10/5/14

Το Θρυλικό Pony έτοιμο να έπιστρέψει στους δρόμους

Το θρυλικό Pony επιστρέφει -Το τζιπ των φτωχών, έτοιμο να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους [εικόνες]
Το θρυλικό Pony επιστρέφει -Το τζιπ των φτωχών έτοιμο να κυκλοφορήσει στους ελλη
Το θρυλικό ελληνικό Pony, γνωστό και ως «τζιπ των φτωχών» είναι έτοιμο να κυκλοφορεί στους δρόμους της χώρας ξανά, αφού οι πληροφορίες αναφέρουν πως η νέα του έκδοση βρίσκεται στη φάση των δοκιμών στις οποίες υποβάλλεται.

Η εταιρεία NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη αναφέρει πως το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων. Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Οπως γράφει και η Καθημερινή, σε κάθε περίπτωση, είναι η πρώτη φορά μετά πάρα πολλά χρόνια που ελληνικό αυτοκίνητο υποβάλλεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου. Μετά την περίοδο δόξας του '60, του '70 και του '80, ο σκληρός ανταγωνισμός - μεταξύ άλλων- είχε σβήσει τις μηχανές της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πώς θα είναι το νέο Pony
Το νέο Pony θα θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το σάιτ της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο, μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.

Η ιστορία του Pony
Τη δεκαετία του '50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.


Εμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες, όσο απ' όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

5 σχόλια:

  1. Αυτη ειναι μια είδηση που μας κανει να χαμογελαμε :-)
    (Αν και πιστευω οτι θα ηταν πιο εύστοχο να μπει σε παραγωγή ενα μικρό φτηνό σουπερμινι.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάλιο αργά παρά ποτέ.
    Ας ευχηθούμε καλή τύχη και όχι άλλα εμπόδια απο τους καρεκλοκένταυρους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λίγη ιστορία ακόμα για να μήν ξεχνάμε, ο υπογράφων ως οδηγός εξέλιξης της Ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ΝΑΜΚΟ, έχει συμβάλλει στην τελειοποίηση του ελαφρού φορτηγού ΠΟΝΥ ΣΟΥΠΕΡ, δοκιμάζοντάς το πρώτο πρωτότυπο εξαντλητικά στις ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής. Ορισμένες ενισχύσεις της Ελληνικής επινόησης και κατασκευής καρότσας τοποθετήθηκαν μετά τις δοκιμές αυτές. Το πάτωμα του ΠΟΝΥ ΣΟΥΠΕΡ αποτέλεσε την βάση για το νέο εντελώς Ελληνικό μοντέλο σήμερα.
    http://hellenicmotors.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λίγο μετά την εκκίνηση, η δεξιά της Ριτσώνας σε δύο τροχούς. Το Pony ως κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού http://4drivers.gr/gnomi/item/1997-10-pony/1997-10-pony.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.