4/6/17

Γιατί χάνουμε 110 χιλιάδες ξένους φοιτητές;

Αξιοποιώντας τη διεθνώς εκρηκτική αύξηση των φοιτητών που επιλέγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, την ιστορικά αναγνωρισμένη υπεροχή της Ελληνικής Παιδείας και την ύπαρξη σημαντικής ακαδημαϊκής Διασποράς, η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε διεθνές κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης, αναφέρει η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας σε νέα μελέτη της, υπολογίζοντας στα 1,8 δισ. ευρώ τα άμεσα οφέλη για την οικονομία της χώρας. 
Η μελέτη εστιάζει στον εντοπισμό των παραμέτρων - θεσμικών και μη - που προσδιορίζουν αυτή τη δυναμική και την αποτύπωση των πολιτικών που μπορούν να την ξεκλειδώσουν. 

Βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης είναι, ότι πέρα από την άμεση εισροή πόρων από τους αλλοδαπούς φοιτητές, η αναβάθμιση του τομέα ανώτατης εκπαίδευσης θα μετασχηματίσει την Ελλάδα σε οικονομία έντασης γνώσης, αυξάνοντας σημαντικά το δυνητικό ρυθμό ανάπτυξής της (κατά 1-2 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως την πρώτη δεκαετία έντονων μεταρρυθμίσεων και κατά περίπου Ά ποσοστιαίας μονάδας ετησίως μεσοπρόθεσμα). 
Συνεκτιμώντας τις συνέργειες αυτής της μεταρρύθμισης με ένα δεκτικό στην καινοτομία επιχειρηματικό τομέα, η συνολική επίδραση στο ΑΕΠ μπορεί να φτάσει τα €50 δις ετησίως σε ορίζοντα δεκαετίας.
Η χαμηλή θέση της Ελλάδας στο Δείκτη Ανώτατης Εκπαίδευσης (28/100) αντανακλάται στο μικρό μερίδιο της Ελλάδας στην προσέλκυση των διεθνών ροών φοιτητών (0,7%) - με την πλειοψηφία των ξένων φοιτητών να προσελκύονται είτε βάσει διμερών συμφωνιών (π.χ. από Κύπρο) είτε να είναι παιδιά μεταναστών (π.χ. από Αλβανία). 
Ωστόσο, ενώ η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας σε αυτόν τον τομέα είναι στην παρούσα φάση χαμηλή, η διεθνής θέση της χώρας θα μπορούσε να ενισχυθεί σημαντικά αξιοποιώντας και το συγκριτικό πλεονέκτημα της μεγάλης ακαδημαϊκής Διασποράς (με το 60% των Ελλήνων πανεπιστημιακών καθηγητών να απασχολούνται στο εξωτερικό, σε σχέση με έναν ευρωπαϊκό μέσο όρο της τάξης του 11%).


Για τη συνέχεια zougla

4 σχόλια:

  1. Πήγα πριν κανένα μήνα στο ΕΜΠ για να πάρω "φρέσκα" αντίγραφα πιστοποιητικών σπουδών και στην γραμματεία μέσα της σχολής έπεσα πάνω σε ένα καθηγητή της φουρνιάς μου.

    Μου είπε επί λέξη: Το γιατί δεν πουλάμε ήλιο - θάλασσα - διακοπές και σπουδές σε νέα παιδιά από το εξωτερικό που πεθαίνουν για αυτό δεν το καταλαβαίνω, δείχνοντας τον Πρύτανη.

    Σκεπτόμενος δε την απάντηση του Σταλίνα υπουργού παιδείας (όλες οι λέξεις με αρχικό μικρό γράμμα του αξίζουν όπως και το προσωπικό του μέγεθος) κου Μπαλτά, που από την θέση του εχθρού της αριστείας, απάντησε στο πρόγραμμα του Αν. Μακεδονίας για εξάπλωση του στο εξωτερικό ότι αποτελεί πολιτισμικό ιμπεριαλισμό, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι οι κυβερνώντες σήμερα την Ελλάδα δεν έχουν στόχο την ανάδειξή της αλλά θέλουν να μας κρατήσυν στον πάτο του βαρελιού προκειμένου εμείς να υποστούμε αυτόν τον πολιτισμικό ιμπεριαλισμό, και να αποσαθρωθούμε και σαν έθνος αλλά και σαν κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. I agree and that is where our focus should be; create and manage a movement that could finally bring change. It has to be massive and short. We should call it, FuckYOU not Greece!

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.