27/6/10

Πτήσεις με κόστος

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Οι ανεξέλεγκτες πτήσεις των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο εκτός των προβλημάτων που προκαλούν στην ασφάλεια της χώρας δημιουργούν και μείζον οικονομικό πρόβλημα στην Ελλάδα, που χρειάζεται να εξοικονομήσει και το τελευταίο ευρώ για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, η Αθήνα χάνει 4 εκατ. ευρώ ημερησίως από τα τέλη υπερπτήσης των πολιτικών αεροσκαφών, τα οποία καταλήγουν στην τσέπη της Αγκυρας. Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με τα πρακτικά σχετικών συσκέψεων μεταξύ των υπουργείων Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας και της ΥΠΑ, η Τουρκία με την πολιτική των ανεξέλεγκτων πτήσεων στο Αιγαίο εκδίδει παράνομα αγγελίες για δέσμευση μεγάλων περιοχών μέσα στο FIR Αθηνών και αποκόπτει, με επιλεκτικό τρόπο και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τους κύριους αεροδιαδρόμους της διεθνούς εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών.

Με την ενέργεια αυτή η Αγκυρα επιτυγχάνει τα ακόλουθα οφέλη εις βάρος της Ελλάδας:

1 Με το κλείσιμο των δυο βασικών αεροδιαδρόμων (R-19 και G-18) που «διατρέχουν» το FIR Αθηνών, η εναέρια κυκλοφορία από την Ευρώπη προς τη Μέση Ανατολή, με επιστροφή, δεν διέρχεται μέσω του FIR Αθηνών αλλά μέσω του FIR Κωνσταντινούπολης και Αγκυρας. Αυτό έχει ως συνέπεια να χάνει η Ελλάδα 4 εκατ. ευρώ ημερησίως από τα τέλη υπερπτήσης των πολιτικών αεροσκαφών.

Κάθε αεροσκάφος το οποίο πετάει εντός του FIR Αθηνών πληρώνει 50 ευρώ για κάθε 60 ν.μ. Ετσι τα 2.500 και πλέον πολιτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούν καθημερινώς τους αεροδιαδρομους R19 και G18 στο FIR Αθηνών, συνολικής απόστασης 7.600 ν.μ. με επιστροφή, αναγκάζονται λόγω του κλεισίματος των αεροδιαδρόμων αυτών αλλά και για λόγους ασφάλειας να χρησιμοποιούν τους αντίστοιχους που διέρχονται από την Τουρκία. Ετσι εκατ. ευρώ ετησίως αντί να καταλήγουν στην Ελλάδα πάνε στις τσέπες των Τούρκων.

Η ενέργεια αυτή της Τουρκίας, που παγιώθηκε έναν μήνα μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, είναι παράνομη, διότι ο ICAO απαγορεύει στις χώρες να εκδίδουν αγγελίες και να κλείνουν αεροδιαδρόμους σε FIR άλλων χωρών. Παρά ταύτα, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντιδράσει μέχρι και σήμερα, παρά τις συνεχείς και πιεστικές εισηγήσεις που εκφράζονται κατά τη διάρκεια των συσκέψεων που προαναφέρθηκαν, για την καταγγελία της Τουρκίας στον ICAO βάσει του άρθρου 54 της Σύμβασης του Σικάγου.

2 Με την παράνομη έκδοση τουρκικών αγγελιών μέσα στο FIR Αθηνών, το κλείσιμο των αεροδιαδρόμων και τη δέσμευση των περιοχών για την εκτέλεση τουρκικών αεροναυτικών ασκήσεων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η Αγκυρα καθιστά το FIR Αθηνών επισφαλές και ασύμφορο για τις πτήσεις των πολιτικών αεροσκαφών και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο. Κατ' αυτόν τον τρόπο οι αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν το FIR Αθηνών και η εναέρια κυκλοφορία διοχετεύεται μέσω Τουρκίας, με βαριές συνέπειες για τα οικονομικά, εθνικά και πολιτικά συμφέροντα της Ελλάδας.

3 Με την έκδοση αγγελιών για το FIR Αθηνών, η Τουρκία αναλαμβάνει αρμοδιότητες ελέγχου και έρευνας και διάσωσης, οι οποίες έχουν εκχωρηθεί στην Αθήνα με αποφάσεις του ICAO. Η κυβέρνηση μέχρι στιγμής δείχνει να μη θέλει να αντιμετωπίσει το συνεχές πρόβλημα που δημιουργεί στη χώρα η Τουρκία και δεν αποφασίζει να αντιδράσει, παρ' ότι ο αεροπορικός έλεγχος του Αιγαίου, στο πλαίσιο του ICAO, αλλά και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ σε λίγο θα αποτελεί παρελθόν για την Αθήνα.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη στο πλαίσιο του ICAO τα τουρκικά μαχητικά θα πετάνε ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο, με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται η άμυνα της χώρας. Ετσι όμως η ασφάλεια των νήσων Λήμνος, Λέσβος, Αγ. Ευστράτιος, Σάμος, Κάλυμνος, Ικαρία, Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Πάτμος, Κως Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος, Σαντορίνη, Χίος, Καστελόριζο, Θάσος, Σαμοθράκη και Ψαρά καθίσταται επικίνδυνα ευάλωτη, διότι με τις ανεξέλεγκτες πτήσεις των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο εκτός των άλλων, η Αγκυρα έχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού.

Και, για να μη λείπει το κερασάκι από την τούρτα, την ώρα που ο πρωθυπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών μετέβαιναν στην Κωνσταντινούπολη στα μέσα της εβδομάδας, τα τουρκικά μαχητικά και ο στόλος είχαν θέσει σε ασφυκτικό κλοιό τη Λήμνο και τη Σαμοθράκη και μάλιστα σε απόσταση 5,6 ν.μ. από τις ακτές. Αντίδραση δεν υπήρξε.

EΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

9 σχόλια:

  1. Προς τους πολιτικούς και στρατιωτικούς.
    Είμαστε ελεύθερη.... ναι η.. όχι..
    Αν.. ναι.. τότε γιατί φερόμαστε δουλικά.
    Αν όχι γιατί δεν υπερασπίζουμε το έθνος
    Αν... ναι.. θεωρούμαι ότι μέχρι τώρα ότι ενέργειες κάναμε ήταν αποτυχημένες????
    Δηλ.
    τσάπα τόσο χρήμα
    τόσες ζωές.
    τόσες σκέψεις
    τόσα σχεδία
    Άρα όλοι ήταν αποτοιχισμένοι .
    Δεν θα πλήρωση κάνεις Όλο το σύστημα λάθος .
    και γιατί πληρώναμε.
    τουλάχιστον να παρουσιαστεί ένας πολίτικος ένας στρατιωτικός να μας παρουσίαση το θέμα.
    υπάρχει κάνεις να μας πει.
    η ότι γράφουν οι αναλυτές είναι ψέματα δεν ξέρω υπάρχει κάποιος που ξέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν οντως ετσι εχουν τα πραγματα τοτε ολες οι Ελληνικες κυβερνησεις πρεπει να δικαστουν για προδοσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η ενέργεια αυτή της Τουρκίας, που παγιώθηκε έναν μήνα μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, είναι παράνομη, διότι ο ICAO απαγορεύει στις χώρες να εκδίδουν αγγελίες και να κλείνουν αεροδιαδρόμους σε FIR άλλων χωρών."

    Αν είχαμε κράτος, θα είχε προσφύγει δικαστικά κατά της Τουρκίας (δεν ξέρω ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, αλλά σίγουρα υπάρχει) και θα ζητούσε αποζημίωση για διαφυγόντα έσοδα και επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία.

    Η Ελλάδα είναι ανύπαρκτη σαν κράτος, άρα αυτά είναι μόνον όνειρα θερινής νυκτός. Είμαι, όμως, Έλληνας και αισθάνομαι βαθιά πληγωμένος στον πατριωτισμό και το φιλότιμό μου να βλέπω την κατάντια αυτή της Ελλάδας, μιας χώρας-μέλους του ΟΗΕ, ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ICAO,FIR, NOTAM ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ. ΡΙΞΕ ΕΝΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΚΙ ΤΟΥΣ. ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όχι ένα, να καταρρίπτεται άμεσα όποιο αεροσκάφος παραβιάζει τον εναέριο χώρο των 10 μιλίων, χωρίς προειδοποίηση.
    Τότε να δεις τί κοτούλες είναι οι Τούρκοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 27 Ιουνίου 2010 8:08 μ.μ.

    skal, στο ... Ισραήλ απευθύνεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν όσα γράφει η κ. Αδάμ είναι αλήθεια, και την πιστεύω, αναρωτιέμαι: Η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων τί κάνει; Πώς ανέχεται τέτοιες ανθελληνικές/προδοτικές τακτικές της πολιτικής ηγεσίας;
    Χάθηκαν ή κοιμούνται οι ΕΛΛΗΝΕΣ αξιωματικοί ή φοβούνται;
    γ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ γ.κ.

    >Χάθηκαν ή κοιμούνται οι ΕΛΛΗΝΕΣ αξιωματικοί ή φοβούνται;<

    Είναι δημόσιοι υπάλληλοι κι αυτοί, οι οποίοι τηρούν το ωράριό τους και δεν βλέπουν την ώρα να σχολάσουν να πάνε για φαΐ. Μα πού ζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αναφερόμενος στο οικονομικό θέμα το οποίο θίγει η δημοσιογράφος, λέω:

    Ωραία, μας στοιχίζουν πολύ οι αερομαχίες,.... ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ......;;

    Θα δεχθούμε να χάσουμε την Εθνική μας Επικυριαρχία επειδή αυτό στοιχίζει .....!!!

    Ας κόψουν απο τις λαμογιές και τις λοιπές αλητείες και ας τα δώσουν για την Άμυνα της Ελλάδος .....!

    Μάλιστα κύριοι, έτσι γουστάρουμε ! Θα πληρώνουμε τις αναχαιτίσεις!

    Όσο γι' αυτούς που ζητούν την κατάρριψη τουρκικών αεροπλάνων, μια απόλυτα νόμιμη ενέργεια, θα τους θυμίσω ότι ο "μεταστάς" Καραμανλής, έσπευσε μεταπολιτευτικά να αποστρατεύσει από την Πολεμική Αεροπορία, τους Έλληνες αεροπόρους οι οποίοι πράττοντας το καθήκον τους, καρέρριψαν τα τουρκικά αεροπλάνα που είχαν τολμήσει να πετάξουν επάνω από την Αθήνα!!


    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.