22/2/13

Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα αλλάξει Αθήνα και Αθηναίους

Επηρεάζει 600-700 διασταυρώσεις και επιβάλλει μετακινήσεις χωρίς ΙΧ
Τράτσα Μάχη  
Εξακόσιες με επτακόσιες διασταυρώσεις με φανάρια στο κέντρο της Αθήνας θα επηρεάσει η πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου. Με δεδομένο ότι διέρχονται καθημερινά από αυτή την κεντρική οδική αρτηρία της Αθήνας 120.000 οχήματα κάθε ημέρα, η πεζοδρόμησή της βρέθηκε στο επίκεντρο ειδικής μελέτης για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις που θα έχει στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με τον κ. Ματθαίο Καρλαύτη, ο οποίος μελέτησε τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, η κίνηση στην Πανεπιστημίου, ανάλογα την ώρα, έχει μειωθεί από 7% έως 15% εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Παρ' όλα αυτά η πεζοδρόμησή της θα επηρεάσει περίπου τους μισούς από τους 1.500 κόμβους που μελέτησαν. Όπως ανέφερε ο ίδιος την Πέμπτη 21/2 σε ημερίδα του Πράσινου Ταμείου, αποτελεί ακόμη ζητούμενο εάν οι διασταυρώσεις αυτές θα πρέπει να επανασχεδιαστούν ή θα πρέπει απλώς να γίνει διαφορετική ρύθμιση στα φανάρια.

Πάντως, όσο κι αν η εικόνα της ανατροπής των ρυθμών της πόλης προκαλεί προβληματισμό, οι επιστήμονες θεωρούν ότι δεν είναι παρά μία ευκαιρία για να αλλάξει μαζί με τη μορφή της πόλης και η νοοτροπία των κατοίκων της για τις μετακινήσεις τους.

Μνήμες Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Παναγιώτης Τουρνικιώτης, ο οποίος μελέτησε τις τάσεις και τις χρήσεις γης στην ευρύτερη περιοχή, θύμισε τις… τρομολάγνες προβλέψεις που είχαν ακουστεί όταν είχε αναγγελθεί η πεζοδρόμηση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου στην Ακρόπολη, ένας δρόμος απ' όπου διέρχονταν 50.000 οχήματα ημερησίως. Ωστόσο, όπως τόνισε, η περιοχή αυτορυθμίστηκε σε μικρό χρονικό διάστημα.

Πάντως, σύμφωνα με τους δύο επιστήμονες οι πολίτες πρέπει να εκπαιδευτούν ώστε να κατεβαίνουν στο κέντρο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Άλλωστε στη νέα Πανεπιστημίου - όπως θα είναι στο τέλος του 2015, οπότε αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλασή της - θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο οι πεζοί, τα ταξί και τα οχήματα ανάγκης, όπως ασθενοφόρα, απορριμματοφόρα.

Τα αυτοκίνητα δεν θα τη διασχίζουν σε όλο το μήκος της αλλά απλώς θα μπαίνουν και θα βγαίνουν. Η πεζοδρόμηση θα επεκταθεί ως τη Φιλελλήνων.

Σε λίγες ημέρες η τελική μελέτη

Η τελική μορφή που θα πάρει η οδός Πανεπιστημίου θα παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου, οπότε και θα γίνει γνωστό ποια αρχιτεκτονική μελέτη κέρδισε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Rethink Athens τον οποίο έχει διοργανώσει το Ίδρυμα Ωνάση.

Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο κ. Τουρνικιώτης, για να μπορέσει το έργο να προχωρήσει θα πρέπει να προλάβει να ενταχθεί για 80 εκατ. ευρώ στο ΕΣΠΑ, όπως έχει προγραμματιστεί, ώστε να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
ΒΗΜΑ

5 σχόλια:

  1. Ρε ξεφτέρια, 600 διασταυρώσεις; Με πόσους δρόμους τέμνεται η Πανεπιστημίου; Για σκεφτείτε το λιγάκι. Το αρχιτζιμάνι που το έγραψε πρώτο στο αρχικό άρθρο εννοεί 600 λάμπες φανάριων (3 τα οχημάτων, 2 τα πεζά). Κανείς δεν μετράει λάμπες όμως, είναι γελοίο. Οι διασταυρώσεις δεν είναι πάνω από 10 και αυτές όχι όλες στην Πανεπιστημίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα αλλάξει Αθήνα και Αθηναίους

    Δηλαδή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου είναι κάτι σαν το μνημόνιο;

    Που μας ΑΛΛΑΞΕ Αθηναίους Αθήνα και ότι υπάρχει στο μπλε μας κράτος;

    Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα γίνει με ένα άρθρο όπως το μεσοπρόθεσμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαν ειδικός εις τα κυκλοφοριακά, επιθυμώ να συμβάλλω και εγώ, - αφιλοκερδώς -, στην σχεδιαζόμενη κυκλοφοριακή επέμβαση.

    Προ πολλών ετών είχε εκδοθή ένα βiβλίο, το "Traffic in Towns", το οποίο συνιστούσε την εκτροπή όλης της κυκλοφοριακής κίνησης εκτός του city.

    Ως σκέψη είναι οπωσδήποτε καλή και αποτελεί αρχή των κυκλοφοριακών διευθετήσεων, πλήν όμως οφείλει μια τέτοια επέμβαση να αντιμετωπίζει "ολικά" το κυκλοφοριακό πρόβλημα μιας πόλεως.

    Αυτά τα περί "αυτορυθμίσεων" όζουν προχειρότητας, καθ' όσον δεν προβλέπουν τις επιπτώσεις οι οποίες θα προκύψουν από την εν λόγω πεζοδρόμηση στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

    Τα κυκλοφοριακά δεν "ρυθμίζονται", σε κανένα μέρος του πεπολιτισμένου κόσμου, από τους πολεοδόμους και τους αρχιτέκτονες, αλλά μελετώνται από τους ειδικούς σε traffic engineering επιστήμονες!

    Ο θεός να βαλει το χέρι του!

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαντάσου τι έχει να γίνει όταν όλο το ρεύμα κυκλοφορίας της Πανεπιστημίου, διοχευτεί στους πέριξ δρόμους.
    Δεν τολμώ ούτε να το φανταστώ! Οποία προνοητικότητα!
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η πεζοδρόμηση της Οδού Πανεπιστημίου, δεν αφορά μόνο τους πέριξ δρόμους, αλλά το σύνολο του κυκλοφοριακού φόρτου, τόσο του κυρίως κέντρου όσο καιτου υπόλοιπου λεκανοπεδίου.

    Πάντοτε, οι ειδικοι της κυκλοφοριακής τεχνικής συγκοινωνιολόγοι, προσπαθούν να εκτρέψουν τον κυκλοφοριακό φόρτο από το γενικά αποκαλούμενο city, το κυρίως κέντρο, σε νέες περιφεριακές οδούς ή δυνατόν ταχείας κυκλοφορίας.

    Εδώ όμως έχουμε μια μελέτη πεζοδρόμησης, μάλλον εξωραϊστική της περιοχής, - καμία αντίρρηση ως προς αυτό το σκέλος της επέμβασης - , χωρίς όμως να ληφθή υπ' όψιν τι θα συμβεί από την επέμβαση αυτή στην κίνηση π.χ. των Αμπελοκήπων και στην Νέα Σμύρνη.

    Είναι χαρακτηριστική η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται στην Ελλάδα, μια από τις ωραιότερες χώρες του κόσμου, όλα τα θέματα!

    Πρόσφατα ο δημοσιογράφος/εκδότης κ. Κύρτσος πρότεινε στο SKAI να μην ακολουθήσουμε τηνΤουρκία στους εξοπλισμούς!

    Κανείς δεν είπε να την ακολουθήσουμε στους φρενήρεις εξοπλιστικούς ρυθμούς της.

    Απλά, οφείλουμε ,σαν μια συντεταγμένη κοινωνία, να διαθέτουμε ένα ευνομούμενο και οργανωμένο κράτος με ισχυρή οικονομία και άριστη παιδεία, καθώς και όλες τις απαιτούμενες δυνάμεις ασφαλείας!

    Εδώ στη χώρα μας η κατάσταση έχει εκτραπεί και είναι πλέον τραγελαφική ...

    Καταβάλλεται δε κάθε προσπάθεια να διαλυθούν και να καταστραφούν τα πάντα. Αυτό μάλιστα μερικοί το θεωρούν "δημοκρατία" (sic!).

    Και στην Σοβιετική Ένωση έγινε το 1917 επανάσταση, κανείς όμως δεν διανοήθηκε να καταστρέψει το Ερμιτάζ ή τα παλάτια των Τσάρων. Ορθώς, διότι αυτά όλα ήσαν ιδοκτησία του Ρωσικού Λαού!

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.