4/6/17

Βουλγαρία και Σκόπια διεκδικούν Κύριλλο και Μεθόδιο

Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Στις 24 Μαΐου οι Σλαβικοί λαοί, επηρεασμένοι από το παλαιό ημερολόγιο, τιμούν τη μνήμη των Θεσσαλονικέων αδελφών Κυρίλλου και Μεθοδίου. Οι Έλληνες Ορθόδοξοι τους τιμούμε στις 11 Μαΐου. Φέτος στις 24 Μαΐου δόθηκε η αφορμή για την ψύχρανση των σχέσεων της Βουλγαρίας με τα Σκόπια και –αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον-με τη Ρωσία. Ο Ρώσος Πρόεδρος Πούτιν υποδέχθηκε τον Πρόεδρο της ΠΓΔΜ Γκεόργκι Ιβάνοφ και τού δήλωσε ότι η σλαβική γραφή ήλθε στη Ρωσία από τη μακεδονική γη.
Δεν γνωρίζω τί ακριβώς εννοούσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν, αλλά η διπλωματική έκφρασή του περί μακεδονικής γης, όταν λέγεται ως προσφώνηση προς τον Πρόεδρο των Σκοπίων, προκαλεί ερωτηματικά. Εκείνοι πάντως που αντέδρασαν ποικιλοτρόπως είναι οι Βούλγαροι, οι οποίοι χαρακτηρίζουν τους δύο Βυζαντινούς ιεραποστόλους «Βουλγάρους».
Το βουλγαρικό κρατικό ραδιόφωνο μετέδωσε ότι η δήλωση του Πούτιν ίσως έχει σκοπό την πρόκληση διεθνούς σκανδάλου. Ο Πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ τόνισε ότι μία τέτοια δήλωση, που έγινε τη συγκεκριμένη ημέρα, προκαλεί έντονες αντιδράσεις στη Βουλγαρία.
Από γεωπολιτικής πλευράς η πιθανή ερμηνεία είναι ότι η Ρωσία βλέπει την αμερικανική και ευρωπαϊκή στήριξη προς την ισχυρή παρουσία των Αλβανών στην κυβέρνηση των Σκοπίων και για εξισορρόπηση αποφασίζει να στηρίξει το εθνικιστικό ΒΜΡΟ των Ιβάνοφ και Γκρούεφσκι.
Ενώ οι γείτονες αμφισβητούν την  ελληνική καταγωγή των δύο Θεσσαλονικέων αδελφών, το ελληνικό Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει δώσει οδηγία να μην διδάσκεται στη Β’ Λυκείου το σχετικό κεφάλαιο! Γι’ αυτό καταφεύγω στη σοφία του Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ κ. Μιχαήλ Τρίτου, ο οποίος αποδεικνύει με επιχειρήματα την καταγωγή των Αγίων. (Από το Περιοδικό ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΑΝΩΡ, Μαΐου 2010):
«1. Καμιά ιστορική πηγή δεν μαρτυρεί άμεσα ή έμμεσα ότι οι δύο αδελφοί είχαν σλαβική καταγωγή. Αντίθετοι οι πηγές της εποχής τούς διαστέλλουν από τους Σλάβους.
2. Οι δύο αδελφοί δεν ήταν οι μόνοι πού γνώριζαν σλαβικά στο Βυζάντιο. Όπως παρατηρεί ο αείμνηστος καθηγητής Παν. Χρήστου, αν ο τόπος αποστολής τους ήταν δείγμα καταγωγής, τότε θα έπρεπε να ήταν και Άραβες, αφού ό Κύριλλος είχε αποσταλεί και στο χαλιφάτο, ή και Χάζαροι, γιατί και οι δύο τους εργάσθηκαν μεταξύ των Χαζάρων.
3. Ο Κύριλλος στο διάλογο του με τους μωαμεθανούς υπογραμμίζει ότι «εξ ημών προήλθον πάσαι αι επιστήμαι» και εννοεί φυσικά τους βυζαντινούς και τη βυζαντινή ελληνική παιδεία. Βλέπουμε δηλ. ότι έχει συνείδηση πώς ανήκει στη βυζαντινή κοινωνία και έχει επίγνωση του υψηλού πολιτιστικού επιπέδου της πατρίδος του.
4. Ο Αρχιεπίσκοπος Σάλτσμπουργκ Αλβίνος, σύγχρονος του Μεθοδίου, σε επιστολή του στον Πάπα Ιωάννη Η’ ονομάζει τον Μεθόδιο Έλληνα: «Graecus Methodius nomine».»
Κύριλλος και Μεθόδιος: Οικουμενικοί αλλά και Έλληνες!
Άρθρο στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Σάββατο 3 – Κυριακή 4/6/2017

20 σχόλια:

  1. Δεν καταλαβαίνω γιατί διεκδικούμε την εθνικότητα αυτών των καλογέρων, οι οποίοι, ΑΝ ήταν πράγματι Έλληνες θα εισήγαγαν το Ελληνικό αλφάβητο στους Σλαύους και δεν θα ξόδευαν φαιά ουσία γιά να επινοήσουν ένα εντελώς νέο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι το καταλάβατε ;.
      Το νέο αλφαβητο επρεπε να μπορουσε να 'παντρευτει' το τοπικο αφου το καθαρα Ελληνικο παρουσιαζε μεγαλα προβληματα αφομοίωσης.

      Διαγραφή
    2. Εἶναι φοβερή ἡ ἄγνοιά μας στἠν Ἑλλάδα - λόγῳ τῆς κουμουνιστικῆς 70ετίας στήν Ρωσία, Οὐκρανία, Βουλγαρία, Σερβία κλπ, καί τῆς ἀντεθνικῆς ἰδεολογίας μέρους τοῦ κομματικοποιημένου ρωσοκουμουνσιστικῶς λαοῦ μας - τοῦ γεγονότος ὅτι ὑπάρχει οὐσιαστικά ταύτισις καί ὄχι μόνον στενή σχέσις μεταξύ Ἑλληνικοῦ καί Κυριλλικοῦ ἀλφαβήτου:
      Ὅταν ζοῦσαν οἱ Κύριλλος καί Μεθόδιος, στήν Ἑλληνική γλῶσσα ὑπῆρχε μόνον η μεγαλογράμματος γραφή. Ἐγράφοντο δηλαδή μόνον τά μεγάλα γράμματα, μέ τόν χαρακτηριστικό βυζαντινό τρόπο: π.χ. ἀντί τοῦ Σ, ἐγράφετο C (πλήν ἐάν ἐπρόκειτο γιά τό τελικό S, στό ὁποῖο ἄν θυμᾶμαι καλά, ἐτίθετο καί μιά μικρή γραμμή στό κάτω μέρος, πού δείχνει ὅτι προήρχετο ἀπό τό κεφαλαῖο Σ).
      Ἡ Ἑλληνική λοιπόν μεγαλογράμματος γραφή, χρησιμοποιήθηκε γιά τό Κυριλλικό ἀλφάβητο, σχεδον ὁλοκληρη. Σχεδόν, διότι οἱ Σλάβοι δέν εἶχαν τό Θ καί τό προφέρουν ἀκόμη καί σήμερα ὡς Φ: Φεοντόρωφ ἀντό Θεοντόρωφ.
      Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, στήν σλαβική ὑπῆρχαν πρόσθετα φωνήεντα καί σύμφωνα, καί γιά τήν ἀπόδοσή τους ἐπινοήθηκαν πρόσθετα γράμματα, ἀπό τούς Κύριλλο καί Μεθόδιο.
      Τοῦτο , ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα ὅτι τήν μεγαλογράμματη γραφή μας τήν διαβάζουν οἱ Σλαβόφωνοι, ἄν καί δέν γνωρίζουν τό Θ οὔτε τήν σημασία τῶν λέξεων. Ἐμεῖς ὅμως, δύσκολα καί ἐν μέρει διαβάζουμε τήν δική τους γραφή.
      Πάντως, τήν διαβάζουμε λίγο πιό εὔκολα ἀπό τούς ἔχοντες τό λατινικό ἀλφάβητο δυτικο-εὔρωπαίους.
      Ἐκεῖνο πού ἐπέτεινε τίς διαφορές μας, εἶναι ἡ μικρογράμματος γραφή καί δή ἡ χειρόγραφος μικρογράμματος γραφή. Εὶσήχθη ἡ μικρογράμαμτος γραφή καί σέ μᾶς καί στούς σλαβικούς λαούς αργότερα. Ἐκεῖνοι ὅμως, κατά κανόνα, ἁπλῶς γράφουν ὡς μικρά, τά ἴδια μεγάλα τους γράμματα σέ μικρότερο μέγεθος.
      Ἀλλά στό χειρόγραφο γράψιμο, μέ καλλιτεχνία, γράφουν μέ τέτοιο τρόπο, ὥστε διαφέρει ἀρκετά τό χειρόγραφο μικρό γράμμα τους ἀπό τό ἔντυπο. Ἐκεῖ πιά μπορεῖ νά μοιάζει π.χ. μέ τό δικό μας δ ἕνα ἄλλο ἄσχετο δικό τους μικρό γράμμα.
      Συμπέρασμα, πολύ χρήσιμο καί ὡς ἀπάαντηση στό ἀνωτέρω σχόλιο καί γιά τό ἀνωτέρω ἄρθρο τοῦ κ. Χολέβα: Ἡ Ἑλληνική Γραφή εἶναι ἡ ἱστορική βάση τῆς Γραφῆς τῶν Σλαβικῶν γλωσσῶν, καί ἡ κύρια πραγματική βάση τῆς γραφῆς τους ἀκόμη καί σήμερα.
      Συνεπῶς καί ὡς Ἕλληνες-Ρωμηοί, καί ὡς Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, ἔχουμε κάθε λόγο νά ἐπισημαίνουμε ὅτι, οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί ἱεραπόστολοι στούς σλάβους, Κύριλος καί Μεθόδιος δέν εἶναι Σκοπιανοί "μακεδόνες" ἀλλά Ἕλληνες-Ρωμηοί: Ἕλληνες φιλολογικῶς καί πολιτισμικῶς, Ρωμηοί-Βυζαντινοί καί πολιτισμμικῶς καί ἀπό ἀπόψεψς, τό κυριώτερο, Ὀρθοδοξίας-Χριστιανισμοῦ.
      Διότι, ὅταν ἐπέστρεφαν ὑπῆρχε στήν Κωνστανινούπολη αἱρετικός Πατριάρχης, κατευθύνθηκαν στόν τότε Ὀρθόδοξομ Πάπα Ρώμης, πού τούς δέχθηκε κλπ.
      Ἐξ οὗ καί τό πλέον ἐπικίνδυνον, πού δέν τό κατάλαβε ὁ Πούτιν, ὅτι οἱ σημερινοί Πάπες, πού δέν ἔχουν καμία (καμία πραγματική) σχέση μέ τήν Ὀρθοδοξία, ἀπό τήν μιά πλευρά διεκδικοῦν ὡς παπικούς τούς Κύριλλο καί Μεθόδιο, καί ἔτσι προωθοῦν τήν ὕπαρξη "Μακεδονίας" θρησκευτικῶς οὐνίτικης, ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, βρίσκονται πίσω ἀπό τό παραμύθι τῆς ὑπάρξεως τῶν Σκοπίων ὡς "Μακεδονίας" ἀπό τήν ἀρχαιότητα (γι' αὐτό ἐπιμένυν τόσο πολύ στήν ἀνοησία αὐτήν οἱ Σκοπιανοί) , προκειμένου οἱ τοῦ παπισμοῦ νά ἀφελληνίσουν ὁλοτελα τό ἱστορικό παρελθόν τῆς Εὐρώπης (καί αὐτοῦ τοῦ πράγματος τήν σημασία, δέν τήν ἔχει ἀκόμη καταλάβει πλήρως ὁ Πούτιν), ὥστε εὔκολα νά τό ἀπο-ὀρθοδοξοποιήσουν μέ ψευδῆ ἱστοριογραφία τῆς "Μακεεδονίας" καί δή οὐνίτικης.

      Διαγραφή
    3. @SOCRATES ALEXANDRINOS
      Όποιος δεν γνωρίζει όλα αυτά που αναφέρετε έχει φοβερή άγνοια; Τι λέτε κύριε; Είναι δουλειά μου να ξέρω ως οπωροπώλης όλα αυτά; Όσοι έχουν πάει Σόφια βλέπουν σε περίοπτες θέσεις αγάλματα των Κυρίλλου και Μεθοδίου και καταλαβαίνουν ενστικτωδώς ότι κάτι πολύ σοβαρό συμβαίνει με αυτούς για να απολαμβάνουν τέτοιων τιμών. Εδώ εν Θεσσαλονίκη και στην ευδαίμονα Αραβία/Αθήνα, πόσα αγάλματα έχουμε αυτών; Άρα για μας δεν σημαίνουν κάτι. Καλά αυτά που γράφετε αλλά είναι για άλλο ακροατήριο σε άλλους χώρους. Ρωμηοί-Βυζαντινοί-Έλληνες-Ρωμαίοι-Παπικοί-Ορθόδοξοι-Πάπες...μικρογράμματος Φ-Θ...ζαλίστηκα. Δεν βγαίνει έτσι το ψωμάκι, δεν αφορούνε εμάς αυτά. Κάτι ουσιαστικό περιμένω και διαβάζω βαρετές διαλέξεις...Είχα πάψει από καιρό να διαβάζω μακρόσυρτες αναλύσεις/σινδόνες επί αχρήστων θεμάτων και είχα βρει την ησυχία μου. Τι στην ευχή διάβασα σήμερα; Πώς θα διαφωτιστεί ο μέσος Έλληνας με τον τρόπο που γράφετε/αντιδράτε;
      Χάρη θα μου κάνετε αν δεν μου απαντήσετε/υβρίσετε. Αν πάντως το κάνετε σας απειλώ ότι δεν θα την διαβάσω αν είναι πάνω από πέντε αράδες.

      Διαγραφή
    4. Kε οπωροπωλα εφ οσον δεν υπαρχει καπου στην Αθηνα το αγαλμα σας κατι λεει. Για να μην σας ζαλιζω

      Διαγραφή
    5. Κε "ρεμάλι", δέν χρειάζονται ὕβρεις. Κε Ὀπωροπώλα ἤ Ψαρρά, νά εἶσθε καλά. Εὔχομαι στό διαδίκτυο νά μαθαίνετε ὅτι θέλετε καί μπορεῖτε, χωρίς νά ζαλίζεσθε. Πάντως, σημαντικό εἶναι νά μήν κυττᾶμε μόνο πῶς βγαίνει τό ψωμάκι, ἀλλα καί πῶς δέν θά μᾶς τό κλέβουνε. Διότι, ἄν μᾶς κλέψουνε τούς ἁγίους μας, καί τήν πατρίδαμας θά κλέψουνε, καί τό ψωμάκι μας τελικά.

      Διαγραφή
    6. SOCRATES ALEXANDRINOS5 Ιουνίου 2017 - 11:28 π.μ.

      Η απαντηση πηγαινε στον αυτοαποκαλουμενο Οπωροπωλη και οχι με σας που συμφωνω απολυτα μαζι σας.

      Διαγραφή
    7. @SOCRATES ALEXANDRINOS
      Καλημέρα και ευχαριστώ. Κάποτε είναι αναπόφευκτο το μακροσκελές, όταν ημιμαθείς αλλά και φιλομαθείς σαν κι εμένα και άλλους, νοιώθουν ότι πρέπει να εξηγήσουν αυτο που ήθελαν εξ αρχής να πουν αλλά κατάφεραν να σκανδαλίσουν/προκαλέσουν από δική τους αδυναμία ή και από βαθμό αντίληψης άλλων ή ακόμα χειρότερα καί τα δύο. (δεν συμπεριλαμβάνεστε). Ήταν αγενής και είρων η παρέμβασή μου στο κείμενό σας και έτσι δεν μπόρεσα να περάσω την σκέψη μου. Λυπούμαι ειλικρινά και για το αγενές και για το κακό αποτέλεσμα που κατάφερα. Παρ' όλη την διαφωνία μου σε επί μέρους ζητήματα ανθίζομαι ότι είστε σημαντικός στοχαστής και δεν περνάω ντούκου τα λόγια σας. Το "Ψαρράς" είναι απλώς επώνυμο, η επίκληση της ιδιότητας του μανάβη που δεν έχω, έπεσε τυχαία με σκοπό να δείξει την απόσταση ανάμεσα στις καθημερινές δουλείες και στον στοχασμό. Τύχη αγαθή, υπάρχουν οι μάστορές του που για να κοινωνούν πρέπει να βρουν τρόπους. Ευγενικά μου δείχνετε, ότι υπάρχει και το υπόλοιπο διαδίκτυο όπου μπορώ να βρω ό,τι θέλω χωρίς να ζαλιστώ αλλά και ο ινφογνώμωνας αποτελεί σημαντικό δικτυακό βήμα. Η ζαλάδα του ενός ή πολλών δεν είναι κάτι που πρέπει να την προσπερνάμε και να λέμε "αν δεν σας αρέσει εδώ...άϊντε παρακάτ'..." αλλά να αποτελεί έναυσμα για να βρεθούν τρόποι να μην ζαλιζόμαστε. Αν δεν το νοιώθει ένας scholar αυτό τότε έχουμε ζήτημα.
      ΥΓ αυτοί που βγάζουν ψωμάκι γνωρίζουν πολύ καλά πώς να το διαφυλάξουν. Όσοι παντεσπανίζονται από το λεφτόδεντρο του νεοελληνικού ψευδοκράτους (λέγε με ΠΑΣΟΚ και παράγωγα) έχουν το πραγματικό πρόβλημα γιατί τώρα που ξεράθηκε το παπανδρεόδενδρο ξεραίνονται κι αυτοί. Άλλης Κυριακής Ευαγγέλιο αυτά αλλά ας τα κρατάμε σε μια γωνιά του κεφαλιού μας.
      ΥΓ2 Αυτά που γράφονται εδώ και αλλού λίγη σχέση έχει με τα προσωπικά αλλά τα διαβάζει πολύς κόσμος αυτός είναι το target group όσο κι αν δεν το βλέπει κάποιος σχολιαστής έτσι, είναι αναπόφευκτο. Λίγη σχέση έχει αν διαφωνούμε αλλά το τι μένει τελικά στο σιωπηλό κοινό και που δεν έχουμε ιδέα τι μπορεί να του μένει και εκεί ακόμα μια φορά να τονίσω έχουν πεδίο δόξης λαμπρό οι στοχαστές.

      Διαγραφή
    8. @ ρεμάλι
      Διασκεδαστικότατος. Μου φτιάξατε τη μέρα. Για να σας την φτιάξω κι εγώ, τι διάλο, αγενείς δεν είμαστε, ούτε και στην Θεσσαλονίκη υπάρχει δικό σας.

      Διαγραφή
    9. @ Ioannes Psarras5 Ιουνίου 2017 - 2:22 μ.μ.

      Αν δεν αντιλαμβάνεσαι τι θέλω να πω πιο καλά μείνετε με τις οπώρες σας σας. Τι μπλέκεστε με τέτοια θέματα.

      Διαγραφή
    10. Σείς: "Kε οπωροπωλα εφ οσον δεν υπαρχει καπου στην Αθηνα το αγαλμα σας κατι λεει. Για να μην σας ζαλιζω". (Η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα τι εννοούσατε ακριβώς αλλά δεν έδωσα σημασία θεωρώντας ότι δεν επρόκειτο για κάτι σημαντικό) Ο κ. Socrates επ' αυτού: "Κε ρεμάλι δεν χρειάζονται ύβρεις...". Σείς: "Η απαντηση πηγαινε στον αυτοαποκαλουμενο Οπωροπωλη και οχι με σας που συμφωνω απολυτα μαζι σας", λες και δεν είναι φανερό πού απευθυνόσασταν. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να προβείτε σε τέτοια διευκρίνιση! Σείς μόνο ξέρετε και κρατήστε το για σας. Πάμε παρακάτω. Εγώ: "@ ρεμάλι
      Διασκεδαστικότατος. Μου φτιάξατε τη μέρα. Για να σας την φτιάξω κι εγώ, τι διάλο, αγενείς δεν είμαστε, ούτε και στην Θεσσαλονίκη υπάρχει δικό σας". Σείς: " @ Ioannes Psarras5 Ιουνίου 2017 - 2:22 μ.μ.
      Αν δεν αντιλαμβάνεσαι τι θέλω να πω πιο καλά μείνετε με τις οπώρες σας σας. Τι μπλέκεστε με τέτοια θέματα." Δηλαδή, αντελήφθην ό,τι και ο κ. Socrates αλλά κατ΄εσάς δεν αντιλαμβάνομαι! Σας απάντησα χιουμοριστικά με ολίγην από ειρωνία, αλατοπίπερο δηλαδή όχι κάτι εξαιρετικό, ολιγωτέραν πάντως από την δική σας, και επανέρχεστε ότι δεν καταλαβαίνω ενώ κατάλαβα ό,τι και ο κ. Socrates (Συγγνώμη κ. Socrates για την συχνή αναφορά, δεν έχει να κάνει μ΄εσάς, αλλά παρ' όλο που υπάρχουν και τα γραπτά στο νήμα υποχρεούμαι να επανέρχομαι). Τέλος. Δεν θα επανέλθω. Όλο το πεδίο δικό σας κε Ρεμάλι!

      Διαγραφή
    11. Σταματώ γιατί βλέπω ότι έχω να κάνω με κάποιον που απλά θέλει να εμπλακεί σε σχόλια χωρίς να γνωρίζει το θέμα.

      Διαγραφή
  2. Μόνο πέντε λέξεις, survival αρκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Pel b
      Ωώω, έτερος διασκεδαστής. Ατυχήσατε. Φυσικά δεν θα μπορούσατε να κάνετε κάτι άλλο για μένα παρά να με διασκεδάσετε εφ' όσον όταν ακούω και μόνο την λέξη survivor φλυκταίνομαι. Ποτέ όμως δεν είναι αργά, βρείτε κάτι άλλο να μου τη πείτε να διασκεδάσουμε όλοι μαζί. Δεν είμαι μοναχοφάης.

      Διαγραφή
  3. Οικουμενικοί αλλά και Έλληνες, φυσικά, την καταγωγή τους όμως δεν την γνωρίζουμε.
    Και δεν βλέπω και για ποιό λόγο πρέπει να μας ενδιαφέρει η καταγωγή τους.

    Μήπως ν'αρχισουμε να ψάχνουμε όλους τους Μικρασιάτες πρόσφυγες να δούμε αν έχει εισχωρήσει στο γονιδίωμα κανας Καπαδόκης, Φρύγας, Γαλάτης ή ξέρω κι εγώ τι???

    Δεν τα κατανοώ αυτά τα άρθρα. Δείχνουν μια αδυναμία, μια ηττοπάθεια, έναν φόβο που πραγματικά δεν είναι άξιος των τριών-τεσσάρων χιλιάδων χρόνων Ελληνισμού.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δικοι μας παντως δεν ηταν αλλα και ουτε τους θελωμε. Ας τους χαιρονται οι Βαρδαριωτες, οι του Ασπαρουχ και οι Πολωνο-Μοραβοι. Με δυο υπεροχες γλωσσες ηδη εν χρησει, ελληνικα και λατινικα, πηγαν και δημιουργησαν γλωσσα για τους σταυλους. Ας τους χαιρεται η Καθολικη εκκλησια, δικοι της Αγιοι καταντησαν, αφου βεβαια προδωσαν το Βυζαντιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν δίδαξαν γλώσσα!!! Αλβάβητο για την ήδη υπάρχουσα γλώσσα έφτιαξαν.

      Διαγραφή
  5. αντι να στεκομαστε στην καταγωγη ας προσεξουν ''καποιοι'' την δηλωση του πουτιν για μακεδονια. Εντος ολιγου ο βλαδιμηρος θα μπει στην πολη χωρις το ξανθο γενος. ολε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχει τόση σημασία αν ήταν Βούλγαροι, Μακεδόνες, Ρωμηοί η Σκοπιανοί; η οικουμενική έννοια "Βυζάντιο" δεν σας λέει τίποτε; Για μένα μου αρκεί που δίδαξαν την Ορθοδοξία σαν βυζαντινοί υπήκοοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρός ούς αυτονοήτως απευθύνεται : Ω! Θεέ μου. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.