμένο σε εκείνο το αστυνομικοπολιτικό θρίλερ, στο οποίο οι δημοσιογράφοι πρωταγωνίστησαν με κίνδυνο της ζωής τους. Σε αντίθεση με τον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη, που έφτιαχνε ταινίες στην παρισινή του ασφάλεια."

    Μέχρι πότε θα αρμέγει την "χρυσή αγελάδα" ο Γαβράς, ένας μετριότατος, κατά τα άλλα, σκηνοθέτης, ο οποίος δεν έχασε ποτέ την ευκαιρία να δυσφημεί την χώρα του στο εξωτερικό, ενώ ελάχιστη επαφή έχει με την ελληνική πραγματικότητα;

    Θυμηθείτε μόνο την αρλούμπα-βίντεο που είχε γυρίσει για τα εγκαίνια του Μουσείου της Ακροπόλεως, όπου εμφανίζονταν ΜΑΥΡΟΦΟΡΕΜΕΝΟΙ παπάδες να καταστρέφουν τον Παρθενώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διαβάζω, διαβάζω και θλίβομαι.
    Δάκρυα έρχονται στα μάτια μου.
    Θυμος αναβράζει στην καρδιά μου.
    Μα καλά τόσοι πολλοί προδότες...;
    Καημένη μου πατρίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απο οτι βλεπω η ρηση "ολοι μαζι τα φαγαμε" αρχιζει να "πληρωνεται" για αυτον που την ειπε! Γιατι αραγε υποπτευομαι οτι αυτο ειναι μονο το ξεκινημα του "λογαριασμου";Ετσι και αλλιως παντα μετα την "υβρη" ερχεται η "τιση" και το συγκεκριμενο ατομο εχει διαπραξει πολλακις "υβρη" και με πολλλες ενοιες του ορου.Σε τελικη αναλυση εμεις οι Ελληνες μπορει να ειμαστε πολλα πραγματα αλλα δεν ειμαστε τοσο ανοητοι οσο πιστευουν ορισμενοι και αν παραστει αναγκη υποθετω οτι ειμαστε προθυμοι να τους αποδειξουμε και εμπρακτος ποσο λαθος κανουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αφού του την είπαν αναρχικοί και συριζαίοι καταλαβαίνετε περί τίνος ατόμου πρόκειται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όλα θα λυθούν όταν θα σπάσει την σιωπή του ο Καραμανλής καιο Βουλγαράκης !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ο ΓΑΦΡΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΣΠΟΤΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Την συγκέντρωση του απλού κοσμάκη, αυτού που δεν χρειάζεται κουκούλες, έξω από το σπίτι του Σημίτη την είδατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.