12/9/13

Αερομαχίες Ελλάδας-Τουρκίας με φόντο τον τουρισμό

Του Παύλου Υψηλάντη
Πόντους ως κέντρο μεταφοράς επιβατών σε μακρινούς προορισμούς έχει κερδίσει η Τουρκία. Οι επενδύσεις σε αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες και πώς διαμορφώνουν την εικόνα του τουριστικού κλάδου.


Επιπτώσεις στη γεωπολιτική θέση της χώρας, στην εθνική οικονομία και στην αναπτυξιακή πορεία του ελληνικού τουρισμού συνεπάγεται η μαύρη τρύπα που έχει δημιουργηθεί στην απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με μακρινούς προορισμούς.

Το υπερατλαντικό... κενό αέρος ισοδυναμεί με γεωπολιτικό «δώρο» στη γειτονική Τουρκία, η οποία μετατρέπεται σε πύλη για ολόκληρη τη νοτιοανατολική Μεσόγειο, περιορίζοντας την Ελλάδα σε δευτερεύοντα ρόλο.
Ανεξάρτητα από τους συμβολισμούς που σηματοδοτούν τα δύο ονόματα για τις σχέσεις των δύο χωρών, το αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης έχει καταφέρει να περιορίσει σε δορυφορικό ρόλο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, κατοχυρώνοντας ουσιαστικά ρόλο περιφερειακού κόμβου των διεθνών αερομεταφορών.

Η Ελλάδα και η Τουρκία αξιοποίησαν με διαφορετικό τρόπο τα δύο αεροδρόμια και εισπράττουν τώρα τα αποτελέσματα. Οι μεν Τούρκοι επένδυσαν συστηματικά τεράστια ποσά στη δημιουργία ενός ισχυρού διδύμου: ενός μεγάλου σε αριθμό αεροδρομίου (Ατατούρκ) που θα στηρίζεται σε μια ισχυρή αεροπορική εταιρεία (Τουρκικές Αερογραμμές).

Η Ελλάδα δημιούργησε ένα αεροδρόμιο που έγινε ένα από τα τρία ακριβότερα της Ευρώπης, όμως δεν μπορούσε να στηριχτεί σε μια εύρωστη αεροπορική εταιρεία, καθώς η Ολυμπιακή απειλούνταν με λουκέτο από την Ε.Ε.
Υλοποιώντας ένα γιγαντιαίο σχέδιο μάρκετινγκ, με χορηγίες σε υψηλής δημοφιλίας αθλητικά γεγονότα, όπως η Ευρωλίγκα του μπάσκετ και επεκτείνοντας τον στόλο και το δίκτυό τους, οι Τουρκικές Αερογραμμές φιγουράρουν σήμερα στη 13η θέση μεταξύ των 100 εταιρειών του πλανήτη με τις περισσότερες προγραμματισμένες πτήσεις τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (7.790 τον αριθμό), σύμφωνα με τον εξειδικευμένο στον χώρο των αερομεταφορών οργανισμό OAG, αφήνοντας πίσω τις εταιρείες όπως την κινεζική Air China, την ιαπωνική All Nippon και τη βρετανική British Airways.

Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο «Ατατούρκ» πρόσφερε ισχυρά κίνητρα στις αεροπορικές για να εγκαινιάσουν νέα δρομολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν να φιγουράρει τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στη 10η θέση μεταξύ των 100 αεροδρομίων του πλανήτη με τη μεγαλύτερη κίνηση (445.892 πτήσεις).
Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο της Αθήνας καταλαμβάνει την 71η θέση της κατάταξης με 115.200 προγραμματισμένες πτήσεις. Το 1/3, δηλαδή, των αντίστοιχων του τουρκικού αεροδρομίου.

Οι αντίθετες πορείες που κατέγραψαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το «Ατατούρκ» της Κων/πολης αποτυπώθηκαν στην αλματώδη ανάπτυξη του τουρκικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια και στην πορεία με σκαμπανεβάσματα του ελληνικού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το «Ατατούρκ» μετρούσε 13,6 εκατ. επιβάτες διεθνών πτήσεων το 2007, o αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε σε μόλις μία πενταετία κι έφτασε τα 29,8 εκατ. το 2012.
Το ίδιο διάστημα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας κατρακυλούσε από τα 10,6 εκατ. επιβάτες εξωτερικού το 2007 στα 8,5 εκατ. επιβάτες το 2012, εισπράττοντας με οδυνηρό τρόπο τις συνέπειες από την περιπέτεια της Ολυμπιακής, τη συρρίκνωση του δικτύου διεθνών συνδέσεων της Ελλάδας αλλά και τη γενική οικονομική κατάσταση της χώρας.

18 σχόλια:

  1. "εισπράττοντας με οδυνηρό τρόπο τις συνέπειες από την περιπέτεια της Ολυμπιακής, τη συρρίκνωση του δικτύου διεθνών συνδέσεων της Ελλάδας αλλά και τη γενική οικονομική κατάσταση της χώρας."

    Ξεχάστηκε (σκοπίμως;)να αναφερθούν τα λαμπρά επιτεύγματα και συμπεριφορά της γερμανικής διοίκησης του αεροδρομίου Βενιζέλος, και γενικά της χώρας σε όλους ανεξαίρετους τους τομείς.

    Κ'εγώ που πίστευα ότι η κρατική Ολυμπιακή ήταν η αιτία όλων των κακών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. >>Ο/Η Κριστιάν είπε...

    "εισπράττοντας με οδυνηρό τρόπο τις συνέπειες από την περιπέτεια της Ολυμπιακής, τη συρρίκνωση του δικτύου διεθνών συνδέσεων της Ελλάδας αλλά και τη γενική οικονομική κατάσταση της χώρας."

    Ξεχάστηκε (σκοπίμως;)να αναφερθούν τα λαμπρά επιτεύγματα και συμπεριφορά της γερμανικής διοίκησης του αεροδρομίου Βενιζέλος, και γενικά της χώρας σε όλους ανεξαίρετους τους τομείς.
    Κ'εγώ που πίστευα ότι η κρατική Ολυμπιακή ήταν η αιτία όλων των κακών...
    12 Σεπτεμβρίου 2013 - 3:37 μ.μ.<<

    Δηλαδη μας φταιει η "σκευωρια" (Τσοχατζοπουλος), η συνωμοσια και οι Γερμανοι, για την εγκληματικη μας ανικανοτητα;

    - Αριστος Δοξιαδης, Πήραμε μια Μερσεντές, βάλαμε κάτω από το καπό μια μηχανή Ζάσταβα, γιατί αυτήν είχαμε, και βγήκαμε στην ωτοστράντα.
    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2013/09/blog-post_2825.html

    - Παναγιωτης Καρκατσουλης, Δημόσιο. Μπορεί να εκσυγχρονιστεί; Μέρος 2 ,
    http://www.youtube.com/watch?v=jMZnyyxrp8E&feature=youtu.be

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι, αγαπητέ Δημόκριτε, η κατοχή μιας χώρας δεν επιτρέπει την ανάδειξη ικανών πολιτικών και ηγετών, και η ευημερούσα τάξη των Γερμανοτσολίαδων δεν αποτελεί εξαίρεση.

    Ως αφορά τους συνδέσμους που συνεχώς αναπαραγάγεις στο ιστολόγιο μας, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επανέρχομαι, είναι στα όρια του τρολαρίσματος.

    Ορισμένοι αρθρογράφοι, προφανώς όχι άμισθοι, τη βρίσκουν αναξιοποιώντας τους συμπατριώτες τους, και δεν αποκλείω να έχουν άμεση σχέση με την ευημερούσα τάξη των Γερμανοτσολίαδων, ορισμένες γερμανικές φυλλάδες τις αναπαραγάγουν μεταφρασμένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι εκείνος δυσμενής ο όρος της αποστάσεως ενός άλλου αεροδρομίου που όφειλε να κατασκευαστεί πέραν των 150 χλμ. από το Ελ Βενιζέλος, καθώς και το πανάκριβο τέλος του, ήταν η αιτία της παρακμής του.

    Ας αφήσουμε την παράλειψη της συμβατικής υποχρέωσης, της κατασκευής του σταθμού στάθμευσης αυτοκινήτων και άλλων τινών ....

    Επίσης, του κόστους του αεροδρομίου, το οπίο σκόπιμα "φούσκωσαν" οι Γερμανοί της Hochtief, με τους Κομισαρίους των στην Ε.Ε., ώστε να μην στοιχίσει τίποτε στην εταιρεία των ..... (σας παραπέμπω σε σχετικό παλαιό δισέλιδο αποκαλυπτικό άρθρο του Επενδυτή της Κυριακής)!

    Διότι πριν έρθει η Hochtief, η Αθήνα ήταν πολλά υποσχόμενος πόλος του διεθνούς αεροπορικού δικτύου.

    Όσον αφορά αυτό το άσχημο αεροδρόμιο αυτό καθ' αυτό, σε σύκγριση με το Αεροδρόμιο Κωνσταντινουπόλεως, νομίζω ότι ο Δημοσιογράφος/Εκδότης κ. Κώστας Καββαθάς έχει απόλυτο δίκαιο να το αποκαλεί αρχιτεκτονικό τερατούργημα και "αερομπούνκερ"!

    Γενικά, η Hochtief ως Ανάδοχος ωφελήθηκε τα μάλλα, εμάς δε μάλλον "μας έκαψε"!


    Φιλικά

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το άρθρο έχει ανακρίβειες...
    Πράγματι έχουμε πολύ ακριβό αεροδρόμιο για το ταξιδιωτικό μέγεθος της χώρας.
    Αυτό όμως δεν ήταν ο σημαντικός παράγοντας για την εξαφάνιση των διηπειρωτικών πτήσεων των Ελληνικών εταιρειών(ΟΑ) από το χάρτη.(Αυστραλία,Ασία,Αμερική).
    Ο βασικός λόγος ήταν η ασύμφορη λόγω κόστους διατήρηση των γραμμών αυτών, όπως και ο μεγάλος ανταγωνισμός των ευρωπαικών εταιριών για την Αμερική και των Αραβικών-Ασιατικών για Άπω ανατολή και Αυστραλία.
    Ως προς τα της Τουρκίας...όσοι γνωρίζουν στοιχειωδώς τα αεροπορικά πράγματα, ξέρουν το επερχόμενο κραχ των Τουρκικών Αερογραμμών οι οποίες έχουν μετατραπεί σε όπλο εξωτερικής πολιτικής του ματαιόδοξου ερντογάν.
    Όταν η British Airways, το παγκόσμιο βαρόμετρο στην αεροπορική βιομηχανία (που απευθύνεται στον πιο ταξιδιάρικο λαό της υφηλίου, 60 εκατομμυρίων που το 90% του πληθυσμού έχει μπει τουλάχιστον 10 φορές σε αεροπλάνο στη ζωή του.) υποσκελίζεται όπως σωστά γράφει το άρθρο, σε προγραμματισμένες πτήσεις από την Turkish τότε κάτι δε πάει καλά.
    Γιατί καλό είναι να ποντάρεις στους διερχόμενους επιβάτες αλλά με μαγιά, ένα πληθυσμό 80 εκατομμυρίων από τον οποίο μόλις και μετά βίας το 2% έχει ταξιδέψει ΜΙΑ φορά στη ζωή του τα πράγματα είναι χλωμά.
    Εν κατακλείδι οι Τουρκικές Αερογραμμές ζουν το όνειρό τους λίγο πριν σκάσει η φούσκα τους...και θα είναι ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ.
    Γιατί δεν είναι, ούτε έχουν τα φόντα να γίνουν Emirates, Quatar η Etihad,οι οποίες μπορεί να απευθύνονται στο διερχόμενο επιβάτη αλλά έχουν και τα χρήματα και μηδενικά έξοδα καυσίμων για να το πετύχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γράφω εκτός θέματος σε σοβαρό Ιστολόγιο.

    Όμως αν δεν αναφερθώ στον υπογράφοντα ως “Brera” ….. θα σκάσω!

    Ωραία η Alfa Romeo Brera, όμως δεν ανταποκρίνεται στην παλαιά παράδοση της ALFA ROMEO που σχεδίαζε και κατασκεύαζε οικογενειακά αυτοκίνητα, τα οποία είχαν πολύ σπορτίφ χαρακτήρα.

    Η Brera δυστυχώς δεν έχει επιταχύνσεις τις Alfa Romeo, όπως τις είχε η Alfa Romeo Giulietta 1,8 Μοντέλο Οκτώβριος 1978 την οποία οδηγούσα επί 33 ολόκληρα χρόνια.

    Μου έτυχε δύο φορές να με «πιέζει» να κάνω τόπο ένα SUV Ford KUGA και η Alfa 156 1,8 lt., με τα πτωχά της 140 PS, να υποχρεωθεί να πάει δεξιά!

    Όταν το Opel Cascada έχει κινητήρα 1600 κ.ε. SIDI (Spark Ignition Direct Injection) απόδοσης … 170 PS και ροπή στα 30 Kgm … στο ρελαντί!!!

    Ως γραμμή μου άρεσε περισσότερο η Alfa Romeo GTV του Pinninfarina, αν και αυτή δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορη!

    Όσον αφορά το σχόλιό Σου για το ....... αερομπούνκερ Σπάτων και την Turkish Airlines το βρίσκω πολύ σωστό.

    Φιλικά

    Αλφίστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λοιπόν φίλε Αλφίστα...

    Είχα μία μαύρη Brera 3,2 4χ4 Autodelta 352 ps...
    Πολύ γρήγορη παρότι πολύ βαρύ αυτοκίνητο.Δε θα σου πω πόσο μου κόστισε γιατί θα πρέπει να με κλείσουν μέσα.
    Λόγω κρίσης αναγκάστηκα να την πουλήσω τον Ιούνιο του 2010.

    μφχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. >>Κριστιάν είπε...
    Ναι, αγαπητέ Δημόκριτε, η κατοχή μιας χώρας δεν επιτρέπει την ανάδειξη ικανών πολιτικών και ηγετών,<<

    Κατοχη απο ποιον,

    >>και η ευημερούσα τάξη των Γερμανοτσολίαδων δεν αποτελεί εξαίρεση.<<

    και ποια ειναι η "ευημερούσα τάξη των Γερμανοτσολίαδων", και συγκεκριμενα ποιος την εκπροσωπει;

    >>Ως αφορά τους συνδέσμους που συνεχώς αναπαραγάγεις στο ιστολόγιο μας, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επανέρχομαι, είναι στα όρια του τρολαρίσματος.<<

    Τρολαρισμα, η υποστηριξη του επιχειρηματος / της υποθεσης με πηγες;

    >>Ορισμένοι αρθρογράφοι, προφανώς όχι άμισθοι, τη βρίσκουν αναξιοποιώντας τους συμπατριώτες τους, και δεν αποκλείω να έχουν άμεση σχέση με την ευημερούσα τάξη των Γερμανοτσολίαδων,<<

    Για γινε σε παρακαλω ποιο συγκεκριμενος, αγαπητε, ποιοι ειναι αυτοι οι "ορισμενοι αρθογραφοι" (μηπως ο Καρκατσουλης και ο Δοχιαδης π.χ.;),

    >>ορισμένες γερμανικές φυλλάδες τις αναπαραγάγουν μεταφρασμένες.
    12 Σεπτεμβρίου 2013 - 8:26 μ.μ.,

    και ποιες ειναι αυτες οι "γερμανικες φυλλαδες";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. >>Κριστιάν είπε...
    @ Δημόκριτε
    Καλά κρασιά...
    14 Σεπτεμβρίου 2013 - 2:54 μ.μ.<<

    ... και ζουμερα λεμονια.

    Αυτα περι "ικανοτητας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Δημόκριτε
    "Αυτα περι "ικανοτητας".": τι θες να πεις; Μίλα καθαρά, όχι με υπονοούμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. >>Ο/Η Κριστιάν είπε...
    @ Δημόκριτε
    "Αυτα περι "ικανοτητας".": τι θες να πεις; Μίλα καθαρά, όχι με υπονοούμενα.
    15 Σεπτεμβρίου 2013 - 11:59 π.μ.<<

    Δες το σχολιο 12 Σεπτεμβρίου 2013 - 7:18 μ.μ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Δημόκριτε,
    Φαύλος κύκλος δηλαδή.
    Το θεωρείς εξυπνάδα; η σ' αρέσει να παίζεις με τον χρόνο του συνομιλητή σου;
    Είναι να μη ξεκινήσεις συζήτηση μαζί σου.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. >>Ο/Η Κριστιάν είπε...
    @ Δημόκριτε,
    Φαύλος κύκλος δηλαδή.<<

    Καταλαβαινω πως συμφωνα με το σκεπτικο σου, φταινε οι "Γερμανοι" και οι "Γεμανοτσολιαδες" πρωτιστως, για τα χαλια της χωρας και την ανικανοτητα μας (12 Σεπτεμβρίου 2013 - 8:26 μ.μ.).

    >>Το θεωρείς εξυπνάδα; η σ' αρέσει να παίζεις με τον χρόνο του συνομιλητή σου;
    Είναι να μη ξεκινήσεις συζήτηση μαζί σου.<<
    15 Σεπτεμβρίου 2013 - 10:42 μ.μ.<<

    Ξεφευγεις - και δεν απαντας σοβαρα στα ερωτηματα (13 Σεπτεμβρίου 2013 - 3:45 μ.μ.).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Δημοκριτος
    "Καταλαβαινω πως συμφωνα με το σκεπτικο σου, φταινε οι "Γερμανοι" και οι "Γεμανοτσολιαδες" πρωτιστως, για τα χαλια της χωρας και την ανικανοτητα μας (12 Σεπτεμβρίου 2013 - 8:26 μ.μ.). ": σου είχα απαντήσει. Γιατί επανέρχεσαι;

    "Ξεφευγεις": όχι δα! Απλώς αρνούμαι να υποστώ ανάκριση αστυνομικού χαρακτήρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. >>Ο/Η Κριστιάν είπε...
    @ Δημοκριτος
    "Καταλαβαινω πως συμφωνα με το σκεπτικο σου, φταινε οι "Γερμανοι" και οι "Γεμανοτσολιαδες" πρωτιστως, για τα χαλια της χωρας και την ανικανοτητα μας (12 Σεπτεμβρίου 2013 - 8:26 μ.μ.).": σου είχα απαντήσει.<<

    Αρα καταλαβα καλα πως για τα χαλια μας φταινε πρωτιστως οι οποιοι Γερμανοι.

    >>Γιατί επανέρχεσαι;<<

    Αγαπητε, εγω "επανερχομαι", η εσυ (15 Σεπτεμβρίου 2013 - 11:59 π.μ.);

    >>"Ξεφευγεις": όχι δα! Απλώς αρνούμαι να υποστώ ανάκριση αστυνομικού χαρακτήρα.
    16 Σεπτεμβρίου 2013 - 5:15 μ.μ.<<

    Τωρα μαλιστα - τι "αρνούμαι να υποστώ ανάκριση αστυνομικού χαρακτήρα", τι "τρολαρισμα" (12 Σεπτεμβρίου 2013 - 8:26 μ.μ.), και τι "Καλά κρασιά" (14 Σεπτεμβρίου 2013 - 2:54 μ.μ.).

    Η συζηταμε σοβαρα, η Μπουρδολογουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. >>Ο/Η Κριστιάν είπε...
    Δημόκριτε
    Μπουρδολογούμε.
    16 Σεπτεμβρίου 2013 - 6:17 μ.μ.<<

    Γνωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.