23/2/11

What does it really mean that Iran sent ships through the Suez Canal?



A missile-armed Iranian frigate and a supply ship passed through the Suez Canal today in what Israeli leaders have described as a "provocation" and an effort by Tehran to exploit recent instability in the Middle East "in order to expand its influence." The ships, which will travel along the Israeli coast on their way to a training exercise with Syrian forces, are the first Iranian naval vessels to cross the waterway since the 1979 Islamic Revolution. 
There's been some speculation over whether former President Hosni Mubarak would have allowed the ships through or whether the United States would put pressure on the new Egyptian government to deny the Iranians' passage, but the truth is that the Egyptians didn't have all that much choice in the matter. Use of the canal is still governed by the 1888 Convention of Constantinople, which clearly states that it "shall always be free and open, in time of war as in time of peace, to every vessel of commerce or of war, without distinction of flag." As long as the Iranian navy ponied up the $290,000 entry fee, it has as much right to the canal as any other country.
Iranian operations in the Mediterranean have been limited in the past, not by Egypt's control of the canal but by Iran's own minimal offshore naval capabilities. I spoke with Commander James Kraska, chair of operational law at the U.S. Naval War College, about the strategic implications -- such as they are -- of Iran's move: 
This is one warship and a supply vessel. Quite frankly, it won't change the strategic picture a whole lot. It's certainly one more thing to keep track of. Iran has meddled in Lebanon in the past, and I can see where it's a concern. But I just don't see where [Israel] coming out ahead and publicly trying to make the international community focus on this and putting pressure on Egypt to deny them passage was really effective.
Iran is mostly limited by its capability. It's very hard to do out-of-area operations. This is analogous to China sending ships to do anti-piracy operations in the Gulf of Aden or Russian warships in Venezuela. It's a show-the-flag sort of thing. It's not as though Iranian ships can now operate routinely or comfortably away from their home base.

13 σχόλια:

  1. "shall always be free and open, in time of war as in time of peace, to every vessel of commerce or of war, without distinction of flag."

    Κι όμως, για πόσα χρόνια έμεινε κλειστή η Διώρυγα του Σουέζ, από την έναρξη του πολέμου των Έξι Ημερών (1967) και μετά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να δούμε θα βρούνε τα κάκκαλα να τους σταματήσουν για έλεγχο;
    Η κατάσταση πάντως μυρίζει μπαρούτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. It means καλό μπλούμ στο πάτο της θάλασσας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παντως σε εκπομπη της Russia Today(RT) λενε οτι ελεγχθηκαν τα ιρανικα πλοια και βρεθηκαν "καθαρα"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @11:36 π.μ.
    Το κανάλι αυτό είχε κλείσει από τα δεκάδες κουφάρια πλοίων που υπήρχαν καθ΄όλο το μήκος του.
    Για να τα τεμαχίσουν και αποσύρουν από εκεί, πήρε πολλά χρόνια...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 23 Φεβρουαρίου 2011 4:09 μ.μ.

    Πολύ ξερόλας είσαι και καταντάς γραφικός.

    The canal itself had been closed to Israeli shipping since 1949, except for a short period in 1951-1952.

    After the 1967 Arab-Israeli war, also called the Six Day War, the canal was closed by an Egyptian blockade until 5 June 1975


    @ 11:59 π.μ.

    Γιατί να τους κάνουν έλεγχο; Νηοψία θα τους κάνουν, αν ζητήσουν να πλεύσουν σε ισραηλινά χωρικά ύδατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 23 Φεβρουαρίου 2011 5:19 μ.μ.

    Τσίριζαν οι Αμερικανο-Ισραηλινοί για το τί θα έκαναν και πόσο δεν θα μάσαγαν γι'αυτό και το σχόλιό μου το οποίο έκανα και όταν ξεκίνησε η ιστορία αυτή.
    Δημοσιεύματα σημερινά λένε πώς τα 2 πλοία έπιασαν λιμάνι στη Συρία ήδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ 23 Φεβρουαρίου 2011 5:19 μ.μ.
    Συμφωνώ μαζί σου Φαίη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δηλαδή κοπελιά 5:19 μ.μ., έπρεπε η Αίγυπτος που βρισκόταν σε πόλεμο με το Ισραήλ, να το αφήνει να περνά από το Σουέζ ανενόχλητο για να την πολεμάει ...καλύτερα;;;
    Λογική (όσο και μυαλό) μηδέν!!!
    Και πολύ καλά έκαναν οι Αιγύπτιοι και δεν άφηναν να περνούν πλοία εχθρικού τους κράτους με το οποίο βρισκόταν ακόμα σε κηρυγμένο πόλεμο.
    Υπήρχαν διεθνείς νόμοι που τους κάλυπταν, αφού μας το πας στην νομιμότητα

    Αλλά και το Αιγαίο είναι Θάλασσα Ειρήνης και ανοιχτή σε όλους.
    Εάν όμως υπάρξει πόλεμος με την Τουρκία, μήπως θα ήθελες -με τα μυαλά που έχεις- να τους αφήνουμε να κάνουν μεταφορές εμπορευμάτων τους και ασφαλείς διελεύσεις;;;
    ΑΥΤΟ μας λες !!!

    Για πολύ μεγάλο διάστημα δε, το Σουέζ ήταν κλειστό από βυθισμένα -λόγω του πολέμου- εμπορικά πλοία διαφόρων χωρών (και ελληνικά) που βύθισε, κατά παράβαση διεθνών νόμων και κανονισμών, η ισραηλινή αεροπορία.

    Όλοι το ξέρουν, εκτός από εσένα και τις πηγές σου. Για να το παίξετε θύματα άλλη μια φορά, ενώ ήσασταν οι θύτες.

    Όλα τα πλοία που περνούν από το Σουέζ, ελέγχονται από τις αιγυπτιακές αρχές.
    Όπως και όσα περνούν από την Διώρυγα της Κορίνθου ή του Παναμά, ελέγχονται αντίστοιχα από τις ελληνικές ή παναμαϊκές αρχές.

    Ο έλεγχος είναι διαφορετικός, ανάλογα με το τι πλοίο είναι αυτό, ποιάς χώρας την σημαία φέρει, τι μεταφέρει, από πού και προς τα πού πηγαίνει κλπ.
    Το Κανάλι δεν είναι διεθνές, αλλά αιγυπτιακό και η κυρίαρχη χώρα κάνει ελέγχους σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο.
    Άντε να μαθαίνεις και κάτι κορίτσι μου...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 23 Φεβρουαρίου 2011 6:40 μ.μ.

    Βλέπω ότι έπεσα σε βλάκα, ε;

    Απλώς επιβεβαίωσα ότι την Διώρυγα την είχε κλείσει η Αίγυπτος και όχι τα ναυάγια. Μήπως δεν ξέρεις αγγλικά; Αν όχι, θα ήταν απλούστερο να το πεις και να σου μεταφράσω αυτές τις δύο φρασούλες.

    Είδες να κάνω εγώ σχόλια πουθενά, αν ήταν σωστό, λάθος, νόμιμο κλπ.;

    Αυτό το "κοπελιά" πού κολλά; Αλλά από έναν παπαρολόγο, μπορεί κανείς να βρει άκρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Α, κατάλαβα!!!
    Τα πλοία μπορούσαν να περνούν ...πετώντας πάνω από τα μισοβυθισμένα !!!
    Με άλματα όπως τα δελφίνια...
    Και αφού μετά από χρόνια την καθάρισαν από τα ναυάγια, η Αίγυπτος εξακολουθούσε να κρατά την Διώρυγα κλειστή σε όλα τα πλοία και όχι μόνο σε αυτά του Ισραήλ με το οποίο ήταν ακόμα σε εμπόλεμη κατάσταση...
    Τέρας λογικής είσαι ρε φιλενάδα!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ο τζιμης ηξερε αγγλικα αλλα οι σιωνιστες του τα αφαιρεσαν απο τον εγκεφαλο μια νυκτι με ηλεκτρομαγνητικες παρεμβολες.

    Jimmy just joking, you know we all love you and take you seriously in this block.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν έγινε κανένας έλεγχος στα ιρανικά πλοία. Το μόνο που έγινε είναι ότι οι Ιρανοί δήλωσαν ότι δεν μεταφέρουν πυρηνικά όπλα στα πλοία.

    Μέχρι το 1979 που έπεσε ο Σάχης, το Ισραήλ και το Ιράν ήταν πολύ στενά κολητάρια. Οι Άραβες είχαν το πρόβλημα με τους Ισραηλινούς και όχι όλες οι μουσουλμανικές χώρες. και οι Ιρανοί όπως και οι Πακιστανοί και οι Τούρκοι δεν είναι Άραβες.

    Για τον Παναμά, το Σουέζ και τον Βόσπορο υπάρχουν διεθνείς συμβάσεις. Στο πολεμικά πλοία δεν γίνονται έλεγχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.