4/4/17

Π. Ήφαιστος, Εννοιολογικός προσδιορισμός όρων και εννοιών όπως Εφιάλτες, προδότες, «ένοχοι», «δράστες», «εσχάτη προδοσία» κτλ, υπό το πρίσμα της πολιτικής επιστήμης.

Εισαγωγή 2017: Οι Εφιάλτες, οι Οδοιπόροι προς τα Σούσα, οι προδότες και οι ένοχοι δράσεων που βλάπτει την οικεία πολιτεία ίσως είναι η μεγαλύτερη ασθένεια του πολιτικού πολιτισμού από καταβολής κόσμου, δηλαδή κατά την διάρκεια πέντε χιλιάδων γνωστής ιστορίας.
Ενώ η κορυφαία και έσχατη λογική στην εποχή του πολιτικού πολιτισμού είναι η ΠΑΤΡΊΔΑ κάποιοι την ροκανίζουν, επιλέγουν να είναι φιλοτομαριστές ιδιώτες αντί ενάρετα προσανατολισμένοι πολίτες, δεν εμφορούνται -όπως είναι λογικό, ορθολογιστικό και συμφέρον- από πίστη και νομιμοφροσύνη στην οικεία πολιτεία και ενίοτε φανερά ή κρυφά γίνονται Εφιάλτες. Οι βαθμίδες του τελευταίου είναι κυμαινόμενες πάνω σε ένα εκκρεμές στον ένα πόλο του οποίου είναι οι δειλοί, οι χρήσιμοι ηλίθιοι, οι προδότες και οι οικουμενικιστές φαντασιόπληκτοι που δεν βλέπουν την εθνοκρατοκεντρική και κοινωνικοπολιτική δομή του κόσμου και στον άλλο πόλο ο Σωκράτης με την υπέρτατη, πνευματικά θεμελιωμένη και ακλόνητη πίστη και νομιμοφροσύνη στην Πατρίδα, τους νόμους της και την ανεξαρτησία της και για την οποία είναι έτοιμος να επιδείξει αυτοθυσία.  

Ως επιστημονικοί όροι και έννοιες είναι διαχρονικοί, δεν προσωποποιούνται και μπορεί ο ίδιος άνθρωπος που βρίσκεται στον ένα πόλο να κινηθεί ή και να βρεθεί προς τον άλλο πόλο. Οι λόγοι των κυμάνσεων είναι μύριοι και ως επί το πλείστον αδιευκρίνιστοι. Η ανθρώπινη φύση είναι ευμετάβλητοι και επηρεάζεται από μύριους πνευματικούς και βιολογικούς παράγοντες και κριτήρια. Αναζητείται λοιπόν ο προσανατολισμός των πραγμάτων και οι προϋποθέσεις εντός αυτού του προσανατολισμού προς την μια ή άλλη κατεύθυνση.
Οι Εφιαλτικές στάσεις είναι μια από τις σημαντικότερες παθογένειες της ιστορίας επειδή πλήττουν την σταθερότητα, την ασφάλεια των πολιτών του θιγόμενου κράτους και την ευημερία των μελών μιας κοινωνίας.Πλήττουν επίσης τον πολιτικό, πολιτικοοικονομικό και στρατηγικό ορθολογισμό. Αυτό γιατί αντίθετα με το τι πιστεύουν πολλοί διεθνιστές χρήσιμοι ηλίθιοι μη ηγεμονικών κρατών -ο διεθνισμός / κοσμοπολιτισμός ήταν πάντα ιστορικά η μεταμφίεση των ηγεμονικών αξιώσεων ισχύος και τίποτα άλλα!! – η πολιτική και κοινωνική συγκρότηση και συγκράτηση, η σμίλευση κριτηρίων πολιτικής ηθικής που νομιμοποιούν την διανεμητική δικαιοσύνη και η εν γένει θέσπιση της ισχύος και η συγκρότηση πολιτικοοικονομικών ιεραρχιών και εξουσιών, μπορούν να συντελεστούν μόνο εντός ενός εθνοκράτους και ποτέ πέραν αυτού. Αυτό ίσχυε ακόμη και στα κοσμοσυστήματα και στις Δεσποτικές Αυτοκρατορίες εντός των Πόλεων και των Κοινών της ιστορικής διαχρονίας (στον βαθμό πάντα και στην έκταση που η κεντρική εξουσία το επέτρεπε).
Η θέση πως Πολιτική μπορεί να υπάρξει χωρίς να υπάρχει κοινωνία ή κάποια «ιδέα» του ενός ή άλλου ιδεολόγου θα κατασκευάσει ανθρώπους και κοινωνίες είναι, στην καλύτερη περίπτωση, φαντασιοπληξία. Οι ιδεολογίες που κηρύττουν την κατάργηση ή την αποδυνάμωση του οικείου κράτους υπέρ κάποιου «σκοπού» ή «ανάγκης» μπορεί να είναι μόνο φαντασιοπληξία, υποκρισία, ιδιωτεία και ηγεμονική προπαγάνδα.
Η πατρίδα και ιδιαίτερα όταν μια κοινωνία μετά από ένα εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα αποκτήσει πολιτική κυριαρχία, δηλαδή διαθέτει κυρίαρχο κράτος, είναι ο έσχατος θεσμός πολιτικής συγκρότησης, της δικαιακής συγκρότησης, της κοινωνικοπολιτικής θέσπισης της ισχύος και ασφαλώς ο έσχατος και υπέρτατος θεσμός συλλογικής ελευθερίας, δηλαδή Εθνικής Ανεξαρτησίας. Χωρίς αυτά πολιτική δεν υπάρχει, ελευθερία δεν υπάρχει, δημοκρατία δεν υπάρχει και η κοινωνία είναι υπόδουλη ή υποψήφια για αφομοίωση ή θανάτωση. Τόσοι και τόσοι αυτό έπαθαν και δεν δικαιούμαστε να μην το γνωρίζουμε και να μην κατανοούμε την σημασία της πολιτικής κυριαρχίας / εθνικής ανεξαρτησίας.
Τόσο απλά, τόσο ορατά, τόσο λογικά και τόσο ορθολογιστικά είναι τα πράγματα, πλην, μερικοί όχι μόνο δεν επιδεικνύουν αυτοθυσία στο όνομα της έσχατης λογικής της πατρίδας / κράτους αλλά αυτοκτονικά ή μυστηριωδώς και υπόπτως άλλως πως ροκανίζουν την οικεία πολιτεία ή και συνηγορούν με την κατάλυσή της. Οι «μερικοί» τελικά ρίχνουν τους πολλούς στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας.
Τα ζητήματα αυτά με έχουν απασχολήσει συχνά σε εκτενέστερες έρευνες και δημοσιεύσεις. Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε με αφορμή το σχέδιο Αναν και στην συνέχεια στην πορεία μιας δεκαετίας συμπληρώθηκε και ενισχύθηκαν κάποια σημεία. Η ανάλυση, υπογραμμίζεται, δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα αυτό με την στενή έννοια του όρου ούτε προσωποποιεί παρά μόνο υπό το πρίσμα μιας διαρκούς βασάνου επιστημονικής θεμελίωσης των εννοιών αυτών τα εξετάζει ως παθογένεια του πολιτικού πολιτισμού. Το πολύ που θα έλεγα είναι ότι ιστορικά οι εκάστοτε δράστες και ανεξαρτήτως κινήτρων ή χρήσιμης για τους ηγεμόνες ηλιθιότητας ή για άλλους παρόμοιους λόγους, είναι αξιοθρήνητοι και για λύπηση. Πολιτικά πρέπει να αντιμετωπίζονται, εκτιμώ, σύμφωνα με σταθερά πολιτικά κριτήρια. Ο καθείς τα σκέπτεται και αποφασίζει σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης, την ένταση των προβλημάτων και αυτό που διακυβεύεται.
Συνέχεια του άρθρου:   http://wp.me/p3OlPy-1wU

7 σχόλια:

  1. Α)Γιατί κάποιος γίνεται προδότης?
    1)Για ιδεολογικούς λόγους.
    2)Για χρήματα, αξιώματα ή για άλλα ωφέλη.
    3)Λόγω απειλών ή εκβιασμών.

    Β)Πώς αναγνωρίζεται ένας προδότης?
    1)Άμεσα.
    π.χ. ο Εφιάλτης, ο Δημήτρης Νενέκος (έγινε Μπέης), οι Δωσίλογες κυβερνήσεις επί Γερμανικής κατοχής.
    2)Εμμέσως. Από τις πράξεις του, τα λόγια του ή τις παραλείψεις του.
    π.χ. λανθασμένες ενέργειες πρίν και μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974.

    3)Σήμερα η χώρα μας είναι σε μία τραγική κατάσταση.
    Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες, και ποινές στούς υπαιτίους.
    Υπήρξαν λάθη και βαριές αμέλειες ή κάτι πολύ χειρότερο?






    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υποθέτω ότι το σπουδαίο και σημαντικό πόνημα-σύγγραμμα (βιβλίο) του Π.Ήφαιστου,έμμεσα θα κατέστη αναγνώσιμο από την πλειοψηφία των πολιτικών μας κυβερνητικών.... και μη,για δύο λόγους,από φόβο λόγω και των μεταξύ των συζητήσεων,ή το πιθανότερο, να ένιωσαν το σφίξιμο στο υπαρξιακό τους"κενό"απ΄την ανελέητη συμπαντική δύναμη- ποικιλοτρόπως-γιατί συνήθως έτσι γίνεται....και τους μπουζούριασε η ιστορία στο εφιαλτικό τους αδιέξοδο.
    Πρώτος που τσίμπησε,.... ο χειρότερος όλων Σημίτης, έπονται οι υπόλοιποι με διαφορετικές φυσικά αντιδράσεις. Ίδωμεν.
    Το σύγγραμμα αυτό επαληθεύεται πλήρως απ΄τα γεγονότα πριν και μετά...την δημοσίευση του,....Ήρθε στην κατάλληλη στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετική ανάλυσις !
    Οι λέξεις "κλειδιά" είναιοι εξής: << κορυφαία και έσχατη λογική στην εποχή του πολιτικού πολιτισμού είναι η ΠΑΤΡΊΔΑ >> καθώς καί << εθνοκρατικοκεντρική >>.
    Όμως είναι πλέον πολύ πολύ αργά.
    Υπήρξαν δύο περίοδοι όπου είς πείσμα του δευτέρου θερμοδυναμικού νόμου (.....) θα ήτο εφικτή η αλλαγή πορείας και συνεπώς να μην ελάμβανε χώρα η παρούσα νομοτελειακή κατάληξις του θνησιγενούς ελλαδικού ψευδοκράτους:
    Αυτές ήσαν οι περίοδοι 1936-1941 και η 1967-1973.
    Υπήρξαν και μία-δύο άλλες: 1828-1832 και πιθανώς 1910-1914 αλλά πάντως οι δύο πρόσφατες του 20ου αιώνος είναι οι πλέον σημαντικαί.
    Η πορεία από το 1974 και εντεύθεν είναι νομοτελειακώς καθορισμένη αν και δεν τυγχάνω φανατικός του "ντετερμινισμού" στην πολιτειακή, κοινωνιολογική και κατά μείζονα λόγο στην ιστορική εξέλιξη.
    Θ ε ω ρ η τ ι κ ώ ς υπάρχει πάντοτε αμυδρά ελπίς αναστροφής μιας καταστάσεως.
    Πλήν όμως στην παρούσα συγκυρία λείπει κυριολεκτικώς το ιστορικό υποκείμενον.
    Δηλαδή ο λαός, η φυλετική ψυχή.
    Ένα ελληνόφωνο, εκφυλισμένο, σαρβάϊβορ-θέαμον κοινόν δεν είναι δυνατόν παρά να καταλήξει στον σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας.
    Την θέση του καταλαμβάνουν με ραγδαίους ρυθμούς ρωμαλέοι αφροασιατικοί πληθυσμοί. Τελεία και παύλα.
    Θα μεσολαβήσει βεβαίως ένας επώδυνος επιθανάτιος ρόγχος με ερείπια, μιλίτσιες, θύλακες σαρίας, άβατα πόλεων, οδομαχίες και φυλετικές συγκρούσεις.
    Τα της Σομαλίας, Συρίας, Κοσσόβου, Λιβύης γνωστά μας από τηλεοράσεως θα έλθουν πρίν κάν φθάσει η διακοσιοστή επέτειος του πρωτοκόλου του Λονδίνου.
    Ισως σε κάποιες βιβλιοθήκες (έντυπες η ηλεκτρονικές του μέλλοντος) να διασωθεί το άρθρον του Π.Ηφαίστου και μερικά άλλα φωτεινών μυαλών (Π.Κονδύλης, κλπ) αλλά ο "σκουπιδοντενεκές" της ιστορίας θα έχει κλείσει στα σωθικά του ένα ακόμη "μιλιέτι" από τα δεκάδες είτε εκατοντάδες που έχει καταπιεί στο διάβα του.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Κος Ήφαιστος είναι από τους καλύτερους γεωπολιτικούς αναλυτές. Συγχαρητήρια και για το σχόλιο του Κου Τζιμισκή, διατύπωση, περιεχόμενο. Συμφωνώ απόλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά που πρεσβεύει έμμεσα ο κ. Τζιμισκής και εκφράζουν την πολιτική του θεώρηση,δυστυχώς γι΄αυτόν παρουσιάστηκαν αυτοτελώς και καθ΄ολοκληρίαν στην περίοδο του Μεταξά και της Χούντας,υπό την σκέπη των εγκληματιών ,Δυτικών ναζί και Αμερικανών ιμπεριαλιστών,δεν τους βγήκε .....ευτυχώς.
      Τώρα άν προσπαθεί ο Κύριος να χωθεί μέσα στο παγκόσμιο αλαλούμ και να θολώσει ό,τι απέμεινε γύρω...του,λυπάμαι γι αυτόν, δεν θα του βγεί.
      Η ΖΩΗ προχωρά μπροστά ακάθεκτη, χωρίς Πλεύρηδες και Τετραυγουστιανούς, πολύ περισσότερο δε χωρίς Παπαδόπουλους και Ιωαννίδιδες.
      Αυτά για να μήν ξεχνιόμαστε.
      Αυτό που θα πρέπει να έχουν υπ΄όψη τους οι άνθρωποι είναι να μην βλάπτουν τους συνανθρώπους τους....,κι αν δεν μπορούν,ν΄ναι σίγουροι ότι ο Φασισμός κι ο Κομμουνισμός δεν θα τους γλυτώσει,απ΄τα δεινά..... τους.

      Διαγραφή
  5. Απάντησις στον Κο.GREG ALEXANDROU
    Φίλτατε,
    -1- Ναί η ζωή προχωρά, σύμφωνοι, αλλά και η φύσις "απεχθάνεται" το κενόν.
    Δια τον λόγο αυτό οι ανθρακο-αζωτούχαι μακρομοριακαί ελληνόφωνοι οντότητες, κάτοικοι αυτού του "γεωγραφικού χώρου" του 3ου εσωτερικού πλανήτου (μόνον έτσι αντιλαμβάνονται εαυτούς κατα συντριπτική πλειονότητα οι ελληνόφωνα κάτοικοι αυτού τού "χώρου") θα αντικατασταθούν από ρωμαλέες φυλές της υποσαχάριας και του δέλτα της Βεγγάλης.
    -2- Από τα δεινά τους σαφώς δεν θα τους γλυτώσει η δΕΙμοκρατία.
    Επί 43 συναπτά έτη, φίλτατε δεν ακούστηκε ήχος ερπυστριών απο το στρατόπεδο του Γουδή κατερχόμενα την Βασ.Σοφίας.
    Δέν ακούστηκε εμβατήριο ώστε να πεταχτουν έντρομοι από τα μεταξωτά τους σεντόνια οι αστράτευτοι, ανεπάγγελτοι πολιτικάντηδες.
    Δεν τους χάλασε το "μαγαζί" κακός λοχίας, μήτε συνταγματάρχης !
    Όχι μόνον δεν τους χάλασαν το "μαγαζί" αλλά επί 43 έτη αδιαλείπτου κΥνοβολευτισμού είχαν πακτωλούς ΤΡΙΣεκατομυρίων: πακέτα, δάνεια "δανεικά κι αγύριστα" τόσα που ζαλίζεται και ο Μαμμών-Ρα.
    Και ερωτώ φίλτατε: πείτε σε εμάς τους "φασίστες" (εξ ορισμού δεν είμεθα, καθότι μη Ιταλοί, αλλά για την οικονομία του λόγου και ας σας γίνει το χατήρι !) αναφέρατέ μας ΕΝΑΝ ΤΟΜΕΑ ! ΜΙΑ ΕΚΦΑΝΣΙ του δημοσίου η ιδιωτικού βίου όπου έχει να επιδείξει θετικόν πρόσημον η δΕΙμοκρατία σας ! μα έναν ! Παιδεία, Υγεία, Ε.Δ, Ασφάλεια, Αυτάρκεια, Ευημερία, Δημόσια Ταμεία, Παγκόσμια κατάταξι. Μά ούτε έναν φίλτατε δεν θα βρείτε. Παντού παρακμή, εκφυλισμός.
    Και δίχως άλλοθι αυτήν την φορά, έτσι ; είπαμε ! ερπύστριες "γιόκ", εμβατήρια "γιόκ" !
    Αντιθέτως το απόλυτον, το ορθόν πολίτευμα έχει νομοτελειακώς οδηγήσει το έθνος στο έρεβος.
    Βγείτε έξω στους δρόμους και θα το δείτε: Νεολαία "καρφωμένη" σε έναν ψηφιακό κόσμο κοινωνικών δικτύων, με ένα λεξιλόγιο το πολύ 100 συντμήσεων (επιστροφή σε ιερογλυφικά και ιδεογράμματα), ενας βιολογικώς στον προθάλαμο του θανάτου πληθυσμός μεσηλίκων και αμέτρητοι από τους άλλους.....
    Οταν έλθει η ώρα και το σύνθημα οι άλλοι αυτοί θα πορευθούν κάτω από τις ιαχές αλλάχου άκμπαρ και θα πυρπολήσουν ότι έχει απομείνει, από Ταίναρον μέχρι Πολύκαστρον και από Σφακτηρία μέχρι τόν Έβρο.
    Θα το κάνουν διότι θα μπορούν ! διότι δεν θα υπάρχουν πολίται-οπλίται !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. -3- ο Εθνικισμός φίλτατε στις διάφορες εκφάνσεις του ουδέποτε ηττήθη στο ιδεολογικόν πεδίον ώς κοινωνικο-πολιτικόν σύστημα ! υπήρξε ωφέλιμος στά έθνη του και απλώς αλλού υπήρξε βραχύβιος (1922-1943, 1933-1945, καθ' ημάς 1936-1941, 1967-1973) και αλλού μακροβιώτερος (Estado Novo 1933-1974, Φράνκο 1936).
    Ηττήθη στα πεδία των μαχών ! σύμφωνοι ! υπέκυψε σε ισχυρότερους αντιπάλους, σε συμμαχίες παρά φύσιν ("δικοί μας" όταν ευρίσκετο ακόμη εν ισχύϊ το σύμφωνον Ρίμπεντροπ - Μολότωφ ισχυρίζοντο οτι ο αγών απελευθερώσεως της Βορ. Ηπείρου ήτο μοναρχοφασιστικός !! και η αστικοτσιφλικάδικη ήττα στην Ιωνία τους γέμισε ιστορική δικαίωση).

    Εσείς όπως και εκατομμύρια συμπατριώται μας θεωρείτε ότι "ούκ εσονταί σοι πολιτεύματα έτερα" πλήν της ιεράς αγελάδος του κοινοβουλευτισμού. Σεβαστόν!
    Τι κι αν δεν ωφελεί (κατάφωρον ! 43 συναπτά), τι κι άν δεν "βγαίνει" το πράγμα ! "εσείς" εκεί ! πιστοί μέχρι τέλους.
    Κάτι σαν τον επίδοξο ναυπηγό ο οποίος πιστεύει οτι είναι εφικτή η πλεύσις σκάφους με διάτρητο πυθμένα και προσπαθεί να βελτιστοποιήσει το σχήμα και την διατομή των οπών ! και ξανοίγεται και βυθίζεται. Και εκ νέου κτίζει σκάφος ! αλλάζει τρυπάνι και ανοίγει βελτιωμένης μορφής οπές !
    Όμως τελειώνουν φίλτατε οι πειραματισμοί !
    Τεκτονικαί δυνάμεις μας συνθλίβουν. Μή αναστρέψιμος η πορεία, νομοτελειακός ο αφανισμός.
    Η τελευταία μετάγγισις αίματος έλαβε χώρα το '22 ενώ το ψευδοκράτος είχε δύο ευκαιρίες: 1936 και 1967. Ξεγέλασαν τον 2ο θερμοδυναμικό νόμο για λίγο οι δημιουργοί των δύο περιόδων και φάνηκε πρός στιγμήν, ότι επεβίωνε το έθνος και η ιστορία του θα εσυνεχίζετο.
    Δεν επέπρωτο όμως.
    Καθείστε λοιπόν αναπαυτικά και αφουγκρασθείτε τον επιθανάτιο ρόγχο υπό τον ήχο του ιμάμη στους πιστούς του.
    Δυστυχώς τα της Λιβύης, Κοσσόβου, Σομαλίας και Μεσοποταμίας συγκρινόμενα με αυτά τα οποία θα επιπέσουν στους Ελόϊ ελληνόφωνους σαρβαϊβορίστας θα μοιάζουν με εκδρομές της περιηγητικής λέσχης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.