27/5/09

Ελληνομανία: η νέα μόδα των Τούρκων


Η ελληνική κουλτούρα, σημείο αναφοράς από την Πόλη έως και τη Μικρά Ασία. Στη φωτογραφία η βιβλιοθήκη του Κέλσου, στην αρχαία Έφεσο.

Του Αλεξανδρου Μασσαβετα
Ο Ελληνας επισκέπτης μοιραία εντυπωσιάζεται με το φαινόμενο που πολλοί Τούρκοι αποκαλούν «Ελληνομανία» ή «Ελληνοϋστερία». Βρίθουν τα ελληνικά ονόματα σε καταστήματα, ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Ελληνική μουσική (από Χάρις Αλεξίου και Ευανθία Ρεμπούτσικα ώς Αντζελα και Ρουβά) κατακλύζει τους δρόμους αλλά και τις συχνότητες των ραδιοσταθμών, εκείνων μάλιστα που μεταδίδουν μόνο τουρκικά τραγούδια (η ελληνική μουσική δεν θεωρείται «ξένη», τόνισε παραγωγός). Η διακόσμηση χώρων διασκέδασης ενίοτε περιλαμβάνει από αρχαία αγάλματα έως απομιμήσεις εικονισμάτων της Παναγίας. Στην Κωνσταντινούπολη, το φαινόμενο συνδέεται με το κίνημα της νοσταλγίας για την παλιά, κοσμοπολίτικη μητρόπολη. Ωστόσο, η ελληνομανία ως φαινόμενο έχει καταλάβει όλη τη μικρασιατική ακτή όπου ζούσαν ελληνικοί πληθυσμοί πριν από την ανταλλαγή, όπως έμελλε να ανακαλύψω σε οδοιπορικό μου κατά την ακτογραμμή του Αιγαίου για την προηγούμενη έκδοση του περιοδικού «Passport». Πριν από δεκαπέντε μόλις χρόνια Ελληνες τουρίστες που επισκέπτονταν τα ερείπια της Εφέσου ή της Πριήνης πληροφορούνταν από τους ξεναγούς τους ότι τις εν λόγω πόλεις είχαν οικήσει οι Ιωνες, φυλή μη ελληνική. Οι ελληνικές επιγραφές παρουσιάζονταν ενίοτε ως γραμμένες στην παλαιοτουρκική(!).
Μεγάλη η αλλαγή.

«Θέλω Ελληνες για τη Σμύρνη μου»
Η αποστροφή ανήκει στη δημοσιογράφο Μινέ Κιρίκανατ, κεμαλίστρια και ορκισμένη εχθρό των ισλαμιστών. Οπως τόνισαν παράγοντες της ομογένειας, εκπλήσσουν δηλώσεις παρόμοιου περιεχομένου από πρόσωπο του κεμαλικού χώρου (η Κιρίκανατ είναι μάλιστα κόρη στρατιωτικού).
Παρόμοιες όμως δηλώσεις επαναλαμβάνονται από πολλούς Τούρκους αστούς. Αναλυτές τονίζουν ότι οι αποστροφές δεν υποδηλώνουν κάποια νοσταλγία για τον Ελληνα ως Ελληνα, αλλά για την αστική τάξη ιδιαίτερα της Κωνσταντινούπολης στην οποία ανήκε και την οποία προσωποποιούσε. «Οταν λένε πως τους λείπουμε, εννοούν πως δεν αντέχουν να συμβιώνουν με τους Κούρδους και τους Τούρκους χωριάτες που πήραν τη θέση των Ελλήνων στο Φανάρι, το Κοντοσκάλι αλλά και το Πέρα, και αποτελούν σήμερα την πλειοψηφία» εξηγεί στέλεχος που δουλεύει σε δημόσια υπηρεσία, και που αποφάσισε, παρά την άγνοια της ελληνικής, να βαπτισθεί Ελληνορθόδοξος. «Ανακάλυψα πως έχω ελληνική καταγωγή». Κρατά την αλλαγή θρησκεύματος κρυφή. «Φοβάμαι μη χάσω τη θέση μου».

«Αρνούμαι κάθε σχέση με το ισλάμ»
«Με θεωρώ Ελληνα, παρότι έχω τουρκικό όνομα και είμαι απόλυτα τουρκόφωνος, γιατί αισθάνομαι κοντύτερα στη Δύση και αρνούμαι κάθε σχέση με το ισλάμ» λέει. Οπως πολλοί, ερμηνεύει την ελληνολατρία ως κοινωνικό φαινόμενο. Ο συγγραφέας Ορχάν Παμούκ είχε κατηγορήσει τους «νοσταλγούς» των Ελλήνων της Πόλης για ανειλικρίνεια. Ο Αρμένιος δημοσιογράφος και εκδότης Χραντ Ντινκ είχε σε συνέδριο κατηγορήσει την πλειοψηφία ότι «μας αντιμετωπίζει, εμάς τους μειονοτικούς, σαν αντίκες», λέγοντας πως «αφού μας έκαναν να φύγουμε, τώρα προσπαθούν να περισώσουν τους λίγους που έμειναν για να μη χάσει η Πόλη το χρώμα της». Ο επίσης αρμενικής καταγωγής Σεβάν Νισανιάν, γνωστότερος συγγραφέας τουριστικών οδηγών της χώρας, εξηγεί πως παν Ελληνικόν είναι πια του συρμού, ιδίως μεταξύ των μορφωμένων αστών. «Πρόκειται αναμφίβολα για ταξικό φαινόμενο: είσαι cool και chic αν πίνεις ούζο αντί για ρακί, αν ακούς ρεμπέτικα αντί για τουρκική έντεχνη και ονομάσεις το μαγαζί σου "αδελφή μου" ή κάτι τέτοιο». Κατά τον Νισανιάν η Τένεδος ειδικότερα έχει γίνει η Μέκκα της τουρκικής ελληνολαγνείας.

Παντού ελληνικές επιγραφές
Τον κοινωνικό χαρακτήρα της ελληνολαγνείας εξήγησε επαρκώς και ο δημοσιογράφος Αρης Χατζηστεφάνου στο βιβλίο του «Τουρκία, Ανατολικά της Ε.Ε.». Αφήνοντας τις ιδεολογίες κατά μέρος, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον καταιγισμό. Το όνομα Pera διακρίνει εστιατόρια, ξενοδοχεία, γκαλερί, μέχρι και μπακάλικα. Από τα πλέον trendy καφέ του Νεοχωρίου (Yenikοy) το Νέα Χώρα. Ξενοδοχεία όπως Δάφνη και Χρυσούν Κέρας βρίθουν στο Φανάρι και τον Κεράτιο. Smyrna ονόμασαν δύο Σμυρνιοί Εβραίοι το καφέ-εστιατόριο που άνοιξαν στην μποέμ συνοικία Τζιχάνγκιρ. Τα ελληνικά τοπωνύμια ανασταίνονται στην ακτογραμμή του Αιγαίου. Αμέτρητα ξενοδοχεία και καταστήματα ονομάζονται Levissi ή Μakri στις δύο παλιές ελληνικές πόλεις, κεντήματα (ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΚΑΛΟΝ ΠΑΣΧΑ) κοσμούν τους τοίχους καφέ στα Αλάτσατα. «Ο Ελληνας είναι ο Ευρωπαίος που καλύτερα ξέρουν οι Τούρκοι, τον οποίο ζηλεύουν και θέλουν να μιμηθούν» λέει η Τουρκάλα σύζυγός του.

«Καταγόμαστε από την Κρήτη»
«Είμαι Ελληνας» δηλώνει κατηγορηματικά ο Μεμέτ. Και εξηγεί: «Καταγόμαστε από την Κρήτη. Είμαστε Ελληνες που εξισλαμίσθηκαν με την οθωμανική κατάκτηση. Θέλω απλώς να αποκηρύξω κάθε σύνδεσμο με την ισλαμική κουλτούρα, που δεν αποτελεί σημείο αναφοράς για μένα» λέει.
Το ζήτημα των σημείων αναφοράς απασχολεί πολλούς «Δυτικότροπους» αστούς. «Κοίτα με προσεκτικά. Σου μοιάζω να έχω έρθει από την Κεντρική Ασία;» ρωτά ο Ερτάν, καθηγητής κοινωνιολογίας σε γνωστό ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. «Είμαστε οι απόγονοι όλων των λαών που ζούσαν στη Μικρασία, εκείνων που εξισλαμίσθηκαν και εκτουρκίσθηκαν. Είμαστε τόσο Ελληνες όσο και εσείς στην άλλη όχθη του Αιγαίου, γιατί είμαστε οι απόγονοι του εξισλαμισθέντος Μικρασιατικού Ελληνισμού» λέει. «Δεν το λέω αυτό για να οικειοποιηθώ μια κουλτούρα. Θέλω απλά να υπενθυμίσω στους συμπατριώτες μου ότι αυτά τα αρχαία μνημεία είναι δικά μας μνημεία, και πρέπει να αγωνιστούμε για την προστασία τους. Τα σημεία αναφοράς μας δεν είναι μόνο το Ισλάμ και ο Νασρεντίν Χότζας. Είναι και το Βυζάντιο, η λέξη Κωνσταντινούπολη, η αρχαία Ρώμη και οι Ιωνες φιλόσοφοι».
Καθημερινή

22 σχόλια:

  1. Πολύ ευχάριστο αυτό το νέο, ας ελπίζουμε ότι είναι η αρχή και όχι δημοσχείστικό κόλπο των κεμαλιστών. Αρχίζω και πιστεύω ότι προκειμένου να ξεφύγει η Τουρκία απο τον Κεμαλισμό ή ισλαμικό φασισιμό πρέπει να αγκαλιάσει το Ελληνο-Χριστιανικό παραλθόν της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι ’ακόμα. Υπομονή αδέλφια υπομονή .θέλει τέχνη η δουλειά .Και θα πέσει σαν ώριμο σύκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναί,τρία πουλάκια κάθονταν καί πλέκανε πουλόβερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ε! όχι και σαν σύκο....αλλά ενώ προσωπικά είχα υποσχεθεί στον ευατό μου οτι στην Πόλη θα πήγαινα μόνον πανω σε ένα Leopard με την Ελληνική σημαία,με φώτισε ο Θεός και πήγα πριν 3 χρόνια.Και δεν μετανιωσα.Ναι,ισως μας αγαπούνε.... και όσοι είναι από την Ελλάδα ,φωνάζουν : αδερφε,αδερφε έλα κερασω καφέ.Μάμα μου σελανικ,μπάμπας μου Δράμα. Αλλά για να πέσουν σαν ώριμο σύκο....αφού κάναμε λα΄θος κίνηση το 1919...Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να δείτε που θα μας λένε πως αυτοί είναι οι γνήσοι απόγονοι των Ελλήνων και εμάς θα μας παρουσιάζουν σαν μπάσταρδους κτλ κτλ, οπότε θα αρχίσουν να διεκδικούν ξανά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩς ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΑ ΛΙΓΟ ΥΠΟΠΤΑ,ΙΣΩς ΝΑ ΤΑ ΛΕΝΕ ΜΕΡΙΚΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΡΩ ΩΣ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ,ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΩΣ ΟΙ ΙΩΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. {Ο Αρμένιος δημοσιογράφος και εκδότης Χραντ Ντινκ είχε σε συνέδριο κατηγορήσει την πλειοψηφία ότι «μας αντιμετωπίζει, εμάς τους μειονοτικούς, σαν αντίκες», λέγοντας πως «αφού μας έκαναν να φύγουμε, τώρα προσπαθούν να περισώσουν τους λίγους που έμειναν για να μη χάσει η Πόλη το χρώμα της».}
    Πόσο δίκιο έχει.
    Το ακόμα χειρότερο είναι ότι αντιμετωπίζουν και τα κράτη που προήλθαν απ’ την διάσπαση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας κάτι σαν «αναγκαστικούς συγγενείς» χωρίς να μπορούν να καταλάβουν ότι εμείς δεν αισθανόμαστε κάτι τέτοιο.
    Αν ποτέ μπορούσαν να μας δουν σαν ισότιμους και όχι σαν ένα χρώμα του πολύχρωμου καμβά που ονομάζουν οθωμανική αυτοκρατορία και είναι δικιά τους περιουσία φυσικά πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα; Αν ταυτόχρονα μπορούσαν να αποδεχτούν ότι η σύγχρονη Τουρκία έχει κομμάτια με παρελθόν από το γένος των ρωμαίων που δεν άντεξαν τότε θα γινόταν πραγματική κοσμογονία εκεί. Αλλά τι να το κάνεις κάποιος αν αποστρέφει τα μάτια απ’ το παρελθόν γιατί τον φοβίζει ή το αναμασάει μέσα από ένα ακίνδυνο φολκλόρ το μόνο που δεν μπορεί να δει είναι η αλήθεια. Κατά τα άλλα τίποτα απ’ αυτά δεν είναι αρκετά εντυπωσιακό για τα δικά μου κριτήρια. Το εντυπωσιακό θα ήταν αν ο τουρκισμός άντεχε σε περίπτωση που το τουρκικό κράτος εφάρμοζε στο σύνολό του το ευρωπαϊκό δίκαιο. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε χορτάσει από τουρκικά λόγια και κινήσεις εντυπωσιασμού από ουσία μηδέν.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όταν τα κεριά που ανάβουν κάτω , θα ανάβουν στην επιφάνεια .

    Λίγο..........πολύ λίγο ακόμα .

    PRO από Συμβασιλεύουσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ‘Greco-mania’ in Turkey

    By Alexandros Massavetas - Kathimerini

    http://www.ekathimerini.com/4dcgi/news/content.asp?aid=74977

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Eγώ πάλι πιστεύω πως δεν είναι κόλπο,και πως νάναι,αφού οι Τούρκοι ξέρουν πως ο μόνος λαός δυτικά που έχουν κάποια σχέση και κοινά στοιχεία κουλτούρας ,μακρόχρονη συμβίωση ,κοινές λέξεις είναι οι Έλληνες.
    Εδώ είναι το κουμπί!
    Μπορούμε να τραβήξομε τον κόσμο αυτό σε ένα διάλογο προβληματισμού όσο θα προχωρούν οι αποκαλύψεις ,μέσα από την Τουρκία τώρα, για τις σαθρές βάσεις του Τουρκικού κράτους που είναι στηριγμένες στο αίμα του 1915,17,22,55 κλπ;
    Τη στιγμή δηλαδή που το παραμύθι του τουρκισμού ,της κόκκινης μηλιάς,του Γκιοκάλπ, του γκρι λύκου θα ξεφτίζει να παρουσιαστεί μια ελληνική ιδεολογική ταυτότητα. Προσέξτε όχι ελλαδική. Ελληνισμός δεν είναι μόνο η ελληνική χερσόνησος,είναι όλο αυτό το τεράστιο ιδεολογικοπολιτιστικό συγκρότημα που δάνεισε τόσα στη Δύση ιδίως μετά την εκδίωξή του από την ανατολή.
    Ελπίζω φίλοι πως δε θα χρειαστούν τα Λέοπαρντ ακριβώς γιατί πέρα από τον κόσμο που θα πεθάνει θα σπάσουν οι δεσμοί που πιστεύω πως υπάρχουν κρυφά και κάτω από το τραπέζι.Και θα μας ξαναπάνε πίσω,για να χαίρονται οι στρατηγοί, οι Γκιοκάλπ και οι αφιλότιμοι δικοί μας που έδωσαν ολόκληρη Κύπρο και αυτοκτόνησε μόνο ένας,ο Αγγελής.
    Αναμένομε λοιπόν,εδώ περιμέναμε χρόνια και χρόνια,το καλό νέο που δεν είναι να σκοτωθούν 100.000 τουρκικός στρατός αλλά να ξεφτυλιστεί το κρατικό τους ιδεολόγημα, η συγκολλητική δηλαδή ,ουσία που με τόσο κόπο συνέλεξε ο Κεμάλ.Το καλό νέο δεν είναι να πάμε με τα Λέοπαρντ να ισοπεδώσουμε το μαυσωλείο του αλλά κάποια στιγμή να περνάνε οι δασκάλες με τα παιδιά του δημοτικού και να μη γυρίζουν να δίνουν σημασία στο χορταριασμένο κτίριο.
    Το θεωρείτε αδύνατο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εκεί ρεμππούτσικα κι εδώ τσιφτετέλι αραπικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. απο τα πιο ενδιαφεροντα κειμενα που εχω διαβασει τελευταια,

    ο λογος ειναι οτι μας δινει μια ελπιδα για το μελλον και γιατι θα πρεπει να μαθουμε οτι πολλοι πολεμοι μπορουν να κερδηθουν και χωρις οπλα

    βεβαια θα ηθελα να κανω και μερικες παρατηρησεις

    * για την ελληνικη μουσικη της αντzελα(ασχολιαστο)

    * θεωρω οποιοσδηποτε επιχειρηματιας θα ηθελε στο μαγαζι του Ελληνες (απο πορσε μεχρι καλυντικα , απο ουισκι μεχρι..)

    * μην ξεχναμε οτι επισημα προσπαθουν να οικιοποιηθουν τον "πολιτισμο" μας και να τονισουν οτι οση σχεση εχουμε εμεις με τα αρχαια εχουν και αυτοι
    δηλ ζουμε στο χωρο που καποτε αναπτυχθηκε ο Ελληνικος πολιτισμος

    *τονιζουν αυτο ,
    οτι πλεον ο Ελληνικος πολιτισμος ειναι ενα μουσειακο εκθεμα που στο συγχρονο κοσμο δεν εχει να παρουσιασει τιποτα

    * και βεβαια απο τους κρυπτοελληνες να μην περιμενουμε και πολλα οταν δεν συνοδευεται απο την αντιστοιχη εξωτερικη πολιτικη

    *να επισημανω οτι οπως λεει καποιος απο αυτους "φοβαται" και ο λογος ειναι οτι οι τουρκοι αναγνωριζουν την αξια του πολιτισμικου πολεμου

    βεβαια υπαρχει ελπιδα αλλιως δεν θα ειχε νοημα να γραφουμε ολα αυτα

    θελει προσοχη ομως

    αντι για

    http://www.youtube.com/watch?v=VzH8rUPbUy8

    αυτοι εχουν

    http://www.youtube.com/watch?v=uvp0wREwgU4

    μη τα περιμενουμε ομως ολα απο αυτους

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πήγα κι εγώ στην πόλη τον Ιούλιο του 2008. Πάνω κάτω έτσι είναι όπως τα λέει το άρθρο του κ. Μασσαβέτα. Τα παρακάτω τα έγραψα στην ανάρτηση "Το έγκλημα της πολιτιστικής καταστροφής στην κατεχόμενη Κύπρο" στις 24/5. Συχωρέστε με για τον πλεονασμό αλλά νομίζω σε αυτήν την ανάρτηση τα ίδια ταιριάζουν καλύτερα.
    ΙοΠ
    "Το πολιτιστικό έγκλημα δεν είναι μόνο η καταστροφή των μνημείων και η πώληση της αρχαίας κληρονομιάς στο εξωτερικό αλλά και όταν βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας, όπως π.χ. η απόλυτη επικράτηση του χορού της κοιλιάς ως σήμα κατατεθέν πια του νεο-ελληνικού πολιτισμού μας, η σκανδαλώδης παραμέληση των αρχαίων Μακεδονικών Ρωμαϊκών Βυζαντινών μνημείων και αναστήλωση μόνο των οθωμανικών, (ελάτε μια βόλτα στη Σαλονίκη να δείτε ιδίοις όμμασι). Εδώ μάλιστα κάνουμε σαν να άρχισε η ιστορία του σύμπαντος με την οθωμανική κατοχή. Δεν υπάρχει σουβλατζής εστιάτορας ταβερνιάρης σκυλάς μπουζουκάς που ... "σεβόμενος" τον εαυτό του να μην βάζει τούρκικο όνομα στην επιχείρησή του και να μην είναι γεμάτο Αραβική και Τουρκική ή Τουρκίζουσα και Αραβίζουσα με Ελληνικό στίχο μουσική το μαγαζί του. Τι "ντεμέκ" τι "γιοκ μπαλίκ" τι "καλαμπαλίκ" τι "το μπερεκέτ", τι, τι... λες και δεν είσαι στην Ελλάδα αλλά κάπου αλλού. Δεν ήταν πάντα έτσι... Νομαρχία έχουμε; Δήμο; Υπηρεσίες πολιτισμού, κουλτούρας; Ναι έχουμε. Ξημεροβραδυάζονται χορεύοντας στα τραπέζια στις εμετικές εκπομπές τύπου "Το πάρτυ της ζωής σου" (αλήθεια αυτή η εκπομπή χρηματοδοτείται από ισλαμικές κυβερνήσεις; Μόνο τσιφτετέλι έχει εκεί και χανουμάκια, την τίμησε μάλιστα πρόσφατα και η Παπακώστα και ανέβηκε σε τραπέζι και έγινε κι αυτή χανουμάκι) "κοίτα τι έκανες", "στην υγειά μας ρε παιδιά" (σ' αυτήν που είναι και σε κρατικό κανάλι πάνε όλο τα ίδια και τα ίδια λιγούρια και τρώνε και πίνουνε και ξεσκίζονται στο τσιφτετέλι εις υγείαν των πενομένων ελλήνων φορολογουμένων κορόϊδων) όπου πεθαίνει η Ελλάδα κάθε φορά και ανασταίνεται η ξένη, ούτε καν η "καθ' ημάς" ανατόλα... το έγκλημα της πολιτιστικής καταστροφής συνεχίζεται ακάθεκτο σε όλο το μήκος και πλάτος του ελληνισμού. Όσοι μετανάστευσαν γλύτωσαν, θα κρατήσουν λίγη παληά ελλάδα μέσα τους, οι υπόλοιποι αργά αλλά σταθερά μεταστρεφόμαστε σε κάτι τουρκο-αραβικό, μας πάνε πίσω από τις λάσπες, κάτι που με νύχια και με δόντια προσπαθεί να αποφύγει η τουρκία εμείς φαίνεται να το έχουμε κάνει σκοπό ζωής..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επειδή κάποιοι αναφέρθηκαν στο πώς μας βλέπουν/αντιμετωπίζουν οι Τούρκοι εμάς, ως Ελλήνες τουρίστες. Για δείτε ένα σχόλιο του Νεοκλη Σαρρή:

    http://www.youtube.com/watch?v=qQMHpPof3YM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι απότομες αλλαγές απο όπου και αν προέρχονται απλά πρέπει να ερευνώνται.
    Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επόμενο ήταν, ότι καθώς θα περνούσαν οι δεκαετίες και θα ανέβαινε το οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των Τούρκων (ενός μέρους -έστω- των Τούρκων),θα άρχιζαν αυτοί να προβληματίζονται για τα διάφορα μνημεία των Ελλήνων ή θα επεδίωκαν να γνωρίσουν ό,τι ακριβώς γοήτευσε αιώνες και χιλιετίες πριν και τον υπόλοιπο κόσμο.
    ΟΜΩΣ όταν αυτοί οι ίδιοι Τούρκοι (όσοι είναι αυτοί τέλος πάντων) που τώρα αρχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον για ο,τιδήποτε ελληνικό, καταφέρουν συγχρόνως να δουν και να απορρίψουν μόνοι τους, τον κεμαλοφασισμό, τότε θα μπορέσουν να μας πλησιάσουν και να μας μοιάσουν (γιατί πολλοί Τούρκοι αλλά και Έλληνες, θέλουν να λένε ότι μοιάζουμε). Όσο, ΟΜΩΣ, κάνουν τεμενάδες στον θεοποιημένο Μουσταφά Κεμάλ και στηρίζουν το ρατσιστικό του κράτος, που φτιάχτηκε πάνω στα πτώματα και τις συνεχείς διώξεις των γηγενών Χριστιανών, τόσο ΔΕΝ θα μπορούν να έχουν σχέση με τον ελληνικό πολιτισμό και τον ελληνικό τρόπο ζωής.
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κρυφοχριστιανοί υπάρχουν, ίσως και κάποιοι λίγοι κρυφορωμιοί. Κρυφοέλληνες όμως δυστυχώς ή ευτυχώς δεν υπάρχουν στην Τουρκία. Θα διαφωνήσω με το άρθρο κάθετα. Τυχαίνει να ταξιδεύω συχνά δίπλα και έχω διαπιστώσει ότι οι Τούρκοι έχουν μία μοναδική ικανότητα να αλλάζουν διάθεση σε επίπεδο μάζας αστραπιαία. Από τη φαινομενική προσέγγιση της διπλωματίας των σεισμών που ήταν εμφανής με μία επίπλαστη φιλία και οικειότητα η οποία βιώνονταν στο επίπεδο του απλού επισκέπτη (δεν λέω τουρίστα, γιατί στα τουριστικά μέρη είναι ευνόητο ότι αυτό εξυπηρετεί οικονομικούς στόχους) η αλλαγή σε εχθρότητα ήταν άμεση σε περιόδους μεταγενέστερες. Η δική μου εμπειρία είναι ότι αυτοί που είναι είτε κρυπτοχριστιανοί, είτε κρυφορωμιοί φοβούνται αφάνταστα να εκδηλώσουν το παραμικρό. Κάτι ξέρουν.
    Μην ενθουσιαζόμαστε. Όσο για τα ώριμα φρούτα, μπορεί να πέσουν όντως, αλλά το δίπλα καφάσι είναι γεμάτο σάπια φρούτα, ανίκανα για το οτιδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ''το έγκλημα της πολιτιστικής καταστροφής συνεχίζεται ακάθεκτο σε όλο το μήκος και πλάτος του ελληνισμού. Όσοι μετανάστευσαν γλύτωσαν, θα κρατήσουν λίγη παληά ελλάδα μέσα τους, οι υπόλοιποι αργά αλλά σταθερά μεταστρεφόμαστε σε κάτι τουρκο-αραβικό, μας πάνε πίσω από τις λάσπες, κάτι που με νύχια και με δόντια προσπαθεί να αποφύγει η τουρκία εμείς φαίνεται να το έχουμε κάνει σκοπό ζωής...''

    Σωστός! Τσιφτετελο-χανούμια και πάσης Ελλάδος. Η Ελλάδα χρειάζεται πρωτίστως αισθητική και πολιτιστική παρέμβαση παράλληλα με τα οπλικά συστήματα που χρειάζεται να διαθέτει.

    Οι Τούρκοι τους συμφέρει να λένε ότι έχουν σχέση με τους 'Ελληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό εμείς τι σχέση έχουμε με δάυτους;

    'Οταν είχα παει πριν χρόνια στην Κωνσταντινούπολη κάποιοι Τούρκοι μου είχαν πει ότι μοιάζουμε σαν λαοί είμαστε... σχεδόν όμοιοι.
    Εγώ το ερμήνευσα ότι τους άρεσε να θεωρούν κάτι τέτοιο απεναντίας εμένα δεν μου άρεσε καθόλου.

    Απο την άλλη ένας Τούρκος κεμπαμπτζής πέρυσι στο Λονδίνο
    μου είπε ότι το 1955 οι 'Ελληνες έφυγαν μόνοι τους απο την Κωνσταντινούπολη δεν τους έδιωξε κανείς, δεν άνοιξε μύτη. Αυτό όταν το έφερε η κουβέντα και του ειπα κάτι πάνω σε αυτό το θέμα όπως ότι εκδιώχθηκαν και ότι ήταν όλα σχεδιασμένα.

    Προσωπικά (σε σχέση με την ανάρτηση) δεν τα εμπιστεύομαι όλα αυτά έναν αχταρμά μου βγάζουν. Λίγο
    αρχαίο, λίγο ελληνικά, λίγο σκυλάδικο και ΟΚ η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. 'Αμα συνεχιστεί έτσι άστα...
    Γι'αυτό καθόμαστε και προσπαθούμε να πείσουμε τον κάθε ανιστόρητο για το Σκοπιανό και πολλά άλλα. Είμαστε ασόβαροι ως λαός χωρίς συναίσθηση δικών μας πραγμάτων.



    Νήμα
    ['Ενας -και- πολιτιστικός μετανάστης.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το "Γιοκ Μπαλικ" έχει εξαιρετικό γύρο και το εχει ελληνας με αλβανούς υπαλλήλους.Ο Νεοκλής Σαρρής τι ρόλο παίζει;;;Γνωρίζει καποιος κάτι;; Αν ναι,ας μας ενημερώσει.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Για Τη Θεσσαλονικη εισαι παντως υπερβολικος φιλε...η αθηνα θυμιζει περισσοτερο ισλαμαμπαντ που ελεγε κ ο αδωνις

    τεσπα την αντζελα ας τους την στειλουμε να την κρατησουν


    Λοιπον ολα αυτα ειναι συνεπεια του κοινωνικου και οικονομικου συγχρονισμου της τουρκιας,ως ενα βαθμο,και τη δημιουργια μιας αστικης ταξης που ειναι πιο ανοιχτομυαλη απτο παρελθον

    Η πολιτιστικη επιρροη ειναι εξαιρετικο πραγμα.Τωρα αν φτασουμε στο σημειο τουρκοι ναφηνουν το ισλαμ κ ν βαφτιζονται χριστιανοι(πιο πιθανοι φυσικα οι κεμαλιστες ευρωπαιστες)νομιζω θα ναι θαυμα!ενας φιλοσοφος του μεσαιωνα-δε θυμαμαι τωρα-ειχε μιλησει για ενωμενη ευρωπη με την τουρκια μαζι,αρκει να γινονταν χριστιανοι οι τουρκοι

    η ελλαδα εχει να κερδισει πολλα.Αρκει να κοιτα πανω απολα τα συμφεροντα της...(ξερετε για τον ελληνα δεν ειναι παντα ευκολο αυτο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το 1/3 θα εκχριστιανιστούν λέμεεεεε.....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με συγχωρείτε, αλλά γαιτί κανείς δεν έχει μιλήσει ποτέ για την αλληλο επιρροή των δυο πολιτισμών?

    Ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.