28/8/17

Μια φορά κ έναν καιρό ήταν ένα πολύ φιλότιμο κ εργατικό παιδί.


Πέρασε 4ος Μετσόβιο Πολυτεχνείο στους Ναυπηγούς, τελείωσε στην ώρα του, υπηρέτησε τη θητεία του στο Ναυτικό ως Μηχανικός στη βάση της Σούδας, προσελήφθηκε από μια μεγάλη ναυτιλιακή, κ στα 24 του βρέθηκε στη Ν. Κορέα για ship building. 
Το μεγαλύτερο διάστημα εργάστηκε στο Ulsan, στα κεντρικά ναυπηγεία της Hyundai. (Οι περισσότεροι στην Ελλάδα νομίζουν ότι η Hyundai, η Daewoo κλπ κλπ κατασκευάζουν μόνο αυτοκίνητα, η αλήθεια είναι ότι κατασκευάζουν από τάνκερ κ LNG μέχρι τρένα- τα βαγόνια στο μετρό της Αθήνας γράφουν made in Ulsan- Hyundai Heavy Industries).
 Για την ιστορία επίσης, η Ν. Κορέα ήταν μια χώρα στην οποία μέχρι κ πριν 80 χρόνια ο κόσμος ζούσε σε καλύβες κ τώρα η Seoul είναι πιο μπροστά κ από τη Νέα Υόρκη. Η δε Hyundai ιδρύθηκε το 1947 από έναν τύπο τον Chung σαν μικρή κατασκευαστική μονάδα, κ σήμερα μόνο η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αριθμεί 30.000 εργάτες.

Τα πράγματα στην Κορέα ήταν απλά, το εργατικό δυναμικό απόλυτα πειθαρχημένο, η δουλειά ήταν πολλή. Δούλευαν όλοι ακόμα κ με 40 βαθμούς κ 99% υγρασία. Σε αυτού του είδους τα επαγγέλματα οι αντίξοες συνθήκες είναι δεδομένες, για αυτό κ αμοίβουν ανάλογα (σε ναυπηγείο στην Τουρκία έχω ακούσει περιστατικό όπου εργάτης λιποθύμησε από τη ζέστη κ μόλις ειδοποιήθηκε ο εργολάβος είπε «πού είναι να τον απολύσω!»- φυσικά δεν είμαι υπέρ τέτοιων απάνθρωπων τακτικών). Οι εργάτες δεν είχαν ποτέ αντίρρηση να κάνουν ό,τι χρειάζεται, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι άψογο, γιαυτό κ το ναυπηγείο ψηφίζονταν 32 χρόνια σερί ως το καλύτερο στον κόσμο.
 Οι διαδηλώσεις κ οι πορείες γίνονταν πάντα εκτός εργασιακού χρόνου κ μετά το πέρας των εργασιών, οι επείγουσες εργασίες συνεχίζονταν κ κατά τη διάρκεια της απεργίας, ενώ κανείς δεν έκλεινε την πύλη (υπό την έννοια πχ να κλείσει το ναυπηγείο ένας αριθμός εργατών κ να μην αφήνει τους υπόλοιπους να δουλέψουν). Φυσικά όταν υπήρχε δουλειά που έπρεπε να βγει, το προσωπικό δούλευε υπερωρίες, οι οποίες πληρώνονταν βάσει υπογεγραμμένου συμβολαίου.

Για τη συνέχεια Pesotithes

13 σχόλια:

  1. Οι "καλοί Έλληνες" πλοιοκτήτες που είναι πρώτοι παγκοσμίως" είναι άλλο ένα παραμυθάκι για ανύποπτους πολίτες αφού ξέρουμε ότι η συνεισφορά τους στα οικονομικά του κράτους είναι προαιρετική (!!!) για αυτό κι ανύπαρκτη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά τα λες (γράφεις) αγαπητέ Σόιμπλε, μας έχουν πρήξει με την συνεισφορά της Ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας στο Ελληνικό ΑΕΠ (μεταφέροντας φορτία από την Κίνα στις ΗΠΑ). Να πληρώσουν υποχρεωτικά φόρο οι 19 Ελληνόκτητες ναυτιλιακές που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με 1 μαδουρονόμο. + του ότι το operation των εταιρειών στον Πειραιά πληρώνει χοντρούς μισθούς οπότε χαλάει την σούπα.

      Διαγραφή
    2. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ Αποστολος Καβουκας,Kosvag,ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ κλπ. Ο συγκεκριμενος ναυπηγος εγραψε συγκεκριμενα περιστατικα τα οποια εζησε για το πως λειτουργουν τα ναυπηγεια στην Ελλαδα και στην Νοτια Κορεα και εσεις γραφετε εαν οι ελληνες εφοπλιστες η πλοιοκτητες πληρωνουν φορο στο Ελληνικο κρατος και οτι η προσφορα της Ελληνικης ναυτιλιας ειναι ενας μυθος κλπ κλπ Ειναι τρια διαφορετικα θεματα. Ο τροπος που λειτουργουν τα Ελληνικα ναυπηγεια και πολλα αλλα τα οδηγησε στην κατταρευση.Μια απο τις βασικες αιτιες ειναι ο κακκως εννοουμενος συνδικαλισμος ο οποιος δημιουργηθηκε απο συγκεκριμενες πολιτικες ηγεσιες για να τον χρησιμοποιησουν προς ιδιο πολιτικο οφελος. Τωρα αν θελουμε να συζηταμε για να συζηταμε ειναι ενα αλλο θεμα. Πρωτα απο ολα ομως πρεπει να μεινουμε στο θεμα. Δυστυχως πρεπει να εργασθω και δεν μπορω αυτη την στιγμη να γραψω κατι περισσοτερο αλλα με ολο τον σεβασμο προς ολους ο τροπος που απαντατε ακυρωνουν και αποπροσανατολιζουν απο μια σημαντικη προσωπικη εμπειρια ενος ανθρωπου που εκανε και κανει καριερα στον ναυπηγικο κλαδο.

      Διαγραφή
  2. Ιδού,εν είδει μίνι συμπεράσματος(οι αποφάνσεις ανήκουν 'ς τους Θεούς του χαζοκουτιού),ότι ουδείς περιμένει κανέναν.Το American Dream 'ξέφτισε,ο αγγλοσαξωνικός κόσμος υποφέρει 'πετα(γ)μένος 'στη μοίρα του και,μαζί του,οι εγχώριοι υποστηρικταί του(του πρώτου)που 'πίστευσαν πως θα 'βρίσκονται συνεχώς 'στην επικαιρότητα των ειδησεογραφικών πρακτορείων,ημεδαπών και αλλοδαπών,αλλά και στηλών.Δε σχετίζονται τα πάντα με τη λογιστική ούτε την κατανάλωση και τα ταξίδια(το διαδίκτυο άλλο καπέλο).Τελευταίο(γι'αύριο):εάν θεωρούν τον εαυτό των πράγματι πατριώτες,δεν έχουν παρά να πληρώσουν και,μάλιστ',αδρώτατα,χρυσώς(και πολλαπλώς-πολλαπλασίως).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. !974.Κουβαλαγαμε σταρι χυμα απο Χιουστον σε Inchon και Pusan της Κορεας.
    Δεν θελετε να σας διηγηθω για την φτωχεια και την πεινα,ενα ψευτοκαζινο ειχε για τους ξενους και δωρεαν εκδρομη σε εμας τους Ελληνες στο μνημειο των πεσοντων στον πολεμο της Κορεας.
    Μερικες δεκαετιες αργοτερα οχι μονον η Νταεβο,η Χιουνται και η Σαμσουνγκ εφτιαχναν μεχρι εξαρτηματα πυραυλων.
    Βεβαια η λεξη απεργια δεν υοπαρχει στο λεξικο τους οπως και η λεξη συνδικαλισμος.
    Ακομα και στην Ιαπωνια,η απεργια ηταν ενα μαυρο περιβραχιονιο στο μπρατσο και αυξηση της παραγωγης ωστε να συσσωρευτουν τα αγαθα και να μπλοκαρει το συστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Ιαπωνία όμως το μαύρο περιβραχιόνιο μπορεί αν οδηγήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο σε χαρακίρι. Δεν έφθασαν τυχαία εκεί που έφθασαν.
      Και εδώ κάποτε λειτουργούσε το δημόσιο, γιατί αν δεν εξυπηρετείτο ο πολίτης ζητούσε τον προσωπάρχη και έτριζαν οι τοιχοι. Αλλά αυτό ήταν πολύ παλιά.

      Διαγραφή
  4. Εξισορρόπηση μεταξύ μετανεωτερικού πολιτισμού και μοντέρνας τεχνολογίας δε 'μπορεί να χαραχθή,ανευρεθή;Ζηλεύουμε χώρες ανόμοιες,αγνοούμε πού ανήκουμε(είμαστε Ανατολικοί ή ανατολίτες εν τέλει;),δανειοδοτούμεθα για να καλοπερνούν οι φοιτητριούλες και οι μαγείρισσες.Super-perfectly..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάλι λαθρεμπορία οι "μεγάλοι πατριώτες" και με φολκλορικό πλήρωμα οι εθνοσωτήρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://www.defence-point.gr/news/pezi-me-ti-fotia-pyravlos-tou-kim-pano-apo-tin-iaponia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://www.defence-point.gr/news/pezi-me-ti-fotia-pyravlos-tou-kim-pano-apo-tin-iaponia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητοί σχολιαστές, πολύ μιζέρια και μικροψυχία εκφράζουν πολλοί από σας, όταν, μεταξύ άλλων, κατακρίνεται τους Έλληνες εφοπλιστές, ως προς τι τι προσφέρουν στη χώρα μας. Ή ανενημέρωτοι ή ανόητοι είστε! Τα έσοδα του κράτους μας από τους Έλληνες εφοπλιστές κυμαίνονται από 25% μέχρι 40% του ετήσιου προϋπολογισμού μας, ανάλογα με την ναυλαγορά και αν η Ελλάδα, δια των πολιτικών της, είχε μυαλό, θα μπορούσαν να εκτινάξουν την οικονομία μας και να καταστούμε ένα από τα πλουσιότερα κράτη του κόσμου. Εκτίθεστε και αυτοευτελίζεστε όσοι κατακρίνετε τους Έλληνες εφοπλιστές. Διερωτηθείτε γιατί η Γερμανία θέλει να τους φορολογήσουμε βαριά, έστω και αν τα κέρδη τους δεν έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα. Το ξέρετε ότι η Γερμανία και τόσα άλλα κράτη, καλεί τους Έλληνες εφοπλιστές να εγκατασταθούν στη Γερμανία με καλύτερους όρους από αυτούς που τους παρέχει η Ελλάδα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Νικολαος Αναγνωστατος.
      Ακριβως ετσι ειναι αλλα στην χωρα μας και μονον ο τιτλος Εφοπλιστης-Βιομηχανος-Επιχειρηματιας αποτελουν μισητες καταστασεις για εμας τους αριστερολαικιστες που αρχιζουμε τους ευανταστους χαρακτηρισμους του 'αιματορουφηχτρα',του αναληγτου κλπ.
      Οταν ομως με το συναλλαγμα της ναυτιλιας (πλοιοκτησια ,ναυτικοι,ναυπηγοεπισκευες και πληθος αλληλοεξαρτωμενων επαγγελματων),αγοραζονταν οπλικα συστηματα,που εφερναν και μιζες,εισαγονταν φαρμακα,κοινωνικα αγαθα και 150.000 οικογενειες ιδιως σε μικρα και αγονα νησια,ζουσαν απο το ναυτιλιακο συναλλαγμα,τοτε λοιπον ηταν καλα ?.
      Ακομα και μετα την εισαγωγη του ευρω,τεραστια ωφελη αποκομιζει η ναυτιλια στον τοπο μας.
      Και το σημαντικοτερο που πολλοι δεν γνωριζουν ειναι οτι το πλοιο εχει προπελλα και μπορει να παει οπου θελει και πιστεψτε με ολοι ικετευουν να προσελκυσουν στην χωρα τους ακομα και το Κουβειτ,Ντουμπαι,Γερμανια ενω τρεμει το Λονδινο μην τους χασει.
      Λετε να ειναι ολοι αυτοι μακακες και μαζοχες ?.
      Μην το κανουμε σαν τους 'ημοκρατες' αναρχικους που διαλανε τα μαγαζια και σουπερ μαρκετ γιατι ειναι φωλιες του καταραμενου καπιταλισμου αλλα πρωτα αρπαζουν μεχρι τα ουισκια του καταραμενου κεφαλαιου,ασε που η κοιλια τους οταν γουργουριζει απο την πεινα δεν προσβαλλεται με τα καπιταλιστικα προιοντα που καταβροχτηζει ουτε τους χαλαει η φασιστικη φραπεδια.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.