15/4/19

«...τον βλάσφημο ούτε η γη δεν τον δέχεται»

«Αν υβρίσεις την μάνα μου και τον πατέρα μου σε συγχωρώ, 
αν βλαστημήσεις την Παναγία και τον Χριστό, δεν έχω μάτια να σε δω»
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός 
Αποτυχημένοι διανοούμενοι, πανεπιστημιακοί με προσόντα ακρίδας, εκκλησιομάχοι, καντιποτένιοι νεοσταλινικοί, ημιμαθείς, μετατρέπουν την πατρίδα σε «ράκος ασθμαίνον», σε ρημαδιό.  Άνοιξαν τις φυλακές-ο νόμος του απίθανου αυτού τύπου Παρασκευόπουλου-και αμόλησαν στυγερούς εγκληματίες για να συνεχίσουν το έργο τους, τις ανομίες τους.Ο Κουφοντίνας, τρισάθλιο υποκείμενο, δολοφόνος αμετανόητος, λες και υπηρετούσε την θητεία του σε στρατόπεδο νεοσυλλέκτων, έπαιρνε άδειες και προκλητικά, σεργιανούσε για ψώνια στην αγορά της Αθήνας.  (Και ο γιος του, το ζαγάρ', «να βγάζει την γλώσσα» στους διαφωνούντες ή να ελεεινολογεί και να ειρωνεύεται όσους συμμετείχαν στα εθνικά συλλαλητήρια κατά της προδοσίας της Μακεδονίας μας).

Τώρα ετοιμάζονται να καταργήσουν τα άρθρα του Ποινικού Κώδικα που αφορούν στην κακόβουλη βλασφημία, στην καθύβριση θρησκευμάτων και στην περιύβριση των νεκρών. Και ποια «θεία» βλασφημούνται στην πατρίδα μας; Το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας. Ούτε ο Μωάμεθ ούτε ο Βούδας βλασφημούνται.  Και τι θα συμβεί; «Χαύνοι ορνεοκέφαλοι (θα) βυσσοδομούν. Σκυλοκοίτες και νεκρόσιτοι κι ερεβομανείς (θα) κοπροκρατούν το μέλλον». (Ελύτης, Το Άξιον εστί). Όλα τα κατακάθια και τα δυσώδη περιθώρια του τόπου, ελεύθεροι πλέον, θα βλασφημούν τα όσια και τα ιερά μας. Ούτε «φύλλο συκής» πλέον δεν κρατούν οι εχθροί του σταυρού «ων ο Θεός η κοιλία». Η Ελλάδα μας, αν συνεχιστεί αυτό το κακό, οδηγείται σε ιστορική ευθανασία.
Ξεκίνησε με ένα άγιο Κυβερνήτη, που την ανέστησε, που πίστευε πως «...αν η παρούσα γενεά δεν ενδυναμωθεί από ανθρώπους μορφωμένους εν καλή διδασκαλία και μάλιστα προς τον κανόνα της αγίας ημών πίστεως και των ηθών μας, θα είναι δυσοίωνο το μέλλον της και η διακυβέρνησίς της αδύνατη». (Ι. Καποδίστρια, Κείμενα, «ΟΕΔΒ», σελ. 75). Η Ελλάδα μας, η οποία, διά στόματος του στρατηγού Μακρυγιάννη, ομολογούσε ότι « τον Χριστόν φοβόμαστε και αυτείνη η θρησκεία μας λευτέρωσεν και βγήκαμε εις την κοινωνίαν του κόσμου», αυτή η Ελλάδα κατασπαράσσεται, οδηγείται στον τάφο από τα απολειφάδια του μαρξισμού, από τσιράκια του διαβόλου. Ποιοι; Εμείς οι Έλληνες, πάλε ποτέ λαός αρχοντικός, «διδάσκαλος της ανθρωπότητος, κατά θείαν πρόνοιαν» (άγιος Νεκτάριος), xλεύη της Οικουμένης και παλιόψαθα των εθνών. Κατήργησαν τον Εθνικό Ύμνο στο δημοτικό σχολείο, μετέτρεψαν την γιορτή των Τριών Ιεραρχών, σε αργία, «λέρωσαν» το μάθημα των Θρησκευτικών το οποίο κατάντησε προπαγάνδα της πανθρησκείας, πρόδωσαν την Μακεδονία, ξηλώνουν από την Ιστορία το Εικοσιένα και τον Μακεδονικό Αγώνα, τι έμεινε για να θυμίζει ότι τούτος ο τόπος είναι των Ελλήνων;  Μαγαρίζουν την Παράδοσή μας και και μένουμε με τα μνημόνια και την ανικανότητά τους.  Όλων... 
Και όμως δεν πέρασαν πολλά χρόνια που ο λαός μας είχε σέβας.  Που θεωρούσε αδιανόητη την βλασφημία. Θα αναφερθώ σε δυο επεισόδια από την πρόσφατη Ιστορία μας, που παραπέμπουν στην αδυσώπητη φράση του Σεφέρη «να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό». Και τόπος είναι οι άνθρωποι, που κάποτε μοσχοβολούσαν σαν το Τίμιο Ξύλο και τώρα γεμίσαμε δίποδες αναθυμιάσεις. Το πρώτο είναι από το ιστορικό βιβλίο του Χρήστου Σαμουηλίδη, Κιλκισσιώτη συγγραφέα, «το χρονικό του Καρς», στο οποίο περιγράφει τα πάθια, τους καημούς και τις σφαγές των Ελλήνων του Καυκάσου και την μετεγκατάστασής τους στην Ελλάδα, όσων γλύτωσαν από τον αιμοσταγή Κεμάλ.
Η σκηνή είναι από τον ερχομό των πλοίων για το «νόστιμον ήμαρ».  «Εκείνη την στιγμή κατέφθασαν στο λιμάνι και δυο άνδρες του κλιμακίου της Μίσιας (=η ελληνική αποστολή που θα μετέφερε τους πρόσφυγες στην πατρίδα). Ο ένας βλέποντας την κατάσταση εκνευρίστηκε τόσο πολύ ώστε άρχισε να βρίζει Χριστούς και Παναγίες.  Μόλις τον άκουσαν οι πρόσφυγες που δεν ήταν συνηθισμένοι ούτε να λένε ούτε να ακούνε παρόμοιες βρισιές, έγιναν έξαλλοι και στράφηκαν εναντίον του υβριστή, παρ' όλο που είδαν ότι ήταν υπερασπιστής τους.  Τον άρπαξαν και άρχισαν να τον δέρνουν άγρια».  (σελ. 249).
Οι αγαθοί εκείνοι Ρωμιοί, τι έκαναν;  Εφάρμοσαν την εντολή του αγίου Χρυσοστόμου: «Καν ακούσης τινός έν αμφόδω (=σε δρόμο) ή εν αγορά βλασφημούντος τον Θεόν...ράπισον αυτού την όψιν, σύντριψον το στόμα.. αγίασον σου την χείρα» (προς Ανδριάντας, α΄ ).
Το δεύτερο:
«Στον επικό πόλεμο του 1940 ό ελληνικός στρατός διακρινόταν για την ευσέβειά τουΣτο μέτωπο η βλασφημία είχε καταργηθεί από τους ίδιους τους στρατιώτες μαςπου αγωνίζονταν μεδυνατή πίστη στον Θεό και κάτω από τη σκέπη της Υπεραγίας ΘεοτόκουΔυστυχώς υπήρχαν και οι θλιβε­ρές εξαιρέσειςΤο πιο κάτω περιστατικό αποτελεί φοβερό δείγμα παραδειγ­ματικήςτιμωρίας ενός βλάσφημουΤο διηγείται ως αυτόπτης μάρτυρας ο μακαριστός αρχιμανδρίτης Χαράλαμπος ΔΒασιλόπουλοςπου τότε υπη­ρετούσε ως λοχίας του τάγματος των ευζώνων».
«Ήταν η 27η Δεκεμβρίου 1940, τότε που οι "Έλληνες αγωνίζονταν τον ενδοξότερο αγώνα της πατρί­δαςΗ μάχη εμαίνετο στο ΤεπελένιΜεταγωγικά μετέφεραν πυρομαχικά στους μαχόμενους.Καθόδόν συ­ναντούν τραυματία με τραύμα στην κνήμη. "Κουράγιοσυνάδελφετου λένεΘα γυρίσουμε και θα σε πά­ρουμε"Εκείνος βλασφήμησε τό όνομα της ΠαναγίαςΣτό άκουσμα τηςβλασφημίας έφριξαν οι στρατιώ­τεςδιότι εκεί η βλασφημία είχε κο­πεί εντελώς. "Συνάδελφετου λένεμη βλασφημείςΠες "Παναγία βόη­θα". Aλλά εκείνος εξακολούθησε να βλασφημείσυνεχώς.
Όταν επέστρεψαντον βρήκαν πεθαμένοΛυπήθηκαν κατάκαρδα για την ψυχή τουδιότι έφυγε με αυ­τόν τον αμετανόητο τρόπο. Επειδή δεν υπήρχε ιερέας στο σύνταγμαέσκαψαν πρόχειρα μετις ξιφολόγχες τους και τον έθαψαν. Έκαμαν τον σταυρό τους και έφυγανΆλλα μόλις απομακρύνθηκαν γύρω στα είκοσι μέτραέρχεται μια οβίδα από το Τεπελένιτον ξεθάφτει και τον πε­τάειδέκα μέτρα μακριά! Έπεσαν οι άνδρες κάτω να προφυλαχθούνΚα­τάλαβαν ότι η οβίδα ήταν σταλμένη για τον βλάσφημοΤον έχωσαν ξα­νά στον λάκκο που άνοιξε η οβίδα και ξεκίνησαν ναφύγουν.
Μόλις έφθασαν στα είκοσι μέ­τραέρχεται δεύτερη οβίδα και με τον ίδιο τρόπο τον ξεχώνει και τον πετά δέκα μέτρα μακριάΤότε κατά­λαβαν ότι τον βλάσφημο ούτε η γη δεν τον δέχεταιΤονπαράτησαν άτα­φο και έφυγαν...
Φόβος και τρόμος τους κατέλα­βεόχι μόνο αυτούς άλλα όλο τον εκεί στρατόΟ γράφων ήταν εκεί αυτόπτης μάρτυρας».
(Βιβλίο, «ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ '40»).

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

6 σχόλια:

  1. Η βλασφημία επισύρει την οργή του Κυρίου – Γέροντος Φιλόθεου Ζερβάκου

    23/01/2018

    Κατά τον Μικρασιατικό πόλεμο, όταν ο ελληνικός στρατός αγωνιζόταν για την απελευθέρωση των αδελφών μας Μικρασιατών, πληροφορήθηκα ότι πολλοί των στρατιωτών και υπαξιωματικών και μερικοί των αξιωματικών βλασφημούσαν τα θεία, κάποτε μάλιστα και κατά την ώρα που άρχιζε η μάχη, κατά την οποίαν όφειλαν όχι να βλασφημούν τον Χριστό, την Παναγία και τον Τίμιο Σταυρό, αλλά να τους επικαλούνται σε βοήθεια και συμμαχία.

    Όταν τα πληροφορήθηκα αυτά, ως πνευματικός πατέρας και ιερεύς του Θεού λυπήθηκα πάρα πολύ και εγραψα επιστολή στον αείμνηστο βασιλέα Κωνσταντίνο, υπενθυμίζοντας σε αυτόν ότι πρέπει να εκδώσει διαταγή αυστηρότατη, να πάψει τελείως η βλασφημία και από τον λαό και ιδίως από τον στρατό, και να γίνονται προσευχές, δεήσεις και παρακλήσεις, διότι οι νίκες και οι θρίαμβοι τους οποίους πολλές φορές πέτυχαν από τους αρχαιότατους χρόνους οι πρόγονοί μας, επί Βυζαντινών αυτοκρατόρων και οι προπάτορές μας κατά την απελευθέρωση της Ελλάδας το 1821, ακόμη και επί των ημερών μας κατά τα έτη 1912-1913, δεν έγιναν με βλασφημίες εναντίον του Θεού και της Παναγίας Μητέρας Του, αλλά με πίστη θερμή και αληθινή προς τον Θεό, με προσευχές, με δεήσεις και παρακλήσεις, και με τη βοήθεια και συμμαχία του Θεού και την προστασία της Παναγίας Μητέρας Του.

    «Πιστεύω, Μεγαλειότατε, αναμφιβόλως», έγραφα τότε, «ότι, εάν πάψει η βλασφημία, πάψει η διχόνοια και η διαίρεση (διότι εξακολουθούσε η διαίρεση μεταξύ Βασιλικών και Βενιζελικών), και συνδεθούν όλοι οι Έλληνες, και ο λαός και ο στρατός, δια του συνδέσμου της αγάπης και αναπέμπονται θερμές δεήσεις και ικεσίες με πίστη και ευλάβεια, θα μας βοηθήσουν ο Θεός και η Παναγία και θα νικήσουμε. Θα ελευθερώσουμε τους αδελφούς μας Μικρασιάτες και θα δοξασθούμε από Αυτόν σε όλο τον κόσμο. Στην αντίθετη περίπτωση, και αν δεν πάψει η βλασφημία και η διχόνοια, φοβούμαι, πολύ φοβούμαι, οτι θα συμβεί το αντίθετο και θα καταισχυνθούμε».

    Ο βασιλεύς αδιαφόρησε, αλλά η αδιαφορία εκείνη επέφερε τη δίκαιη οργή και αγανάκτηση του Θεού, την τέλεια ήττα του στρατού, την ολοσχερή καταστροφή της Μικράς Ασίας, την εξορία από την Ελλάδα και τον θάνατο από τη στενοχώρια και την πολλή θλίψη του βασιλέως, τον θάνατο των έξι κορυφαίων πολιτικών της Ελλάδας και τα λοιπά θλιβερά γεγονότα της εποχής εκείνης.

    Λίγους μήνες προ της καταστροφής της Μικράς Ασίας, βρισκόμην στην Αίτζια, μια ώρα μακριά από τον Τσεσμέ, όπου υπάρχουν θερμές ιαματικές πηγές. Μια μέρα είχαμε συζήτηση με κάποιον φιλοπάτριδα πλούσιο από τη Σμύρνη, ο οποίος μου έλεγε: «Να ξέρεις, π. Φιλόθεε, ότι σε λίγες μέρες ο στρατός μας θα εισέλθει στην Κωνσταντινούπολη». «Ξέρω», του λέω, «ότι σε λίγες μέρες θα βρίσκεται στην Αθήνα ηττημένος και καταδιωγμένος». «Μην είσαι», μου λέει, «τόσο απαισιόδοξος».

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    «Δεν είμαι», απάντησα, «αλλά εφόσον πληροφορήθηκα σίγουρα ότι οι στρατιώτες, αντί να επικαλούνται τον Θεό σε βοήθεια, τον υβρίζουν και τον βλασφημούν, είναι αδύνατο, αδύνατο να μη τιμωρηθούν, διότι λέει το Πνεύμα το Άγιο: «Φυλάσσει Κύριος πάντας τους αγαπώντας αυτόν και πάντας τους αμαρτωλούς εξολοθρεύση». Οι βλάσφημοι όχι μόνο δεν αγαπούν τον Θεό, αλλα και τον βλασφημούν με τις αισχρότερες λέξεις. Οι βλάσφημοι είναι οι ασεβέστεροι και αμαρτωλότεροι όλων. Επομένως οι λόγοι του Κυρίου είναι αδύνατο να μην εκπληρωθούν».

    Και δεν πέρασαν πολλές μέρες και εκπληρώθηκαν. Ο ελληνικός στρατός, αφού εγκαταλείφθηκε από τον Θεό, δείλιασε και οπισθοχώρησε και άφησε τους αδελφούς μας υπόδουλους στα χέρια των βαρβάρων, οι οποίοι σκότωσαν όσους μπόρεσαν, και τους άλλους τους έδιωξαν γυμνούς από τις οικίες και όλα τους τα υπάρχοντα.

    Και όλων αυτών αιτία και αφορμή ήταν και άλλες αμαρτίες, αλλά προπάντων η βλασφημία. Είναι απόλυτη ανάγκη να εξαλειφθεί η πληγή της βλασφημίας τελείως από το Έθνος για να ευτυχήσει, να δοξασθεί και να υψωθεί.

    Από το βιβλίο του Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου ΙΕΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ, Θεσσαλονίκη 1994.
    Ετεροαναφορά: Κοινωνία Ορθοδοξίας

    http://www.agiosgeorgioskorydallou.gr/2018/01/%CE%B7-%CE%B2%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%8D%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχει κανείς αναρωτηθεί, γιατί οι Έλληνες είναι ο μόνος λαός που υβρίζει τα θεία; Εγώ τουλάχιστον δεν γνωρίζω κανέναν άλλον να το κάνει. Οι Ιταλοί (κυρίως οι νότιοι) έριχναν καμμιά "ψιλή" στην Madonna, άλλα δεν νομίζω να το κάνουν ούτε αυτοί πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν γινοταν στην αρχαιοτητα...νομιζω ουτε στο Βυζαντιο....ειναι μεταγεννεστερο.Συμπιπτει με την τουρκοκρατια....καθως οι μαζες ξεπεσαν ηθικα και πνευματικα....στην βαρβαροτητα της στεπας..Εσπασε η παραδοση σε θραυσματα.Χωρις πια κανενα σεβασμο πουθενα....ουτε αυτοσεβασμο.Εδω εγινε και η μιμηση των υλικων απολαυσεων των.αφενταδων...και πηγε το μοντελο ολο στο " φαγε ..πιες...απολσυσε οσο μπορεις.δεν υπαρχει αυριο ".Πηγε δηλ.στον χυδαιο υλισμο της στεππας...πιο κοντα στο ζωικο βασιλειο.
    Μια αποψη ειπα...Επιδεχεται οτιδηποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς δεν αναφέρομαι στην αρχαιότητα. Στο Βυζάντιο βλασφημούσαν και μάλιστα πολύ: "Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι στο χριστιανικό Βυζάντιο, όπου ή θρησκεία κυριαρχούσε στον δημόσιο καί στον ιδιωτικό βίο, πολλοί βλασφημούσαν, όχι μόνο στον Ιππόδρομο, στα κυβευτήρια καί τούς άλλους «αμαρτωλούς» χώρους, αλλά καί στους δρόμους καί τις πλατείες, ακόμη καί κοντά στις εκκλησίες. Βλασφημούσαν όχι μόνο τόν Θεό, αλλά καί τόν Χριστό, το Άγιο Πνεύμα, τούς Αγίους, την πίστη καί τόν Σταυρό. Φαίνεται δε, ότι, όχι μόνο ο λαϊκοί, αλλά καί οι κληρικοί βλασφημούσαν, αφού ό Θεόδωρος Στουδίτης τιμωρούσε τούς βλάσφημους μοναχούς μέ ξηροφαγία, αποχή από μην Θεία Κοινωνία καί τριακόσιες μετάνοιες ημερησίως" (απ' εδώ). Ουδεμία σχέση έχει, λοιπόν, η Τουρκοκρατία.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.