8/5/19

Η Ιταλία ανατρέπει τα σχέδια του αγωγού EastMed

Μπλοκάρει την κατασκευή του τελευταίου τμήματος
REUTERS/Guglielmo Mangiapane
Η Ιταλία δεν θα επιτρέψει στον υποθαλάσσιο αγωγό Poseidon που σχεδιάζει η ιταλική Edison και η ελληνική ΔΕΠΑ να πιάσει λιμάνι στη νότια Ιταλία, υποστήριξε ο Ιταλός πρωθυπουργός, Τζουζέπε Κόντε.
Η Ιταλία δεν θα επιτρέψει στον υποθαλάσσιο αγωγό Poseidon που σχεδιάζει η ιταλική Edison και η ελληνική ΔΕΠΑ να πιάσει λιμάνι στη νότια Ιταλία. Aυτό υποστήριξε ο Ιταλός πρωθυπουργός, Τζουζέπε Κόντε, ξεκαθαρίζοντας πως η Ρώμη δεν ενδιαφέρεται για την ολοκλήρωση του έργου και δεν θεωρεί ότι έχει σημαντικά οφέλη.  
Ο αγωγός Poseidon, που έχει λάβει άδεια για να φτάσει από την Ελλάδα στην πόλη Otranto της νότιας Ιταλίας, αποτελεί το τελευταίο τμήμα ενός άλλου αγωγού που βρίσκεται στα χαρτιά, του  EastMed, που στόχο έχει την μεταφορά φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο στην Ιταλία.
«Η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται καθόλου στην παρούσα φάση για την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του Poseidon, όπως
προβλέπει το αρχικό σχέδιο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε σε εκδήλωση κοντά στη Ρώμη.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο χρόνια ΔΕΠΑ και Edison υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας με την ρωσική Gazprom για την από κοινού προσπάθεια δημιουργίας νότιου διαδρόμου φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.    
Οι ΗΠΑ πιέζουν την ΕΕ να βρει εναλλακτικούς προμηθευτές φυσικού αερίου, εκτός της Ρωσίας. Παρόλα αυτά ο Κόντε είπε ότι ο αγωγός θα μπορούσε να διασυνδεθεί με τον TAP που είναι υπό κατασκευή και θα μεταφέρει αζέρικο άεριο στη νότια Ιταλία.  
Πηγή: Reuters, Ναυτεμπορική

9 σχόλια:

  1. Εν συντομεία... Ο Κόντε είναι απλά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο θέμα αυτό. Η ιστορία αυτή ταλαιπωρείται εδώ και μήνες. Ο Σαλβίνι είναι υπέρ του αγωγού, ο Ντι Μάιο κατά, επισήμως για οικολογικούς λόγους, επειδή το κόμμα του είναι αριστεροδεξιό και στην αριστερή πτέρυγα έχει μεγάλη οικολογική επιρροή, ατόμων που είναι κατά οποιουδήποτε μεγάλου έργου, που κατά αυτούς διαταράσσει τη Φύση.

    Ο Σαλβίνι σε επίσκεψη στο Ισραήλ, είχε καλέσει και ιταλικές εταιρείες να εμπλακούν στην κατασκευή του αγωγού. Ο Ντι Μάιο από την άλλη, είχε εγκρίνει τον TAP (Transadriatic Pipeline), με αντιδράσει από κομματικά στελέχη και για τον Eastmed, το Μάρτιο, υπήρχαν δημοσιεύματα που έλεγαν πως θα τον πάγωναν για τώρα και η τελική απόφαση θα αφηνόταν για μετά τις ευρωεκλογές (για να μη σηκώσει ο Ντι Μάιο πολιτικό κόστος).

    Άρθρο Μαρτίου "Μετά το μπλοκάρισμα των γεωτρήσεων, τώρα τρέμει το σχέδιο Eastmed":
    http://www.occhidellaguerra.it/eastmed-movimento-cinque-stelle/

    Στις 4 Απριλίου ερωτήθηκε στη βουλή ο αρμόδιος υπουργός, από την αντιπολίτευση, για την τύχη του EastMed. Η απάντηση ήταν ασαφής, ότι χρειάζεται να εξεταστούν οι μελέτες τεχνικής και οικονομικής βιωσιμότητας καθώς και του οικολογικού αντίκτυπου.
    Τίτλος άρθρου: "Όλες οι αντιμαχίες 5 Αστέρων-Λέγκας για τον αγωγό Eastmed-Ποσειδών".
    https://energiaoltre.it/tutte-le-querelle-m5s-lega-su-eastmed-poseidon/

    Ξαφνικά, σήμερα ο Κόντε αποφασίζει πως η Ιταλία δεν είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμη για να δώσει πρόσβαση στον αγωγό". Άφησε ένα παραθυρο ότι ίσως, θα μπορούσε ο αγωγός να ενωθεί με τον TAP. Δηλαδή να διοχετεύεται αέριο στον TAP, πριν αυτός διασχίσει την Αδριατική (οπότε, μάλλον κάπου στην Αλβανία).

    https://www.startmag.it/energia/edison-conte-sega-poseidon-tap/

    Ενδιαφέρον είναι πως στο άρθρο αναφέρεται στην παράγραφο "L' Ostacolo Turchia" (το εμπόδιο Τουρκία), στο γεγονός πως η Τουρκία αντιτίθεται στον αγωγό, ενώ οι ΗΠΑ είναι υπέρ.

    Τέλος, είναι ενδιαφέρον πως σε παλιότερο, καυστικό άρθρο αριστερής εφημερίδας, είχε γραφεί πως ο πρόεδρος της ΕΝΙ, Descalzi, είχε ταχθεί κατά του αγωγού, ως πολύ απαιτητικού τεχνικά και από άποψης κόστους και ρίσκου, αλλά το άρθρο ανέφερε πως πίσω από την φαινομενικά τεχνοκρατική αντιμετώπιση του Descalzi, κρύβεται το γεγονός πως τα καλά κοιτάσματα της Κύπρου πήγαν στην Exxon και η ENI δε θέλει να γίνει ο αγωγός, για να μην χάσουν αξία τα κοιτάσματα που θα εκμεταλλευτεί η ΕΝΙ στην Αίγυπτο. Δεν ξέρω κατά πόσο στέκει, γιατί λογικά και τα κοιτάσματα της Αιγύπτου, με κάποιον τρόπο πρέπει να φτάσουν στην Ευρώπη.

    Σε κάποια άρθρα ιταλικών οικονομικών εφημερίδων, όπως η Sole 24ore, έχουν γραφεί άρθρα κατά της απόφασης Di Maio, λέγοντας πως η Ιταλία χάνει την ευκαιρία να πάρει τη σκυτάλη από τη Γερμανία ως ο κύριος διακομιστής αερίου της Ευρώπης. Επίσης εκφράζουν ανησυχία, πως ίσως πραγματοποιηθούν τα σενάρια που ήδη κυκλοφορούν, πως αν η Ιταλία αρνηθεί, ο αγωγός θα μπορούσε να περάσει από τα Βαλκάνια προς βορρά. Από την άλλη, οι ίδιοι οι Ιταλοί, δεν το θέλουν αυτό και ελπίζουν να μη γίνει και λόγω του ότι θα έπρεπε να περάσει και από εδάφη χωρών μη ΕΕ και επειδή το σημείο εισόδου στην κεντρική Ευρώπη δε θα ήταν γεωγραφικά τόσο πρόσφορο όσο αν γινόταν μέσω Ιταλίας. Και για αυτούς τους λόγους ελπίζουν να μη γίνει η εναλλακτική του να περάσει ο αγωγός από βαλκανική οδό προς βορρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μην ξεχνάμε ότι η Ιταλία είναι στη νεότερη ιστορία στην πράξη ο μεγαλύτερος εχθρός μας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο EastMed αναβαθμίζει τον Ελληνισμό -ελλαδικό και κυπριακό- δίνοντάς του απλώς ρόλο σήμερα που είμαστε σε θέση αδυναμίας αλλά κυρίως δυναμική στο μέλλον που θα βρεθούμε σε καλύτερη θέση. Κι αυτό η Ιταλία δεν θα το ήθελε με τίποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιά φορά χέστης πάντα χέστης ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπάρχουν καί άλλοι δρόμοι για East Med ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. I think it is a better idea to negotiate directly with Kalabria. They have more money than the sicilians and more Greek DNA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. With you 100%. A Referendum should decide if the local population would like to be part of the new Magna Grecia.

      Διαγραφή
  6. Να αποκλειστεί η ΕΝΙ από άλλα τα οικόπεδα της Ελλάδας/Κύπρου στό μέλλον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γερμανο-Ρωσο-τουρκικός δάκτυλος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.