FRBSF Economic Letter: The U.S. Content of “Made in China” (2011-25, 8/8/2011): "The U.S. Content of “Made in China”
By Galina Hale and Bart Hobijn
Goods and services from China accounted for only 2.7% of U.S. personal consumption expenditures in 2010, of which less than half reflected the actual costs of Chinese imports. The rest went to U.S. businesses and workers transporting, selling, and marketing goods carrying the 'Made in China' label. Although the fraction is higher when the imported content of goods made in the United States is considered, Chinese imports still make up only a small share of total U.S. consumer spending. This suggests that Chinese inflation will have little direct effect on U.S. consumer prices."
Ενημερωτικό Ιστολόγιο με Βαρύτητα σε Θέματα Διεθνών Σχέσεων, Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας
Βιβλιοπωλείο ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ: Φιλελλήνων 14, Τ.Κ. 10557, Σύνταγμα, Αθήνα, 210 3316036, infognomonpolitics@gmail.com
9/8/11
On average, of every dollar spent in U.S. on an item labeled “Made in China,” 55 cents stays in U.S
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δηλαδή κάτι παραπάνω από το μισό, μένει στις ΗΠΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ δεν τους πέφτει και άσχημα. Εκτός αν θέλουν τώρα περισσότερα. Ελίνα