1/6/17

Η διεθνοποίηση του ποντιακού ζητήματος από το Ποντιακό Υπουργείο Εξωτερικών

FILE PHOTO. Εκδήλωση των Ποντίων μπροστά από την Ελληνική Βουλή

Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Άρχισε τον Απρίλιο του 1984 στο Παρίσι, στη Σορβόννη. Άρχισε ταυτόχρονα, μάλλον πριν την εθνικοποίησή του. Κανείς σοβαρός και έντιμος άνθρωπος δεν τις διαχωρίζει αλλά τις συνδυάζει έξυπνα. Η ανώτατη, η κεντρικότατη στιγμή της ήταν οι παρεμβάσεις στον ΟΗΕ και ο εξαναγκασμός της Τουρκίας να μπει σε μία έγγραφη αντιπαράθεση μαζί μας για το ζήτημα του Πόντου και ειδικά της ποντιακής γλώσσας στον Πόντο σήμερα.

Όλα αυτά περιλαμβάνονται στο «Το Ποντιακό Ζήτημα Σήμερα. Αγώνας και Νίκες σε Δύο Μέτωπα » καθώς και στην αγγλική και την τουρκική έκδοσή του.
Πολιτικά σκόπιμα, δόλια και διανοητικά ανήθικα αποσιωπήθηκαν και αποσιωπούνται, όταν οι στιγμές αυτές ήταν μία αφετηρία. Το πλεγματικά δεν έχει σημασία. Αναφέρεται στις μικρότητες και στις ευτέλειες των ανθρωπίνων υπάρξεων. Για την πολιτική πλευρά όμως έχουμε να πούμε πολλά.
Η διεθνοποίηση έγινε δεκαετίες τώρα από το Ποντιακό Υπουργείο Εξωτερικών. Την «George and Olga Foundation » δηλαδή.
Αν δεν προϋπήρχε η ιστορική μου σχέση με την «Διεθνή Ένωση για τα Δικαιώματα και την Απελευθέρωση των Λαών» που συγκέντρωσε ότι καλύτερο είχε η παγκόσμια διανόηση τότε, το ζήτημα θα κατατάσσονταν στο γνωστό κλισέ: « δεν θα τους γνώριζε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας τους » ή θα περιορίζονταν στους μαχαλάδες, σε πελατειακές σχέσεις και ανταλλαγές, και σε γεύματα αγάπης μετά κακής μουσικής. Όπως επεδίωξαν και επιδιώκουν οι γνωστοί κύκλοι αλλά και όπως συμβαίνει με τα άλλα κομμάτια του ελληνισμού που υπέστησαν επίσης πολιτικές γενοκτόνας βίας.
Η ιστορία όμως και οι νεκροί ήταν μαζί μας.
Τί εννοώ Ποντιακό Υπουργείο Εξωτερικών; Όπως λέμε Κυπριακό Υπουργείο Εξωτερικών.
Προς τον κ. Ταγίπ Ερντογάν – Τι έγινε Ταγίπ;
Τί έγινε Ταγίπ; Φυλακίζεις και δολοφονείς τους Έλληνες γείτονές σου. Ένα νέο άνθρωπο που ανακάλυψε στα βουνά της Κουρδίας  ότι ανήκει σε ένα ευγενές έθνος και όχι σε ένα κράτος – έθνος δολοφόνο. Τί έγινε; Στο τέλος της ζωής σου ζήλεψες την κακή φήμη του Τοπάλ Οσμάν; Διάβασα να μιλάς για τον πατέρα σου. Δεν νομίζω ότι σου είπε να ταυτίζεσαι και να προστατεύεις ιδεολογίες του θανάτου.
*Πολιτικός, κοινωνιολόγος και συγγραφέας. Σπούδασε Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες με μεταπτυχιακό στην κοινωνιολογία.

2 σχόλια:

  1. Μιχάλη, καιρό έχω να διαβάσω κάποιο άρθρο σου. Δεν πρέπι να σιωπάς. Φωνές σαν τη δική σου είναι απαραίτητες, ειδικά σήμερα.
    Φιλικότατα Μιχάλης Σαρηγιάννης από Κω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ η απουσία σου είναι αισθητή.
    Οι αγνες-πατριωτικες φωνές πρέπει να είναι δυνατές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.