16/6/10

Τούρκοι, Οθωμανοί και Εβραίοι

http://img.webme.com/pic/g/gizliilimler/osmanli-yahudileri.jpg
Eβραίοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Το 1826 ο Σουλτάνος Μαχμούτ Β΄ κατέσφαξε δημοσίως τους γενίτσαρους, ένα γεγονός γνωστό στην οθωμανική ιστορία ως Βακα-i-Xαϊριζέ (Αίσιο Τέλος). Το έτος και το γεγονός, σηματοδότησε τις κατοπινές προσπάθειες των Οθωμανών για «μεταρρυθμίσεις» (Τανζιμάτ) ώστε να ελεγχθεί η φθίνουσα πορεία της Αυτοκρατορίας.
Το ίδιο έτος ο Μαχμούτ Β΄ κρέμασε τους τρεις πιο σημαντικούς και πιο πλούσιους Εβραίους της Πόλης και δέσμευσε τις περιουσίες τους. Ο ένας εκ των τριών ήταν και προστάτης της μεγάλης εβραϊκής κοινότητας της οθωμανικής Βαγδάτης. Μόλις οι Μουσουλμάνοι της Βαγδάτης πληροφορήθηκαν ότι ο προστάτης των Εβραίων στην Υψηλή Πύλη απαγχονίστηκε, ξεχύθηκαν κατά των Εβραίων της Βαγδάτης σε ένα όργιο αίματος, βιασμών και εξανδραποδισμού.
Οι απαγχονισμοί του 1826 και το πογκρόμ της Βαγδάτης σημάδεψαν τόσο πολύ τους Εβραίους, ώστε από τότε μέχρι τις αρχές του 1950 κάθε Σάββατο στις συναγωγές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθιέρωσαν συγκεκριμένη προσευχή που μνημόνευε τους τρεις και τα θύματα του πογκρόμ.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 το κράτος του Ισραήλ έδωσε εντολή στους Εβραίους της Πόλης να τερματίσουν το μνημόσυνο και την συγκεκριμένη προσευχή. Την ίδια περίοδο το κράτος του Ισραήλ απαγόρευσε την κυκλοφορία στο Ισραήλ μιας παγκόσμιας λογοτεχνικής επιτυχίας. Τη νουβέλα The Forty Days of Musa Dagh. (Οι Σαράντα Μέρες του Όρους του Μωϋσή). Η νουβέλα καταγράφει τις 40 μέρες πολιορκίας και αντίστασης, μέχρι την τελική σφαγή, ενός αρμενικού χωριού στην Μικρά Ασία, στο Όρος του Μωϋσή. Η νουβέλα είχε τρομακτική απήχηση στο νεόδμητο κράτος του Ισραήλ.
Καλώς ορίσατε στις σχέσεις Τούρκο-Οθωμανών και Εβραίων. Είναι και αυτές σχέσεις υποτέλειας και ραγιαδισμού σχεδόν αντίστοιχες με τις δικές μας. (Στην εβραϊκή και αραβική η έννοια του ραγιαδισμού αποδίδεται με το αραβικό dhimma. Οι ραγιάδες είναι dhimmies και ο ραγιαδισμός dhimmitude).
Μετά το 1948-49, όταν δημιουργήθηκε το εβραϊκό κράτος, οικοδομήθηκε η σύγχρονη έκφανση του ραγιαδισμού μεταξύ Άγκυρας και Ιερουσαλήμ. Αυτή πήρε τη μορφή μιας υπέρ των Τούρκων λεόντειας συμμαχίας. Πέραν των στρατιωτικών και άλλων διάστασεών της, η συμμαχία αυτή επέβαλε στους Ισραηλινούς την πολιτική στήριξη των Τούρκων, σε διεθνή πολιτικά και οικονομικά φόρα, καθώς επίσης και την καλλιέργεια της εικόνας της Τουρκίας στη Δύση ως κράτος «μοντέλο» και ως κράτος «ανεκτικό και φιλειρηνικό». Την εικόνα δηλαδή που κυριαρχεί στη Δύση και τον κόσμο από το 1950 μέχρι σήμερα.
Για να ακριβολογήσω, το Ισραήλ συνέβαλε σημαντικά στη δημιουργία της εικόνας της Τουρκίας στο πλαίσιο της συμμαχίας της με την Άγκυρα. Ωστόσο τον καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η Ουάσινγκτον σε άμεση συνεργασία και συνέργια με Ιερουσαλήμ και Άγκυρα (χωρίς να λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή, δηλ. οι Εγγλέζοι).
Στην λεόντειο αυτή σχέση, τη ραγιαδίστικη δηλαδή, το Ισραήλ έπρεπε να μην φαίνεται ούτε να ακούγεται. Έπρεπε να εξυπηρετεί και να γνωρίζει πάντοτε τη θέση του. Μάλιστα, τόσο Εβραίοι όσο και Τούρκοι έχουν περιγράψει τη σχέση αυτή ως σχέση της «ανεπίσημης ερωμένης». Ήταν μια σχέση κάθετη ακριβώς όπως οι Τούρκοι αντιλαμβάνονται τόσο τις διεθνείς τους σχέσεις όσο και αυτές εντός της κοινωνίας τους που είναι ιεραρχικά δομημένες.
Ποια τα οφέλη του Ισραήλ; Μας τα θύμισε πρόσφατα δημόσια ο διευθυντής της Μοσάντ 1998-2002, Εφρέμ Χαλεβί: Υπάρχει, υπογράμμισε, «μια βαθιά κατανόηση» στο Ισραήλ για τη θέση της Τουρκίας στη Μέση Ανατολή. Υπάρχει, λέει ο Χαλεβί, «επίγνωση της ιστορίας», «κοινά συμφέροντα» και «χρόνια ειλικρινούς και βαθιάς συνεργασίας» ανάμεσα σε Ισραήλ και Τουρκία που αξίζουν και πρέπει να «προστατευθούν». Και εξέφρασε την πεποίθηση ότι με χρόνο και σκληρή διπλωματία, οι δύο χώρες θα τα ξαναβρούν.
Δεν είναι μόνο ο Χαλεβί που τα λέει αυτά. Αν μελετήσει κανείς επισταμένα το δημόσιο διάλογο και τα δημοσιεύματα γύρω από την πρόσφατη κρίση στο Ισραήλ, θα διαπιστώσει ότι ο «σκληρός πυρήνας» του ισραηλινού κράτους δεν ξεπερνά τις «κόκκινες γραμμές» της βαθιάς σχέσης υποτέλειας μεταξύ Ισραήλ και Τουρκίας και Τουρκο-Οθωμανών και Εβραίων. Η επίσημη δημόσια κριτική που ασκείται κατά της Τουρκίας αφορά σε ζητήματα τακτικής και όχι στρατηγικής.
Κάθε κρίση προσφέρει και ευκαιρίες, λέει το γνωστό γνωμικό. Θα μπορούσε μία ευρηματική στρατηγική από Αθήνα και Λευκωσία να αποκομίσει σημαντικά οφέλη από την παρούσα κρίση και κατάσταση στον ευρύτερο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου και Μέσης Ανατολής.
Κάτι τέτοιο ωστόσο, προϋποθέτει αυτογνωσία, γνώση και επίγνωση. Κυρίως προϋποθέτει την αποβολή της δικής μας ραγιαδίστικης συμπεριφοράς. Είναι ψηλά δηλαδή ο πήχης για να ξεπεραστεί. Ο νέο-ραγιαδισμός έχει εγκατασταθεί για καλά στα μυαλά των ταγών μας. Και η χαμέρπεια τους έχει γίνει φύση.
Οι Ισραηλινοί τουλάχιστον κρατάνε κάποιες αποστάσεις από τους Τούρκους ενώ διατηρούν, στο τέλος της ημέρας, ένα αξιόπιστο αποτρεπτικό λόγο. Αντίθετα, οι δικοί μας ταγοί και μαζί τους οι πρόθυμοι και προοδευτικοί διανοούμενοι και οι λογής-λογής διεθνιστές σε Ελλάδα και Κύπρο, αδημονούν για τον εναγκαλισμό των Τούρκων, αποζητούν την τουρκική ειρήνη και μαζί της και ένα Αίσιο Τέλος θα μπορούσε να υποθέσει κανείς. Για ν’ αγιάσουν, προφανώς.

10 σχόλια:

  1. Suma sumarum: Να πάψουμε κι εμείς (διότι οι Ισραηλινοί έπαψαν προ πολλού) να είμαστε ... dhimmies !!

    >Για ν’ αγιάσουν, προφανώς>\<

    Όχι βέβαια. Για να πλουτίσουν (λαδώνονται, πώς να το κάνουμε, τα "παίρνουν") και όταν με το καλό γυρίσουμε στο προ του 1821 καθεστώς, θα είναι προεστοί. Αυτό είναι το ... βάθος της ελληνικής πολιτικής! :))

    Η κατάσταση δεν είναι αναστρέψιμη πια. Ο λαός έχει ποτιστεί με την ηττοπάθεια και το διεπίστωσα αυτό από την εποχή των Ιμίων κυρίως.

    Έχομε κράτος πλούσιο σε υπέδαφος και δεν το εκμεταλλευόμαστε, ώστε να έχουμε κράτος αξιοπρεπές και με ισχυρές ΕΔ, όπως το Ισραήλ. Γιατί; Διότι οι ταγοί μας λαδώνονται καλά και τεμπελεύουν. ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ και την αδιαφορία τους αυτή πέρασαν και στον λαό.

    Ό,τι και να γράψουμε, ό,τι και να πούμε, τα ίδια και τα ίδια ανακυκλώνουμε. ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Δεν κατάλαβα τι ακριβώς θέλει να πει αυτή η ανάρτηση-εκτός από το σαφές τέλος. Ωστόσο: η σχέση Τουρκίας-Ισραήλ (ως τώρα)είχε να κάνει με το γεγονός ότι η Τουρκία ήταν αντιπαθής στους Αραβες, ως πρώην κατακτητής, και επομένως χρήσιμη στο Ισραήλ. Αν και όσο η Τουρκία προσεγγίζει τους Αραβες θα συγκρούεται μετο Ισραήλ.
    Πρέπει να σταματήσουμε να αποκαλούμε "προοδευτικούς" τους διανοούμενους, τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους, τους όποιους τέλος πάντων υπηρετούν, συντάσσονται, ακολουθούν, τη Νεα Ταξη, την Παγκοσμιοποίηση, ως ιδεολογία. Θα καταντήσουμε να πιστεύουμε ότι η πρόοδος είναι κακό πραγμα (ενώ είναι καλό)και ότι όσοι υποστηρίζουν την πατρίδα τους είναι αντιδραστικοί(ενώ δεν είναι).Πως να τους λέμε; Το πιο απλό είναι νατους ονομάζουμε με το πραγματικό τους όνομα: νεοφιλελεύθεροι. Αυτοί είναι η πραγματική "σκοτεινή πλευρά" του σήμερα. Η αντίδραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τουρκικά στρατεύματα εισέβαλαν στο βόρειο Ιράκ

    Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010, 18:10

    Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο «μέτωπο» της Τουρκίας με του Κούρδους αντάρτες του PKK που βρίσκονται στο βόρειο Ιράκ. Σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ τουρκικά στρατεύματα πέρασαν τα σύνορα της Τουρκίας με το βόρειο Ιράκ και επιτέθηκαν σε Κούρδους αντάρτες.

    Ο στρατός της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι τρεις ομάδες κομάντο και ένα τάγμα των ειδικών δυνάμεων εισέβαλαν σε βάθος 4 χιλιομέτρων μέσα στο έδαφος του Ιράκ, ενώ είχαν την κάλυψη του πυροβολικού από το έδαφος και μαχητικών αεροσκαφών από αέρος.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τέσσερις Κούρδοι αντάρτες σκοτώθηκαν από την επίθεση του τουρκικού στρατού.

    Πηγές από τον τουρκικό στρατό ανέφεραν ότι η εντολή για την εισβολή στο έδαφος του Ιράκ δόθηκε μετά από την ανεπιτυχή επίθεση του PKK σε τουρκικά στρατεύματα κοντά στα σύνορα των δύο χωρών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες λίγες ώρες νωρίτερα ακυρώθηκαν οι εργασίες επιτελείου, που αποτελείτο από Τούρκους και Αμερικανούς αξιωματούχους και το οποίο θα συζητούσε για τις εξελίξεις στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας.

    Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010, 18:10


    zougla.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Περισσοτερα περι τανζιματ και ραγιαδισμο/dhimmitude του Ισλαμοφασισμου, εδω:

    - Spyros Vryonis, http://www.youtube.com/watch?v=srI7dzIsd2M&feature=related
    - http://www.americanthinker.com/2005/10/turkey_back_to_the_future.html
    
- http://www.americanthinker.com/2005/10/ottoman_dhimmitude.html

    - http://www.americanthinker.com/2005/10/turkey_from_failed_reforms_to.html

    Δημοκριτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το άρθρο (ενδιαφέρον),είναι του κ.Καλεντερίδη;Δεν βλέπω αναγραφή της πηγής, γι'αυτό ρωτώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Μήπως είναι πάλι της .... Μαρίκας; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    "Πρέπει να σταματήσουμε να αποκαλούμε "προοδευτικούς" τους διανοούμενους, τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους, τους όποιους τέλος πάντων υπηρετούν, συντάσσονται, ακολουθούν, τη Νεα Ταξη, την Παγκοσμιοποίηση, ως ιδεολογία. Θα καταντήσουμε να πιστεύουμε ότι η πρόοδος είναι κακό πραγμα (ενώ είναι καλό)και ότι όσοι υποστηρίζουν την πατρίδα τους είναι αντιδραστικοί(ενώ δεν είναι).Πως να τους λέμε; Το πιο απλό είναι νατους ονομάζουμε με το πραγματικό τους όνομα: νεοφιλελεύθεροι. Αυτοί είναι η πραγματική "σκοτεινή πλευρά" του σήμερα. Η αντίδραση."

    Μπράβο φίλε. Πολύ καλή παρατήρηση.

    Το πραγματικό τους όνομα είναι αυτό, νεοφιλελεύθεροι και όχι "προοδευτικoί". 'Ετσι οφείλουμε να τους αποκαλούμε για να μην διαστρευλώνεται και η έννοια της προόδου.

    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Poios "egkritos" syggrafeas ypografei to "ar8ro"? Mhn ein o Galias, mhn ein o Kavkasios, mwre? Poly filoevraila peftei edw kai mpoxaei tou kerata, dhladhs...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατά την διάρκεια του ανθελληνικού πογκρόμ της 6ης-7ης Σεπτεμβρίου 1955 λεηλατήθηκαν και οι περιουσίες μερικών Εβραίων, ενώ καταστράφηκε και μία εβραϊκή συναγωγή. Ούτε τότε το εβραϊκό κράτος αντέδρασε (επισήμως).

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 17 Ιουνίου 2010 3:11 μ.μ.
    Einai to Christo apo Karvassara!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.