3/10/17

Εκπαιδευτικοί κατά Γαβρόγλου, Ζουράρι

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Για προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών της για τις ελλείψεις στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται εκεί. Μάλιστα, σε επιστολή τους αναδεικνύουν μια διάσταση δηλώσεων του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου με τον αρμόδιο υφυπουργό Κώστα Ζουράρι.
Ειδικότερα, οι πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων της Γερμανίας προ εβδομάδας ανέφεραν σε επιστολή τους ότι λόγω της «φετινής τραγικής κατάστασης των ελληνικών λυκείων της Γερμανίας, τα οποία παρουσιάζουν τέτοια υποστελέχωση στο διδακτικό προσωπικό τους, αποκλείεται η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους. Η έλλειψη σε καθηγητές βασικών ειδικοτήτων όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κ.λπ. είναι τεράστια, με συνέπεια, όχι μόνο το ημερήσιο πρόγραμμα να συρρικνώνεται δραματικά, αλλά κι αυτό που γίνεται, να γίνεται με τόσα εμπόδια, που στην τελική να απαξιώνεται η όλη μαθησιακή διαδικασία». Το υπουργείο απάντησε (στις 29/9) ότι θα καλυφθούν έως τις 15 Οκτωβρίου οι ελλείψεις, λέγοντας ωστόσο ότι «παρά τον έγκαιρο σχεδιασμό, σε ελληνικά σχολεία της Γερμανίας υπήρξε σημαντικός αριθμός ενστάσεων εκπαιδευτικών έναντι συναδέλφων τους στα διοικητικά δικαστήρια της Ελλάδος. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθούν κενά σε θέσεις διδακτικού προσωπικού κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των σχολείων, τα οποία θα καλυφθούν με το πέρας της διαδικασίας που προβλέπεται σε περιπτώσεις ενστάσεων».

Ομάδα εκπαιδευτικών που εργάζεται στη Γερμανία και έχει κάνει οικογένεια με μόνιμο κάτοικο εξωτερικού (άρα ζουν μόνιμα στη Γερμανία) αντέδρασε με οξύτητα στην ανακοίνωση του υπουργείου και σε επιστολή ζητεί «ας μας απαντήσει το υπουργείο, τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο; Το δελτίο Τύπου ή το έγγραφο του υφυπουργού (από 26/9), το οποίο έχει σταλεί σε όλα τα συντονιστικά και από το οποίο φαίνεται ότι ο μόνος υπεύθυνος και υπόλογος αυτής της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, είναι το υπουργείο και οι λανθασμένοι χειρισμοί του και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για τα έξοδα πρώτης μετάβασης των νεοαποσπασθέντων. Πολλά τα ερωτήματα και δυστυχώς το υπουργείο προσπαθεί να αποπροσανατολίσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, μεταφέροντας με ψεύδη και αναλήθειες τις δικές του ευθύνες, σε μερίδα εκπαιδευτικών που προσέφεραν στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση και τους οποίους το υπουργείο χρησιμοποιούσε με μεγάλη άνεση όταν τους είχε ανάγκη».
Καθημερινή

2 σχόλια:

  1. Δεν είναι μόνο η Γερμανία, είναι και η Γαλλία και άλλες χώρες:

    Ανοιχτή Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου
    >
    > Κύριε Υπουργέ,
    >
    > Το Δ.Σ. της Ελληνικής Κοινότητας Παρισιού και περιχώρων, που συνήλθε στις 25 Σεπτεμβρίου 2017, βρέθηκε αντιμέτωπο με το πρόβλημα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού και αποφάσισε να σας στείλει επιστολή διαμαρτυρίας.
    >
    > Το θέμα αυτό όπως έχει εξελιχτεί αυτή τη στιγμή, έχει τραγικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων μας.
    >
    > Κάνουμε υπομονή εδώ και ένα μήνα, αλλά είναι πλέον επείγον να σας καταγγείλουμε την κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί.
    >
    > Εδώ και ένα μήνα βρισκόμαστε μπροστά σε σχολεία που υπολειτουργούν, με πέντε καθηγητές για 498 μαθητές. Με γονείς που κάνουν, οι περισσότεροι, πάνω από μία ώρα δρόμο για να αφήσουν τα μεγαλύτερα παιδιά σε μια τάξη κατάμεστη και να φύγουν με τα μικρότερα στο χέρι, αφού το νηπιαγωγείο δεν λειτουργεί. Την περυσινή χρονιά, είχαμε 15 εκπαιδευτικούς για την περιφέρεια του Παρισιού.
    >
    > Θα πρέπει να ξέρετε κύριε Υπουργέ ότι η Ελληνική Παροικία, η Κοινότητα και οι γονείς, κάνουν εδώ και χρόνια τεράστιες προσπάθειες για να διατηρήσουν τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας. Η έλλειψη στελέχωσης τους, ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, είναι καταστροφική και θα έχει τραγικές συνέπειες στην εξέλιξη της σχολικής χρονιάς. Οι ώρες διδασκαλίας είναι περιορισμένες και όσο περνάει ο καιρός τίθεται σε κίνδυνο η επιτυχία των παιδιών στο Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας και στις εξετάσεις του γαλλικού απολυτηρίου Baccalauréat, επειδή πολλά από αυτά έχουν επιλέξει τα ελληνικά ως πρώτη, δεύτερη ή τρίτη ξένη γλώσσα.
    >
    > Σας υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά αυτά δεν είναι μόνον δεύτερης ή τρίτης γενηάς ελληνόπουλα, αλλά και παιδιά μεταναστών που έφτασαν μόλις πρόσφατα στη Γαλλία εξ αιτίας της κρίσης και για τα οποία η φοίτηση στα ελληνικά σχολεία είναι ο μόνος τρόπος για να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους.
    >
    > Λυπόμαστε που η κυβέρνηση και το Υπουργείο σας, στο οποίο είχαμε στηρίξει όλες μας τις ελπίδες, άφησε να δημιουργηθεί μια τέτοια κατάσταση που έχει απογοητεύσει και έχει βυθίσει σε άγχος την ελληνική παροικία.
    >
    > Εμείς που προσπαθούμε χρόνια τώρα να κρατήσουμε αυτή την μοναδική την εστία ελληνομάθειας που όπως όλοι ξέρουμε τρέφει τον φιλελληνισμό, βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη δυσάρεστη θέση να μην μπορούμε να ανταποκριθούμε στη στοιχειώδη υποχρέωση μας απέναντι στα παιδιά μας. Να μην μπορούμε να τους παρέχουμε ελληνική εκπαίδευση.
    >
    > Κύριε Υπουργέ, πώς θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε την κατάσταση αυτή στα παιδιά μας, που τους μαθαίνουμε να αγαπούν την Ελλάδα και τα ελληνικά ;
    >
    > Τι θα πρέπει να πουμε στα νήπια που έρχονται στο σχολείο, συνοδεύοντας τα μεγαλύτερα τους αδέλφια, και τα οποία δεν τα αφήνουμε να μπούν στην τάξη; Πώς να τους εξηγήσουμε την περίπλοκη γραφειοκρατική ιστορία των αποσπάσεων ;
    >
    > Αυτά τα παιδιά, Κύριε Υπουργέ περιμένουν μια γρήγορη απάντηση από εσάς.
    >
    > Με τιμή,
    >
    > Σέτα Θεοδωρίδου
    >
    > Πρόεδρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα να περιμένουμε ότι οι τουρκαλβανοι θα ασχοληθούν με τα ελληνικά σχολεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.