8/2/11

Η ανιστόρητη Ιστορία του 1821

Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων
 Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας. Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821. Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες,
αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως.

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε.... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.

6 σχόλια:

  1. Στο εξής βιντεο του 2008 ( http://www.youtube.com/watch?v=OYXCUxvLWrA&feature=related ), στο 5' 40'', ο περίφημος Τατσόπουλος, ομολογεί ότι, όχι μόνο είμαστε μπάσταρδοι, αλλά και ούτε οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν Έλληνες, αλλά, μπαστάρδεμα φυλών..

    Και μετά απορούμε για την 'γέννηση' του Έθνους το 1821.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και βέβαια δεν υπάρχει καμιά συνομωσία…αλλά πολιτικός σχεδιασμός με βάθος

    Χρόνου, ώστε να επιδράσει σε όσο περισσότερους ιθαγενείς με στόχο τον

    υποβιβασμό της εθνικής συνείδησης, την διαίρεση και τελικά στην κατάκτηση. Ι.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΤΑΘΕΙΤΕ ΑΚΛΟΝΗΤΟΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟ- ΤΟΥΡΚΟΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "..πόλις ΄Αρβων,καί οι κάτοικοί της Αρβωνίται*,από τά οποία αντιστοίχως προέκυψαν τά Άρβανα καί οι Αρβανίται.
    *"Πολυβίου,ιστοριών Β',έκδροσιςTeubner σελ.131 ,παρ.11 εδ.15:"..οι δ'άλλοι πάντες έφυγον εις τόν ΄Αρβωνα σκεδασθέντες".
    Λεξικόν Στεφάνου Βυζαντίου:"΄Αρβων ή ΄Αρβών ήν Ιλλυρίας πόλις,ής κάτοικος Αρβανίτης.Τό εθνικόν Αρβώνιος καί Αρβωνίτης".

    Η διαπίστωσις πού υπάρχει σήμερα,ότι η χώρα αυτή,πού εκτείνεται βορείως τού Τομάρου καί τών Κεραυνείων,ήταν,κατά τούς προιστορικούς χρόνους,η κοιτίς τών Δωριέων,η παρατήρησις ότι οι κάτοικοί της,από τούς οποίους προέρχονται οι δικοί μας Αρβανίτες.....
    Η χώρα του αναφέρεται στήν ιστορική αρχαιότητα μέ τό όνομα Ιλλυρία καί υπήρχαν σ'αυτήν ακμαίες ελληνικές πόλεις,η Αμαντία,η Απολλωνία,η Βίζων,η Δάορσα,τό Δυρράχιον,η ΄Ωρικος κ.ά.πού είχαν ελληνικά επίσης,νομίσματα...."
    Ο ΄Αγγλος γεωγράφος ,Stanfofd,από γυγκριτική μελετη,φιλολογική καί γλωσσολογική,καί από έρευνα τού χαρακτήρος καί τών εθίμων τους,διέκρινε καί έγραψε τό 1877 ,ότι είχαν αρχαίαν ελληνική καταγωγή.Σύγχρονός του δέ Γάλλος συγγραφεύς,ο Alfred Gilleron έγραψε:"Η έως τόν ποταμό Γενούσο χώρα είναι απολύτως ελληνική"
    Καί έγραφε ο ηγέτης καί εθνικός ήρως τών Αρβανιτών τόν 15ον αιώνα,Γεώργιος Καστριώτης,στόν πρίγκηπα τού Τάραντος:"Οι πρόγονοί μας ήσαν Ηπειρώτες,από τούς οποίους εβγήκε εκείνος ο Πύρρος,στού οποίου τήν ορμή μόλις πού μπόρεσαν ν'αντισταθούν οι Ρωμαίοι.Εκείνος πού πολεμώντας εκυρίευσε τόν Τάραντα καί άλλες χώρες τής Ιταλίας...΄Αν λάβης υπ'όψιν στου ότι η Αλβανία αποτελεί μέρος τής Μακεδονίας,θά ομολογήσης ότι ακόμα πιό ευγενείς ήσαν οι πρόγονοί μας,πού μέ τόν Μέγαν Αλέξανδρο επί κεφαλής,επροχώρησαν έως τίς Ινδίες.Από εκείνους κατάγονται αυτοί πού εσύ ειρωνεύεσαι"*.
    *Rodota,Del rito Greco in Italia,τόμ.III..2.Κ.Σάθα,Ελληνικά Ανέκδοτα,τόμ.Α' σελ.ι'."

    ΚΩΣΤΑ Ν.ΜΠΙΡΗ
    βιβλίο μέ τίτλο:"ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΟΙ ΣΔΩΡΙΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΎ."
    ΑΘΗΝΑΙ 1960.
    "...Ο Έλληνας πρίν γίνει Έλληνας...ήταν Πελασγός..."
    Τζιαβέλλας,Μπότσιαρης...
    Πολύβιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανεξαρτήτως απόψεων,θεωρώ θετικό το γεγονός ότι ενισχύεται η έρευνα και ο προβληματισμός πολλών για την διευκρίνηση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την οθωμανική περίοδο της ιστορίας μας. Προτείνω σε όσους ενδιαφέρονται για επιστημονική τεκμηρίωση, την εικοσάχρονη έρευνά μου με σχετική διδακτορική διατριβή, που κυκλοφορεί με τίτλο: ΤΑ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ,εκδ. Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, Αθήνα 2007. Συγγραφέας: Χρύσα Μελκίδη, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Δρ Τουρκολόγος, Ερευνήτρια, Εξωτερική επιστημονική συνεργάτις του ινστιτούτου Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Ερευνητικού Κέντρου "ΑΘΗΝΑ", e-mail: c_melkidi@yahoo.gr.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι "Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστη" και
    σουβλίστηκε από τους Τούρκους.
    Τι έκανε η Εκκλησία για να τιμήση
    την θυσία του; Απολύτως τίποτα μόνο
    όταν βρίσκει τα δύσκολα κρύβεται από πίσω του και μετά τον Ξεχνά.
    Ανακυρήσει Αγίους ανθρώπους αμφιβόλου
    Αγιοσύνης με τελευταίο παράδειγμα
    του Βησσαρίωνα στην Φθιώτιδα , ενώ κρίνει τονΑθανάσιο Διάκο ως ακατάλληλον. Τι λέτε γι'αυτο;
    Αναμένω απόντησή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.