8/6/10

ΥΠΕΞ: Ανακριβή τα περί αλλαγής των διεθνών κανόνων εναερίας κυκλοφορίας του ICAO

Απολύτως ανακριβή χαρακτηρίζει ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας τα περί δήθεν συναίνεσης χώρας μας σε άρση υποχρέωσης υποβολής σχεδίων πτήσεων στα πλαίσια του ICAO.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Δελαβέκουρας ξεκαθάρισε ότι «είναι απολύτως ανακριβή τα περί δήθεν αλλαγής των διεθνών κανόνων εναερίας κυκλοφορίας του ICAO και δη με συναίνεση της χώρας μας», σημειώνοντας πως «καμία τροποποίηση δε έχει επέλθει στη Σύμβαση του Σικάγο και στα Παραρτήματά της, όπου στηρίζεται η ελληνική απαίτηση για υποβολή σχεδίων πτήσεως από όλα τα αεροσκάφη που εισέρχονται στο FIR Αθηνών».

Τονίζει δε πως «η αποσπασματική και ανακριβής παράθεση εθνικά ευαίσθητων στοιχείων διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων».

Όπως εξηγεί ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, «η διαδικασία που περιγράφεται αφορά μη δεσμευτικό κείμενο του ICAO, [το τμήμα Facilities and Services Implementation Document (FASID) του European Air Navigation Plan]. Η σχετική διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι σε εκκρεμότητα. Η χώρα μας, όπως και η Κύπρος, έχει υποβάλει έγκαιρη και ισχυρή ένσταση, αφ’ ης στιγμής τούτο προβλεπόταν από τους διαδικαστικούς κανόνες του ICAO».

Προσθέτει πως «στο ανωτέρω κείμενο, είχε περιληφθεί αναφορά σε ενδεχόμενο, υπό εξαιρετικές περιστάσεις, να μην είναι δυνατή η προηγούμενη αναγγελία πτήσης στον διεθνή εναέριο χώρο στις αρμόδιες αρχές ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας (there may be exceptional circumstances when operational considerations may preclude either negotiation or notification)».

Σύμφωνα ακόμη με τον κ. Δελαβέκουρα, «στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμόρφωσης του κειμένου, η ελληνική πλευρά εξασφάλισε να καταγράφονται στο ίδιο το κείμενο του ICAO οι ελληνικές θέσεις περί ανάγκης προηγούμενης αναγγελίας όλων των πτήσεων σε κάθε περίπτωση, δηλαδή με υποβολή σχεδίων πτήσεως».

Καταλήγοντας υπογραμμίζει πως «τα ανωτέρω είναι προφανές ότι επ’ ουδενί τρόπο δύνανται να επηρεάσουν το περιεχόμενο των διεθνών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και την εφαρμογή τους από τη χώρα μας, πολύ περισσότερο αφού συμπεριλαμβάνονται σε ένα υπό διαπραγμάτευση κείμενο μη υποχρεωτικής εφαρμογής, στο οποίο ταυτόχρονα είναι καταγεγραμμένες οι ελληνικές θέσεις. Η ανωτέρω συζήτηση δεν επηρεάζει τις ισχύουσες διαδικασίες και την ακολουθούμενη από τη χώρα μας πρακτική».
NAYTEMPORIKH

4 σχόλια:

  1. Μα δεν διαψεύδει τα δημοσιεύματα απ' ότι καταλαβαίνω - ή τουλάχιστον αυτό νομίζει ότι κάνει ο κ. Δελαβεκούρας.

    Το άρθρο της Ελευθεροτυπίας αναφέρει ότι η Ελλάδα ήρε την παγιωμένη αντίρρηση της μέχρι το 2009. Συγκεκριμένα[...]"στις αρχές του 2009 η Αθήνα έθεσε αντίρρηση (objection) στην πρόταση της Τουρκίας, ώστε αυτή να μην μπορεί να εγκριθεί, αποσοβώντας έτσι εθνικές περιπέτειες" και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους αντικατέστησε την αντίρρηση με...επιφύλαξη! Η αναφορά των ελληνικών θέσεων εκπεφρασμένες με "επιφύλαξη" φυσικά και αναφέρονται στο κείμενο. Αλλά πόση νομική ισχύ έχουν και πόσο θα ληφθούν υπόψιν;
    Αν νομίζει ο κ. Δελαβεκούρας ότι μπορεί με γλωσσικά τεχνάσματα να στρεβλώσει την αλήθεια, είναι μακρυά νυχτωμένος. Άλλωστε, η αλήθεια βρίσκεται στα πρακτικά του Οργανισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώς καταλαβαίνεις ότι λέει ψέματα ένας πολιτικός;
    Απλά ανοίγει το στόμα του.Οτι βγαίνει απο το βόθρο,ψέμα είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αμαν βρε παιδι μου ολο παπαριες ειναι αυτοι οι κουτοφραγκοι δεν μας φτανει ο de la Stique τωρα εχουμε και τον de la Vecqur

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και η επιφυλαξη σε λιγο καιρο θα αντικατασταθει με την αποδοχη και με προικα 2-3 νησια του Αν. Αιγαιου......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.