Χωρίς την υποχρέωση να καταθέτουν σχέδια πτήσης θα μπορούν πλέον να πετούν στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά Χωρίς την υποχρέωση να καταθέτουν σχέδια πτήσης θα μπορούν πλέον να πετούν στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά
ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΪΟ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ, ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ Η ΑΘΗΝΑ
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Η πρόταση για την κατάργηση της κατάθεσης των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο, δηλαδή της έγκρισης των ανεξέλεγτων τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο, εγκρίθηκε τον Μάιο στον αρμόδιο διεθνή Οργανισμό ICAO, με βάση την ήδη κατατεθειμένη στο Οργανισμό πρόταση της Τουρκίας.
Η Αθήνα μόνον εκ των υστέρων -και επομένως χωρίς αποτέλεσμα και αντίκρισμα- επιχείρησε να... ξαναλλάξει τη θέση της και να θέσει εκ νέου «αντίρρηση» στην πρόταση για κατάργηση των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο. Οι κινήσεις όμως έγιναν κατόπιν εορτής, και επομένως στην πράξη η Ελλάδα έχει εγκρίνει πλέον τις ανεξέλεγκτες τουρκικές πτήσεις στο Αιγαίο (σ.σ. αναλυτικά δημοσιεύματα στην «Κυριακάτικη "Ε"»).
Συγκεκριμένα στις 17 Δεκεμβρίου 2009, ο ICAO κυκλοφόρησε τις τροποποιήσεις των κανονισμών του, (μεταξύ των οποίων και την τουρκική πρόταση για κατάργηση της κατάθεσης των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο), ανάμεσα στα μέλη του Οργανισμού για έγκριση.
Στη σχετική επιστολή που έστειλε ο ICAO και στην Αθήνα, επισημαίνεται δύο φορες, με μαύρα τονισμένα γράμματα, ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση θα έπρεπε να έχει φτάσει στον Οργανισμό μέχρι τις 15 Ιανουαρίου, τελική ημερομηνία.
Αγνοια...
Στις αρχές Ιανουρίου 2010 έγινε και νέα σύσκεψη ανάμεσα στο ΥΠΕΞ, το ΥΕΘΑ και την ΥΠΑ του υπουργείου Μεταφορών.
Σύμφωνα με τα πρακτικά της σύσκεψης συμφωνήθηκε να ...ξαναλλάξει η θέση της χώρας, και από την απλή «επιφύλαξη» στην οποία είχαν επιμείνει τα υπουργεία Εξωτερικών και η ΥΠΑ, να επανέλθει η προηγούμενη σκληρότερη θέση της «αντίρρησης» όπως αυτή είχε διαμορφωθεί από το 2008.
Ομως, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα πρακτικά, διαπιστώθηκε μεταξύ των μελών της σύσκεψης... μερική άγνοια της διαδικασίας που ακολουθεί ο ICAO για την έγκριση των προτάσεων τροποποιήσεων των κανονισμών του. Ετσι ζητήθηκε η γνώμη του πρέσβη στο Μόντρεαλ και εκπροσώπου της Ελλάδας στον ICAO, ο οποίος εξήγησε ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται μόνον με τις ψήφους των 2/3 των μελών. 'Ή, με άλλα λογια, θα χρειαζόνταν οι ψήφοι των 2/3 για να μπορέσει πλέον η Ελλάδα να στηρίξει την αντίρρησή της στην πρόταση για κατάργηση των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο. Τέτοια περίπτωση πλέον δεν υπήρχε...
«Ασφαιρο»
Κατόπιν όλων αυτών και ενώ ήταν γνωστό σε όλους ότι η τελική ημερομηνία στον ICAO για οποιαδήποτε αλλαγή θέσης ήταν η 15η Ιανουαρίου, το ΥΠΕΞ αποφάσισε να στείλει τη «φρέσκια» αντίρρησή του μόνον 7 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας, δηλαδή στις 22 Ιανουαρίου, επιφορτίζοντας την ΥΠΑ να στείλει το «άσφαιρο» εγγραφο.
Με αλλα λόγια, το ΥΠΕΞ επιχείρησε να αναστήσει «τον πεθαμένο» με «εγχείρηση», 7 ημέρες μετά τον θάνατό του... Και επομένως το Αιγαίο «τετέλεσται» τον Μάιο.*
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Ενημερωτικό Ιστολόγιο με Βαρύτητα σε Θέματα Διεθνών Σχέσεων, Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας
Βιβλιοπωλείο ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ: Φιλελλήνων 14, Τ.Κ. 10557, Σύνταγμα, Αθήνα, 210 3316036, infognomonpolitics@gmail.com
Υπουργός εξωτερικών είναι ο Γεώργιος Παπανδρέου που είναι.....μάλον και πρωθυπουργός ή κάτι τέτοιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό σενάριο εἶναι γνωστό. Δέν ἤξεραν, δέν γνώριζαν, δέν πρόλαβαν, λάθος ἐκτίμηση, ἐσωτερικές διαφωνίες καί τέτοια πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία ἐρώτηση μόνο.
Ποιοί εἶναι αὐτοί οἱ κύριοι πού δέν ἀντέδρασαν;
Ὀνόματα.
Δοξα τω Θεω, αποφυγαμε τη Χαγη! Επεται συνεχεια! Οχι να μας ξεπουλησουν το Αιγαιο και ξενοι δικαστες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλυτερα μονοι μας!
Ολως τυχαίως και μετά απο συσκέψεις χάσαμε την εθνική μας ανεξαρτησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίποτα δεν γίνεται τυχαία σ'αυτή τη χώρα πόσο μάλλον η απώλεια της Ελλάδας.Δυστυχώς η περίσσια δημοκρατία δεν μας επιτρέπει να φυλακιστούν ούτε πρωθυπουργοί ούτε υπουργοί.Ντροπη μας.
Eπιτέλους, να λειτουργήσουν οι θεσμοί του κράτους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί είναι υπεύθυνοι για αυτό το εθνικό ολίσθημα, να εντοπιστούν και να αποδοθούν ευθύνες.
Το λόγο έχουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
>>Το λόγο έχουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.<<
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι απασχολημενα με εξεταστικες .
δεν διαφερει κανενας μεσα σε αυτο το κυνοβουλιο.
ολοι τους παιζουν το ιδιο παιγχνιδι και εμας μας βαζουν στον υπνο με παραμυθια " εχουν γνωση οι φυλακες "
που ειναι ;
ποιος αντιδρα μεχρι τωρα ;
σεισπειρωση γυρω του ας ειναι και ο αντιχριστος .
απο ολους αυτους γινεται να ειναι χειροτερος ;
h
Τὰ 12 ν.μ. τὰ ἔχουμε ξεχάσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑίσχος,το δις εξ αμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.Οι Ισραηλινοί δε δίστασαν να χτυπήσουν πολύ μακριά από τις ακτές τους,και μεις φοβώμαστε να υπερασπιστούμε τη θάλασσα και τα νησιά μας.Σα δε ντρέπεστε ρε που ακόμη στέκεστε όρθιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν ο Ανδρέας Παπανδρέου φανταζόταν ποτέ ότι ο γιός του θα γινόταν προδότης θα τον έπνιγε με τα ίδια του τα χέρια .Τώρα είναι πολύ αργά πια...
ΑπάντησηΔιαγραφή07 Ιουνίου 2010 3:14 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαυτό τον ετοίμαζε...σιγά μην τον έπνιγε κιόλας.
Mea Culpa
Απίστευτα πραγματικά όλα αυτά που συμβαίνουν..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όποια σχόλια είναι πραγματικά περιττά.
Κρεμαλα στο Τζεφρυ και την παρεα του!!! (Δραγωνα, Ρεπουση, Von Δρουτσα, ΕΛΙΑΜΕΠ, και λοιποι)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατρεψτε τους ΤΩΡΑ!!!
skal λυπάμαι ειλικρινά αλλά καιρό τώρα το λέμε,δεν είναι τυχαία αυτά,ούτε καταλάθος,σκόπιμα είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να έχω άδικο,αλλά όλα προς τα εκεί δείχνουν,ανέλαβαν να αποδομήσουν τη δομή του Έθνους,αυτό που με ανυσηχεί πάντως είναι ότι η κυβέρνηση μέρες μετράει,οπότε στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φροντίσουν να τρέξουν και όλα το οιπόλοιπα αποδομητικά θέματα.
Μακάρι να έχω άδικο.
Εάν ο Ανδρέας Παπανδρέου φανταζόταν ποτέ ότι ο γιός του θα γινόταν προδότης θα τον έπνιγε με τα ίδια του τα χέρια .Τώρα είναι πολύ αργά πια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα ψώνισες απο σβέρκο,με έκανες και γέλασα,να είσαι καλά.
ΜΕΑ ΚΟΥΛΠΑ σου θυμίζει τίποτα;;;
Κρεμαλα στο Τζεφρυ και την παρεα του!!! (Δραγωνα, Ρεπουση, Von Δρουτσα, ΕΛΙΑΜΕΠ, και λοιποι)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατρεψτε τους ΤΩΡΑ!!!''
Δεν βαρεθηκατε την επαναληψη.Αν θες κανε την ανατροπη εσυ στις επομενες εκλογες.Τσαμπα μαγκες και αργοσχολοι.
ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΟΥΤΕ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ. ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ. ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΣΠΕΙΡΑ ΠΡΟΔΟΤΩΝ ΗΛΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΑΝΙΣΕΙ ΩΣ ΕΙΔΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΚΑΣ ΣΗΜΕΡΑ. ΟΛΟΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ. ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑΜΕ ΟΜΩΣ, ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ.
ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ. ΑΝΑΞΙΟΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΛΕΓΟΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΦΤΟΥ ΜΑΣ.
Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση σχετικά με δημοσιεύματα περί δήθεν συναίνεσης της χώρας μας σε άρση της υποχρέωσης υποβολής σχεδίων πτήσεων στα πλαίσια του ICAO, ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Γρ. Δελαβέκουρας σημείωσε ότι:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Είναι απολύτως ανακριβή τα περί δήθεν αλλαγής των διεθνών κανόνων εναερίας κυκλοφορίας του ICAO και δη με συναίνεση της χώρας μας. Καμία τροποποίηση δε έχει επέλθει στη Σύμβαση του Σικάγο και στα Παραρτήματά της, όπου στηρίζεται η ελληνική απαίτηση για υποβολή σχεδίων πτήσεως από όλα τα αεροσκάφη που εισέρχονται στο FIR Αθηνών.
Η αποσπασματική και ανακριβής παράθεση εθνικά ευαίσθητων στοιχείων διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων.
Η διαδικασία που περιγράφεται αφορά μη δεσμευτικό κείμενο του ICAO, [το τμήμα Facilities and Services Implementation Document (FASID) του European Air Navigation Plan]. Η σχετική διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι σε εκκρεμότητα. Η χώρα μας, όπως και η Κύπρος, έχει υποβάλει έγκαιρη και ισχυρή ένσταση, αφ’ ης στιγμής τούτο προβλεπόταν από τους διαδικαστικούς κανόνες του ICAO.
Στο ανωτέρω κείμενο, είχε περιληφθεί αναφορά σε ενδεχόμενο, υπό εξαιρετικές περιστάσεις, να μην είναι δυνατή η προηγούμενη αναγγελία πτήσης στον διεθνή εναέριο χώρο στις αρμόδιες αρχές ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας (there may be exceptional circumstances when operational considerations may preclude either negotiation or notification).
Στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμόρφωσης του κειμένου, η ελληνική πλευρά εξασφάλισε να καταγράφονται στο ίδιο το κείμενο του ICAO οι ελληνικές θέσεις περί ανάγκης προηγούμενης αναγγελίας όλων των πτήσεων σε κάθε περίπτωση, δηλαδή με υποβολή σχεδίων πτήσεως.
Τα ανωτέρω είναι προφανές ότι επ’ ουδενί τρόπο δύνανται να επηρεάσουν το περιεχόμενο των διεθνών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και την εφαρμογή τους από τη χώρα μας, πολύ περισσότερο αφού συμπεριλαμβάνονται σε ένα υπό διαπραγμάτευση κείμενο μη υποχρεωτικής εφαρμογής, στο οποίο ταυτόχρονα είναι καταγεγραμμένες οι ελληνικές θέσεις. Η ανωτέρω συζήτηση δεν επηρεάζει τις ισχύουσες διαδικασίες και την ακολουθούμενη από τη χώρα μας πρακτική».