4/3/15

Οι χρυσές μπίζνες των Γερμανών και οι εκβιασμοί του Σόιμπλε

Του Βαγγέλη Νιάκα
 Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η επιμονή του Σόϊμπλε να εκπληρώσει η Ελλάδα τις υποχρεώσεις της, ούτε και οι συνεχείς εκβιαστικές δηλώσεις υπαγορεύονται από τις κοινοτικές συνθήκες αφού υπάρχει η πολιτική απόφαση του Eurogroup. Η γερμανική επιμονή που φτάνει ακόμη και σε νέο δάνειο και νέο μνημόνιο που θα δένει για αρκετά ακόμη χρόνια τη χώρα μας τα πολυποίκιλα επιχειρηματικά συμφέροντα με τα μεγάλα deals που έχουν στηθεί ή δρομολογηθεί από εταιρίες του Βερολίνου στην εποχή των μνημονίων.

Γερμανικά συμφέροντα που ξεκινούν από την σύνταξη μελετών και απλώνονται σε όλους τους ζωντανούς τομείς της ελληνικής οικονομίας όπως τα περιφερειακά αεροδρόμια, η ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων, βιολογικός καθαρισμός, τουρισμός, εκπαίδευση κ.ά.

Σημαντικό ρόλο σε αυτές τις μπίζνες έχουν παίξει οι δυο «απεσταλμένοι» της Μέρκελ στην Ελλάδα οι  Χ. Ραϊχενμπαχ και Γ. Φούχτελ που ανέλαβαν ρόλο μεσολαβητή μεταξύ των υπουργών, βουλευτών, δημοτικών εκπροσώπων με τις γερμανικές εταιρίες που έχουν απλωθεί παντού και σε πολλές εριτώσεις συνεργάζονται με έλληνες συνεταίρους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που επρόκειτο να αναλάβει τη διαχείρισή τους γερμανική εταιρία σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου. Η νέα κυβέρνηση «πάγωσε» το deal και οι διαμαρτυρίες από τις εταιρίες ήταν έντονες.
Η ξαφνική αλλαγή στάσης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που θέτει εν αμφιβόλω όλες τις συμφωνίες των προηγούμενων κυβερνήσεων με τη Γερμανία έχει θορυβήσει εξόχως το Βερολίνο.

Ο Τσίπρας «μπλόκαρε» τις κομβικές μπίζνες των Γερμανών και ζήτησε να επανεξεταστούν με διαφανείς διαδικασίες όλες οι συμβάσεις για τα έργα που έχουν βάλει στο... μάτι οι Γερμανοί.
Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κίνηση που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει για τους Γερμανούς ήταν τα αεροδρόμια τη διαχείριση των οποίων επιθυμεί να αναλάβει γερμανική εταιρεία.
Οι «καυτές» απαιτήσεις των Γερμανών, δεν περιορίζονται μόνο στα αεροδρόμια.

Προσέξτε σε ποιες μπίζνες έχουν απλώσει τα δίχτυα τους οι γερμανικές εταιρείες γεγονός που εξηγεί για ποιο λόγο καίγεται το Βερολίνο να προχωρήσει άμεσα σε αποκρατικοποιήσεις η Ελλάδα:

Ηλεκτρισμός από βιομάζα
Ψηλότερα στον κατάλογο των προχωρημένων συνεργασιών Γερμανίας - Ελλάδας βρίσκεται επένδυση που αφορά παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα στον Πεντάλοφο του Δήμου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης, ύψους 12 εκατ. ευρώ!!!

Καύση και διαχείριση απορριμμάτων
Χρυσά «deals» προετοιμάζονται μεθοδικά και στον προσοδοφόρο τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, με τη βαρύτητα να δίνεται στην ενεργειακή αξιοποίηση. Εκτός από την Αττική στο στόχαστρο γερμανικών εταιρειών έχουν μπει η Νάξος, η Ικαρία και η Πελοπόννησος. Η προώθηση της «θερμικής επεξεργασίας» ως δέουσας λύσης αντιμετώπισης του προβλήματος των σκουπιδιών αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης Συνεργασίας και του ίδιου του Φούχτελ.

Εκμετάλλευση βιολογικών καθαρισμών
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ειδικοί στον τομέα των βιολογικών καθαρισμών έχουν απευθυνθεί σε αρκετούς δήμους – όπως για παράδειγμα στα Μέγαρα – και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Νερό
Ένας άλλος τομέας δράσης για χοντρές μπίζνες είναι η διαχείριση των υδάτων, αν και η μεγάλη αντίδραση των πολιτών στο ξεπούλημα της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ, καθώς και η αρνητική απόφαση του ΣτΕ, τους έχει χαλάσει τη σούπα.
Ο επίμονος Γερμανός κ. Φούχτελ είχε συνδέσει άλλωστε το deal με τη διαχείριση των τοπικών δικτύων με την πώληση κυρίως της ΕΥΔΑΠ, που θα μετατρεπόταν σε μια ιδιωτική εταιρεία - «ομπρέλα» για τη διαχείριση των υδάτων και στην περιφέρεια, όπου οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης λειτουργούν με διαδικασίες περασμένων δεκαετιών, ενώ είναι ανύπαρκτες οι επιχειρήσεις αποχέτευσης, αφού δεν υπάρχουν σχεδόν στο σύνολο της χώρας αποχετευτικά δίκτυα.

Τουρισμός και «Δυαδική εκπαίδευση»
Ο Χανς Γιόακιμ Φούχτελ εκθειάζει εδώ και χρόνια το γερμανικό σύστημα μαθητείας, τη λεγόμενη «δυαδική εκπαίδευση», και το προωθεί ως αποφασιστική συνεισφορά της ελληνογερμανικής συνεργασίας στους ΟΤΑ. Η «δυαδική εκπαίδευση» προβάλλεται ως πανάκεια που θα επιλύσει το πρόβλημα της ανεργίας, και δη της νεανικής. Στην πραγματικότητα, όμως, και υπό το πρόσχημα της μαθητείας και της κατάρτισης οι Γερμανοί προσανατολίζουν τους δήμους και τον ΟΑΕΔ σ' ένα σύστημα που δημιουργεί μια τρίτη ταχύτητα στην αγορά εργασίας, των υπό κατάρτιση εργαζομένων, που απασχολούνται σε συνθήκες ακραίας εκμετάλλευσης, με ελαστικά ωράρια, ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα και εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές.

Υψηλή τεχνολογία
Παρά τα όσα λέγονται και ακούγονται η Siemens είναι εδώ και μετά το «κλείσιμο» του σκανδάλου με επαχθείς για την χώρα μας όρους, ο γερμανικός κολοσσός θέλει να ξαναμπεί γερά και μονοπωλιακά στο παιχνίδι, ξαναπουλώντας προϊόντα παντού. Από τους ΟΤΑ, μέχρι τα δημόσια νοσοκομεία. Τα λεφτά είναι πολλά και για αυτό το Βερολίνο πιέζει διακαώς για την υπογραφή ενός νέου δανείου κι ενός νέου μνημονίου το οποίο θα δένει για αρκετά χρόνια την πατρίδα μας χειροπόδαρα...

 http://www.sofokleousin.gr/archives/217433.html

4 σχόλια:

  1. Γι αυτούς που είχαν επιτρέψει αυτο το ξεπούλημα ποια θα είναι η ποινή τους;
    Γιατι καλό το πάγωμα του ξεπουλήματος αλλά πρέπει να αποδοθει δικαιοσύνη για να ολοκληρωθει η διορθωτική πράξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε κράτη με Εθνική συνείδηση τα προιόντα της χώρας του υπόψη ''κυρίου'' θα αράχνιαζαν στα ράφια του PRAKTIKER,LINDL,LEROY-MERLIN κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η σωστή καύση των απορριμάτων εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια από τον Δήμο της Βιέννης (Ο Φίλος του Ιστολογίου από την Βιέννη μπορεί, αν έχει την ευγενή καλωσύνη, να το επαληθεύσει!), γιατί καθυστερεί εδώ?

    Ο καθαρισμός των λυμμάτων αποτελεί ένα πρόβλημα το οποίο όφειλε να έχει αρχίσει να επιλύεται εδώ και 40 χρόνια!

    Πως διανοούνται οι υπεύθυνοι δήμαρχοι των τουριστικών μας περιοχών, τον υψηλής ποιότητας τουρισμό και εκατομμύρια τουρίστες, χωρίς να έχουν επιλύσει το σημαντικότατο πρόβλημα των απορριμάτων και των λυμμάτων του Δήμου των?

    Οι διάφοροι περιφερειακοί οργανισμοί ύδρευσης και αποχέτευσης, σαν παράδειγμα προς αποφυγήν είναι αυτός των Πατρών - η διαβόητη ΔΕΥΔΑΠ -, λειτουργούν ως κράτος εν κράτη, καθ' όσον επιβάλλουν στους δημότες των υπερβολικά ποσά, ενώ οι εργαζόμενοι εκεί αμοίβονται με προ κρίσης μισθούς και επί πλέον χρεώνουν συνεχώς νέα έργα. Πότε επιτέλους θα τελειώσουν αυτά τα ΝΕΑ ΕΡΓΑ?

    Δηλαδή η Αθηναϊκή ΕΥΔΑΠ η οποία δεν "χαρατσώνει" τους Αθηναίους δημότες δεν κάνει εργα?

    Αυτά βλέπουν οι διάφοροι "Φούχτελοι" και ορμούν να "αξιοποιήσουν" όλα αυτά που, οι παντελώς άσχετοι υποτιθένοι αρμόδιοι, τα αφήνουν απείραχτα διότι είναι "κακώς κείμενα"!

    Μετά ζητάμε και ρέστα!


    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι από ό,τι θυμάμαι ακόμα από την δεκαετία του 1980 γινόταν αυτό που γράφει ο Ευμένης Καρδιανός στην Βιέννη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.