18/5/17

Φιλόλογοι κατά υπ. Παιδείας και "γενιτσάρων" για την Ιστορία: Αλλάζετε ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος

Απορρίπτουν καθολικά τις προτάσεις των «γενίτσαρων» του Γαβρόγλου

Η νέα αντίληψη αφορά μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία τα επιστημονικά κριτήρια δεν θεωρούνται αναγκαία, γράφει σε έκθεσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων
Δριμεία κριτική κατά του υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο μάθημα της ιστορίας ασκεί η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.
Η ΠΕΦ δηλώνει συνολικά αντίθετη με το προτεινόμενο σχέδιο επισημαίνοντας σε ανακοίνωσή της ότι «το σχέδιο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας εκτρέποντας το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».
Από την πλευρά του το ΙΕΠ υποστηρίζει ότι οι ενστάσεις και οι παρατηρήσεις θα ληφθούν υπόψη από την επιτροπή που συνέταξε το σχέδιο προκειμένου να καταθέσει μια νεότερη εκδοχή των προηγούμενων, η οποία θα αποτελέσει προϊόν της διαβούλευσης, όπως γράφει η Καθημερινή.

Στην πεντασέλιδη έκθεσής της η Ένωση Φιλολόγων αναφέρει:

- Οι προτεινόμενοι θεματικοί φάκελοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία μόνο εάν εμπλουτίζουν θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης διδακτέας ύλης και λειτουργούν επικουρικά στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν (Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ελευθερία να επιλέγουν βάσει καθορισμένων κριτηρίων έναν αριθμό από αυτούς τους φακέλους, προκειμένου να διαμορφώσουν το ετήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας τους...) ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου

- Η Ιστορία ως μάθημα δεν μπορεί να απολέσει τον πρωταρχικό της στόχο που είναι η προσέγγιση του παρελθόντος και η αξιοποίηση της παρεχόμενης γνώσης στο παρόν για τη συγκρότηση πολιτών με ελεύθερη και δημοκρατική συνείδηση. Η μονομερής έμφαση σε κάποιον από τους επιμέρους τομείς -κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, εθνικό, πολιτιστικό κ.ά.- οδηγεί το μάθημα σε αλλότριες κατευθύνσεις, που υπηρετούνται από άλλες επιστήμες, όπως η κοινωνιολογία, η πολιτική οικονομία, η ιστορία της τέχνης κ.ά

- Για την πρόταση της επιτροπής όσον αφορά το πρόγραμμα του Δημοτικού σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Επιτροπής, εκτός από την αδόκιμη χρήση ιστορικών όρων, όπως «υδραυλικοί άθλοι του Ηρακλή», «ελληνικοί μύθοι σχετιζόμενοι με πολεμικές ενέργειες», «εποχή του Χριστιανισμού» σε αντικατάσταση του όρου Βυζαντινή εποχή κ.ά., σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση της ύλης, δημιουργούν παιδαγωγικά ζητήματα, εφόσον υπονομεύουν τη διδασκαλία της Ελληνικής Ιστορίας Ειδικότερα, στη Δ' Δημοτικού αντικαθίσταται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από την οικογενειακή και την τοπική ιστορία, στην Ε' Δημοτικού αντικαθίσταται η Βυζαντινή Ιστορία από τη συρρικνωμένη συνεξέταση της Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Ιστορίας, στην ΣΤ' Δημοτικού προβλέπεται η διδασκαλία μιας μεγάλης χρονικής περιόδου που αρχίζει από τον 15ο αιώνα και τελειώνει στη σύγχρονη εποχή. Έτσι το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους και στους δύο παγκόσμιους πολέμους ενώ θεωρούνται ήσσονος σημασίας η τουρκοκρατία και η ελληνική επανάσταση

- Για το πρόγραμμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην αναδιάρθρωση της ύλης ανά τάξη. Συγκεκριμένα, δίνεται μεγαλύτερο εύρος στη διδασκαλία της Ιστορίας των Νεότερων Χρόνων σε βάρος της Αρχαίας και της Βυζαντινής-Μεσαιωνικής Ιστορίας, δεδομένου ότι προβλέπεται η Ιστορία των Νεότερων Χρόνων και της Σύγχρονης Εποχής να διδαχθεί στην Γ' Γυμνασίου, στην Α' Λυκείου και σε θεματικές ενότητες στη Β' και Γ' Λυκείου.

Η ΠΕΦ σημειώνει, τέλος, ότι «η νέα αντίληψη για την Ιστορία και τη διδασκαλία της, που κυριαρχεί στα Προγράμματα Σπουδών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, βασίζεται στην κατανόηση, κατά κύριο λόγο, του παρόντος, στην αναζήτηση ταυτοτήτων και στην βιωματική προσέγγιση, γεγονός που καταλήγει σε μια ιδεολογική κατασκευή και σε υποκειμενικές σχετικιστικές αλήθειες. Πρόκειται για μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία τα επιστημονικά κριτήρια δεν θεωρούνται αναγκαία».

Διαβάστε όλη την έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων

Πηγή: Πρώτο Θέμα

4 σχόλια:

  1. Ευριπίδης Μπίλλης
    Παραγματικοί γενίτσαρο. Δείτε:

    193 ΜΕ ΜΗΛΙΟΣ, ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ, ΣΙΑ, ΤΑΣΙΑ ΚΤΛ, ΘΑ ΤΗΝ ΛΕΝΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
    http://syriza-vyrona.pblogs.gr/2008/02/211571.html

    ΝΑΙ ΣΤΟ ΑΝΑΝ
    https://www.scribd.com/doc/158205508/%CE%9A%CE%95%CE%99%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F-%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%A9%CE%9D-%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%A1-%CE%A4%CE%9F%CE%A5-%CE%9D%CE%91%CE%99-%CE%A3%CE%A4%CE%9F-%CE%A3%CE%A7%CE%95%CE%94%CE%99%CE%9F-%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9D-7-%CE%91%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85-2004

    ΧΡΗΣΤΟΥ Α. ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗ
    ΛΟΓΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΘΝΙΚΩΣ ΕΠΙΖΗΜΙΟΥ ΑYTOΠΑΓΙΔΕΥΣΕΩΣ
    http://www.sartzetakis.gr/points/ellinismos11.html

    Και άπειρα άλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Ελλάδα και το Ελληνικό Έθνος καταστρέφεται, εδώ και χρόνια, ασφαλώς βάση σχεδίου.

    1)Πρώτα κατέστρεψαν την οικονομία δια μέσου του υπερδανεισμού, μετά δια της υπερφορολόγησις και δια της γραφειοκρατείας. Φρόντισαν μάλιστα να υποθηκεύσουν τα πάντα, δια να εξασφαλίσουν τους ξένους δανειστές.
    2)Αλλοίωσαν τον πληθυσμό της Ελλάδος ανοίγοντας τα σύνορα και πλημμυρίζοντας την χώρα με εκατομμύρια αλλόδαπούς και αλλόθρησκους, κατηγορώντας ως δήθεν ρατσιστές όποιους Έλληνες διαφωνούσαν.
    3)Ενθάρρυναν τις εκτρώσεις για να μειώσουν τον Ελληνικό πληθυσμό και προωθούν την ομοφυλοφυλία για την περαιτέρω μείωση των γεννήσεων.
    4)Διώχνουν τον ικανό ενεργό πληθυσμό στο εξωτερικό δια της ανεργίας, της υπερφορολόγησις και δια των Μνημονιακών μέτρων εξαθλίωσης.
    5)Διαστρέφουν την Ελληνική Ιστορία και καταδιώκουν την διαδασκαλία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, δια να γίνουν τα παιδιά και οι νέοι, άθεοι, απάτριδες και γενίτσαροι. Προσπαθούν να αναθεωρήσουν το Σύνταγμα δια να καταργήσουν κάθε άρθρο που αφορά την Ορθόδοξη Εκκλησία και να κάνουν την Ελλάδα άθεο κράτος.
    6)Ξεπουλούν την δημόσια περιουσία και δημεύουν δια βαρυτάτων φόρων την ιδιωτική.

    Συμπέρασμα.
    "Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί"...

    Η δήλωση αυτή έχει διαψευστεί από τον Χένρυ, αλλά η πραγματικότητα άλλα δείχνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Foti,όσα γράφεις είναι αληθή.Ο Ελληνικός λαός όμως,φαίνεται πως δεν τον ενδιαφέρει το μέλλον της πατρίδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.