16/9/13

Τα παιδιά του Πειραιά και το συρτάκι ντανς...

Του Γιώργου Κράλογλου
Η Σιγκαπούρη των 704 τετραγωνικών χιλιομέτρων και των 4,5 εκατ. κατοίκων μετατρέπεται στο δεύτερο ναυτιλιακό κέντρο μετά το Λονδίνο. Ο Πειραιάς της ιστορικά πρωτοπόρου ελληνικής ναυτιλίας παραμένει γνωστός μόνο από το τραγούδι «τα παιδιά του Πειραιά». Γιατί εμείς καταστρέφουμε τα κέντρα οικονομικής μας ανάπτυξης για να γίνουμε γκαρσόνια και μετανάστες. Μόνο αυτό μπορούμε. Τίποτε άλλο.

Έμαθα ότι στο Λονδίνο, πριν λίγες ημέρες, στην εκδήλωση συνάντησης εφοπλιστών και φορέων της παγκόσμιας ναυτιλίας συζητήθηκε ως άξιο απορίας θέμα και η ανεξήγητη αδιαφορία της Ελλάδας (εξήγηση υπάρχει βεβαίως...) να αντλήσει δυνατότητες αναγέννησης της οικονομίας της και μέσα την κορυφαία ναυτιλία της όπως κάνει η Σιγκαπούρη χωρίς να έχει ιστορικά δεδομένα και δικούς της εφοπλιστές. Αλλά απλά «μεταγράφοντας» εφοπλιστές με κίνητρα και παροχή ευκαιριών.
Οι συνομιλητές του θέματος δεν είχαν, προφανώς, υπόψη τους ότι μόνο για να έλθουν οι Κινέζοι στον Πειραιά (βλέποντας αυτά που εμείς δεν βλέπουμε αφού προτεραιότητα μας είναι ο διχασμός και ο εμφύλιος... που κοντεύει τον αιώνα στην Ελλάδα) χρειάστηκε να ξαναγίνουν άλλο ένα Μανιάκι... δύο Μεσολόγγια... και μια σφαγή της Χίου. 

Άντε λοιπόν να εξηγήσεις στους Έλληνες πολιτικούς, τα κόμματα, και τους οπαδούς τους, (που θεωρούν εθνικό καθήκον την αποπομπή των επενδυτών, των βιομηχάνων και άλλων «κακοποιών στοιχείων»... όπως οι εφοπλιστές) ότι πρέπει να μας ανησυχήσει και η ναυτιλιακή προκοπή της Σιγκαπούρης.

Σιγά τώρα που θα του βγουν... του  «υπερήφανου» για τους διωγμούς της ιδιωτικής οικονομίας Έλληνα πολιτικού και του φανατικού οπαδού του οι Ταμίλ και οι Κινέζοι της Σιγκαπούρης.

Σιγά που θα προσέξουμε τι κάνει η Σιγκαπούρη και κρατάει τους εφοπλιστές όλου του κόσμου και έχει κάνει και το Λονδίνο να ανησυχεί. 

Σιγά που αυτοί μπορούν να ανταγωνιστούν τους Έλληνες ιθαγενείς και το κράτος – πατερούλη που έχει μαζέψει όλους τους κρατικοδίαιτους και όλους τους απατεώνες και τους μοιράζει δουλειές. 

Θα μας πει η Σιγκαπούρη εμάς τι πρέπει να κάνουμε για να γίνει ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό κέντρο...

Θα μας πουν εμάς για τους Έλληνες εφοπλιστές που τους έχουμε ξεφωνήσει και δεν έβγαλαν μιλιά...

Εμείς τους είχαμε εδώ και πενήντα χρόνια... τι Λιβανοί... τι Νιάρχοι, τι Ωνάσηδες, τι Ανδρεάδηδες, τι Περατικοί...

Αλλά μόλις πήραμε χαμπάρι τα οικογενειακά τους και τα προσωπικά τους δεν δειλιάσαμε καθόλου...Τους πετάξαμε έξω από την οικονομία και την κοινωνία μας...

Τι... να χαλάσουν και τα δικά μας παιδιά; 

Τον ένα μάλιστα, τον Ανδρεάδη, του δώσαμε και αποζημίωση από τα λεφτά του υπερήφανου Έλληνα φορολογούμενου 7 δισ. δραχμές.

Τον άλλο, τον Περατικό, μόλις τόλμησε να αγοράσει κρατικό ναυπηγείο βάλαμε τους «ήρωες» της συμμορίας της 17 Νοέμβρη και του φάγανε τον γιο...

Τους ίδιους συμμορίτες βάλαμε να φάνε και τον Βαρδινογιάννη αλλά δεν τα καταφέρανε...

Τον άλλο τον Νιάρχο τον ξεφωνήσαμε ως ληστή και ξεκουμπίστηκε από τον Σκαραμαγκά.

Έτσι μπορέσαμε και παραδώσαμε το ναυπηγείο λάφυρο στους Έλληνες πολιτικούς...

Τώρα αν οι σύντροφοι της Καλλιθέας θα ξημεροβραδιάζονται στα αθλητικά κέντρα που χάρισε το Ίδρυμα Νιάρχου, την περασμένη εβδομάδα, σε όλους τους κατοίκους του Δήμου, αυτό ήταν χρέος του... για να ξεπλύνει την ντροπή του να τολμήσει να επενδύσει στην ελληνική Σοβιετία...

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι μας πιάσανε στον ύπνο και κάναμε την απελευθέρωση του καμποτάζ... 

Αυτό, θεωρητικά, έγινε  για να εξυπηρετήσει την κρουαζιέρα και στην Ελλάδα.

Στην  ουσία όμως μας βολεύει γιατί τα παλικάρια μας μετά τα πανεπιστήμια τους μπορούν να δουλεύουν γκαρσόνια και χορευτές στο υπερήφανο συρτάκι... που όπως ελπίζουμε θα αναγεννήσει, μέσω τουρισμού, τον τόπο μας. 

Στο κάτω - κάτω εμείς έχουμε βρει τρόπο για την αποκατάσταση των παιδιών μας που σπουδάζουν ναυπηγοί, μηχανικοί, ηλεκτρονικοί και άλλες σπουδές σχετικές με την ναυτιλία.

Τους κάνουμε εξαγωγή σε όλα τα ναυτιλιακά κέντρα του πλανήτη, από την Ευρώπη μέχρι την Ασία και εκεί βρίσκουν και τον προορισμό τους και την τύχη τους. 

Έτσι και εμείς «γλυτώνουμε» και από τους «μπαγάσηδες» εφοπλιστές που μας έχουν ξεφύγει φορολογικά γιατί όσο βρίσκαμε φτηνά δανεικά και κοροϊδίστικα λεφτά από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως γνήσιοι «τσάμπα μάγκες» δεν είχαμε καιρό να τους βάλουμε χοντρά το χέρι στην τσέπη.

Τώρα όμως που έκλεισαν οι κάνουλες θα έλθει και η σειρά τους. 

Και εκεί που θα περιμένουν να τους χρησιμοποιήσουμε για επενδύσεις και αναβάθμιση της ναυτιλιακής θέσης της χώρας εμείς... θα τους «κουτουπώσουμε» φορολογικά και θα τους εκθέσουμε κοινωνικά. 

Και τι θα κάνουν; 

Το πολύ – πολύ θα πάνε στην Σιγκαπούρη. Στο καλό και να μας γράφουν. 


Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε γνωστοί για τα «παιδιά του Πειραιά» και το εθνικό μας συρτάκι ντανς. 

george.kraloglou@capital.gr

Capital



6 σχόλια:

  1. Και ομως ο Πειραιας εχει κατι το...μαγικο.
    Εχει κατι που εκπροσωπει επαξια τον Ελληνικο διασσυλογικο αθλητισμο σε 5 αθληματα ;)

    Αυτο δε το εχει κανενα αλλο λιμανι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιο συρτάκι ντανς. Πάει αυτό. Ciftetel dance πλέον. Φρόντισε η μελίνα με πράξεις και παραλείψεις, να γεμίσει πολιτιστικά γαβγάδικα η Ελλάδα από Ταίναρο μέχρι Ορεστιάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Dear Γιώργου Κράλογλου,

    My condolences! You took the time to write a very interesting article pointing to a possible strategy to revive our economy based on a millenia- old tradition and look the comments you are getting.

    I know Singapure and its people and I assure you that with our attitude we will never achieve not even 1% of what they have in the next 500 years.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Tελείως άστοχος ο παραλληλισμός

    Singapore ... officially the Republic of Singapore, is a Southeast Asian island city-state (and the only city-state in the world that is also an island) off the southern tip of the Malay Peninsula...

    ... Singapore is the world's fourth-leading financial centre, and its port is one of the five busiest ports in the world. The economy depends heavily on exports and refining imported goods, especially in manufacturing, which constituted 26% of Singapore's GDP in 2005. In terms of purchasing power parity, Singapore has the third-highest per capita income in the world...

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Singapore

    Δεν μπορείς να συγκρίνεις τον Πειραιά με μια πόλη-κράτος-φορολογικό παράδεισο, το τέταρτο μάλιστα στον κόσμο χρηματοπιστωτικό κέντρο, που επένδυσε κάποια λεφτά στο λιμάνι του...εκτός αν αποκοψεις τον Πειραιά από την...ενδοχώρα του.

    Αυτό είναι το πρόβλημα και των άλλων τριών, μεγαλύτερων της Σιγκαπούρης χρηματοπιστωτικών κέντρων, Νέας Υόρκης, Λονδίνου και Παρισιού. Δεν είναι ένας βράχος στην θάλασσα όπου σε μια10οροφή πολυκατοικία
    υπάρχουν στα χαρτιά 255.000 εταιρίες. Έχουν ένα βαριδι... το υπόλοιπο του κράτους, όπου πρέπει να επενδυθούν λεφτά.

    Άλλωστε οι G20 έχουν πάρει απόφαση ότι το μοντέλο αυτό δεν έχει μέλλον. Δεν μπορούν να υπάρχουν μέρη με "βουνά παρκαρισμενων χρημάτων και αλλού να υπάρχει τρομερή έλλειψη επενδύσεων. Ειδικά σε περιόδους κρίσεως.

    Ο Πειραιάς έχει σοβαρά προβλήματα... είναι μια μικρογραφία του μωσαϊκού της σύγχρονης Ελλάδος.

    Και ο Ελληνας είναι σκληρά εργαζόμενος κύριε Απελλη. Και το έχει αποδείξει πάντοτε και παντού Και συχνά απλήρωτος στην Ελλάδα.

    Υπάρχουν όμως και αυτοι που έχουν μάθει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αν πίνεις φραπέ όλη μέρα και παίρνεις τον μισθό τους, αρκεί να βάζουν ένα "χέρι" στις εκλογικές καμπάνιες.

    Και σε αυτό φταίνε οι πολιτικοί. Δεν υπάρχει άνθρωπος που, αν το πληρώνουν για να μην δουλεύει, να δουλεύει. Τους έχουν μάθει και τους έχουν επιτρέψει να το κάνουν.

    Όλο αυτό μου θύμισε την "κότα του μπάρμπα Κίτσου", ένα οικογενειακό ανέκδοτο.

    Ο μπάρμπα Κόστος ήταν κάποιος θείος του πατέρα μου, ένας χαμηλής νοημοσύνης γκαφατζης και κουτοπονηρος που είχε καταφέρει να γίνει δάσκαλος δημοτικού.

    Μια μέρα που έχει επιθεώρηση στην τάξη λέει στα παιδιά:
    -Λοιπόν παιδιά τώρα θα κάνουμε μαθηματικά. Εχω λοιπόν μια κότα που προχθές μου έκανε τρία αυγά, εχθές 2 και σήμερα 3 αυγά. Πόσα αυγά έκανε συνολικά η κότα αυτές της τρεις μέρες?

    Σε νεκρό χρόνο σηκώνει το χέρι ο επιθεωρητής και λέει:

    -Κίτσο μου την πουλάς αυτή την κότα?



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να υπενθυμίσω κάποια δημοσιεύματα εντος και εκτός Ελλάδας, τα οποία κατηγορούσαν το ελληνικο κράτος για φοροαπαλλαγή των ελλήνων εφοπλιστών με νόμο που ισχύει από το 70?
    Ποια είναι λοιπόν τα κίνητρα που θα κρατήσουν, πόσο μάλλον να προσελκύσουν τους εφοπλιστές ??? Ενημερώστε και εμάς…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.