27/2/14

Su-35: Δύναμη κρούσης νέας γενιάς

Ξένια Σεμένκο, Ροσσίσκαγια Γκαζέτα
Το οπλοστάσιο της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας ενισχύθηκε με 12 νέα μαχητικά Su-35. Η τελετή παράδοσης έγινε στο Κομσομόλσκ του Αμούρ, στο εργοστάσιο αεροναυπηγικής «Γκαγκάριν». Εκεί συναρμολογείται το υπερ-ευέλικτο τζετ πολλαπλών ρόλων γενιάς 4++.
Στην τεράστια μονάδα επεξεργασίας μετάλλων και άλλων υλικών απασχολούνται άντρες και γυναίκες αρκετά νεαρής ηλικίας που ανταποκρίνονται με επιτυχία στον χειρισμό ιδιαίτερα πολύπλοκων μηχανημάτων, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Η Γιάνα Τσερεπόκ, χειριστής μηχανήματος, λίγο πάνω από 20 ετών, ετοιμάζει καθημερινώς 12 εξαρτήματα για το αεροσκάφος. Φιλοδοξεί, βέβαια, να ανεβεί επαγγελματικό επίπεδο, ενώ όσον αφορά την προσωπική της ζωή, οι πρώτες προτεραιότητες είναι να μεγαλώσει με άνεση την κόρη της και να αποκτήσει τη δική της στέγη.
Συνολικά στη μονάδα γίνεται η επεξεργασία περίπου 2800 εξαρτημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται σε διάφορα στάδια της συναρμολόγησης. Τα υλικά των εξαρτημάτων ποικίλουν. Είναι για παράδειγμα από ντουραλουμίνιο, τιτάνιο, διάφορα κράματα και συνθετικά υλικά. Στο τμήμα συναρμολόγησης, μοντάρονται τμήματα της ατράκτου, καθώς και της ουράς του. Οι υπάλληλοι εδώ είναι πολύ περισσότεροι και οι βασικές ειδικότητες είναι συναρμολογητές, ειδικοί στη σύνδεση και συγκόλληση μεταλλικών ελασμάτων, μηχανικοί. Ο Αλεξέι, απόφοιτος του τοπικού Πολυτεχνείου, είναι μόλις 23 ετών, αλλά έχει ήδη γίνει τεχνικός παραγωγής. Υπό τις οδηγίες του, βρίσκονται 13 εργαζόμενοι. Ο νεαρός μηχανικός δηλώνει βέβαιος ότι επέλεξε το σωστό επάγγελμα, αφού, όπως λέει, το να διευθύνεις τη συναρμολόγηση αεροσκάφους δεν είναι μόνο μια υπεύθυνη θέση, αλλά και ενδιαφέρουσα.
Μετά τις δοκιμές, στα αστέρια
Μέσα σε ένα μήνα η μονάδα συναρμολογεί τρεις «ουρές» και τρεις ατράκτους. Για κάθε μαχητικό οι εργάτες καταναλώνουν δεκάδες χιλιάδες βίδες. Από τη στιγμή που αρχίζει η συναρμολόγηση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, το διάστημα είναι πέντε με έξι μήνες. Ο επικεφαλής της μονάδας συνολικής συναρμογής τμημάτων, Ιγκόρ Λεσιόφ, αναφέρει ότι ύστερα από τη συναρμολόγηση της ατράκτου, το μαχητικό περνά στο επόμενο στάδιο. Είναι το «γέμισμα» με τα ηλεκτρονικά, όταν τοποθετείται ο κινητήρας και άλλα συστήματα. Στη διάρκεια αυτής της φάσης, το κάθε σύστημα περνά από τεστάρισμα.
Μετά τη σωστή ρύθμιση όλων των συστημάτων, τα τεστ συνεχίζονται, αρχικά στο έδαφος και ακολούθως στην πτέρυγα μάχης όπου αποστέλλονται. Και μόνο όταν περάσουν όλες τις δοκιμές, τα αεροσκάφη βάφονται και παραδίδονται στην ΠΑ.
Συνολικά, ως το 2015 η ρωσική ΠΑ θα παραλάβει 48 μαχητικά S-35 και οι μηχανικοί διαβεβαιώνουν ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί. Ο χρόνος ζωής του S-35 είναι περίπου 30 χρόνια. Υπολογίζεται ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα υποστηρίξει το μάχιμο του ρωσικού στρατού στη μεταβατική περίοδο μέχρι την εισαγωγή στην ΠΑ του μαχητικού 5ης γενιάς Τ-50. Οι σειριακές παραδόσεις του οποίου -σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ενωμένης αεροναυπηγικού ομίλου εταιριών, Μιχαήλ Πογκοσιάν- θα ξεκινήσουν από το 2016.

Τα χαρακτηριστικά του Su-35

Τα πτητικά και τακτικά χαρακτηριστικά του Su-35 προσεγγίζουν εκείνα των μαχητικών 5ης γενιάς. Στη δημιουργία του αεροσκάφους έχουν χρησιμοποιηθεί τεχνολογίες stealth, όπως επίστρωση και συνθετικά υλικά στην επιφάνειά του, που επιτρέπουν να απορροφά ραδιοκύματα. Διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 1400 χλμ./ώρα και αυτονομία πτήσης 3600 χλμ. Η εμβέλεια εντοπισμού εναέριων στόχων είναι περίπου 400 χλμ. Το ραντάρ του μπορεί να παρακολουθήσει ταυτόχρονα 30 στόχους και να πλήξει 8 από αυτούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.