30/1/18

Κούρδος συλληφθείς στο Συμβούλιο Εφετών: «Μην με εκδώσετε, ο Ερντογάν είναι ο Χίτλερ της Τουρκίας!»

Συζητήθηκε το αίτημα των τουρκικών αρχών
Βασιλική Κόκκαλη
Ο Ντοκάν Μεμέτ ζήτησε από τους δικαστές να αποδείξουν ότι είναι «παιδιά αυτών που αγωνίστηκαν κατά του φασισμού»
«Ο Ερντογάν είναι ο Χίτλερ της Τουρκίας» ανέφερε σήμερα, κατά την τοποθέτησή του στο Συμβούλιο Εφετών, ο Κούρδος Ντοκάν Μεμέτ, ο οποίος είχε συλληφθεί μαζί με οχτώ ακόμη πρόσωπα ομοεθνείς του, αλλά και Τούρκους, έπειτα από επιχείρηση της αστυνομίας στο Νέο Κόσμο και την Καλλιθέα, λίγες ήμερες πριν την επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η τοποθέτησή του Ντοκάν Μεμέτ στο Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας έγινε κατά την συζήτηση του αιτήματος των τουρκικών αρχών για έκδοσή του στην Τουρκία, προκειμένου να εκτίσει ποινή φυλάκισης τριών ετών που του έχει επιβληθεί για υποστήριξη σε τρομοκρατική οργάνωση.
O 60χρονος εκζητούμενος ζήτησε απόδοση δικαιοσύνης και περιέγραψε στο δικαστήριο όσα έχει ζήσει σε φυλακές της Τουρκίας, όπου είχε παραμείνει, όπως είπε, για 20 χρόνια. «Πέρασα 20 χρόνια από τη ζωή μου στις φυλακές της Τουρκίας. Έχω μαζέψει κομμάτια των συμφοιτητών μου όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο. Έριξαν βόμβες, επτά συμφοιτητές μου κομματιάστηκαν. Γιατί; Ζητάγαμε την ελευθερία της χώρας μας» είπε ο 60χρονος και προσέθεσε: «Το 2015 στο Ντιγιάρμπακιρ έγιναν τα ίδια με το Πολυτεχνείο εδώ. Μπορείτε να κατηγορήσετε εκείνους του φοιτητές σας; Πριν το 2000 είχα δυο μάτια, τώρα έχω ένα. Έχω ακόμα κομμάτια βόμβας στο κορμί μου. Όταν ήμουν στη φυλακή, άνθρωποι τότε από το ίδιο κελί δολοφονήθηκαν δίπλα μου».
Ο 60χρονος συνέκρινε μάλιστα τον Ταγίπ Ερντογάν με τον Γεώργιο Παπαδόπουλο και, απευθυνόμενος στους δικαστές-μέλη του δικαστικού συμβουλίου, τους ζήτησε να αποδείξουν με την απόφαση που θα λάβουν ότι είναι «παιδιά αυτών που αγωνίστηκαν κατά του φασισμού».
Είπε χαρακτηριστικά: «Όπως αντισταθήκατε στους Γερμανούς, σε ένα φασιστικό καθεστώς, έτσι κι εμείς κάνουμε τώρα... Αγαπάω τη χώρα και το λαό μου, αλλά λόγω των διώξεων και του ότι κινδύνευε η ζωή μου, αναγκάστηκα να φύγω το 2011. Πήγα στη Γαλλία και εκεί αναγνωρίστηκα ως πολιτικός πρόσφυγας. Αγωνίστηκα και στη Γαλλία κατά του φασιστικού καθεστώτος ως δημοσιογράφος, μέσω άρθρων και διαλέξεων. Ήρθα στην Ελλάδα το 2013-2014. Δεν θέλω να σας προκαλέσω λύπη, αλλά απαιτώ δικαιοσύνη από εσάς. Υπάρχουν δυο δρόμοι μπροστά σας. Ή θα υπακούσετε στις προσταγές του φασιστικού κόμματος ή θα αποδείξετε ότι είστε παιδιά αυτών που αγωνίστηκαν κατά του φασισμού. Ο Ερντογάν είναι ο Χίτλερ της Τουρκίας».
Για πολιτική δίωξη του 60χρονου από τις τουρκικές αρχές έκαναν λόγο στις καταθέσεις τους μάρτυρες υπεράσπισης του εκζητούμενου, μεταξύ αυτών και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Η διαδικασία εξέτασης του αιτήματος των τουρκικών αρχών για τον 60χρονο θα συνεχιστεί την Παρασκευή, ενώ στις 6 Φεβρουαρίου θα συζητηθεί τελικά (κατόπιν σημερινής αναβολής) το αίτημα των τουρκικών αρχών για έκδοση του δεύτερου Κούρδου συλληφθέντος.
Πρώτο Θέμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.