2/3/11

Εννέα οι μνηστήρες Για τερματικό στο Βασιλικό

ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
Φωτογραφία
Σε «κοινό ενεργειακό δόγμα» εξελίσσεται το ενδιαφέρον του Ισραήλ σε στρατηγικές συνεργασίες με την Κύπρο, αφού μετά το ενδιαφέρον της DelekΕnergyκαι άλλων κολοσσών του Ισραήλ, για αγωγό και τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου, την περασμένη εβδομάδα υπέβαλαν υποψηφιότητες και για το τερματικό υγρών καυσίμων δύο μεγάλες ισραηλινές εταιρείες.

Η συνολική επένδυση για το τερματικό, υπολογίζεται να είναι της τάξης των 250 - 300 εκατ. ευρώ στην πλήρη του ανάπτυξη και θα αποτελείται από τρία τμήματα, ένα για την αποθήκευση καυσίμων για την εσωτερική αγορά, ένα για τα αποθέματα 90 ημερών που πρέπει να έχει η Κύπρος και ένα για επανεξαγωγές.

Η περίοδος υποβολής ενδιαφέροντος μετά από διεθνή πρόσκληση, για την επιλογή στρατηγικού συνεργάτη για το τερματικό υγρών καυσίμων στο Βασιλικό, έληξε την Παρασκευή και υποβλήθηκαν συνολικά εννέα φάκελοι, αναφέρουν πληροφορίες του «Φ». Ανάμεσα στους υποψηφίους, περιλαμβάνονται η ολλανδική Vitol, η οποία σε συνεργασία με άλλο κολοσσό από τη Μαλαισία ίδρυσαν στην Κύπρο την VΤΤΙ που ξεκίνησε την κατασκευή άλλου τερματικού υγρών καυσίμων στο Βασιλικό, με κύριο στόχο τις επανεξαγωγές αλλά και την τοπική αγορά. Επίσης, υποψήφια είναι όπως αναμενόταν και η επίσης ολλανδική Vopak, που διεκδίκησε έντονα και την κατασκευή τερματικού αποϋγροποίησης φυσικού αερίου, στις διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν με την ΑΗΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», η Vopakκατατάγηκε τελικά 4η στη τελική κατάταξη των προτιμητέων στρατηγικών επενδυτών για το τερματικό υγροποίησης.

Ενδιαφέρον επέδειξε επίσης η Concord της Σιγκαπούρης που ειδικεύεται στις μονάδες αποθήκευσης υγρών καυσίμων, όπως και της ΡUΜΑ, θυγατρικής του πολύκροτου διεθνούς κολοσσού “Τraficura”.

Φάκελος από δύο ισραηλινές εταιρείες 
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟενδιαφέρον προκαλεί η υποβολή φακέλου ενδιαφέροντος από δύο ισραηλινές εταιρείες και κυρίως το ενδιαφέρον που επέδειξαν η εταιρεία στην οποία ανήκουν τα διυλιστήρια και τα τερματικά καυσίμων στη Χάιφα, την «ΒΑΖΑΝ ΟilRefineries».

Η εν λόγω εταιρεία, αποτελεί συνεταιρισμό κολοσσών στον τομέα της ενέργειας και της ναυτιλίας του Ισραήλ, όπως της «Ιsraeli Corporation» και της «ΙsraelΡetrochemical».

Να σημειωθεί ότι η Κύπρος εισάγει τα τελευταία χρόνια, για εσωτερικές ανάγκες μέσω εταιρειών πετρελαιοειδών, το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της σε υγρά καύσιμα από το εν λόγω διυλιστήριο τη Χάιφας, που θεωρείται ως το πιο σημαντικό της Ανατολικής Μεσογείου με ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα €4 δις.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 01/03/2011

3 σχόλια:

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.