Με τη δημοσιοποίηση της Εκθεσης Γκρος στο Συμβούλιο της Ευρώπης για τους μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω υποχώρησε, τουλάχιστον σε αυτό το μέτωπο, η προσπάθεια της Τουρκίας να διεκδικήσει την ύπαρξη «τουρκικής μειονότητας» στα δύο νησιά.
Η Εκθεση, την οποία συνέταξε ο Ελβετός βουλευτής Ανδρέας Γκρος, εγκρίθηκε από την Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της PACE, με τίτλο όμως που απείχε κατά πολύ από την αρχική εντολή που είχε λάβει.Ο τίτλος της Εκθεσης είναι «Η κατάσταση των κατοίκων της Ρόδου και της Κω, με τουρκικό πολιτιστικό υπόβαθρο», ενώ το αρχικό ψήφισμα αναφερόταν σε «Τουρκική μειονότητα Ρόδου και Κω».
Από την Εκθεση, πάντως, δημιουργήθηκαν αρνητικές εντυπώσεις και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για ύπαρξη «μειονότητας» στα δύο νησιά αλλά και για κάποιου είδους ύπαρξης αμοιβαιότητας της υποτιθέμενης «τουρκικής» μειονότητας στη Ρόδο και στην Κω, με την αναγνωρισμένη από τη Συνθήκη της Λοζάνης ελληνική μειονότητα της Ιμβρου και της Τενέδου.
Στη διάρκεια της έρευνας που πραγματοποίησε ο Ελβετός βουλευτής στα δύο νησιά (19-21 Απριλίου 2010), διαπίστωσε ότι οι «πολίτες με τουρκικό πολιτιστικό υπόβαθρο είναι γενικώς ικανοποιητικά ενσωματωμένοι στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες των δύο νησιών», ενώ χαιρέτισε την «ειλικρινή δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης για διατήρηση και ανάπτυξη του κοσμοπολίτικου χαρακτήρα των δύο νησιών».
Συστάσεις
Η πολυπολιτισμικότητα των δύο νησιών αποδίδεται μάλιστα από τον κ. Γκρος στην υπαγωγή τους για τέσσερις αιώνες στην «ανεκτική οθωμανική-τουρκική κυριαρχία».
Η έκθεση προβαίνει και σε συστάσεις που αφορούν κυρίως την εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας, τη διαχείριση της βακουφικής περιουσίας και την ανάδειξη θρησκευτικών λειτουργών. Προτείνεται:
* να ενημερωθούν οι γονείς όλων των μαθητών για τη δυνατότητα απογευματινών μαθημάτων τουρκικής γλώσσας, που θα οργανώσουν οι εκπαιδευτικές Αρχές ύστερα από υποβολή αιτήματος των γονέων,
* διασφάλιση πλήρους λογοδοσίας των διαχειριστών των δύο βακουφίων προς τα μέλη των τοπικών μουσουλμανικών κοινοτήτων, δημοσιοποίηση των ισολογισμών τους και διασφάλιση ορισμού των διοικήσεων σε τακτά διαστήματα,
* διασφάλιση για τις μουσουλμανικές κοινότητες της Ρόδου και της Κω του δικαιώματος ελεύθερης ανάδειξης θρησκευτικών λειτουργών (ιμάμηδων). Στο σημείο αυτό, βεβαίως, υπάρχει μια ιδιαίτερα προβληματική αναφορά, καθώς δηλώνεται ότι η ανάδειξη των ιμάμηδων πρέπει να γίνει βάσει «του πνεύματος της απόφασης της PACE για τη θρησκευτική ελευθερία των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων στην Τουρκία και για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης».
Ν.Μ.http://www.ethnos.gr
Δεν ξέρω τι περνάει απο το μυαλό του Ελβετού!Αν μια ομάδα έχει ενσωματωθεί γιατι θα πρέπει να της θυμίζουμε ότι είναι κάτι άλλο απο τους υπόλοιπους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άλλο περί της «ανεκτικής οθωμανικής-τουρκικής κυριαρχίας» το αφήνω στην άκρη. Βέβαια τα ίδια λέμε και μεις στο ΣΚΑΪ γιατι να μην τα λέει ο ελβετός;
Ενσωματωση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτα ειναι παραμυθια της χαλιμας.
Οι μαζικες ενσωματωσεις θελουν αιωνες και βια για να γινουν κιαν γινουν.
Μονο οι μικρες μεταναστευτικες ομαδες ενσωματωνονται σχετικα ευκολα.
Οι αιγυπτιοι μεταναστες (γυφτοι)π.χ. που μεταναστευσαν στο Βυζαντιο και την ευρωπη ποσο ενσωματωθηκαν αραγε;
Η συγχρονη τουρκια ειναι ηλικιας 700-800 χρονων τουλαχιστον.
Ποσο ενσωματωμενοι ειναι αραγε οι διαφοροι λαοι που την απαρτιζουν;
Μετα μην ξεχναμε οτι προ ολιγων ετων οι διαφορετικες κοινωνιες ησαν κλειστες στις αλληλεπιδρασεις με αλλες.Αναγκασμενες με την βια να ερχονται σε επιμιξιες.
Ποσο ενσωματωθηκαν οι εβραιοι στην γερμανικη κοινωνια;
Ποσο μαλλον με τους "τουρκους" στην ελλαδα οι οποιοι ειναι και διαφορετικης θρησκειας.
Τα περι δηθεν ενσωματωσεως ειναι μπουρδες της συγχρονης διαννοησης με ιδιαιτερα αμφιβολα αποτελεσματα...
Ποσο ενσωματωμενοι ειναι οι μουσουλμανοι με τους μιναρεδες τους στην Ελβετια αραγε;
To μονο που πετυχαινουν ειναι να τρομοκρατουνται οι ανθρωποι απο την διαφορα πολιτισμικου επιπεδου γλωσσας,θρησκειας και να ξεφυτρωσουν καμμια 50αρια χιτλερ...απο ενα στο παρελθον...