12/5/14

Οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές

Η Ελλάδα επέστρεψε στην κορυφή της ναυτιλίας, καθώς κατάφερε να αναρριχηθεί ξανά στην πρώτη θέση ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με τους Ελληνες εφοπλιστές να αφήνουν στη δεύτερη θέση τους Ιάπωνες.
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765dwt και 116.675.336gt.

Μάλιστα η ελληνική ναυτιλία έχει καταφέρει να χτυπάει στα ίσια Κίνα και Ιαπωνία. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.

Βέβαια η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, αφού όπως δήλωσε και ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε γαλλική εφημερίδα «η Ελλάδα είναι ο ηγέτης της αγοράς. Σήμερα έχουμε τον έλεγχο στο 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού. Η δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα και το κάνουμε καλά».

Νέες επενδύσεις από τους Ελληνες εφοπλιστές
Οπως γράφουν και ΤΑ ΝΕΑ, που επικαλούνται το οικονομικό ναυτιλιακό περιοδικό «Le Marin», οι Ελληνες εφοπλιστές κατάφεραν να διαθέτουν το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα στόλο παγκοσμίως, εστιάζοντας και επενδύοντας σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία. Μάλιστα, το 2013 επένδυσαν 13 δισ. δολάρια για την κατασκευή 275 νέων πλοίων. Ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2014 οι επενδύσεις τους έχουν ήδη φτάσει τα 5 δισ. δολάρια.

Οι δέκα μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές
Ο Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου
Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων
Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων
Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. Τόνων.
Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.
Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.
Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.
Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων.

Πηγή: από iefimerida.gr

5 σχόλια:

  1. Δεν μπορώ να καταλάβω,βρε Κριστιάν,πως με 4.894 πλοία η Ελλάδα είναι πρώτη,αφού η Ιαπωνία έχει 8.357 και η Κίνα 6.427 πλοία.Μήπως έχεις κάνει αριθμητικό λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανδρέα,

    Δεν έχει σημασία ο αριθμός των σκαφών, αλλά τα gt (ολική χωρητικότητα) και dwt (χωρητικότητα εκτοπίσματος). Περισσότερα εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ λες βρε Νατιβιστ "μεγαλίτερη πλοιοκτήτρια" και μεγαλίτερη πλοιοκτήρια εννοείται η χώρα που έχει τα περισσότερα πλοία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανδρέα,

    Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν την ιδιοκτησία του μεγαλύτερου προσφερομένου διαθέσιμου όγκου η βάρους φορτιών (dwt= deadweight με μονάδα βάρους φορτιού, gt=gross tons, με μονάδα διαθέσιμου όγκου) για μεταφορά φορτιών μέσω θάλασσας ανά το κόσμο.

    Αλλά είναι ό στόλος που μεταφέρει η διαθέτει τη δυνατότητα μεταφοράς του μεγαλύτερου όγκου η βάρους παγκοσμίων εμπορευμάτων.

    Αυτό μετράει για αυτή τη κατάταξη, και είναι τελείως λογικό. Ο αριθμός των πλοίων δεν αντιπροσωπεύει τη συνολική μεταφορική ικανότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟ ΜΙΣΟ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΑΝΑΣΑΝΟΥΜΕ; ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΑΛΛΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.