26/2/10

"Τρέχουν" οι ενεργειακοί αγωγοί

  1. Η κρατική πετρελαϊκή εταιρία του Αζερμπαϊτζάν SOCAR είναι έτοιμη να εξετάσει το ενδεχόμενο συμμετοχής της στο πρόγραμμα του ρωσο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου South Stream
  2. Άκρως αποκαλυπτικός για τις εξελίξεις στα θέματα των ενεργειακών αγωγών ήταν ο υφυπουργός ενέργειας Γ. Μανιάτης, μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το Αζερμπαϊτζάν ενδέχεται να συμμετάσχει στο South Stream

Η κρατική πετρελαϊκή εταιρία του Αζερμπαϊτζάν SOCAR είναι έτοιμη να εξετάσει το ενδεχόμενο συμμετοχής της στο πρόγραμμα του ρωσο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου South Stream - ανταγωνιστικού του προγράμματος Nabucco, το οποίο έχει την υποστήριξη των Βρυξελλών και της Ουάσινγκτον - σύμφωνα με δηλώσεις στην περιοδική έκδοση του ρωσικού κολοσσού Gazprom του επικεφαλής της Ροβνάγκ Αμπντουλαγέφ.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα στο γαλλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Agence France Presse, ο κ. Αμπντουλαγέφ υπογράμμισε ότι "είμαστε κατά της πολιτικοποίησης του ζητήματος της διαμετακόμισης των ενεργειακών πόρων και θα υποστηρίξουμε όλα τα προγράμματα τα οποία εξυπηρετούν τα συμφέροντα του Αζερμπαϊτζάν. Συγκεκριμένα, η SOCAR είναι έτοιμη να εξετάσει την πιθανότητα συμμετοχής της στο South Stream".

"Τρέχουν" οι ενεργειακοί αγωγοί
Του Χάρη Φλουδόπουλου

Άκρως αποκαλυπτικός για τις εξελίξεις στα θέματα των ενεργειακών αγωγών ήταν ο υφυπουργός ενέργειας Γ. Μανιάτης, μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε εκτενώς στις επαφές που είχε στο πρόσφατο ταξίδι όπου συνόδευσε τον πρωθυπουργό στη Μόσχα, αλλά και στις συναντήσεις με τη βουλγαρική πλευρά, για τους αγωγούς φυσικού αερίου και πετρελαίου που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, στην περιοχή μας. Τι ειπώθηκε αναλυτικά;

Για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, στο πρόσφατο ταξίδι η ελληνική πλευρά έδωσε σαφές στίγμα προς τους Ρώσους ότι επιθυμεί να προχωρήσει το έργο. «Οι επαφές μας διευκόλυναν ώστε να υπάρξει αλληλοκατανόηση και συντονισμός στις κινήσεις για το επόμενο διάστημα» είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, ο οποίος εκτός από το ταξίδι στη Μόσχα έχει συναντηθεί τρεις φορές με το Βούλγαρο υπουργό οικονομίας και ενέργειας Τραϊκόφ. «Ως χώρα τονίζουμε τόσο στους Βουλγάρους όσο και στους Ρώσους ότι η Ελλάδα είναι ένα βήμα πιο μπροστά» πρόσθεσε. Ο κ. Μανιάτης ανακοίνωσε ότι υπογράφεται η πράξη του υπουργικού συμβουλίου για την επανασυγκρότηση των δύο επιτροπών που θα διαπραγματευτούν τις λεπτομέρειες του αγωγού με τη διεθνή εταιρεία και θα αντιμετωπίσουν τα όποια γραφειοκρατικά προβλήματα πιθανόν προκύψουν. Επιπλέον γνωστοποίησε ότι το σχέδιο νόμου για το χαρακτηρισμό του αγωγού ως έργου πρώτης εθνικής προτεραιότητας (που σημαίνει ειδικές ρυθμίσεις στη διαδικασία απαλλοτριώσεων) είναι σε προχωρημένο στάδιο (συλλέγονται υπογραφές και ακολουθεί σύντομη διαβούλευση κατάθεση στη βουλή και ψήφιση).

Εκεί όμως που πραγματικά οι εξελίξεις φαίνεται ότι θα είναι ραγδαίες, είναι σε σχέση με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό. Χθες πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις τόσο του κ. Μανιάτη με την ομόλογό του υφυπουργό ενέργειας της Βουλγαρίας κ. Χρίστοβα, όσο και της διοίκησης της ΔΕΠΑ με την Bulgargaz, με θέμα την επιτάχυνση του έργου. Ο κ. Μανιάτης ανέφερε ότι τον περασμένο Νοέμβριο με κοινή επιστολή τους προς τον αρμόδιο επίτροπο ενέργειας Ελλάδα, Βουλγαρία και Ιταλία επαναβεβαίωσαν το ενδιαφέρον τους για το έργο. Στόχος της επιστολής ήταν να μην απενταχθεί ο αγωγός από το recovery plan της Ε.Ε. και να μη χαθεί η επιχορήγηση που έχει ήδη εγκριθεί. Για το σκοπό αυτό το έργο θα πρέπει να παρουσιάσει απτή πρόοδο μέχρι το τέλος του έτους.

Για τον αγωγό South Stream, ο κ. Μανιάτης υπογράμμισε το έντονο ενδιαφέρον τόσο της ρωσικής όσο και της ελληνικής πλευράς να προχωρήσει το project, ενώ αποκάλυψε ότι ο πρωθυπουργός ζήτησε από το Βλαντιμίρ Πούτιν να υπάρξει υψηλόβαθμη εκπροσώπηση από ρωσικής πλευράς όταν το προσεχές διάστημα υπογραφεί η συμφωνία για την έγκριση του καταστατικού της κοινής ελληνορωσικής εταιρείας που θα κατασκευάσει τον αγωγό.

Τέλος, ο κ. Μανιάτης έκανε ιδιαίτερη μνεία στον αγωγό TAP, ο οποίος αναπτύσσεται και θα διέρχεται επίσης από ελληνικό έδαφος στην περιοχή της Β. Ελλάδας. Στον αγωγό ως γνωστόν συμμετέχει η νορβηγική Statoil η οποία είναι μέτοχος σε ποσοστό 25% της κοινοπραξίας του Sach Deniz 2.

ΑΠΕ-Capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.