9/5/18

Μασάει ακόμα η Ελλάδα ταραμά;


Δεν υπήρξε ποτέ σοσιαλδημοκρατία δυτικού τύπου στην Ελλάδα.
 Δηλαδή, η ιδεολογία του «παράγω, επενδύω, διανέμω».
 Εδώ υπήρχε μόνο το «δανείζομαι και διανέμω».

Θυμάστε εκείνη την επένδυση της Αφάντου στη Ρόδο; Εκείνη ντε που φρέναρε το 2016 ο τότε υπουργός πολιτισμού Αρ. Μπαλτάς με το πρόσχημα του ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος; Ακόμα περιμένουμε την απόφαση της αρχαιολογικής σκαπάνης. Αλλά και μόλις χτες 507 συμπολίτες μας προσέφυγαν στο ΣτΕ με στόχο να ακυρώσουν την πολυπόθητη μητέρα όλων των επενδύσεων, αυτή του Ελληνικού. Γιατί; Διότι τους το επιτρέπει ο νόμος o oποίος για να αλλάξει χρειάζεται συνταγματική αναθεώρηση που δεν... Και γιατί δεν; Διότι πολίτες, δικαστικό, διοικητικό και πολιτικό σύστημα δεν ήταν ποτέ φιλικοί με τις μεγάλες επενδύσεις. Διότι προωθούν τον καπιταλισμό και τον νεοφιλελευθερισμό. Πόσο μάλλον η παρούσα αριστερή κυβέρνηση. Λεφτά όμως όλοι θέλουν. Από πού;

Για τη συνέχεια AthensVoice

6 σχόλια:

  1. Andpik.
    Επαναλαμβάνω για άλλη μια φορά την πρόταση μου όταν επιλέγεις άρθρα με νεοφιλελευθερο ΄περιεχόμενο καλό είναι να προτιμάς σοβαρούς αρθρογράφους που αποφεύγουν τον συνήθως φθηνό κομματισμό και τον απελπιστικά ρηχό λόγο. .Στην προκειμένη περίπτωση διάλεξες άρθρο ο συντάκτης του οποίου αφού αναφέρθηκε σε διάφορα θέματα ασύνδετα μεταξύ τους προχώρησε σε μια αντισύριζα «ρητορική» και στη συνέχεια αφού «τα έψαλλε» στο κόμμα της Γεννηματά κατέληξε πανηγυρικά υπέρ του Κυριάκου Μητσοτάκη.
    Δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για άρθρο που εκδόθηκε από γραφείο τύπου κάποιου κόμματος και όχι από δημοσιογράφο που γράφει στα πλαίσια του κώδικα της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
    Εάν σκοπός αυτής της ανάρτησης ήταν η προβολή της νεοφιλελεύθερης θεωρίας για την οικονομία, είναι βέβαιο ότι ο στόχος όχι μόνο δεν έχει επιτευχθεί αλλά αντιθέτως και ο νεοφιλελευθερισμός δυσφημίζεται.
    Για να μην αδικήσω τον συντάκτη αυτού του άρθρου επιθυμώ να τον συγχαρώ για την επιτυχημένη επιλογή του τίτλου του άρθρου του «μασάει η κατσίκα ταραμα;»
    Λοιπόν οι πολίτες είναι νοήμονες άνθρωποι που αξιολογούν κάθε κείμενο με βάση την αντικειμενικότητα, την επιχειρηματολογία, την επιστημονική διάσταση, την σοβαρότητα και όταν απουσιάζουν αυτά από το κείμενο τότε απορρίπτουν το περιεχόμενο του. Δηλαδή οι πολίτες δεν μασάνε τον κομματικό ταραμά που τους προσφέρουν κάποιοι αρθρογράφοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Humor is a source of Great truths. As a Matter of fact we should all try to produce jokes associated with the deeds of this government and publish a book.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Χρήστο, ποια η διαφορά φιλελευθερισμού και Νεοφιλελευθερισμού? Εννοώ γιατί βρήκες το άρθρο Νεοφιλελεύθερο και όχι φιλελεύθερο ας πούμε?

      Διαγραφή
    4. Babylonian 9/5 4.41 mm
      Υποθέτω ότι αντιλαμβάνεσαι πως με το σημείωμα αποφεύγω να επιχειρηματολογήσω υπέρ ή κατά του νεοφιλελευθερισμού.
      Κριτικάρω απλά ιδιαίτερα αρνητικά τον αρθρογράφο.
      Ο φιλελευθερισμός εμφανίσθηκε στην Ελλάδα αν δεν κάνω λάθος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και αποσκοπούσε στην πολιτική δημοκρατία, στην ισότιμη συμμετοχή στη διαχείριση των κοινών από την ανερχόμενη αστική τάξη . Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν ιδρυτής του κόμματος των Φιλελευθέρων, και απέναντι του ήταν το κόμμα των βασιλοφρόνων.Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι φιλελεύθεροι ήταν το κόμμα των κεντρώων την εποχή εκείνη.
      Ο νεοφιλελευθερισμός αντίθετα αφορά αποκλειστικά την οικονομία και εμφανίσθηκε στη διάρκεια του μεσοπολέμου στην Αμερική.Κύριος ιδεολογικός εκπρόσωπος του ήταν ο Μίλτον Φρίντμαν καθηγητής στο Σικάγο. Σύμφωνα με αυτόν η οικονομία ρυθμίζεται από μόνη της, δεν χρειάζεται η παρέμβαση του κράτους ο εργοδότης και ο εργαζόμενος μπορούν να συνεργασθούν και να ρυθμιζεται έτσι και η αμοιβή .Την εποχή εκείνη είχε ξεσπάσει το κραχ στην Αμερική και η ανεργία θέριαψε..Το νεοφιλελευθερο πρότυπο αργότερα εφαρμόσθηκε στη Χιλή από τον δικτάτορα Πινοσέτ, καθώς και στην Αγγλία από την πρωθυπουργό Μάρκαρετ Θάτσερ που παρέδωσε τα πάντα στους ιδιώτες και μετά από μερικά χρόνια έγινε πλήρως κατανοητό ότι οι υπηρεσίες δεν βελτιώθηκαν.
      Στην σημερινή εποχή ο νεοφιλελευθερισμός έχει ως δόγμα την μεταφορά στους ιδιώτες όλων των κρατικών επιχειρήσεων,την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την μείωση των εργαζόμενων στο δημόσιο, την μερική απασχόληση.
      Με δυο λόγια ο φιλελευθερισμός όπως εμφανίσθηκε ως μια κεντρώα ιδεολογία δεν έχει καμιά σχέση με τον νεοφιλελευθερισμό που αναφέρεται στην οικονομία.
      Υποθέτω ότι έχω εξηγήσει γιατί αυτό το άρθρο είναι νεοφιλελευθερο μεν χειρίστης ποιότητας δε.

      Διαγραφή
    5. Ευχαριστώ πολύ Χρήστο για τις διευκρινήσεις. Από τα λίγα που έχω διαβάσει θεωρώ πως:

      Ο φιλελευθερισμός πιστεύει και προωθεί το έξυπνο κράτος, προάγει την έννοια του πατριωτισμού με ταυτόχρονη τοποθέτηση ενάντια σε σοβινισμό, εθνικισμό, λαϊκισμό και ρατσισμό. Επιδιώκει την επιτυχημένη και ορθολογική συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα δίχως να καταφεύγει σε μεθοδεύσεις παραγωγής κοινωνικού αυτοματισμού, αντιλαμβάνεται το διεθνές σύστημα ως μια ανταγωνιστική ώσμωση οντολογικά αυθύπαρκτων μονάδων, στέκεται με ενάργεια υπέρ των βασικών κοινωνικοϊδεολογικών εννοιών της αδελφοσύνης, της ισονομίας και της ισοπολιτείας, προάγει τη νηφαλιότητα, την ανεκτικότητα, την αστική ευγένεια, τον κοινοβουλευτισμό, τη διάκριση των εξουσιών και την οικοδόμηση της κοινωνίας πάνω στον θεμέλιο λίθο της επιστημονικότητας, με αιχμή του δόρατος τον χώρο της Δικαιοσύνης και της εκπαίδευσης.

      Ο νεοφιλελευθερισμός αποδέχεται μόνο συμφέροντα ισχυρών μονάδων που δημιουργούν de facto υποσυλλογικές οντότητες. Δεν υφίσταται κράτος για τον νεοφιλελευθερισμό αλλά δίκτυο δικαϊκών συντεταγμένων που χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν και μπορούν να ξεπεραστούν όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο στο οριζόντιο σχήμα της παγκοσμιοποιημένης συνθήκης. Δεν υφίστανται ούτε κοινωνικό συμβόλαιο ούτε πολιτική νηφαλιότητα ή ανεκτικότητα.

      Ο φιλελευθερισμός τοποθετεί το άλογο μπροστά από το κάρο, μιλώντας πρώτα για την αναγκαία παραγωγή πρωτογενούς πλούτου και στη συνέχεια για την ορθολογική διάχυση αυτού στο σύνολο της κοινωνικής κλίμακας με όρους αξιακής απόδοσης και όχι μιας εξομοιωτικής ισοπέδωσης.

      Ο νεοφιλελευθερισμός προάγει τον απόλυτο έλεγχο των πηγών παραγωγής πλούτου από μικρές ομάδες συμφερόντων. Με απλά λόγια, ο νεοφιλελευθερισμός είναι μια ιδεολογία διακριτών κοινωνικών μειοψηφιών που βρίσκεται σε ευθεία αντιπαράθεση με το δημοκρατικό-φιλελεύθερο γινόμενο της αριστοτελικής μεσότητας.

      Εκ των ανωτέρω λοιπόν, προσωπικά, πιστεύω πως ο Νεοφιλελευθερισμός δεν έχει να προσφέρει τίποτε στην κοινωνία, σε αντίθεση με τον φιλελευθερισμό που συνδυαζόμενος και με άλλες πολιτικές λογικές μπορεί να προσφέρει κάτι. Συμφωνώ με την οπτική σου για την "αντικειμενικότητα" του αρθρογράφου, απλά για να είμαι ειλικρινής δεν βρήκα κάποια πρόταση χαρακτηριστικά Νεοφιλελύθερη στο άρθρο , εκτός αν εννοείς πως το άρθρο όντως καταλήγει πανηγυρικά υπέρ του Μητσοτάκη και αφού ο Μητσοτάκης είναι Νεοφιλελεύθερος το αυτό είναι και το άρθρο!!!)

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.