10/8/11

Κι όμως η Ελλάδα ακόμη συγκινεί..

Το άρθρο στους NEW YORK TIMES, ο καθηγήτής του Κολούμπια Μάρκ Μαζάουερ το έγραψε την επομένη της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου από την Ελληνική Βουλή.Διαβάστε το προσεκτικά είναι συγκλονιστικό και τέτοιες φωνές τις έχει ανάγκη η δοκιμαζόμενη αυτή την περίοδο χώρα
"Χθες, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα καθώς το κοινοβούλιό της ψήφισε ένα διχαστικό πακέτο μέτρων λιτότητας το οποίο θα μπορούσε να έχει κρίσιμες επιπτώσεις στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Ισως προκαλεί έκπληξη που... αυτή η μικρή άκρη της χερσονήσου των Βαλκανίων συγκεντρώνει τόση προσοχή. Σκεφτόμαστε συνήθως την Ελλάδα ως την πατρίδα του Πλάτωνα και του Περικλή, με την πραγματική της σημασία να βρίσκεται βαθιά στην αρχαιότητα.

Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που για να κατανοήσεις το μέλλον της Ευρώπης χρειάζεται να στραφείς μακριά από τις μεγάλες δυνάμεις στο κέντρο της ηπείρου και να κοιτάξεις προσεκτικά όσα συμβαίνουν στην Αθήνα. Τα τελευταία 200 χρόνια η Ελλάδα ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης της Ευρώπης. Στη δεκαετία του 1820, στη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την οθωμανική αυτοκρατορία, η Ελλάδα έγινε ένα πρώιμο σύμβολο δραπέτευσης από... τη φυλακή της αυτοκρατορίας.

Για τους φιλέλληνες, η παλιγγενεσία της αποτελούσε τον πιο ευγενή αγώνα. "Στο μεγάλο πρωινό του κόσμου", έγραψε ο Σέλεϊ στο ποιημά του "Ελλάς", "το μεγαλείο της Ελευθερίας τινάχθηκε και έλαμψε! "

 Η νίκη θα σήμαινε τον θρίαμβο της ελευθερίας όχι μόνο επί των Τούρκων αλλά και επί όλων των δυναστών που κρατούσαν υπόδουλους τόσο πολλούς ευρωπαίους. Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της.

Στη διάρκεια του 20ου αιώνα ο ριζοσπαστικός νέος συνδυασμός της συνταγματικής δημοκρατίας και του εθνικισμού που ενσάρκωσε η Ελλάδα εξαπλώθηκε στην ήπειρο και κορυφώθηκε στην "ειρήνη που τερμάτισε κάθε ειρήνη" στο τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τρεις αυτοκρατορίες, η οθωμανική , εκείνη των Αψβούργων και η ρωσική, κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν από έθνη-κράτη. Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ελλάδα άνοιξε και πάλι τον δρόμο για το μέλλον της Ευρώπης. Μόνο που τώρα ήταν η σκοτεινή πλευρά της δημοκρατίας που βγήκε στο προσκήνιο.

 Σε έναν κόσμο εθνικών κρατών, εθνοτικές μειονότητες όπως ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Ελλάδας και οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας ήταν μια συνταγή για διεθνή αστάθεια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, έλληνες και τούρκοι ηγέτες αποφάσισαν να ανταλλάξουν τους μειονοτικούς πληθυσμούς τους, εκτοπίζοντας περί τα δύο εκατομμύρια χριστιανούς και μουσουλμάνους προς χάριν της εθνικής ομοιογένειας.

Η ελληνο - τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν αργότερα για να εκτοπίσουν ανθρώπους στην ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Είναι ειρωνικό, λοιπόν, που η Ελλάδα ήταν επίσης στην πρωτοπορία της αντίστασης στους ναζιστές. Τον χειμώνα του 1940-41, ήταν η πρώτη χώρα που αντεπιτέθηκε αποτελεσματικά κατά των δυνάμεων του Αξονα, ταπεινώνοντας τον Μουσολίνι στον ελληνο - ιταλικό πόλεμο ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη επευφημούσε την Ελλάδα.

 Και πολλοί χειροκρότησαν πάλι λίγους μήνες αργότερα όταν ένας νεαρός αριστερός αντιστασιακός ονόματι Μανώλης Γλέζος σκαρφάλωσε στην Ακρόπολη ένα βράδυ με έναν φίλο και κατέβασαν τη σημαία με την σβάστικα που οι Γερμανοί είχαν πρόσφατα υψώσει. Σχεδόν 70 χρόνια αργότερα, η ελληνική αστυνομία θα έριχνε δακρυγόνα στον κ. Γλέζο ο οποίος διαδήλωνε κατά του προγράμματος λιτότητας. Αλλά στο τέλος, η Ελλάδα υπέκυψε στη γερμανική κατοχή.

Η κυριαρχία των ναζιστών έφερε μαζί της την πολιτική κατάρρευση, την μεγάλη πείνα, και μετά την απελευθέρωση, την βύθιση της χώρας σε έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στις κομμουνιστικές και τις αντικομμουνιστικές δυνάμεις. Μόλις λίγα χρόνια μετά την ήττα του Χίτλερ, η Ελλάδα βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της ιστορίας, ως μέτωπο του Ψυχρού Πολέμου. Το 1947, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν χρησιμοποίησε τον κλιμακούμενο εμφύλιο στην Ελλάδα για να πείσει το Κογκρέσο να στηρίξει το Δόγμα Τρούμαν και την ειρηνική δέσμευση αμερικανικών πόρων για τον αγώνα κατά του Κομμουνισμού και την ανοικοδόμηση της Ευρώπης.

 Ανυψωμένη ξαφνικά σε έναν διατλαντικό αγώνα, η Ελλάδα συμβόλιζε τώρα μια πολύ διαφορετική Ευρώπη - μία Ευρώπη που είχε αυτοκαταστραφεί, και που ο μόνος δρόμος εξόδου από την ανέχεια των μέσων της δεκαετίας του 1940 ήταν ως μικρότερος εταίρος της Ουάσινγκτον. Καθώς τα δολάρια άρχισαν να ρέουν, αμερικανοί σύμβουλοι έλεγαν στους έλληνες πολιτικούς τι να κάνουν και αμερικανικές βόμβες ναπάλμ έκαιγαν τα ελληνικά βουνά καθώς οι κομμουνιστές αντάρτες τρέπονταν σε φυγή.

Η πολιτική και οικονομική ένωση της Ευρώπης υποτίθεται ότι θα έβαζε τέλος στις αδυναμίες και την εξάρτηση της διχοτομημένης ηπείρου. Και εδώ η Ελλάδα έγινε σύμβολο μιας νέας φάσης στην ευρωπαϊκή ιστορία. Η πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας το 1974 δεν έφερε στη χώρα μόνο την πλήρη ένταξη σε αυτό που θα γινόταν η Ευρωπαϊκή Ενωση. Προανήγγηλε επίσης (μαζί με τη μετάβαση της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στη δημοκρατία την ίδια εποχή) το παγκόσμιο κύμα εκδημοκρατισμού της δεκαετίας του 1980 και του '90, πρώτα στη Νότια Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία και μετά στην Ανατολική Ευρώπη.

 Και έδωσε στην Ευρωπαϊκή Ενωση την όρεξη για διεύρυνση και τη φιλοδοξία να εξελιχθεί από ένα μικρό κλαμπ πλούσιων δυτικοευρωπαϊκών κρατών σε φωνή για ολόκληρη την προσφάτως εκδημοκρατισμένη ήπειρο, η οποία εξαπλώθηκε κατά πολύ στο νότο και την ανατολή. Και τώρα, σήμερα, αφότου έσβησε η ευφορία της δεκαετίας του '90 και μια νέα ταπεινοφροσύνη χαρακτηρίζει τους Ευρωπαίους, ο κλήρος πέφτει και πάλι στην Ελλάδα ως χώρας η οποία θα προκαλέσει τους μανδαρίνους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα θέσει το ερώτημα: "ποιό θα είναι το μέλλον της ηπείρου;".

Η Ευρωπαϊκή Ενωση υποτίθεται ότι θα ένωνε μια κατακερματισμένη Ευρώπη, ότι θα ενίσχυε τις δημοκρατικές της δυνατότητες και ότι θα μεταμόρφωνε την ήπειρο σε μια ανταγωνιστική δύναμη στην παγκόσμια σκηνή. Είναι ίσως ταιριαστό που ένα από τα αρχαιότερα και πιο δημοκρατικά έθνη - κράτη της Ευρώπης βρίσκεται στην καινούργια εμπροσθοφυλακή, όσων θέτουν εν αμφιβόλω όλα αυτά τα επιτεύγματα.

Γιατί είμαστε όλοι μικρές δυνάμεις τώρα, και για άλλη μια φορά η Ελλάδα πολεμάει στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μέλλον."


*Μαρκ Μαζάουερ,
Βρετανός ιστορικός και συγγραφέας,
καθηγητής Ιστορίας στο πανεπιστήμιο Κολούμπια των ΗΠΑ.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=13&art_id=7128

17 σχόλια:

  1. Θα έπρεπε να είστε πιο προσεκτικοί για το ποιον προκρίνεται ως φωνή υπεράσπισης της Ελλάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σίγουρα κάτι θα θέλει να υπερασπιστεί όταν λέει ότι "..πολεμάει στην πρώτη γραμμή.."
    μόνο που είναι και ολίγον τι διφορούμενο το τι εννοεί, ή έχει στο μυαλό του! πολεμάει για την προστασία τις ασυλία του εφιάλτη της?
    ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΑΣ
    http://vimeo.com/22433888
    ή "..του αγώνα για το μέλλον."
    Το ΧΡΗΜΑ ως ΧΡΕΟΣ
    http://vimeo.com/5350419
    γιατί οι οχτροί ..
    Οι ειδήμονες του χρήματος
    http://vimeo.com/8872976
    είναι μέσα στη πόλη ..
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=561635

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ mas

    Βρίσκω εντελώς ανόητο το να σ' ενδιαφέρει ποιος γράφει και όχι ΤΙ γράφει. Πού είναι ακριβώς η αντίρρησή σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Nativist

    ''Καλημέρα'' είπε στους κρατούμενους ο διοικητής του Αουσβιτς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ελληνο - τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη... γενοκτονια στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν αργότερα για να εκτοπισουν (;) ανθρώπους στην ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία.
    Διορθωση Φιλιπου Κερασιδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. mas,γιά ρίξε λίγο φως ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ mas

    Έκανα μία σαφή ερώτηση: "Πού είναι ακριβώς η αντίρρησή σου;" και απαντάς με μισόλογα. Διαφωνείς με το άρθρο, ή συμφωνείς; Άσε τους γρίφους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Natavist,

    Το Άρθρο είναι κάκιστο, από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω:
    1. Το 1821 η Ελλάδα προς πείσμα όλων των μεγάλων τότε δυνάμεων ξεσηκώθηκε και προσπάθησε να απαλλαγεί απο την τυραννία. Κανείς δεν το ήθελε! ΚΑΝΕΙΣ, γιατί ο μεγάλος ασθενής παρείχε προνόμια στους ξένους που στερούσε στους "υπηκόους" του
    2. Το 1922, δεν συμφώνησαν οι Ελληνες να ανταλλάξουν τους πληθυσμούς τους με τους Τούρκους, αλλά υποχρεώθηκαν αφού ο ελληνισμός αιμορράγησε δραματικά για άλλη μια φορά, αυτή τη φορά από τον Κεμάλ , που θεωρείται ακόμη και σήμερα δημοκράτης αναθεωρητής.
    Στη Σμύρνη ο ελληνικός πληθυσμός ήταν πλειοψηφία και όχι μειοψηφία.

    Γράφει αυτός ο "ιστορικός":
    "εκτοπίζοντας περί τα δύο εκατομμύρια χριστιανούς και μουσουλμάνους προς χάριν της εθνικής ομοιογένειας"
    Για φαντάσου, εκτοπίστηκαν και μουσουλμάνοι την εποχή των μεγάλων γενοκτονιών που άνοιξε το δρόμο στο ολοκαύτωμα.....
    Οποία γελοία σύγκριση και ισοπέδωση!!!

    Να συνεχίσω;
    - Η Ελλάδα, δεν αντεπιτέθηκε στον άξονα, απλώς αντιστάθηκε στην εισβολή!
    -Τον εμφύλιο τον προκάλεσαν οι σύμμαχοι μας για να μην μας δώσουν τη Β. Ήπειρο και την Κύπρο.

    Αλλά σε ένα δείχνει να έχει ένα όραμα:
    Ο ΜΜ πιστεύει ότι στην Ελλάδα θα ξεκινήσει η νέα εποχή! Πόσο νέα και πόσο προς το καλύτερο θα είναι αυτό δεν το λέει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ύστερα από όλα αυτά το συμπέρασμά μου είναι πως πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός διαβάζοντας τέτοια κείμενα όπως αυτό το κυρίου ΜΜ. Όταν παρακάμπτεις τη σφαγή και τον εκδιωγμό των Ελλήνων από τη Μ.Ασία και απλά κάνεις λόγο για ανταλλαγή πληθυσμών,Ε τότε κύριε δεν είσαι ιστορικός, είσαι πληρωμένο Ο Ρ Γ Α Ν Ο και γράφεις αυτά που σου έχουν υπαγορεύσει.
    Ευχαριστίες σε mas kai ange-ta.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ ange-ta

    1. Πού λέει το άρθρο ότι οι Μεγάλοι το ήθελαν; Για τους Φιλέλληνες κάνει λόγο.

    2. Δεν εξετάζει προφανώς τον λόγο, διότι το γράφει για την επόμενη παράγραφο («Η ελληνο - τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν...»)

    3. «Τον χειμώνα του 1940-41, ήταν η πρώτη χώρα που αντεπιτέθηκε αποτελεσματικά κατά των δυνάμεων του Αξονα, ταπεινώνοντας τον Μουσολίνι στον ελληνο - ιταλικό πόλεμο ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη επευφημούσε την Ελλάδα.»

    Σωστό είναι αυτό. Και βέβαια αντεπιτέθηκε, αφού έτρεψε τους Ιταλούς σε φυγή απελευθερώνοντας την Β. Ήπειρο. Το σ’ ενοχλεί σ’ αυτό;

    Μου αρέσει το άρθρο και θεωρώ θετικό ότι δημοσιεύτηκε σε μία εφημερίδα, όπως οι NEW YORK TIMES.

    ΥΓ: Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στο όραμά του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ισως να κατάλαβε ότι ο κόσμος τα έχει παίξει πια και πρέπει να αναζητήσει ένα όραμα για να εμπνευστεί.
    Πιστεύει ότι εμείς θα δείξουμε πάλι τον νέο δρόμο...λόγω του αθάνατου ελληνικού πνεύματος.
    Μακάρι. Πάντως σαν όραμα είναι καλό και το άρθρο καλογραμμένο.
    Μου άρεσε όταν το διάβασα και στα αγγλικά Democracy's cradle-New York Times. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Natavist,

    γράφει ο ΜΜ:

    "Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της".

    Αν εννοούσε αυτό που κατάλαβες θα έγραφε:

    Φιλέλληνες απο την Γερμανία, ......Ιταλια έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία .....

    2. Δεν κατάλαβες: ΔΕΝ ΥΠΉΡΞΕ ΠΟΤΈ ελληνο-τουρκική ανταλλαγή πληθυσμών, αλλά εκτοπισμός του ελληνικού και γενικά χριστιανικού στοιχείου, και μάλιστα υπο συνθήκες που οδηγούσαν σε σίγουρο θάνατο, όπως αναχώρηση την νύχτα με κρύο βροχή και χωρίς προμήθειες. Και όλες οι ελληνικές περιουσίες , όπως και αρμένικες και ποντιες και ασσυριες, περιήλθα στα χέρια των Τούρκων και εν μέρει των Κούρδων που βοήθησαν στην σφαγή.
    3. Αγαπητέ μου, άλλο αντίσταση άλλο επίθεση, ή έστω και αντεπίθεση.
    Αν ήταν αντεπίθεση θα ήταν σήμερα δική μας η Β. Ήπειρος.

    Το Άρθρο είναι πιασάρικο, αλλά κάκιστο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. γράφει ο ΜΜ:

    "Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της".


    Αφού προηγουμένως έγραψε ”Για τους φιλέλληνες, η παλιγγενεσία της αποτελούσε τον πιο ευγενή αγώνα. "Στο μεγάλο πρωινό του κόσμου", έγραψε ο Σέλεϊ στο ποιημά του "Ελλάς", "το μεγαλείο της Ελευθερίας τινάχθηκε και έλαμψε! " Η νίκη θα σήμαινε τον θρίαμβο της ελευθερίας όχι μόνο επί των Τούρκων αλλά και επί όλων των δυναστών που κρατούσαν υπόδουλους τόσο πολλούς ευρωπαίους.”

    Όταν παραθέτεις (διαβάζεις;) τα κείμενα αποσπασματικά, καταλαβαίνεις ό,τι θέλεις. Το μόνο λάθος που κάνει είναι το «για χάρη της δημοκρατίας». Ποιας ... δημοκρατίας; Για την .... δημοκρατία πολεμούσαν οι Έλληνες; Πρόκειται για κακή μετάφραση ίσως. Δεν ξέρω διότι δεν έχω διαβάσει το πρωτότυπο.

    2. Αναφέρεται στην ανταλλαγή πληθυσμών με την Συνθήκη της Λωζάννης (1923).

    3. «Αν ήταν αντεπίθεση θα ήταν σήμερα δική μας η Β. Ήπειρος». Φοβερό «επιχείρημα». Πώς θα ήταν δηλαδή δική μας, αφού με την επέμβαση των Γερμανών ηττηθήκαμε και το μέτωπο κατέρρευσε; Ούτε η Ρεπούση δεν θα επιχειρούσε τέτοιο εξόφθαλμο αναθεωρητισμό της Ιστορίας, με τον οποίο επιχειρείς, ούτε λίγο ούτε πολύ, να ακυρώσεις τον Αλβανικό Έπος!! Ώστε δεν έγινε αντεπίθεση, ε; Και πώς απελευθερώσαμε Κορυτσά, Αργυρόκαστρο, Χειμάρρα, Άγιους Σαράντα και υψώσαμε την Γαλανόλευκη εκεί; Με το ... κομπιούτερ; Εδώ κτυπά το καμπανάκι ότι πρέπει να πάψω να ασχολούμαι περαιτέρω, όπερ και κάνω.

    _________________


    «@ mas,

    μαζύ σου!!!
    11 Αυγούστου 2011 5:22 μ.μ.»

    _______________

    Σε τι, αφού δεν έγραψε. Αμόλησε σαν κότα μία κουτσουλιά κι εξαφανίστηκε. Πες καθαρά ότι δεν τα "βρίσκεις" με τον αρθρογράφο, δεν σου αρέσει για κάποιον λόγο και μην προσπαθείς με έωλους ακροβατισμούς να βγάλεις "κάκιστο!!!!" το άρθρο του.

    Τ Ε Λ Ο Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. βέβαια δεν εξαφανίστηκα και δεν πέταξα κουτσουλιά αυτά που έγραψα ήταν σαφή και αρκετά για να ψαχτεί από κάποιους ο Μαζάουερ για το τι πρεσβεύει. Είναι απλώς ένας man with a mission στο να προβάλλει την Θεσσαλονίκη ως μία πόλη πολυφυλετική με έμφαση στην Εβραϊκή παρουσία και της μικρής Ιερουσαλήμ χωρίς να ξεκαθαρίζει ότι η Εβραική παρουσία πχ ήταν ουσιαστικά φυτευτή αφού εκδιώχθησαν οι Εβραίοι της Ισπανίας και τους εγκατέστησαν οι Οθωμανοί στην παραλία της Θεσσαλονίκης σφάζοντας τους εκεί διαμένοντες Ελληνικούς πληθυσμούς

    τώρα αν θέλετε να αρχίσουμε να γράφουμε ΟΛΕΣ τις ανακρίβειες που γράφει στο βιβλίο του μπορούμε να το κάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Nativist,

    "Και πώς απελευθερώσαμε Κορυτσά, Αργυρόκαστρο, Χειμάρρα, Άγιους Σαράντα και υψώσαμε την Γαλανόλευκη εκεί;"
    ΔΕΝ ΤΑ ΠΉΡΑΜΕ ΟΜΩΣ!!!

    Δεν το ακυρώνω το έπος αντίθετα, λυπάμαι που πήγαν χαμένοι οι αγώνες μας.

    Τ/Πάντως, ο Μαζάουερ, δεν ανήκει στους φιλέλληνες, η δε θέση του για το έθνος κράτος είναι ρεπουσέϊκος, μιας και ανέφερες την Ρεπούση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ ange-ta

    Είπα ότι δεν θα ασχοληθώ ξανά, αλλά θέλω να καταλάβω ένα πράγμα: Δεν καταλαβαίνεις το νόημα της αντεπίθεσης, ή για κάποιον λόγο προσπαθείς να διαγράψεις ένα σπουδαίο ΙΣΤΟΡΙΚΟ γεγονός. Η Ελλάδα, όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Μαζάουερ, ήταν η πρώτη χώρα στον Β΄ΠΠ, που αντεπετέθη στον Άξονα. Η κατανόηση του γεγονότος αυτού έχει πολύ μεγάλη σημασία, διότι αντίσταση προέβαλε πρώτη η Πολωνία και μάλιστα σθεναρή, στα όρια του ηρωισμού, αφού προσπάθησε να αποκρούσει τα γερμανικά τεθωρακισμένα ... με ιππικό!! Μάλιστα δε, πρόβαλε αντίσταση και κατά των Σοβιετικών, διότι δέχτηκε διπλή επίθεση. Φυσικά ηττήθηκε, διότι δεν μπορούσε να τα βάλει με τέτοια θηρία και ασφαλώς ούτε λόγος για αντεπίθεση.

    Αντεπίθεση, όμως, έκανε πρώτη η Ελλάδα, αφού, μετά την ανακοπή της ιταλικής επιθέσεως, πέρασε τον Δ/μβριο του 1940, αν θυμάμαι καλά, στην ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ, δηλαδή, δεν αρκέστηκε να ανακόψει την προέλαση, πράγμα πολύ σπουδαίο και καθόλου αναμενόμενο από μία τόσο μικρή χώρα, αλλά πήρε κυνήγι τους Ιταλούς και τα τσιράκια τους και μπήκε μέσα στην Αλβανία. Συνεπώς, αντεπετέθη, δείχνοντας πρώτη ότι ο Άξονας δεν είναι αήττητος και αυτό ήταν το Αλβανικό Έπος, που της αναγνώρισε ολόκληρη η ανθρωπότητα. Όπως μου διηγούνταν πριν πολλά χρόνια ένας γέρος Ιταλός, ακόμη άκουγε στον ύπνο του "εκείνο το καταραμένο ΑΕΕΕΕΕΡΑ"!

    Το τι επακολούθησε μετά, δεν έχει σημασία ως προς το γεγονός της αντεπιθέσεως. Αυτή έγινε, πάει και τελείωσε. Γι' αυτό την τονίζει και ο Μαζάουερ και καλά κάνει.

    >Τ/Πάντως, ο Μαζάουερ, δεν ανήκει στους φιλέλληνες, η δε θέση του για το έθνος κράτος είναι ρεπουσέϊκος, μιας και ανέφερες την Ρεπούση.<

    Έτσι μπράβο (και στον mas ομοίως), σχολιάζετε και οι δύο τον αρθρογράφο και όχι το άρθρο. Αυτό είπα κι εγώ από την αρχή και μου βγάλατε την ψυχή ανάποδα. Πέστε την αλήθεια να τελειώνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.