14/6/10

Τα πράγματα πήραν το... δρόμο τους

Του Άδωνη Παλληκαρίδη
Τούρκοι έποικοι δουλεύουν πυρετωδώς για το δρόμο Πύργου- Λιμνίτη. Το έργα άρχισαν και συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ώστε να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος και το συμβόλαιο της ελληνοτουρκικής κοινοπραξίας να υλοποιηθεί στην ώρα του. Κανείς, βέβαια, δεν γνωρίζει ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα, αλλά με το ρυθμό που προχωρούν οι εργασίες, το έργο θ’ αποπερατωθεί σύντομα και συγκεκριμένα προς το τέλος του καλοκαιριού αρχές φθινοπώρου.

Ο κοινοτάρχης Κάτω Πύργου, ο Κώστας Μιχαηλίδης, βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στο εργοτάξιο που κατασκευάζει το μεγαλύτερο από τα γεφύρια του νέου δρόμου. Στο έργο, όπως μας είπε, δούλευαν πυρετωδώς δέκα Τούρκοι εργάτες και επιτηρούνταν από Τούρκους πολιτικούς μηχανικούς και επιστάτες. Οι εργάτες, οι μηχανικοί και οι οδηγοί των φορτηγών δεν μιλούσαν ελληνικά, ένδειξη ότι πρόκειται για εποίκους.

Κτίζουν το μεγάλο γεφύρι
Το μεγάλο γεφύρι βρίσκεται στη νεκρή ζώνη λίγο μετά το, πλέον, προκεχωρημένο φυλάκιο της Εθνικής Φρουράς, το γνωστό ως « Ρόουντ Μπλοκ». Ψηλότερα δεσπόζει το ύψωμα δέλτα με το ομώνυμο επανδρωμένο φυλάκιο της Ε.Φ. Το φυλάκιο είχε μεταβληθεί για μικρό διάστημα σε περιοδικό παρατηρητήριο, αλλά μετά από διαβήματα των τοπικών Αρχών επανδρώθηκε μονίμως και πάλι. Σύμφωνα με τουρκοκυπριακές πηγές, αλλά και πηγές της UNDP, τα έργα συνεχίζονται πυρετωδώς και από την κατεχόμενη πλευρά του Λιμνίτη. Μεγάλες μπουλντόζες έκαναν τη χάραξη και εργάτες τοποθετούν τα υποστηρίγματα από σιδεροσυνδέσεις, πριν στηθεί το θεμέλιο και γίνει η ασφαλτόστρωση. Το χώμα εξέπληξε τους ειδικούς με τη μαλακότητά του. Αμμώδες και αφρούγιο, σύμφωνα με τις περιγραφές, το χώμα κόβεται εύκολα και αυτό βοηθά στην επίσπευση του έργου. Ο κοινοτάρχης Κάτω Πύργου Κώστας Μιχαηλίδης διερωτήθηκε, πώς σε αυτό το χώμα γίνονταν παλαιότερα, πριν από το 1964, καλλιέργειες με δέντρα και μεγάλα φυτά. Ίσως το κλίμα να ευνοεί τη γεωργία της περιοχής, παρά τα φτωχά σε στοιχεία χώματα.

Τηρούνται οι προδιαγραφές
Ο δρόμος, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων του Λιμνίτη, που ζητούσαν να πάρουν προκαταβολικά τις αποζημιώσεις, προχωρεί κανονικά. Η εκπρόσωπος της UNDP, που παρακολουθεί σε τακτική βάση την εξέλιξη των εργασιών, επισήμανε στην πλευρά μας ότι οι προδιαγραφές του συμβολαίου τηρούνται κατά γράμμα. Δηλαδή, κατασκευάζεται δρόμος πλάτους επτά μέτρων και όχι πέντε, όπως έλεγαν οι Τουρκοκύπριοι.

Διάνοιξη του θυλάκου των Κοκκίνων
ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ κατασκευής του δρόμου υπογράφηκαν στο χώρο του Αεροδρομίου Λευκωσίας, μεταξύ της UNDP και της ελληνοτουρκικής κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχει η ελληνοκυπριακή εταιρεία «FAP». Από τα επτά χιλιόμετρα του δρόμου, τα 2,5 ελέγχονται από την Ε.Φ. και τα Ηνωμένα Έθνη, και τα υπόλοιπα 4,5 χιλιόμετρα ελέγχονται από τους Τούρκους. Η κυπριακή εταιρεία και η τουρκοκυπριακή ενεργούν ως κοινοπραξία και θα μοιράζονταν 11,2 εκατομμύρια ευρώ, αν τελείωναν το δρόμο μέσα σε τέσσερις μήνες. Ήδη, όμως, έχουν καθυστερήσει από εξωγενείς παράγοντες και η καθυστέρηση αυτή έχει διαφοροποιήσει κατά τι το συμβόλαιο.

Την ίδια ώρα που εξελίσσεται θετικά η διάνοιξη του νέου δρόμου Πύργου-Λιμνίτη, οι κάτοικοι του Πύργου, του Παχυάμμου και άλλων χωριών της περιοχής Τηλλυρίας ζητούν να συμφωνηθεί η διάνοιξη του θυλάκου των Κοκκίνων, ώστε η απόσταση μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς και την Πάφο να μικράνει κατά πολύ, σπάζοντας ουσιαστικά την απομόνωση της περιοχής και προς την Πάφο. Άλλωστε, η επικοινωνία με την πρωτεύουσα Λευκωσία θα γίνεται μέσω κατεχομένων λένε, ενώ μέσω του θυλάκου Κοκκίνων το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο, γιατί θα δημιουργηθούν νέες προοπτικές επί ελευθέρων εδαφών.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.