8/5/17

Εν βρασμώ οι ιστορικοί για τους «Γενίτσαρους» συμβούλους του Γαβρόγλου

Αντιδράσεις για τους παραχαράκτες της ιστορίας 
Μανόλης Γαλάνης 
Σφοδρές αντιδράσεις από συγγραφείς και ιστορικούς μετά τις αποκαλύψεις του «ΘΕΜΑτος» για τους αγράμματους και ιδεολογικά εθελόδουλους συμβούλους του υπουργού Παιδείας που ετοιμάζουν τις αλλαγές στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας
Θύελλα έχει ξεσπάσει στους κόλπους της επιστημονικής κοινότητας μετά τις αποκαλύψεις του «ΘΕΜΑτος» για τις ανιστόρητες απόψεις των συμβούλων του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, στους οποίους ανέθεσε την αναμόρφωση των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας. Οι θέσεις των ιστορικών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων, περί «των σφαγών του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη το 1922», των ιστορικών «μύθων των Ελλήνων στην Επανάσταση του 1821», αλλά και της μη αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ποντίων προκαλούν έντονες αντιδράσεις από συναδέλφους τους, οι οποίοι μιλούν ανοιχτά για «τουρκολάγνους» και «αγράμματους». 
Στο στόχαστρο των συμβούλων του κ. Γαβρόγλου και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου έχει μπει η «συμπαγής εθνική ταυτότητα» των Ελλήνων, η οποία, σύμφωνα με τους ίδιους, οικοδομήθηκε πάνω στη διδασκαλία στα σχολεία της ιστορικής συνέχειας του ελληνικού έθνους από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή, μια συνέχεια που δεν συμμερίζονται. Αλλωστε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος έχει ξεκαθαρίσει ότι το ζητούμενο δεν είναι η εθνική αλλά η ιστορική συνείδηση. Σε αυτό το πνεύμα, ο καθηγητής Ιστορίας της Εκπαίδευσης Χάρης Αθανασιάδης, ο οποίος έχει αναλάβει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και είναι μέλος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ζητά από εδώ και στο εξής μια ελαστική εθνική ταυτότητα για τα Ελληνόπουλα, δίνοντας διαλέξεις για τον «τοκογλύφο» στρατηγό Μακρυγιάννη και γράφοντας για την «εθνικίστρια» Πηνελόπη Δέλτα. Σε ανεκτική εθνική ταυτότητα καταλήγει στη μελέτη που υπέβαλε για λογαριασμό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στον υπουργό Παιδείας, αναφορικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην Ιστορία, και ο πανεπιστημιακός Πολυμέρης Βόγλης. Ο κ. Βόγλης, ο οποίος αποδίδει σε «δυσανεξία της ελληνικής κοινωνίας» τη μη αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα «Μακεδονία» από τη χώρα μας, επικεντρώνει την ιστορική του συμβολή στη διδασκαλία του Εμφυλίου στις σχολικές αίθουσες, αποκαλώντας τον ως τη «μοναδική επανάσταση στην Ελλάδα του 20ού αιώνα» και ταξινομώντας τα Δεκεμβριανά στις «επαναστατικές στιγμές» των Ελλήνων. 

«Mυαλά θολών ανθρώπων»

Στο πλαίσιο αυτό, ο καθηγητής Ιστορίας Νέου Ελληνισμού στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Φωτιάδης, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» παίρνει θέση και οριοθετεί την κεντρική βάση της ιστορικής διαφωνίας με τους συμβούλους του κ. Γαβρόγλου αναφέροντας: «Εγώ ξέρω ότι από τα ομηρικά χρόνια μέχρι σήμερα τη θάλασσα τη λένε θάλασσα, τον ήλιο τον λένε ήλιο και τη γη τη λένε γη. Αυτές οι θεωρίες περί ασυνέχειας της Ελληνικής Ιστορίας είναι στα μυαλά θολών ανθρώπων και ιστορικών. Δεν έχουν ξεκάθαρη ιστορική παιδεία οι άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει συνέχεια της ελληνικής ιστορίας από εκείνα τα χρόνια μέχρι σήμερα. Δεν έχει μέλλον αυτή η προσπάθεια αλλαγής της Ιστορίας στα σχολικά βιβλία. Θα φάνε τα μούτρα τους πολύ σύντομα. Αυτά που λένε για την Επανάσταση του 1821 είναι αστεία. Οτι δεν υπήρχε Ζάλογγος; Υπάρχουν τα επίσημα έγγραφα του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν μια καινούρια φιλοσοφία. Νομίζουν ότι θα γίνουν μοντέρνοι και Ευρωπαίοι. Αναρωτιέμαι, όμως, αξιοποιούν σωστά τις πηγές; Οι θεωρίες τους στηρίζονται σε ιστορικές πηγές; Για παράδειγμα, η κυρία Μαρία Ρεπούση δεν είναι ιστορικός. Ο κ. Χάρης Αθανασιάδης Ιστορία της Εκπαίδευσης έχει κάνει και ανήκει στην ίδια ομάδα με την κυρία Ρεπούση». Ο κ. Φωτιάδης, ο οποίος έχει συγγράψει 25 βιβλία για τη Γενοκτονία των Ποντίων, είναι ιδιαίτερα καυστικός σχολιάζοντας την άποψη που έχει διατυπώσει ο κ. Αθανασιάδης περί εθνοκάθαρσης και όχι Γενοκτονίας των Ποντίων. «Στο θέμα της Γενοκτονίας των Ποντίων, όταν στο πλευρό μας έχουμε την Αριστερά της Τουρκίας δεν μας χρειάζεται η Αριστερά της Ελλάδας. Οσοι στο υπουργείο Παιδείας μιλούν για “εθνοκάθαρση των Ποντίων” παίζουν το παιχνίδι της Τουρκίας - διότι με την εθνοκάθαρση δεν μπορείς να προσφύγεις στα διεθνή δικαστήρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι τουρκολάγνοι. Δεν μπορεί να μας στηρίζουν οι κορυφαίοι αριστεροί διανοούμενοι στην Τουρκία και εμείς να λέμε τέτοια πράγματα. Ο ελληνικός λαός πρέπει να δει ποιοι θα εκπαιδεύουν τους δασκάλους και τους καθηγητές των παιδιών του. Δεν μπορεί να λένε ότι δεν έγινε γενοκτονία στον Πόντο. Ο παππούς μου είχε 6 αδέρφια, σκοτώθηκαν τα 5 και ήρθε μόνος αυτός. Φαντάζεστε πόσα άτομα θα ήταν η δική μου οικογένεια εάν ζούσαν αυτοί οι συγγενείς μου;». 


O κ. Xάρης Αθανασιάδης, σύμβουλος του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, είχε χαρακτηρίσει την Πηνελόπη Δέλτα εθνικίστρια, ενώ για την καταστροφή της Σμύρνης επικεντρώθηκε σε... δήθεν καταστροφές
του Ελληνικού  Στρατού


Ο κ. Πολυμέρης Βόγλης, σύμβουλος του κ. Γαβρόγλου, έχει χαρακτηρίσει τα Δεκεμβριανά «αδύνατη επανάσταση», ενώ υποστηρίζει τη μετονομασία των Σκοπίων σε «Μακεδονία»


«Αγράμματοι» ιστορικοί

Αιχμηρή είναι και η τοποθέτηση του πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου, καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης Γιώργου Κοντογιώργη, ο οποίος μιλά για «αγράμματους» ιστορικούς: «Οι άνθρωποι αυτοί είναι από αγράμματοι έως ιδεολογικά εθελόδουλοι. Δηλαδή δεν έχουν επίγνωση του τι σημαίνει συνέχεια ή ασυνέχεια της Ιστορίας. Παπαγαλίζουν κάποια πράγματα που λένε οι Δυτικοί, οι οποίοι δεν είχαν συνέχεια στην Ιστορία τους διότι γεννήθηκαν ως νέα έθνη τον 18ο-19ο αιώνα. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι προπαγανδίζουν τη δυτική εκδοχή της ασυνέχειας του Ελληνισμού επειδή η Δύση ήθελε να βγάλει στην άκρη την ελληνική συνέχεια, δηλαδή το Βυζάντιο και τον νεότερο Ελληνισμό, για να οικειοποιηθεί η ίδια την αρχαιότητα. Θέλουν να αλλάξουν τον λαό και αν μπορούσαν να τον αλλάξουν, θα τον άλλαζαν. Δεν στέκονται ιστορικά αυτές οι απόψεις και είναι βαθιά αντιδραστική η αντίληψη ότι δεν υπάρχει ελληνική συνέχεια». Ο κ. Κοντογιώργης τονίζει ότι «αφού κυβερνούν αυτοί που θέλουν να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας, τελικά θα το πράξουν. Σημειώστε όμως το εξής, για να αλλάξουν την Ιστορία χρειάζονται δύο πράγματα: να αλλάξουν τον λαό και να καταργήσουν τις πηγές της Ιστορίας, να καταργήσουν τον ελληνικό λαό, να μην ονειρεύεται το παρελθόν του». 

«Ηλεκτρολόγοι»

Από την πλευρά του, ο ιστορικός-συγγραφέας Σαράντος Καργάκος σημειώνει: «Μπορεί να αλλάξουν τα φώτα της Ιστορίας οι διάφοροι “ηλεκτρολόγοι” του υπουργείου Παιδείας, αλλά η Ιστορία (το τι ακριβώς έγινε) δεν αλλάζει. Το πιθανότερο είναι μέχρι να γραφτούν οι τάχα νέες Ιστορίες να έχει αλλάξει ο υπουργός και οι “ηλεκτρολόγοι” του, οι οποίοι δεν θέλουν να φωτίσουν αλλά να συσκοτίσουν. Καταργούν ουσιαστικά την Αρχαία και Μεσαιωνική Ιστορία μας, με την οποία μπορούμε να προβληθούμε σε παγκόσμια κλίμακα, υποβαθμίζουν το ’21 και μεταφέρουν το ιστορικό προτσές στα τελευταία χρόνια, χρόνια διχασμών και εμφυλίων πολέμων, για να σπαρεί καινούριο μίσος στη νέα γενιά. Το μάθημα της Ιστορίας να γίνει μάθημα όχι για ενότητα αλλά για διχασμό. Σε μια εποχή ειδικά όπου οι απειλές εναντίον της χώρας μας είναι προ των πυλών». 

Ο κ. Καργάκος, ο οποίος την προσεχή Τετάρτη παρουσιάζει το 100ό βιβλίο του, με τίτλο «Ολυμπιάδα - Βίος  και πολιτεία της μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου», με τη σειρά του εστιάζει στο «βασικό πρόβλημα αυτών των ιστορικών, που είναι να καταρρίψουν την ιστορική συνέχεια των Ελλήνων. Ομως όλοι οι αγωνιστές στα απομνημονεύματά τους έγραψαν, αλλά προπαντός στη συνείδησή τους ένιωθαν ότι συνεχίζουν την ιστορία των αρχαίων Ελλήνων. Ο υπόδουλος ραγιάς γαλουχήθηκε με τη φυλλάδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που είχε κάνει 25 εκδόσεις μέσα στην Τουρκοκρατία, νιώθοντας ότι αποτελεί συνέχεια ενός κόσμου που έζησε στο παρελθόν. Οι “ηλεκτρολόγοι” του υπουργείου Παιδείας θέλουν να σπάσουν αυτή τη συνέχεια και όταν σπάσει αυτή η συνέχεια, τότε η Ελλάδα θα γίνει θυγατρική εταιρεία της Γαλλικής Επανάστασης. Οτι ουσιαστικά ο ιστορικός βίος του ελληνικού κόσμου αρχίζει από τη Γαλλική Επανάσταση και εδώ. Αφού είμαστε πνευματικά εξαρτήματα της Ευρώπης, άρα θα πρέπει να είμαστε και πολιτικά και οικονομικά εξαρτήματα». 

«Στρατηγική αποεθνικοποίησης»

Για συντονισμένο σχέδιο από μια συγκεκριμένη ομάδα επιστημόνων που ως στόχο έχει την πλήρη αλλαγή της Ιστορίας κάνει λόγο ο συγγραφέας και επικεφαλής της Κινήματος Αρδην Γιώργος Καραμπελιάς: «Πρόκειται για ομάδα που έχει συνέχεια και η οποία τα τελευταία χρόνια δουλεύει προς μία κατεύθυνση. Επιχειρούν να αλλάξουν την Ελληνική Ιστορία και την εκπαίδευση ώστε να πάψει να είναι εθνικιστική, όπως την εννοούν, δηλαδή να έχει οποιαδήποτε πατριωτική αναφορά και να γίνει πολυπολιτισμική. Να μην έχει κεντρική αναφορά σε εθνική ταυτότητα. Δεν μιλάμε για απλή επιτροπή του υπουργείου Παιδείας, αλλά για μια συνολική αντίληψη που εκπορεύεται κεντρικά από την κορυφή της κυβέρνησης και εφαρμόζεται με μία διπλή τακτική. Από τη μία πλευρά να περάσουμε αυτά τα πράγματα σήμερα, που οι άνθρωποι βρίσκονται σε κατατονία και κατάθλιψη, και άρα εύκολα μπορούμε να περνάμε διάφορα τέτοια και από την άλλη να παρουσιάσουμε και μια αριστεροσύνη σε όσους μας κριτικάρουν για τα ξεπουλήματα που κάνουμε στο πεδίο της πολιτικής και της οικονομίας. Αριστεροσύνη στον αντιπατριωτισμό, στην άρνηση της εθνικής ταυτότητας και της θρησκείας. Το θέμα της αλλαγής των βιβλίων της Ιστορίας εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική, αυτή της αποεθνικοποίησης της χώρας και της μεταβολής της σε πολυπολιτισμική κοινότητα χωρίς κεντρική ταυτότητα». 
Πρώτο Θέμα

5 σχόλια:

  1. Ποια ασυνέχεια;

    Είναι απλό. Ας αναλογιστεί ο καθένας από εμάς τι μεταφέρθηκε άμεσα σε εμάς από τους γονείς μας για αυτό το θέμα. Τι μας είπαν οι γονείς ή και τι έφτασε με τον Α ή Β τρόπο σε εμάς μέσω αυτών ή και αμέσως από τους προγόνους (παππούδες κ.ο.κ). Μας είπε κανένας από αυτούς πως είναι ψεύτικο όλο αυτό και πως μάλλον ως τέτοιο θα έπρεπε να το μισούμε;

    Και με δεδομένο πως αν ήταν όλο αυτό κάτι επίπλαστο και η ελληνική συνείδηση ήταν τελικά ένα τεχνητό δημιούργημα, ποιος έχει αντίρρηση σε αυτή την περίπτωση ότι θα κατέληγε μέχρι τις ημέρες μας και σε εμάς η ίδια άποψη όμοια του "αριστερού" ανθελληνισμού τους;

    Αλλά το γελοίο της υπόθεσης με όλους αυτούς τους ψευτοαριστερούς είναι πως ενώ όλοι οι λαοί έχουν δικαιωματικά -καθώς πιστεύουν υποθέτω-, και την εθνική ιδιότητα και το όνομα, όλοι τους οι λαοί δηλαδή κατά περίπτωση είναι αυτονόητα Γάλλοι ή Άγγλοι ή Γερμανοί ή Πολωνοί ή Ρώσοι ή Ισπανοί ή ακόμα και Βούλγαροι ή και Σέρβοι ή και Αλβανοί ή και Παλαιστίνιοι κ.ο.κ. κτλ κτλ κτλ, αυτό ωστόσο δεν το δικαιούνται οι Έλληνες και μόνο που απλά είμαστε κάτι εντελώς επίπλαστο.

    To μόνο ως φαίνεται που τελικά απόμεινε στης "αριστεροσύνη" τους είναι ο χαρακτηρισμός των ακόλουθων και υποτακτικών του Σόϊμπλε και των καθαρόαιμων Γερμανών εν γένει. ΒΡΕ ΟΥΣΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ξυπνατε ρε Ελληνες της κακιας ωρας ... ξυπνατε !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όπως πολύ σωστα λεει ο Κος Καραμπελιας ,η προσπαθεια αποεθνικοποιησης της χωρας και μεταβολής της σε πολυεθνικο πολτο είναι στρατηγικα σχεδιασμενη πολλα χρονια πριν και οι δρασεις της ενώ φαινονται ανεξάρτητες είναι αλληλένδετες και πεισματικα-εμμονικα εξελισσόμενες,απο τα 'χαζα' της τασιας στα συνωστιζομενα της ρεπουση,της σιας και ολου του τραγικου συνονθυλεύματος που επισημά πλεον μπορει και σχεδιαζει και νομοθετεί.
    Οπου βλεπει καποια αντιδραση αποτραβιέται σαν την κομπρα στην φωλια του και στην πρωτη ευκαιρεια ξαναορμα.
    Θα δουμε πολλα ακομα που αφελως νομιζουμε ότι είναι αδυνατον να μας συμβουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η στρατηγικη της αξεχαστης ρεπουση, επρεπε να συνεχισθει με οποιοδηποτε σκουπιδι αυτοχριστηκε "ιστορικος". Ειδαμε την πορεια της κας "ιστορικου", σε λιγο θα δουμε και την δυση αυτων των δηθεν αναθεωρητων, πιστων στο δογμα του Κισιγκερ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλοι αυτοί οι δήθεν επιστήμονες, δεν είναι τίποτα, παρά οι σημερινοί εφιάλτες του Ελληνισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.