24/8/11

Έφεσος.(EFES)- Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η αρχαία πόλη βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των τουριστών

Οι Ίωνες ήταν ένα από τα τέσσερα αρχαία ελληνικά φύλα . Το 1100 π.Χ. περίπου κατά την αρχή της γεωμετρικής περιόδου, που σηματοδοτήθηκε από την κάθοδο των Δωριέων, οι ανακατατάξεις στο εσωτερικό της Ελληνικής χερσονήσου τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν μεγάλο μέρος της περιοχής στην οποία ζούσαν. Μετακινήθηκαν και πρός  τα ανατολικά δημιουργώντας αποικίες .Στην αρχαιότητα, η Ιωνία ήταν η περιοχή της Μικράς Ασίας η οποία περιλάμβανε τις Ιωνικές αποικίες. Η περιοχή αυτή περιοριζόταν στο κεντρικό τμήμα της ανατολικής ακτής του Αιγαίου απέναντι από τα νησιά Χίο και Σάμο. Σταδιακά η Ιωνία ταυτίστηκε με ολόκληρη την περιοχή των ανατολικών παραλίων του Αιγαίου λόγω της μεγαλύτερης εμβέλειας των Ιωνικών πόλεων έναντι των άλλων ελληνικών πόλεων της περιοχής αυτής.*Οι  σημαντικότερες αποικίες στην Ιωνία ήταν η Μίλητος και η Έφεσος. Το 53 π.Χ. έρχεται για πρώτη φορά στην Εφέσου ο Απόστολος Παύλος, ο οποίος έζησε 3 χρόνια στην πόλη. Επίσης στη πόλη έζησε κι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης. Κατά την παράδοση η Θεοτόκος απεβίωσε στην πόλη.
Ακολουθεί  άρθρο της Φωνής της Τουρκίας του βασικού Προπαγανδιστικού μέσου του Τουρκικού κράτους
Επίσκεψη πλήθους τουριστών δέχεται η αρχαία πόλη της Έφεσου («EFES»). Επίκεντρο ενδιαφέροντος αποτελεί για τους τουρίστες που ρέουν από όλες τις γωνιές του κόσμου, η αρχαία πόλης της Έφεσου «Efes» στην υποδιοίκηση της Selçuk –İzmir, προσφέροντας ένα παρελθόν των 9 χιλιάδων χρόνων.
Η ιστορία της αρχαίας πόλης ανάγεται πριν από 7 χιλιάδες χρόνια π.χ. σύμφωνα με τις αρχαιολογικές ανασκαφές που συνεχίζονται εδώ και 160 χρόνια.
Οι αρχαιολογικές ανασκαφές έφεραν εις φως μονάχα το 20% του πλούτου του αρχαίου κόσμου στην πόλη , η οποία κατακτά την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών μετά από το Παλάτι Topkapı και το Μουσείο της Αγίας Σοφίας. Σε 14 χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά ανέρχεται ο αριθμός των επισκεπτών την καλοκαιρινή σαιζόν. Το ετήσιο εισόδημα του ταμείου φτάνει σε 19 εκατομμύρια λίρες.Τελευταία έχει σημείωση ιδιαίτερη ανάπτυξη ο τουρισμός των επισκεπτών που έρχονται με κρουαζιερόπλοια στην İzmir.. Εντός της αρχαίας πόλης Εφέσου (Efes) παίρνουν μέρος και τα Σπίτια Yamaç που βρίσκονται υπό ειδική προστασία που έλκουν κάθε χρόνο περίπου 80 χιλιάδες επισκέπτες.

*Απο την Βικιπαίδεια 

13 σχόλια:

  1. Πριν είκοσι χρόνια περίπου, είχα επισκεφτεί την Εφεσο. Μας είχε πάει Τούρκος οδηγός με Ι.Χ από τη Σμύρνη. Μόλις φτάσαμε στην Εφεσο, μας είπε "εδώ συνήθως οι ξένοι στέκονται και τραβάνε φωτογραφίες. Σε πολλούς αρέσουν βλέπετε οι παλιές ερειπωμένες πόλεις...αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί αυτά τα λένε "πολιτισμό"...
    Τα συμπεράσματα...δικά σας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Ίωνες δεν ήσαν "ένα από τα τέσσερα αρχαία ελληνικά φύλα" όπως μας μαθαίναν κάποτε στο Δημοτικό! Οι Ίωνες ήσαν ένα από τα πολλά ελληνικά φύλα της αρχαίας Ελλάδος και η διάλεκτός τους ανήκε σε μια από τις 4 ομάδες ελληνικών διαλέκτων της κλασσικής (περίπου 500-300 π.Χ.) περιόδου. Οι ομάδες αυτές, όπως σήμερα είναι επιστημονικά αποδεκτό, ήσαν:
    α. Αιολική
    β. Αρκαδο-κυπριακή
    γ. Αττική-Ιωνική
    δ. Ομάδα Βορειοδυτικών διαλέκτων (Μακεδονική, Δωρική, Νεο-Αχαϊκή, Ηλειακή, Ηπειρωτικές διάλεκτοι κλπ).
    Η Θεσσαλική και η Βοιωτική ήσαν μεικτές διάλεκτοι με δωρικά και αιολικά στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τον Παντουρκισμό τι έχεις να πείς βιβλιόφιλε; Τι έχουν να πούν οι οπαδοί,θιασώτες,μέντορες της Ελληνοτουρκικής φιλίας για τον τρόπο που παρουσιάζει την ιστορία το επίσημο όργανο Προπαγάνδας του τουρκικού κράτους;

    Μεταξύ μας ή 4 ή 44 ή 44 ή 4444 φύλα να ήταν δεν προσθέτει και δεν αφαιρεί τίποτα.Το έγραψα για τους γείτονες που μας διαβάζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι θέσεις μου για τον Παντουρκισμό και τον Νεο-Οθωμανισμό είναι γνωστές και έχουν διατυπωθεί κατ' επανάληψη, με αφορμή διάφορα θέματα, στα ιστολόγιά μου.
    Έκανα την διόρθωση διότι θεωρώ το παρόν Ιστολόγιο σοβαρό και αξιόπιστο και επομένως ότι γράφεται εδώ πρέπει να είναι κατά το δυνατόν ακριβές και αξιόπιστο, μια και το διαβάζει πολύς κόσμος.
    Αυτήν την έννοια είχε η διόρθωσή μου.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θέλεις να πεις ότι δεν έπραξες το αυτονόητο.

    θέλεις να πείς ότι αν τα φύλα ήταν έξι αντι τέσσερα αλλάζει κάτι;

    Οσο μου επιτρέπουν οι λιγοστές μου δυνάμεις και οι λιγοστές μου γνώσεις θα παλεύω το αυτονότητο

    Και το αυτονόητο για μένα είναι η ανάδειξη της Ιστορικής αλήθειας

    Αυτη την έννοια είχε η ανάρτηση μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για να καταλάβω: Προσπαθείς, όπως ισχυρίζεσαι, να αναδείξεις την ιστορική αλήθεια. Και πώς το πετυχαίνεις αυτό; Γράφοντας ανακρίβειες; Γράφοντας ότι "Οι Ίωνες ήταν ένα από τα τέσσερα αρχαία ελληνικά φύλα"; Ότι " Μετακινήθηκαν και πρός τα ανατολικά δημιουργώντας αποικίες μεταξύ των άλλων στην Κεντρική Μικρά Ασία, στην περιοχή γνωστή ως Ιωνία"; Προφανώς αγνοείς ότι η Ιωνία δεν είναι στην κεντρική (!) Μ.Ασία, αλλά στα παράλια της ΔΥΤΙΚΗΣ Μ. Ασίας.
    Λεπτομέρειες, ε; Κατά τα άλλα σε ενδιαφέρει η ιστορική αλήθεια!
    Ακρίτα είσαι άπαιχτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οποτε το πρόβλημα σου είμαι εγω και όχι η τουρκική προπαγάνδα.Για αυτή δεν είδα να γράφεις ούτε μια αράδα.Ψάξου λοιπόν εσύ καλύτερα.

    Ο Ελληνισμός δεν χάνει απο το αν είναι κεντρική ή φτάνει στα παράλια, απο το αν είναι δυτικά ή στο κέντρο απο αλλα χάνει.

    Απο κάτι λογικές σαν τις δικές σου χάνει.

    Είμαι άπαιχτος φυσικά γιατί δεν είμαι ελεγχόμενος, ενοχλεί δεν ενοχλεί δεν μου καίγεται καρφί

    Ψάξε ξανά θα βρείς και άλλες ανακρίβειες, όταν δε τελειώσεις πες μου.Μην το ξεχάσεις παράγεις εθνικό έργο, σηκώνεις το Ελληνισμό
    μην το ξεχνάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Μην το ξεχάσεις παράγεις εθνικό έργο, σηκώνεις το Ελληνισμό
    μην το ξεχνάς"

    Επειδή με προκαλείς με αερολογίες και παχιά λόγια με αναγκάζεις να σου απαντήσω, παρ' που δεν θα ήθελα αντιπαράθεση μαζί σου, μια και δεν έχουμε ιδεολογικές διαφορές, κάτι που εσύ βέβαια δεν μπορείς να το αντιληφθείς.
    Το "σήκωμα" του Ελληνισμού και η παραγωγή "εθνικού έργου" δεν γίνεται γράφοντας ό,τι μας κατεβαίνει. Ήθελες να το παίξεις δημοσιογράφος και μπορούσες να περιοριστείς ενημερώνοντάς μας για τις βλακείες του τουρκικού καναλιού. Εσύ όμως ήθελες να κάνεις και επίδειξη ιστορικών γνώσεων γράφοντας περί Ιώνων και Ιωνίας, ενώ είσαι ημιμαθής, όπως ομολογείς και ο ίδιος γράφοντας: "όσο μου επιτρέπουν οι λιγοστές μου δυνάμεις και οι λιγοστές μου γνώσεις".
    Δυστυχώς, όπως έχει διαπιστωθεί από αρχαιοτάτων χρόνων, " "Η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής ταύτης της αμαθείας".
    Εν πάση περιπτώσει ας κλείσουμε αυτήν την μεταξύ μας παρεξήγηση γιατί δεν έχει νόημα.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν περίμενα να ξέρεις την λέξη Αυτογνωσία.Τώρα πώς κάποιος που παραδέχεται την ημιτέλεια του και οχι ημιμάθεια του (όπως έντεχνα πας να περάσεις) θέλει παράλληλα να επιδειχθεί είναι κάτι που μόνο ένας νούς σαν το δικό σου μπορεί να το συλλάβει.

    Το τουρκικό κανάλι που αναφέρεις είναι το Επίσημο Προπαγανδιστικό Οργανο του Τουρκικού Κράτους.Οι βλακείες που αναφέρεις είναι η Προπαγάνδα των ΝεοΟθωμανών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σοβαρά; Ώστε "Το τουρκικό κανάλι που αναφέρεις είναι το Επίσημο Προπαγανδιστικό Οργανο του Τουρκικού Κράτους.Οι βλακείες που αναφέρεις είναι η Προπαγάνδα των ΝεοΟθωμανών". Μη μου πεις! Και εγώ νόμιζα ότι ήταν η "Φωνή της Ιωνίας" που έκανε φιλελληνική προπαγάνδα! Με αποστόμωσες ρε μεγάλε! Δυστυχώς φέρνοντας κουκουβάγιες στην Αθήνα (το γράφω στην νεοελληνική για να το καταλάβεις) μπορεί να κάνει καλό στον πληγωμένο εγωϊσμό, αλλά δεν θεραπεύει την ημιμάθεια. Μπορείς να συνεχίσεις στον ίδιο ρυθμό, αλλά γίνεσαι κουραστικός και δεν θα σε ακολουθήσω. Και κάτι τελευταίο: Η Βικιπαίδεια δεν φτάνει! Άνοιγε κάπου-κάπου και κάποιο βιβλίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ρε Μεγάλε θα πείς μαι λέξη έστω για την Τουρκική Προπαγάνδα; Ρε Μεγάλε θα πείς μια λέξη για τον τρόπο που προβάλλει τον Νεοθωμανισμό το Επίσημο Οργανο του Τουρκικού Κράτους;

    Ημιτέλεια και όχι ημιμάθεια μην πας να ξεγλιστρήσεις. Αλλο περηφάνεια και φιλότιμο άλλο εγωισμός.Διάβολε πόσα βιβλία πρέπει να διαβάσεις για να καταλάβεις αυτές τις Ελληνικές Λέξεις;

    Πες το καθαρά δεν τα βγάζω πέρα σε αυτό που προσπάθησα να κάνω μην ντρέπεσαι για την προσπάθεια σου και τα κίνητρα της.Ισως άλλη φορά σταθείς τυχερός, ξέρεις η ελπίδα πεθαίνει τελευταία ρε μεγάλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χα, χα, χα! Καλό το χιούμορ σου, αλλά κακής ποιότητας!
    Δεν πειράζει θα σου περάσει...
    Φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.