5/8/19

“Αντίο ναυπηγεία”; Ακυρώνουν προγράμματα εκπαίδευσης που θα “γεννούσαν” νέους “μάστορες”



Αν κάτι κρατά ακόμη ζωντανά τα ναυπηγεία της χώρας, είναι οι εργαζόμενοι σ΄ αυτά. Η γνώση και η εμπειρία τους. Έφτιαξαν φρεγάτες, υποβρύχια, τορπιλακάτους και είναι γνωστό ότι μπορούν να φτιάξουν τα πάντα! Ακόμη και το “εθνικό πλοίο” με το οποίο όλες οι κυβερνήσεις παραδόξως αποφεύγουν να ασχοληθούν σοβαρά.

Το θέμα είναι ότι αυτοί οι εργαζόμενοι μεγαλώνουν και φεύγουν. Είναι ένα πρόβλημα η ανανέωση του εργατικού δυναμικού στα ναυπηγεία; Πρέπει να αποκτήσουμε νέα γενιά με “μάστορες” που θα είναι η “ψυχή” των ναυπηγείων, αν και όταν δεήσει κάποια κυβέρνηση δώσει λύση στα ιδιοκτησιακά και άλλα προβλήματα που έχουν; Φαίνεται ότι η απάντηση είναι όχι, δυστυχώς.
Αν όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή του το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ είναι αλήθεια, τότε θα πρέπει να αποχαιρετήσουμε οριστικά κάθε ελπίδα “ανάστασης” των ναυπηγείων.

Η ανακοίνωση:
“«Ακυρώνεται το πρόγραμμα εκπαίδευσης στη ναυπηγοεπισκευή και παραπέμπεται στις καλένδες το αίτημα για οργανωμένη και συστηματική εκπαίδευση στον κλάδο»
Η ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως για την αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών σε 11 Πανεπιστήμια της χώρας ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σαν έτοιμη από καιρό, προχωρά στην απόσυρση της ποιοτικής και αναβαθμισμένης δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος της ιδιωτικής.
Για το χώρο της ναυτιλίας, η ανακοίνωση αυτή, αποτελεί μια εξαιρετικά δυσάρεστη είδηση και για έναν επιπλέον λόγο. Ειδικότερα, με την αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών ακυρώνεται η ένταξη από το έτος 2019 – 2020 προγράμματος για το χώρο της ναυπηγοεπισκευής που θα πραγματοποιούνταν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Το πρόγραμμα αφορούσε στις εξής ειδικότητες: α) σωληνουργού – λεβητοποιού β) ηλεκτροσυγκολητή, γ) ελασματουργού – μονταδόρου δ) καραβομαραγκού ε)τεχνικού μηχανών θαλάσσης και σκαφών αναψυχής, στ)τεχνικού μηχανουργείου ναυπηγείου ζ) τεχνικού ηλεκτρολόγου πλοίου, λιμενικών και πλωτών εγκαταστάσεων, η)τεχνικού ηλεκτρονικού πλοίου και πλωτών εγκαταστάσεων, θ) τεχνικού αυτοματισμού πλοίων και πλωτών εγκαταστάσεων. Η λειτουργία του προγράμματος είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας και η πρακτική άσκηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

Βασικός άξονας στο σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής ήταν η διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του κλάδου για τη χώρα μας που αποτελεί η σημαντική τεχνογνωσία που διαθέτουν οι εργαζόμενοι της. Για το σκοπό αυτό, είχε συγκροτηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας ομάδα εργασίας σχετική με τη μαθητεία στη ναυπηγοεπισκευή, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων του Δημοσίου και επαγγελματιών του κλάδου, η οποία κατέληξε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και προτάσεις. Σε αυτές τις προτάσεις στηρίχθηκαν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας καθώς και το ακαδημαϊκό στελεχιακό δυναμικό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ώστε να προκύψει το διετές πρόγραμμα σπουδών για τον κλάδο. Ταυτόχρονα προχωρούσε ο σχεδιασμός για την επέκταση της εκπαίδευσης και σε άλλες ειδικότητες.

Ωστόσο, με την απόφαση της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως ακυρώνεται η προσπάθεια:

των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και των επαγγελματιών της ναυπηγοεπισκευής και παραπέμπεται στις καλένδες το αίτημα των εργαζόμενων και των φορέων του κλάδου να λειτουργήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας ένα οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης στον συγκεκριμένο τομέα ώστε να διατηρηθεί το απόθεμα τεχνογνωσίας που διαθέτει η χώρα και το οποίο κινδυνεύει με εξαφάνιση.
που κατέβαλλαν τα στελέχη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προκειμένου να ξεκινήσει από το φθινόπωρο η συστηματική εκπαίδευση στελεχών σε έναν κλάδο του οποίου η αναζωογόνηση έχει σημαντικές προοπτικές για την ελληνική οικονομία
να διατηρηθεί ζωντανή η τέχνη της κατασκευής και συντήρησης παραδοσιακών σκαφών στα ελάχιστα καρνάγια που έχουν απομείνει, η οποία έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ιστορία και παράδοση, με την εισαγωγή της ειδικότητας του «καραβομαραγκού» στο διετές πρόγραμμα που ακυρώνεται

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι αναπτυξιακές εξαγγελίες της Νέας Δημοκρατίας και του κ. Μητσοτάκη δεν περιλαμβάνουν κανένα σχέδιο παρά μόνο την παράδοση σε ιδιωτικά συμφέροντα κάθε δραστηριότητας που μπορεί να αποφέρει κέρδη, ακόμα και αν αυτή η παράδοση αντιστρέφεται στις προοπτικές διάσωσης και ανάπτυξης ενός σημαντικού κλάδου όπως είναι η ναυπηγοεπισκευή.”

ΠΗΓΗ: militaire.gr

8 σχόλια:

  1. Ερώτηση: Γιατί το πρόγραμμα αφορούσε το ανύπαρκτο ΑΕΙ δυτικής Αττικής; Χάθηκε αντίστοιχο τμήμα σε ΆΛΛΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ; Όπου υπάρχουν πολυτεχνικές σχολές και κυρίως είναι κοντά σε θάλασσα; Η άλλη Ελλάδα είναι καταραμένη; γιατί αυτή η εμμονή όλα να συγκεντρωθούν στην καταβόθρα στο λεκανοπέδιο των Αθηνών και των περιχώρων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως επειδή για το "κράτος των Αθηνών" η Ελλάδα οριοθετείται μεταξύ Μυκόνου και Αράχωβας...

      Διαγραφή
  2. Οι ξένες μίζες δεν άφησαν να γίνει το “εθνικό αυτοκίνητο” εδώ και 60 χρόνια...
    θα επέτρεπαν να γίνει το “εθνικό πλοίο”;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γνωστό το κόλπο. Αντιγραφή εκείνου του ΟΑΕΔ. Στέλνουμε τα παιδιά σε ένα χώρο ίσα ίσα για παρουσία και άντε να δώσουν κανανα κατσαβίδι, να πα΄ρουν το 400 αυτά, να πούν και οι καθηγητάρες τους ότι τους εκπαιδεύσαν και τους δώσαν και ΄'ωρες πρακτικής. Τρίχες. Τα ναυπηγεία το μόνο που θέλουν είναι ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς και εργαζομένους που δεν ανακατεύονται εκβιαστικά στην διοίκηση του ναυπηγείου.
    Γιατί, τα χρόνια που ήταν του Νιάρχου και των υπολοίπων, ήταν μιά από τις μεγαλύτερες """βιομηχανίες μας""", και από την οποία τέλος πάντων προήλθαν όλα τα μαστόρια? Φυσικά τότε, δεν ανακατευόταν οι διάφοροι μεταξοσκώληκες της αριστεράς στο τί θα κάνει μιά επιχείρηση.
    Ο πόνος του σύριζα για τα παιδιά λέει. Πλάκα έχει, μετά από 4,5 χρόνια """πρωτοβουλιών"".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Chris.
      Παντα προσπαθουσαν οι μεταξοσκωλικες της αριστερας να 'ανακατευτουν' αλλα η χορτατη κοιλια τους εβαζε στην ακρη βεβαια καποια στιγμη γυρω στο 81 το καταφερανε.
      Δυστυχως ημουν παρων στον θανατο του Περαματος.

      Διαγραφή
  4. Ποιά ναυπηγεία...Η "βαριά βιομηχανία της χώρας" είναι ο τουρισμός...Γκαρσόνια, δούλοι, διασκεδαστές, οδηγοί "VIP Transfer", μάγειρες, καθαρίστριες, νυχούδες παραλίας...
    Εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό !
    Και απο κοντά και η οικοδομή, με γνήσιους ελληνες εργαζομένους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βοταν εσυ ..τοχεις πιασει το ..της ..Χαλιμας το αναγνωσμα.Κσλυτερο παραμυθι δεν υπαρχει.Πονταρει.ολα τα λεφτα στις ανθρωπινες αδυναμιες.Ο μεσος ανθρωπος σκεφτεται απλα. Περιπου ως εξης :"" ζεστη...ηλιος..θαλασσα..πολυτελη καταλυμματα...φαι καλο...γκομενες πληθη παντου ημιγυμνες...και γυμνες...πηδημα φουλ..ρηλαξ..συζητησεις λογια..χαβαλες..ποτα.διασκεδασεις...σπορ...καμακι.φουλ...σκοτουρες λιγες...χα χα χου φουλ...ευγενειες...χρωματιστα ποτα...ισκιος..αιρ κοντισιον..τενις...εξι μονο μηνες δουλεια....καφες φουλ...ψαρευεις ακομη και προικες αν θες...ολα χαλαρα...σαγιοναρες..σανδαλια ..σορτ..χαρμα οφθαλμων...αρωματα...κλπ..Φυσικα.δεν ειναι ..ορυχεια...εργοστασια...ωραρια ολο το χρονο...διαβασμα πολυ δεν θελει..ερευνες κι εργαστηρια δεν εχει...λατομεια δεν εινσι...ουτε οικοδομες...ναυπηγεια βαρυα και κολλησεις σιδηρων στο κρυο δεν ειναι...αγροτικες ανοησιες κι αγωνιες δεν εινσι...τσομπανος να αρμεγει στις βουνιες δεν ειναι..ουτε χασαπικο ειναι με αιμματα..(αυτα ερχονται ολα ετοιμα για φαι απ εξω)....δρομους δεν σκαβεις...επιταγες δεν σε τιναζουν τις νυχτες ..που εχεις αλλο ..μανουλι...μιλας Αγγκικα οχι οτι ναναι ...εχει και χσβσλε αν μιλας με Κινεζα αγγλικα...εξυπναδες λες οσες θες ..χαριτολογηματα το ιδιο...θεατρο παιζεις οσο γουσταρεις....πισινες εχει...κλπ...Ολα χαλαρα...(σιγα μην βιδωνεις λαμαρινες σε αυτοκινητα μονοτονα.)..
      Αυτο ειναι βαρυα βιομηχανια...
      Αλλο που μια...σφαιρα μονο..ειναι σαν ναπεσε χολερα στον Μεσαιωνα.. Ελπιζεις οτι ποτε των ποτων ..δεν γινονται συτα..Και...δεν ...γινονται.

      Διαγραφή
  5. Αὐτά κάνουν οἱ ὑπέρμετρα γενικές ρυθμίσεις.
    Κατά περίπτωση ἐθνικοῦ συμφέροντος προχωρᾶμε, καί ὄχι μέ σχολαστική μόνον παιδεία καί τεχνοκρατικῶς, κα Κεραμέως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.