8/6/17

Από παιδί και από Καζάκο

Το χάλι μας το μαύρο – ο τέλειος άνθρωπος, δηλαδή, για την κατάστασή μας. Προσοχή στο φρέντο, που επέχει και θέση μπιμπερό...
​Τηρώ ένα προσωπικό εορτολόγιο, ξέρετε, βάσει του οποίου προχθές ήταν η γιορτή του Λουλού, του λατρεμένου παπαγάλου της Φελισιτέ, ηρωίδας του Μπαλζάκ στο διήγημα «Μια απλή καρδιά». Απολύτως στο πνεύμα του Λουλού βρήκα τη δήλωση του Κώστα Καζάκου. (Επειδή σε κάποιους η επίκληση του ονόματος του παλαιού ηθοποιού θα εγείρει ερωτήματα εύλογα, σπεύδω να τα προλάβω: ναι, συνεχίζει να υπάρχει ο Κώστας Καζάκος, εξαφανισμένος εδώ και 18 χρόνια, αφότου ερμήνευσε σε παράσταση δρόμου του ΚΚΕ τον πρόεδρο του λαϊκού δικαστηρίου που καταδίκασε τον Μπιλ Κλίντον.) Ο Κώστας Καζάκος επετίμησε αυστηρότατα τους νέους που βρίσκουν δουλειά στο εξωτερικό και φεύγουν από την Ελλάδα του Υπαρκτού Ελληνισμού. Αυτό που κάνουν «είναι στην ουσία προδοσία», είπε. Οι νέοι πρέπει να μένουν και να αγωνίζονται στον τόπο τους, πιστεύει, διότι όταν φεύγεις στο εξωτερικό γίνεσαι «ξένος».
Δεν είναι καθόλου κακό να νιώθεις εντελώς ξένος προς την αρχαϊκή και, για τα μέτρα του σήμερα, αφελέστατα απλοϊκή αντίληψη περί κοινότητας που έχει στο κεφάλι του ο πρόεδρος Κ. Καζάκος. Ο άνθρωπος, εν πάση περιπτώσει, είναι ον ανώτερο του σκύλου –καλύτερου φίλου του ανθρώπου–, ο οποίος διαχωρίζει το γνώριμο από το ξένο τρίβοντας τη μουσούδα του στην άγνωστη επιφάνεια και μυρίζοντας. Πνευματικά είναι, κυρίως, τα στοιχεία που δημιουργούν κοινότητα μεταξύ των ανθρώπων. Αυτό το ελληνικό έθνος, με τη σύγχρονη έννοια του όρου, δημιουργήθηκε σε σημαντικό βαθμό σε κοινότητες Ελλήνων που ζούσαν εκτός Ελλάδος.

Αντιθέτως, αυτή η απόσταση που σε κάνει να νιώθεις εντελώς ξένο τον Καζάκο και τον κόσμο του είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να αρχίσεις να αντιδράς εναντίον του ισοπεδωτικού εξισωτισμού που επιβάλλει η Αριστερά. Με άλλα λόγια, για να υπερασπισθείς την ελευθερία σου.

Αυτή την ελευθερία, να μη συνδέεται η μοίρα σου με εκείνη που διάλεξε ένας μέτριος ηθοποιός για τον εαυτό του, είναι που αρνείται στους άλλους ο Κ. Καζάκος, χαρακτηρίζοντας προδοσία αυτό που θα λέγαμε στη γλώσσα των πατέρων του αμερικανικού έθνους ατομική «επιδίωξη της ευτυχίας», εκτός Υπαρκτού στην πολιτισμένη Δύση, εκ μέρους όσων έχουν και τη δυνατότητα, τα προσόντα και την τόλμη για να το κάνουν. Ο ίδιος μπορεί να μην το ξέρει (και σε κάθε περίπτωση δεν τον έχω ικανό να μπορεί να το πει, αν το ξέρει...), αλλά η ελευθερία την οποία ο Καζάκος τόσο εύκολα χαρακτηρίζει προδοσία είναι θεμελιώδης αξία του πολιτισμού της Δύσης: επινοήθηκε από τους Ελληνες την περίοδο της Κλασικής Αρχαιότητας ως ελευθερία του πολίτη και τελειοποιήθηκε με τον Διαφωτισμό ως ελευθερία του ατόμου. Οχι ότι αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στον Κ. Καζάκο. Κομμουνιστής είναι ο άνθρωπος, δεν το κρύβει· προφανώς θα σιχαίνεται τη Δύση.

Βέβαια, ο Κ. Καζάκος, μολονότι πρόεδρος, δεν είναι σοβαρό πρόσωπο. Ως ηθοποιός ήταν μέτριος και νομίζω ότι δεν θα τον θυμόταν κανείς σήμερα, εάν δεν είχε βασισθεί η καριέρα του στη Τζένη Καρέζη και, μετά, στο ΚΚΕ. Στον κινηματογράφο, επί χούντας, ερμήνευε υπερβολικούς, φωσκολικούς ρόλους, μονίμως οργισμένων, κομπλεξικών και αντιπαθητικών χαρακτήρων, του είδους που κατά βάθος μισούν τον εαυτό τους και ταλαιπωρούν τους γύρω τους. Επαιζε τον εαυτό του, μπαίνω στον πειρασμό να σκεφθώ· διότι και στον δημόσιο βίο, ως βουλευτής του ΚΚΕ, αυτό τον σαματατζίδικο στόμφο μετέφερε. Η αποκορύφωση της σοβαρής παρέμβασής του στον δημόσιο βίο (το 1999, στην παράσταση «Η δίκη του Κλίντον») ήταν, στην πραγματικότητα, η αποκορύφωση μιας ολόκληρης καριέρας στον κινηματογράφο και στο θέατρο ως κακής φάρσας – γεγονός που μας δίνει ένα μέτρο σοβαρότητας για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Μην παραλείψω ότι σιτίζεται από το Πρυτανείον και αυτός· διευθύνει το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Αυτός, λοιπόν, λέει προδότες εκείνους που διεκδικούν για τον εαυτό τους την ελευθερία να μη μοιραστούν μαζί του τον γερασμένο, αποτυχημένο και θλιβερό κόσμο του.

Η έλλειψη σοβαρότητας, όμως, είναι εκείνο που δίνει την αυθεντικότητα στη δήλωση και ενισχύει την αξία της. Ο πρόεδρος Καζάκος, μέσα στη χοντροκομμένη απλοϊκότητά του, λέει με απλό και άτσαλο τρόπο αυτό που οι περισσότεροι από την Αριστερά που κυβερνά έχουν στο μυαλό τους. Είναι φανερό, λ.χ., στη συστηματική κωλυσιεργία εις βάρος της εισαγωγής της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού και, από την άλλη πλευρά, στην προκλητική κολακεία και στο ντάντεμα καταληψιών και καταστροφέων. Στους εκλογικούς υπολογισμούς της, η κυβέρνηση σίγουρα χαίρεται όταν της αδειάζουν τη γωνία όσοι δεν συμβιβάζονται με την ισοπέδωση της εξομοίωσης, όλοι εκείνοι που δεν αρκούνται στην απλή χαρά που βρίσκει το ζώο στο κοπάδι του: σπουδές της πλάκας, χαρτί της πλάκας και θέση στο Δημόσιο.

Εξοργιστική, αλλά εν τέλει χρήσιμη η «ηχηρή» παρέμβαση του Κ. Καζάκου, για να μας θυμίσει ότι ο φθόνος είναι η σημαντικότερη εκ των αφανών δυνάμεων που κινούν την κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας. Διαισθάνομαι ότι είναι από τους λόγους για τους οποίους η Αριστερά έχει τέτοια επιτυχία στην Ελλάδα...
Καθημερινή

9 σχόλια:

  1. Θα ήθελα πολύ να μάθω ότι ο Καζάκος εκφράζει μόνο την άποψή του η και αλλων ομοιδεατων του για το κοινωνικό πρόβλημα της μετανάστευσης και περι «προδοσιας».Μεχρι τωρα δεν διαβασα καποια διαφορετικη αποψη/απαντηση απο αλλους συντροφους (άλλωστε στο χώρο που ανήκουν οι βαρυγδουπες φράσεις είναι συνήθεις).

    Στο διαδίκτυο βρισκω συνεχως ομιλιες και αρθρα απο πολλούς έλληνες διανοουμένους που προσπαθούν να εντοπίσουν τις αιτίες για τις σύγχρονες στρεβλώσεις της ελληνικής κοινωνίας - κατά τη διάρκεια της οικονομικης κρισης- και προσπαθούν να υποδείξουν λύσεις αλλά σε καμιά περίπτωση δεν βρίζουν τους συμπατριώτες τους.*

    Ανηκωντας και εγω λοιπον στους μεταναστευοντες μπηκα καταρχην στον πειρασμο να επιστρεψω τον χαρακτηρισμο στον εν λογω κυριο, αλλα δεν αξιζει να ασχολειται κανεις με ανθρωπους που εχουν μαθει μονο να κρινουν τοσο ευκολα τους συνανθρωπους τους και να κατακρινουν χωρις να εχουν παιδεια, γνωσεις και εμπειριες στην ζωη τους περαν της στρεβλης νεοελληνικης πραγματικοτητας (αληθεια ειναι ορθο και τυχαιο ο "πατριωτης" Καζακος να εργαζεται "κατ επιλογην" παρακαλω στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας απο το 2015, δηλαδη εναν χρονο μετα την εκλογη του νεου δημαρχου Πατρας ο οποιος ανηκει στον ιδιο κομματικο χωρο;).**

    Κανένας από τους Έλληνες που γνωρίζω και εργάζονται εκτός της Ελλάδας δεν έχει σχεση εξαρτησης με το ελληνικό δημόσιο και ολοι σιγουρα δεν εφυγαν απο την Ελλαδα για διακοπες! Ειναι πολυ επιπολαιο να κρινει τους μεταναστες ο καθε κυριος ο οποιος δεν εχει δοκιμασει να καταξιωθει -και δεν θα μπορουσε αλλωστε με αυτην την απολιθωμενη νοοτροπια- να εργασθει σε ενα διεθνες περιβαλλον, αποδεικνυωντας καθε μερα την αξια του, μακρια απο τα "κυκλωματα",τους "κολλητους" και την "κομματικη/συντροφικη αλληλεγγυη" ,που συνηθως μεταφραζεται σε χρηση του κρατικου κορβανα.Γι αυτο λοιπον ας μαθει ο εν λογω κυριος οτι μαγκια δεν ειναι να βριζει καποιος τους αλλους ασκοπα ,αλλα να αγωνιζεται για να δημιουργει στη ζωη του,μακρια απο αναξιοκρατικες διαδικασιες και ποτε σε βαρος της κοινωνιας αν θελει να γνωρισει τι σημαινει αξιοπρεπεια.

    * (κάποιος άλλος "αριστερός αγωνιστής" πρόσφατα εξέφρασε την απαραδεκτη άποψη του δημοσία για τους Έλληνες της Ρωσσιας -θύματα της σοβιετικης επαναστασης του 1917-και αυτος με υβρεις επισης!).

    ** http://www.dipethepatras.gr/el/ourtheater/artisticdirector/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευριπίδης Μπίλλης
      Ο Καζάκος δήλωσε:
      «Ό,τι θέλει ο νέος πρέπει να το παλέψει και να αγωνιστεί να τα κερδίσει στον τόπο του, αλλιώς είναι ξένος! Φύγανε και πάνε και δουλεύουν για τις ξένες χώρες και ο τόπος τι θα γίνει; Αυτό είναι στην ουσία… προδοσία».
      Και του επιτέθηκαν “ΟΛΟΙ”. Που σιωπουν οι περισσότεροι εδώ και 9 χρόνια για τη γενοκτονία του Ελληνισμού. Και πολλοί μκάνουν "πνεύμα".

      Γνώμη μου. Η δήλωση του Καζάκου φανερώνει την απελπισία του για τον τόπο μας που χάνεται. Και που οι "πατριώτες" κατοχικοί δεν νοιάζονται γι αυτό.
      Και επιτίθενται παγκοσμιοποιημένα στον Καζάκο.

      Διαγραφή
    2. Γενοκτονία τού Ελληνισμού από το 2008;
      Αυτό ως καταγραφή ιστορικού δεδομένου θα έπρεπε κάπου να στηρίζεται.
      Όλα τα άλλα είναι γνώμη υποκειμενική που αναγνωρίζει πατριωτική αγωνία στον υποκριτή (γνώμη μου)καλοβολεμένο(αντικειμενικά) Καζάκο
      τής Καρέζη, τής χούντας και τού Κ.Κ.Ε. (επίσης αντικειμενικά).

      Διαγραφή
    3. >Η δήλωση του Καζάκου φανερώνει την απελπισία του για τον τόπο μας<

      Σιγά μην τού φύγει κανένας πόντος από το καλσόν, τού "πατριώταρου"!

      Διαγραφή
  2. Το μονο παρηγορο είναι ότι τον αδειασε ο ιδιος ο γ.γ. του ΚΚΕ γιατι φαινεται ότι τους ενοχλησε λεγοντας φωναχτα αυτά που πρεπει να γινονται αλλα να μην λεγονται.
    Οσο για τους αλλους αριστερούς της κυβερνησης απορω που δεν νομοθετησαν ότι οποιος φευγει στο εξωτερικο για να ζησει,αυτοματως στερείται της Ελληνικης ιθαγενειας και υπηκοοτητος τα οποια δινονται στον πρωτο λαθραιο που περιμενει στο γκισε.
    Υ.Γ. Θα ειχε ενδιαφερον να μαθαίναμε τις πληρεις απολαβες του εν λογω κυριου όπως επισης και που σπουδαζει η ζει ο υιος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. προσωπικά δεδομένα ζητάς. κάπου άκουσα για 4.000 αλλά δεν βάζω και το χέρι στη φωτιά.

      Διαγραφή
  3. Περί «προδοσίας» και άλλων τινών

    07/06/2017 του Μιχάλη Τζανάκη

    Όλα τα έχουν ακούσει οι νέες και οι νέοι, μόνο αυτό απόμενε να χαρακτηριστούν και ως «προδότες», διότι αναζητούν την τύχη και το δικαίωμα στη ζωή τους εκτός της χώρας τους. Οι δηλώσεις του «προοδευτικού» Κ. Καζάκου προκαλούν προβληματισμό και δημιουργούν συνειρμούς με αντίστοιχες του όχι και τόσο «προοδευτικού» Άδωνι Γεωργιάδη, για τους πρόσφυγες που θαλασσοπνίγονταν στο Αιγαίο «προδίδοντας» την πατρίδα τους.

    Δικαίωμα στην άποψη έχουν όλοι προφανώς, αλλά όταν εκφέρονται απόψεις που αναφέρονται στον προσδιορισμό της ζωής άλλων θα πρέπει, αν μη τι άλλο, να είμαστε αρκετά προσεκτικοί.

    Ξεκινώντας από τα αυτονόητα, τα οποία προφανώς είναι πως κανείς άνθρωπος, όπου κι αν ζει δεν θα ήθελε να ξεριζωθεί από τον τόπο του! Ούτε οι Εσκιμώοι εγκαταλείπουν ευχάριστα τους πάγους που γεννήθηκαν, ούτε οι Βεδουίνοι την καυτή άμμο της ερήμου. Όμως η ζωή του καθενός είναι μία, και προφανώς την ορίζει όπως αυτός θέλει.

    Ποια αλήθεια οικογένεια θέλει να χωριστεί από τα παιδιά της, αλλά και ποιος είναι εκείνος που θα «καταδικάσει» εκείνον, που απλά θέλει να ζήσει με αξιοπρέπεια και να δικαιωθεί για τους κόπους, τις προσπάθειες και την αφοσίωσή του στην πρόοδο και τη γνώση;

    Οι «πατρίδες» δεν είναι μόνο για να γράφουμε ομοιοκατάληκτους στίχους αφοσίωσης, ούτε άσματα και παιάνες. Υπάρχουν για να τις σεβόμαστε και να μας σέβονται, να τις υπηρετούμε και να μας υπηρετούν. Οι σχέσεις είναι αμφίδρομες, αλλά πάνω και πέρα από αυτά, υπάρχουν ανθρώπινες ζωές και ο σεβασμός σ' αυτές υπερτερεί έναντι οτιδήποτε άλλου.

    Οι νέοι και οι νέες που δυστυχώς φεύγουν σήμερα κατά κύματα, πριν «προδώσουν» -κατά τον Κ. Καζάκο- την πατρίδα τους τούς πρόδωσε εκείνη διά των εκπροσώπων της. Τούς δίδαξε για χρόνια τις «αρχές» και τις «αξίες» της δημοκρατίας, της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της ισότητας κι αντ' αυτών αντιμετωπίζουν με την ολοκλήρωση της κατάρτισής τους τον ζόφο της ανεργίας, του νεποτισμού, της φαυλοκρατίας, της διαφθοράς.

    Η πολιτεία που ανέλαβε το κόστος και την ευθύνη να τους εκπαιδεύσει τους στέλνει «πακέτο» σ' Ανατολή και Δύση, αφού στην Ελλάδα ευδοκιμούν τύποι με άλλα «προσόντα». Αντί να τους κατηγορούμε για «προδοσία», προτιμότερο θα ήταν να τους ζητήσουμε ένα τεράστιο «ΣΥΓΓΝΩΜΗ» για την άθλια κοινωνία που τους παραδώσαμε, ώστε να τους εξωθούμε στην πλέον δυσάρεστη για όλους επιλογή της «μετανάστευσης», με μοναδικό κίνητρο, το «δικαίωμα στη ζωή»!

    Όλοι θα θέλαμε αυτές τις στρατιές επιστημόνων να μεγαλουργούν στη χώρα μας και μαζί μ' αυτούς και η ίδια, αλλά κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους στερήσει το αυτονόητο, που η ίδια η χώρα ή για ν' ακριβολογούμε το κράτος διά των ανίκανων -στην καλύτερη περίπτωση ή των δόλιων στη χειρότερη- τους στέρησε. Το δικαίωμα στη ΖΩΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κανείς δεν έχει αντιστρέψει αυτό που είπε ο Καζάκος.Και οι ξένοι που έρχονται εδώ είναι προδότες ! Ό,τι λέει η Χρυσή Αυγή.Και επίσης κανείς δεν έχει πει ότι είναι στο πρόγραμμα του ευρώ η διαρροή των νέων προς το Βορρά και η ανεργία είναι εκ των ουκ άνευ.Αλλιώς δεν χρηματοδοτείται καμία χώρα.Όλα τα άλλα είναι για αδαείς.Αν έβρισκαν οι νέοι δουλειά εδώ θα σταματούσε η χρηματοδότηση.Οι άνεργοι και νέοι που φεύγουν είναι εθνικοί ευεργέτες για το ΔΝΤ ,προδότες για τον Καζάκο.
    Το δε φαινόμενο θα επεκταθεί και θα πριμοδοτηθεί περαιτέρω.Έτσι δουλεύει το ΔΝΤ όπου πάει.Μειούται και η πιθανότητα υψηλής επικινδυνότητας αντιδράσεων μέσω της αποδημίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >Ό,τι λέει η Χρυσή Αυγή<

      Τι λέει, δηλαδή;

      >εκ των ουκ άνευ<

      εκ των ων ουκ άνευ

      >Και επίσης κανείς δεν έχει πει ότι είναι στο πρόγραμμα του ευρώ η διαρροή των νέων προς το Βορρά<

      Μήπως είναι στο πρόγραμμα τού € η διαρροή των νέων και προς τον Νότο; Διότι, κι άλλες χώρες έχουν €, χωρίς να έχουν διαρροή νέων. Πόσες ανοησίες μπορείς να γράψεις ακόμη;

      Το πρόβλημα διαρροής πτυχιούχων δεν είναι αποτέλεσμα ούτε τού ... € (sic), ούτε καν τής οικονομικής κρίσης. Η τελευταία απλώς το όξινε και επετάχυνε. Από την Μεταπολίτευση και μετά, η Ελλάδα "παρήγαγε" περισσότερα "πτυχία", απ' όσα μπορούσε να απορροφήσει η αγορά. Ανέκαθεν θυμούμαι σειρές ανέργων, οι οποίοι περιμεναν να βολευτούν στο Δημόσιο, πρωτίστως, ή στον ιδιωτικό τομέα, εν ανάγκη. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε και δεν υπάρχει σχολικός επαγγελματικός σχεδιασμός. Έχομε περισσότερα πανεπιστήμια, απ' όσα χρειαζόμαστε και, ως εξ αυτού, περισσότερα πτυχία. Είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. Ούτως ή άλλως θα αναγκάζονταν κάποτε να φύγουν.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.