31/5/09

Τα 26 κρυφά τζαμιά των Αθηνών!

Το σκισμένο Κοράνι, τα επεισόδια της 3ης Σεπτεμβρίου, η παράδοξη στάση του υπουργείου, που έμεινε σιωπηλό επί μία εβδομάδα, οι βίαιες και κυρίως επικοινωνιακές επιχειρήσεις - «σκούπα» φανερώνουν με ακραίο τρόπο τον στρουθοκαμηλισμό της κυβέρνησης και το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει στο θέμα των μεταναστών.
Με μια σειρά πράξεων και παραλείψεων, οι αρμόδιες αρχές διαμορφώνουν συνθήκες για την ύπαρξη ενός εκρηκτικού «παζλ» στο κέντρο της Αθήνας, τροφοδοτώντας ακροδεξιές και ρατσιστικές συμπεριφορές.*Αυτή τη στιγμή, στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, υπάρχουν 26 οργανωμένα τζαμιά (αραβικά και ασιατικά) και περίπου άλλοι 30 χώροι που προσφέρονται για καθημερινή προσευχή των μουσουλμάνων μεταναστών και είναι λιγότερο έως καθόλου οργανωμένοι.
Κάποιοι από αυτούς συντηρούνται από εράνους που γίνονται μεταξύ των μελών της κοινότητας, κάποιοι -η πλειονότητα- από την Ενωση Μουσουλμάνων Ελλάδος και άλλους συνδέσμους και κάποιοι από ιδιώτες.

*Βέβαια, υπάρχει και τζαμί σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών για τους μουσουλμάνους πελάτες του, αλλά και ένας χώρος στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών για τους αλλόθρησκους φοιτητές της πόλης.

Οι 40 ιμάμηδες

Τέσσερις από τους οργανωμένους χώρους λατρείας στην Αθήνα συντηρούνται από την κοινότητα των Πακιστανών, δέκα από την κοινότητα των Μπαγκλαντεσιανών και άλλοι δέκα από την κοινότητα των Αράβων, στους οποίους, όμως, μπορούν να συγκεντρώνονται μουσουλμάνοι ανεξαρτήτως εθνικής ταυτότητας.

*Το πιο οργανωμένο τζαμί δημιουργήθηκε πρόσφατα στο Μοσχάτο με χρήματα σαουδάραβα επιχειρηματία. Το διαχειρίζεται το Ελληνοαραβικό Μορφωτικό Κέντρο.

*Ο αριθμός των μουσουλμάνων κληρικών ιμάμηδων που αντιστοιχούν σε αυτά τα τζαμιά φαίνεται να μην ξεπερνά τους 40. Και εδώ, ωστόσο, επικρατεί καθεστώς «παρανομίας», καθώς οι πράξεις των ιμάμηδων εκτός Θράκης δεν αναγνωρίζονται από την ελληνική πολιτεία.

Στην πράξη, πάντως, κάθε κοινότητα μουσουλμάνων διαθέτει και τον δικό της ιμάμη. Είναι και αυτός μετανάστης, που έχει τελειώσει κάποια ιερατική σχολή. Ορίζεται από την κοινότητα των μουσουλμάνων σε συνεννόηση με την πρεσβεία τους. Πληρώνεται είτε απευθείας από κάποιον σύνδεσμο ή με έρανο μεταξύ των μελών της κοινότητας.

Οπως μας πληροφορούν, στην περίπτωση της Ενωσης Μουσουλμάνων Ελλάδος, η οποία θεωρείται ισχυρός οργανισμός, επικρατεί διαφορετικό καθεστώς: Ο ιμάμης ορίζεται από την Ενωση και πηγαίνει να λειτουργήσει στα οργανωμένα τζαμιά που συντονίζονται και παρακολουθούνται αυτήν.

*Ακόμη και σε καθεστώς «παρανομίας», οι άτυποι ιμάμηδες θεωρούνται σημαντικά πρόσωπα και συχνά είναι οι άνθρωποι - «κλειδιά» μεταξύ της κοινότητας και της κάθε πρεσβείας.

Να θυμηθούμε πως, σύμφωνα με τον νόμο 1672/1939, για να επιτραπεί στη χώρα μας η είσοδος αλλοδαπού θρησκευτικού λειτουργού κάθε θρησκείας ή δόγματος, εκτός από την περίπτωση ελληνορθόδοξων, απαιτείται ειδική άδεια από τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και από τον υπουργό Εξωτερικών.

Υπό αυτό, λοιπόν, το καθεστώς -αν και σήμερα δεν εφαρμόζεται αυστηρά ο νόμος- οι περισσότεροι μουσουλμάνοι κληρικοί έρχονται δίχως να δηλώσουν την πραγματική τους ιδιότητα.

*«Η πίστη τους είναι ό,τι τους έχει απομείνει. Είναι η τελευταία τους ελπίδα», επισημαίνει ο Θ. Κούρκουλας, μέλος της κίνησης «Απελάστε τον Ρατσισμό» και συμπληρώνει: «Το γεγονός ότι η κυβέρνηση ακόμη δεν έχει καταδικάσει το συμβάν με τη βεβήλωση των προσευχών δεν δείχνει καλή θέληση».

Να επισημάνουμε ότι μπορεί οι κοινότητες των μουσουλμάνων να είναι «μοιρασμένες» στο θέμα του Κορανίου, ωστόσο, όπως παρατηρεί σε μελέτη του ο επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Κ. Τσιτσελίκης: «Στην περίπτωση των μουσουλμάνων, η κοινωνική συσπείρωση των πιστών που αναπτύσσουν νέα δίκτυα αλληλεγγύης, σε ένα νέο αλλόθρησκο περιβάλλον, συνεπικουρείται από την ούμμα: τη θρησκευτική κοινότητα που αξιώνει την υπέρβαση των εθνικών διαφορών».

Εθνικές κοινότητες

Το νέο μεταναστευτικό Ισλάμ στη χώρα μας -όπως έχει χαρακτηριστεί- εκπροσωπείται από δεκάδες διαφορετικές κοινότητες. Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση του Κ. Τσιτσελίκη, από το σύνολο των μεταναστών «περίπου 200.000 είναι μουσουλμάνοι, χωρίς όμως κανείς να είναι σε θέση να υπολογίσει το ποσοστό των θρησκευόμενων μουσουλμάνων μεταξύ του μισού εκατομμυρίου αλβανών μεταναστών». Για τους περισσότερους αλβανούς, το Ισλάμ παίζει από ανύπαρκτο έως δευτερεύοντα ρόλο, σε αντίθεση με τις άλλες ομάδες στις οποίες αποτελεί καθοριστικό για τη συνοχή τους στοιχείο.

*Μεταξύ των πολυπληθέστερων κοινοτήτων μουσουλμάνων μεταναστών είναι η πακιστανική, η αιγυπτιακή, η μπαγκλαντεσιανή, η νιγηριανή και η αλγερινή. Υπολογίσιμη θεωρείται και η παρουσία των αφγανών.

*Ορισμένες ομάδες έχουν οργανωθεί με τη μορφή εθνικών κοινοτήτων ή θρησκευτικών οργανώσεων. «Συχνά οι οργανώσεις αυτές συνεργάζονται και επικοινωνούν στη βάση της ευρύτερης ισλαμικής κοινότητας», επισημαίνει ο Κ. Τσιτσελίκης και διευκρινίζει: «Το Ισλάμ μπορεί να ενώνει υπερεθνικά ομάδες που συνιστούν μειονότητα στο κράτος προέλευσης (Ινδία, Γκάνα) ή αλλού να ταυτίζεται με την εθνική ιδεολογία κράτους (Πακιστάν, Αφγανιστάν, Σουδάν) ή ομάδας (Κούρδοι από Τουρκία, Ιράκ και Ιράν)».

*Σύμφωνα με άλλη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τους κοινωνικούς ανθρωπολόγους Δ. Αντωνίου και Αννα Μιχαλακέλη: «Αυτό που δυσαρεστεί τους μουσουλμάνους είναι πως οι Ελληνες δεν δείχνουν τον απαραίτητο σεβασμό στη θρησκεία τους και στη διαφορετική τους κουλτούρα».

Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με ένα ακόμη που προέκυψε πριν από λίγο καιρό από δημοσκόπηση της Pew Global Aptitude Project και διαπιστώνει πως στην πλειονότητά τους οι μουσουλμάνοι στην Ευρώπη νιώθουν πρώτα μουσουλμάνοι και μετά πολίτες, αποδεικνύει σε πόσο λάθος δρόμο κινείται η ελληνική πολιτεία.

Enet.gr

6 σχόλια:

  1. {*Σύμφωνα με άλλη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τους κοινωνικούς ανθρωπολόγους Δ. Αντωνίου και Αννα Μιχαλακέλη: «Αυτό που δυσαρεστεί τους μουσουλμάνους είναι πως οι Ελληνες δεν δείχνουν τον απαραίτητο σεβασμό στη θρησκεία τους και στη διαφορετική τους κουλτούρα».

    Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με ένα ακόμη που προέκυψε πριν από λίγο καιρό από δημοσκόπηση της Pew Global Aptitude Project και διαπιστώνει πως στην πλειονότητά τους οι μουσουλμάνοι στην Ευρώπη νιώθουν πρώτα μουσουλμάνοι και μετά πολίτες, αποδεικνύει σε πόσο λάθος δρόμο κινείται η ελληνική πολιτεία.}

    Αυτός που έγραψε αυτό το άρθρο δεν βλέπει την αντίθεση σ’ αυτά που γράφει; Αν υποθέσουμε ότι σε άλλες χώρες σέβονται περισσότερο τους μουσουλμάνους και αν το αποτέλεσμα είναι να αισθάνονται πρώτα μέλη της θρησκευτικής τους κοινότητας και όχι πολίτες αυτό σημαίνει πως η «ανεκτική» πολιτική έχει αποτύχει παταγωδώς. Εγώ λέω όχι σε καθυστερημένη εφαρμογή αποτυχημένων πολιτικών. Οι χώροι λατρείας είναι πάρα πολλοί και πρέπει να μειωθούν. Οι λαθρομετανάστες δεν είναι ανεκτοί στην ελληνική κοινωνία. Πρέπει να επιστρέψουν στις πατρίδες τους δεν τους χρειαζόμαστε. Οι έλληνες πήγαν μετανάστες σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις εργασίας. Είναι ασέβεια να συγκρίνουν έλληνες μετανάστες που δεν μπορούσαν να έχουν ούτε ένα σάπιο δόντι αν ήθελαν να πάνε ανθρακωρύχοι στο Βέλγιο με «πρόσκληση» όπως λεγόταν τότε με αυτούς τους λαθρομετανάστες που έχουμε εδώ και δεν σεβάστηκαν σύνορα και νόμους της πατρίδας μας και του χρησιμοποιούν με σκοπό την μείωση του μεροκάματου του έλληνα εργάτη. Δεν χρειαζόμαστε άλλους λαθρομετανάστες. Ανοχή μηδέν πλέον απ’ το επίσημο κράτος και απ’ τις διωκτικές αρχές πάντα στα πλαίσια του νόμου. Αν δεν λάβουμε όλοι υπ’ όψιν αυτή την επιτακτική ανάγκη έγκαιρα κάποια στιγμή πολύ κοντά η κατάσταση θα ξεφύγει από τα χέρια του επίσημου κράτους και θα περάσει σε δράση εξτρεμιστών. Οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι πρέπει να ξυπνήσουν γιατί μπορεί τώρα να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους μόνο την οργή των μουσουλμάνων αλλά πολύ φοβάμαι ότι κάποια στιγμή δεν θα μπορούν να στρέψουν τα μάτια απ’ την οργή του ελληνικού λαού.

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχουμε υποφέρει από τους Μουσουλμάνους για πάνω από χίλια χρόνια. Δεν τους χρωστάμε τίποτα. Να πάνε στην Αγγλία στην Γαλλία στο Βέλγιο στην Ολλανδία κλπ που τους έχουνε ρουφήξει το μεδούλι. Το ισλάμ μας πατάει όπου όπως και όποτε μπορεί. Φτάνει πια ο γιουσουφακισμός. Να φύγουν όλοι. Έτσι απλά. Μόνο με ριζοσπαστικές λύσεις σε σέβονται διεθνώς. Τα χαμόγελα κτλ λαμβάνονται ως καραμπινάτη αδυναμία και "εγγράφονται" αναλόγως!! Να φύγουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία. Και οι αγαπητικοί τους μαζί, που τους ευχαριστούνε. Ο νοών νοείτω.
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Αυτό που δυσαρεστεί τους μουσουλμάνους είναι πως οι Ελληνες δεν δείχνουν τον απαραίτητο σεβασμό στη θρησκεία τους και στη διαφορετική τους κουλτούρα" - ίσως θα πρέπει να τους φτιάξουμε ένα τζαμί στον πάτο της πλησιέστερης θάλασσας μπας και τους τραβήξει προς τα εκεί για ν'αδειάσει ο τόπος εδώ από αυτούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η διπλανή φωτογραφία δημοσιεύεται σήμερα σε διάφορα blogs. Αυτός είναι ο αλλοδαπός οικονομικός μετανάστης που κατήγγειλε ότι αστυνομικός του έσκισε το Κοράνι στη πλατεία Αγίου Νικολάου το βραδυ της 20ης Μαίου…. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, έχει παραποιήσει τα στοιχεία του και την καταγωγή του. Δεν είναι Ιρακινός. Είναι Σύριος. Δήλωσε Ιρακινός για να πάρει πολιτικό άσυλο και να μείνει στην Ελλάδα.

    Ερώτημα: Πως είναι δυνατόν ένας άνθρωπος με ύποπτη συμπεριφορά, αναξιόπιστος, που ξεγέλασε τις αρχές και παραποίησε την ταυτότητά του να γίνει πιστευτός με όσα κατήγγειλε;Ας το εξετάσουν οι αρμόδιοι…
    Και όμως το… «αντιρατσιστικό κίνημα» χρωστά πολλά σε αυτόν τον άνθρωπο. Όπως βλέπετε και στην φωτογραφία… χιλιάδες (!!!) «αντιφασίστες» διαδήλωσαν απόψε κατά του ρατσισμού… Τα κορόιδα κατά του ρατσισμού και οι μουσουλμάνοι υπέρ της δημιουργίας τζαμιού!



    Η αντιρατσιστική… ΛΑΟΘΑΛΑΣΣΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν υπάρχουν ρατσιστές πρώτοι είναι οι Μουσουλμάνοι...παγκοσμίως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν προκειται να γινουμε οι Ελληνες μειοψηφια στον τοπο μας.
    Εξω ολοι οι λαθρομεταναστες!
    Τζαμια και νεκροταφεια στα σπιτια τους εκει οπου πολυ συντομα θα επιστρεψουν.
    Ψηφιζουμε Πατριωτικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.