11/7/16

Μάθημα Παιδείας από τη Βουλή των Εφήβων στον Φίλη

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία» επισήμανε μαθητής λυκείου -Τα αρχαία ελληνικά δεν είναι ζωντανή γλώσσα, απάντησε ο υπουργός και επέμεινε σε ουδετερόθρησκα σχολεία 
Την σφοδρότερη κριτική για τις προωθούμενες αλλαγές στο δημόσιο σχολείο δέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και αυτό γιατί τα «πυρά» δεν προήλθαν από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης αλλά από τα μέλη της Βουλής των εφήβων που είναι μαθητές λυκείου. 
Κατά την διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου οι έφηβοι βουλευτές αμφισβήτησαν ευθέως την πολιτική Φίλη επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι τα αρχαία ελληνικά αποτελούν βάση για την σωστή γνώση των νεοελληνικών, πως η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν και  πως τα θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο».

Ωστόσο, ούτε και αυτή την φορά ο κ. Φίλης φάνηκε να αμφιβάλλει για την ορθότητα των ενεργειών του και βάλθηκε να νουθετεί τους μαθητές επισημαίνοντάς τους μεταξύ άλλων ότι τα αρχαία ελληνικά δεν είναι «ζωντανή γλώσσα» και πως απαιτούνται «ουδετερόθρησκα σχολεία».
«Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη  λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός για να προσθέσει «όποιος δεν γνωρίζει αρχαία ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα... να μιλήσουμε με βάση παιδαγωγική και όχι ιδεολογική».

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία» του επισήμανε έφηβος βουλευτής καταχειροκροτούμενος από τους υπόλοιπους αλλά ο κ. Φίλης όχι μόνο παρέμεινε ανένδοτος αλλά άρχισε να μιλά για διχαστικές αντιλήψεις: «Το θέμα της αρχαίας γλώσσας μην το αντιμετωπίζετε ιδεολογικά. Η πλειοψηφία δεν μιλαει αρχαία αλλά νοιώθει βαθιά Έλληνας. Τα παιδιά σήμερα είτε διδάσκονται αρχαία είτε όχι δεν μιλούν καλά την ελληνική».
Εξίσου αιχμηρή κριτική ήρθε και για την κατάργηση των θρησκευτικών. Ενας από τους μαθητές είπε στον υπουργό Παιδείας: «Καταργώντας τη χριστιανική παιδεία και τις παρελάσεις στρέφεστε εναντίον του λαού και της εθνικής μας ταυτότητας». «Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. Δεν  υπάρχουν πιο Έλληνες ανάμεσα στους Έλληνες. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός. Είμαστε όλοι Έλληνες δημοκράτες» απάντησε ο κ. Φίλης για να συνεχίσει: «Λέτε δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Όμως είναι λάθος αυτή η άποψη. Είναι λάθος ο διχασμός. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον».
«Υπάρχουν παιδιά που δεν παρελαύνουν, είναι λιγότερο Έλληνες; Υπάρχουν παιδιά που δεν πανε για προσευχή, είναι λιγότερο χριστιανοί; Μακριά από εμάς το στοιχείο της επίδειξης θρησκευτικότητας ή ελληνικότητας… Δεν θέλουμε το σχολείο να είναι κατηχητικό. Θέλουμε ένα σχολείο ουδετερόθρησκο». 


Πρώτο Θέμα

12 σχόλια:

  1. Τον έκανε Ρόμπα ξεκούμπωτη ο μικρός!!!
    Παρατεταμένο χειροκρότημα από σύσσωμη την ολομέλεια της ΒτΕ.
    "Κύριε υπουργέ -Κύριε υπουργέ -Κύριε υπουργέ..." Γέλια από κάτω...
    Δηλαδή ποία είναι η μικρή μειοψηφία που μιλάει αρχαία ελληνικά ;;;
    Ζήτημα να μιλάνε 50 άτομα σε όλη την χώρα...
    Όπως πάντα απάντησε με μπούρδες (-δεν ήξερε τι να απαντήσει) ,αερολογίες και ψεύτικους συναισθηματισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α) Ἀντίθετα πρός ὅσα λέει ὁ κ. Φίλης, όποιος δεν γνωρίζει αρχαία ελληνικά σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά οὔτε την νέα ελληνική γλώσσα: Ἄς διαβάσει τόν Παπανοῦτσο πού ἔγραφε δοκίμια στήν δημοτική ἀλλά μέ τέλεια γνώση τῆς ἀρχαίας Ἑλλληνικῆς, γιά νά δῆ πῶς εἶναι τά καλά νέα Ἑλληνικά.
    Β) Ἀντίθετα πρός ὅσα λέει ὁ Φίλης, τά ἀρχαία ελληνικά εἶναι «ζωντανή γλώσσα» καί τό γνωρίζει καί ὁ ἴδιος, ἀφοῦ ὅπως λέει ἔψελνε στήν Ἐκκλησία. Σέ νεκρή γλῶσσα ἔψελνε; Δέν καταλάβαινε δηλαδή τί ἔλεγε ὅταν ἔψελνε; - Ἐξ ἄλλου, ξέρει ὁ κ. Φίλης ὅτι τό ἀπαρέμφατο ἐπιβίωσε στήν ποντιακή διάλεκτο; Ξέρει ὁ κ. Φίλης ὅτι σέ ὅλους τούς πρόσφυγες ἐκ Μικρᾶς Ἀσίας ἡ ἁπλῆ καθαρεύσουσα τούς ἦταν καί τούς εἶναι οἰκεία, διότι, π.χ., τά τελικά καί εὐφωνικά "ν" καί οἱ καταλήξεις τῶν τριτοκλήτων ἐξακολουθοῦσαν καί ἐξακολουθοῦν νά χρησιμοποιοῦνται ἀπό αὐτούς πολύ πιό πολύ ἀπό ὅ,τι στήν Πελοπόννησο καί τήν Κρήτη ἤ τήν Θεσσαλία;
    Γ) Γιά τό ἀνεκδιήγητο τοῦ πολιτισμικά ἐπικίνδυνου καί ἐθνοκτόνου Φίλη, ὅτι ... "απαιτούνται «ουδετερόθρησκα σχολεία»" δέν χρειάζονται σχόλια, πλήν τούτου: Ποιός κράτησε τόν Ἑλληνισμό ζωντανό καί πότε, μέ 'οὐδετερόθρησκα σχολεῖα"; Καί σέ ποιούς, προφανῶς ἐχθρούς μας, "χρειάζονται" "οὐδετερόθρησκα σχολεῖα", σχολεῖα δηλαδή πού νά ξερριζώσουν τήν ὅποια περίσσεψε ὀρθόδοξη χριστιανική καί κλασσική ἑλληνική παιδεία παιδεία, καί νά τήν ἀντικαταστήσουν μέ ὁμοφυλοφλικές ἀνθρωπολογίες-θεολογίες καί μέ συγκριτιστικές προσεγγίσεις τοῦ "θρησκευτικοῦ φαινομένου";
    Δ) "Οὐδετερόθρησκος" μπορεῖ βἐβαια νά δηλώνῃ γιά τόν ἐαυτό του , ἄν θέλῃ, ὁ ἴδιος ὁ κ. Φίλης, ἀφοῦ φαίνεται ὅτι δέν τόν ἐνοχλεῖ ὅτι τό ἐπίθετο "οὐδετερόθρησκος" εἶναι μία ξεκάθαρη βρισιά, ἕνας ἀπαξιωτικός νεολογισμός πού ἀποδίδει τέλεια τόν μή ἔχοντα κανένα "ἱερό καί ὅσιο", ἄνθρωπο ἤ θεσμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1. Αδιαφορώ για το αν ειπώθηκαν ένα-δυό σωστά πράγματα από κάποια παιδιά. Αναιρούνται όλα από το στοίβαγμά τους για να βγάλουν φωτογραφία με τον χαζοχαρούμενο, χαμηλής νοητικής ικανότητας και παντελώς αποτυχημένο πρωθυπουργό μας ωσάν να είχαν μπροστά τους κάποιον ευπατρίδη.
    Η Βουλή των Εφήβων είναι μια ανοησία άνευ προηγουμένου. Δε γνώριζα καν ότι υπάρχει ακόμα. Αναρωτιέμαι ποιός ο λόγος ύπαρξης, τι προσφέρει και σε ποιόν απευθύνεται. Μάλλον ικανοποιεί απλώς τη φιλαυτία των νεαρών συμμετεχόντων. Θα τους δουν το βράδυ στην τηλεόραση οι συγγενείς και φίλοι.
    2.Με αυτά που λέει ο Φίλης για τα αρχαία Ελληνικά απλώς επιβεβαιώνει το πόσο αμόρφωτος είναι. Μάλλον είναι και λίγο βλακάκος (συγγνώμη για τη λέξη). Αν έρθεις σε επαφή με παιδιά αυτών των ηλικιών (10-18) θλίβεσαι, γιατί διαπιστώνεις ότι και το λεξιλόγιο είναι περιορισμένο, και ασυνάρτητα γράφουν και μιλούν, και ανορθόγραφα είναι. Χωρίς αρχαία δε μαθαίνεις να μιλάς καλά Ελληνικά, όποιος δεν το καταλαβαίνει έχει πρόβλημα.
    3.«Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα» λέει. Ποιά λογοτεχνία; Αφού όλους τους μεγάλους λογοτέχνες (που γράφανε και σε αρχαϊζουσα γλώσσα, Παλαμάς, Σολωμός, Παπαδιαμάντης κλπ) τους έχετε βγάλει από τα βιβλία όπως φυσικά και τα Ευαγγελικά κείμενα. Από ποιά κείμενα θα μάθουν Ελληνικά λοιπόν; Από το Κεφάλαιο του Μαρξ ή τους λόγους του Ζαχαριάδη;
    Είναι κατανοητό βέβαια γιατί γίνεται αυτό, πώς θα μάθουν αρχαία τα προσφυγόπουλα αφού ούτε τα νέα δεν καταλαβαίνουν;! Και φυσικά επειδή θέλουμε να κάνουμε άθρησκο κράτος και να τελειώνουμε με την Ορθοδοξία, καλύτερα να μη ξέρουν αρχαία τα παιδιά καθόλου, να μην καταλαβαίνουν τι λένε στην Εκκλησία και τι γράφει το Ευαγγέλιο και να μην ασχολούνται με αυτά αλλά να τα αποστρέφονται κιόλας.
    4.«όποιος δεν γνωρίζει αρχαία ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα... να μιλήσουμε με βάση παιδαγωγική και όχι ιδεολογική»
    Πού την είδε την ιδεολογία στα Αρχαία Ελληνικά; Θα μας τρελάνει; Τι επιχείρημα είναι αυτό;!!Όποιος επιθυμεί την διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών το κάνει γιατί το επιβάλλει κάποια ιδεολογία;
    Εξ ιδίων τα αλλότρια βέβαια, αυτός αντιλαμβάνεται τη ζωή και τον κόσμο με όρους ιδεολογικούς. Ότι είναι πέραν της κομματικής ιδεολογίας του αδυνατεί να το καταλάβει.
    5.'Η πλειοψηφία δεν μιλαει αρχαία αλλά νοιώθει βαθιά Έλληνας'.
    Δε ξέρω τι κάνει η πλειοψηφία με τα αρχαία (το αμφισβητώ αυτό που λέει αλλά το προσπερνάω) αλλά η πλειοψηφία πλεόν δε νιώθει καθόλου Έλληνας πια. Αυτό είναι το πρόβλημα!
    6.«Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. Δεν υπάρχουν πιο Έλληνες ανάμεσα στους Έλληνες. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός. Είμαστε όλοι Έλληνες δημοκράτες»
    Άρες μάρες κουκουνάρες. Εδώ προσπαθεί να κάνει αντιπαραβολή ανάμεσα σε εθνικη ταυτότητα και δημοκρατία εξυπονοώντας ότι οι έχοντες ισχυρή εθνική ταυτότητα δεν είναι δημοκράτες. Θέτει την δημοκρατία (δεν εννοεί δημοκρατία, εννοεί τη δημοκρατία σοβιετικού τύπου) υπεράνω της εθνική ταυτότητας (πατριωτισμού εννοεί). Ουδεμία σχέση έχει η εθνική ταυτότητα με τη δημοκρατία. Οι Κινέζοι δεν είναι Κινέζοι; Οι Βορειοκορεάτες δεν είναι Βορειοκορεάτες; Οι Ιρακινοί ή οι Ιρανοί και οι Σύριοι δεν έχουν ταυτότητα;Οι Ναζί Γερμανοί δεν ήταν;
    Δυστυχώς, υπάρχουν πιο Έλληνες από άλλους Έλληνες γιατί ορισμένοι βάζουν πιο πάνω την κομματική ιδεολογική τους ταυτότητα. Αυτό εννοεί όταν λέει δημοκρατία.
    Δεν είμαστε περιούσιος λαός λέει. Μάλλον εδώ έχει καταλάβει φαίνεται το μεγαλείο και τη μοναδικότητα της γλώσσας μας (εξού και το περιούσιο) και επειδή τον ενοχλέι αυτό προσπαθεί να το μέμψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τα λέτε και εσείς αλλά μην μπερδεύετε τον Μαρξ ή τον Ζαχαριάδη με τους χαλβάδες-καλοπερασάκηδες του ευρωλαϊκισμού

      Διαγραφή
  4. 7.'Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον»'
    Μπα; Σοβαρά; Και πότε θα πάμε μπροστά; Όταν ακούμε χωρίς κριτική τις μπαρούφες του καθενός ή όταν ακολουθούμε πηθείνια αυτά που λέει ο 'πατερούλης' κατά τα κομμουνιστικά πρότυπα υπουργός; Επίσης ποιός προκαλεί από το 2015 και μετά τον διχασμό στην Ελληνική κοινωνία;
    8.«Υπάρχουν παιδιά που δεν παρελαύνουν, είναι λιγότερο Έλληνες; Υπάρχουν παιδιά που δεν πανε για προσευχή, είναι λιγότερο χριστιανοί; Μακριά από εμάς το στοιχείο της επίδειξης θρησκευτικότητας ή ελληνικότητας… Δεν θέλουμε το σχολείο να είναι κατηχητικό. Θέλουμε ένα σχολείο ουδετερόθρησκο».
    Λιγότερο Έλληνες είναι δυστυχώς η πλειοψηφία των παιδιών σήμερα έτσι που τα καταφέρατε κι έχουν μάθει να μισούν ή να αγνοούν οτιδήποτε Ελληνικό κατά τα πρότυπα σας!
    Ναι αν κάποιο παιδί δεν παίρνει μέρος στην πρωινή προσευχή μάλλον δεν έχει πολύ σχέση με το άθλημα. Άλλο ένα εντελώς ανόητο και καταγέλαστο επιχείρημα.
    Τι σημαίνει επίδειξη θρησκευτικότητας κι ελληνικότητας; Κρυφό τό χουμε;Πρέπει να ντρεπόμαστε που είμαστε Έλληνες κι Ορθόδοξοι ή να μη το λέμε δυνατά μήπως κι ενοχληθεί π.χ ο Χασάν;
    Όχι το σχολείο δεν είναι κατηχητικό αλλά τι πάει να πει ουδετερόθρησκο; Λεξιπλάστης είναι σαν τον Καζαντζάκη; Και γιατί τέτοια πρεμούρα να μη διδάσκονται τα παιδιά την Ορθοδοξία (όπως τη διδάσκονται τέλοσπάντων). Λέπρα έχει; Το δωδεκάθεο πώς το διδάσκονται δηλαδή; Είναι προτιμότερο να μαθαίνουν για το Κοράνι και το Τζιχάντ;
    Υ.Γ Ευχαριστώ τον Ινφογνώμονα που μου επιτρέπει να εκφράζομαι ελεύθερα για τέτοια θέματα. Σε κανένα άλλο σαιτ δε θα μπορούσα να γράψω αυτά που έγραψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Κωνσταντίνε,
      πόση αλήθεια έχουν τα λεγόμενα σου και πόσο δύσκολο είναι να την αντιληφθούν όσοι αρνούνται την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
  5. Το χειρότερο ειναι οτι επιμένει κιόλας και αναφέρεται στον πληθυντικό ενω από κάτω αυτοί που υποτίθεται εκπροσωπεί τον κράζουν. Ο πληθυντικός λοιπόν που αναφέρεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Αλέξανδρε,
      είναι μαθημένος στη γλώσσα του κόμματος. Ξύλινη και δη χωρίς λούστρο.

      Διαγραφή
  6. Τα αρχαία ελληνικά δεν είναι νεκρή γλώσσα.Το έχουμε αναλύσει 500 φορές.Κύριε Φίλη πότε θα το μάθετε αυτό ? Σε αυτό το σχόλιο μου χρησιμοποίησα μόνον λέξεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσης.Άρα αν αυτή ήτο νεκρή ανέστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα ποιος περιμενει δηλωσεις και κρισεις ποιοτητας απο τον εν λογω ?...
    Κολλημενος στα κοματικα τσιτατα, κολλημενος και στον τοιχο απο τα μικρα.
    Με επιχειρηματα επιπεδου νηπιαγωγειου.
    Ευχαριστουμε και ελπιζουμε στα παιδακια αυτα, που τοποθετησαν τον "υπουργο" τους στη θεση , που ως μη οφειλε, κατεχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από το Δημοτικό σχολείο,έπρεπε να διδάσκονται τα "Αρχαία Ελληνικά" και όχι από το Γυμνάσιο.Τότε το παρθένο μυαλό του παιδιού απορροφά καθετί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.