8/5/09

Ο ALPHA σε φρεγάτα του Π.Ν. με τους φρουρούς του Αιγαίου

Στην φρεγάτα του Πολεμικου Ναυτικου «ΝΑΥΑΡΙΝΟ» βρέθηκε ο ρεπόρτερ Κώστας Σαρικάς και η κάμερα του ALPHA, που κατέγραψε εντυπωσιακές εικόνες από μεγάλη άσκηση στο Αιγαίο. Τα 170 μέλη του πληρώματος δοκίμασαν τις αντοχές τους και ανταποκρίθηκαν με απόλυτη επιτυχία στο απαιτητικό σενάριο της άσκησης. Τα πυροβόλα της φρεγάτας πήραν φωτιά κατά την διάρκεια της επιχείρησης «Αστραπή». Από την πρώτη στιγμή το πλοίο βρισκόταν σε μόνιμο συναγερμό. Στη γέφυρα, το κέντρο ελέγχου, το κέντρο επιχειρήσεων, τις μηχανές, παντού.

Όλες οι αισθήσεις των μελών του πληρώματος ήταν σε επιφυλακή. Το δάχτυλο στη σκανδάλη, τα μάτια στο ραντάρ, τα χέρια στο τιμόνι και τα αφτιά στον ασύρματο. Από τον κυβερνήτη έως και τον νεότερο δίοπο όλοι ήταν μια γροθιά. Ξαφνικά στο αρχιπέλαγος εμφανίστηκαν και άλλα πλοία του στόλου και οι ομοβροντίες έκοψαν την ανάσα. Την ίδια ώρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας κάποιοι δούλευαν σκληρά ανάμεσα στις μηχανές και το μάτι ξέκλεβε λίγα δευτερόλεπτα για τα αγαπημένα πρόσωπα στις φωτογραφίες. Ο ήχος από τα ελικόπτερα που προσγειωνόταν και απογειωνόταν, ήταν εκκωφαντικός, ωστόσο η συμβολή τους ήταν καθοριστική στις επιχειρήσεις.

Βέβαια κανένας δεν ξεχνά τους ήρωες των Ιμίων, που με το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού έπεσαν στο καθήκον λίγα λεπτά μετά την απογείωση του από τη φρεγάτα «ΝΑΥΑΡΙΝΟ» τον Ιανουάριο του 1996. Στα πολεμικά πλοία δεν υπάρχει ούτε σκέψη για ανεφοδιασμό σε λιμάνι. Το πετρελαιοφόρο πλευρίζει τη φρεγάτα και ο ανεφοδιασμός γίνεται εν πλω. Η διαδικασία απαιτεί απολύτως συντονισμένες ενέργειες των δύο πλοιάρχων. Τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού μιλούν λίγο, αλλά αποφασιστικά όταν ερωτούνται για τις απειλές στο Αιγαίο. Όπως λένε, οι ακρίτες του Αιγαίου πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό φροντίζει γι αυτό. Η κόρνα του πλοίου φθάνοντας στην ακριτική Σύμη, υπενθυμίζει στους κατοίκους, ότι το Πολεμικό Ναυτικό είναι πάντα εκεί, αν χρειαστεί, φρουρός έως και της τελευταίας βραχονησίδας.

Πηγή: ALPHA
Επιμέλεια: Π. Γραμμέλης

5 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφο ρεπορτάζ αλλά μακάρι να ήταν όλα τόσο ρόδινα...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άσχετο με το θέμα, ήθελα να αναφερθώ λιγάκι στο θέμα της Σομαλίας. Από ότι έχω διαβάσει στο internet οι πειρατές της Σομαλίας έχουν κάποιους πολύ καλούς λόγους για να είναι πειρατές οπότε αυτό κάνει τις προηγούμενες εκδηλώσεις για εκείνη την φρεγάτα, που είχει πέξει καθοριστικό ρόλο κάπως άκυρες. Μπορείτε να γράψετε κάτι για την Σομαλία, αλλά από την πλευρά ων πειρατών κάποια στιγμή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και σας ερωτώ, κύριε καθηγητά:

    1.- Δεν σας εκπλήτουν οι γνώσεις των άνεργων ντόπιων Σομαλών ψαράδων, που γνωρίζουν και επιλέγουν τα πλοία που μεταφέρουν πανάκριβα φορτία και συλλαμβάνουν μόνον αυτά;

    2.- Πως γνωρίζουν το λιμάνι φόρτωσής των, το είδος του φορτίου τους, την ώρα που έλυσαν κάβους, την πορεία τους, τον προορισμόν τους, την ωριαία ταχύτητά τους, και κυρίως την ημέρα που βρίσκονται στην "επικίνδυνη ζώνη των ρεσάλτων";

    3.- Πως γνωρίζουν την αξία των πολύτιμων φορτίων τους και προσδιορίζουν το ύψος των λύτρων;

    4.- Ποιός είναι ο εν "Ελλάδι διαπραγματευτής μεταξύ Σομαλών πειρατών και Ελλήνων εφοπλιστών, που κάνει τα παζάρια του ύψους των λύτρων που καταβάλλονται τελικά στα "αφεντικά" των δύσμοιρων αναλφάβητων ψαράδων, που η αμοιβή των για κάθε ρεσάλτο δεν ξεπερνά τα 1000 δολλάρια;

    5.- Πως είναι δυνατόν να υπάρχει έξαρση ναυτοπειρατιών όποτε η ναυλαγορά είναι πεσμένη;

    Εκτός αν ισχυρίζεστε ότι οι πληροφορίες που διαθέτουν οι Σομαλοί πειρατές, δεν είναι ικανότερες και δεν λειτουργούν καλύτερα από τις αντίστοιχες της πολυεθνικής ναυτικής δύναμης, που ενεργεί υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε. και μάλιστα χωρίς να διαθέτουν αντίστοιχα δορυφορικά συστήματα επικοινωνιών και παρακολούθησης.

    Εκτός αν ισχυριστείτε δημόσια, ότι οι "άξεστοι αυτοί ψαράδες" έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν απ' ευθείας με τους κυβερνήτες της Σομαλίας και να τους καταβάλλουν το 50% των λύτρων ανά περίπτωση, προκειμένου να τους διατίθεται"πολιτική ασυλία" και "οιαδήποτε διευκόλυνση" στα λιμάνια της Σομαλίας. Γιατί αυτή είναι η "επίσημη ταρίφα" που εισπράττει το κράτος της Σομαλίας, όχι φυσικά από τους ξυπόλητους ψαράδες, αλλά δυστυχώς από "ΕΛΛΗΝΑ" τέως πλοιοκτήτη, κάτοικο του Mogadishu" (φυγόδικο και φυγόποινο)" και που ενεργεί για λογαριασμό "ευηπόληπτων" και υπεράνω πάσης υποψίας Ελλήνων, που κατοικούν στα Βόρεια προάστεια.

    Μην κουράζεστε άδικα, κύριε καθηγητά και σπαταλάτε την φαιά σας ουσία.

    Όλα τα γνωρίζουν, όλοι τους, αλλά ουδείς τολμά να ασχοληθεί με το θέμα αυτό. Πιστέψτε με ότι έχω ιδίαν αντίληψην των γεγονότων, απέστειλλα το πρώτον επιστολή μου στον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας στις 19/11/2008 με σκοπό να του γνωστοποιήσω τον τρόπο που διενεργούνται οι ναυτοπειρατίες και η οποία έμεινε ατυχώς "ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ"!!!!! Στην συνέχεια και συγκεκριμένα στις 02/02/2009, προθυμοποιήθηκα εκ νέου να συνδράμω τους ενδιαφερόμενους, με τα όσα γνώριζα για τις μεθόδους που ακολουθούν, τις προφυλάξεις των αλλά και με πλήθος στοιχείων που πίστευα ότι θα φανούν χρήσιμα για την πάταξη των ναυτοπειρατιών και ουδεμία απάντηση έλαβα από ουδένα των αποδεκτών της επιστολής - καταγγελίας μου αυτής, η οποία απεστάλλη εις:
    (α) Διεθνή Ένωση ανεξαρτήτων πλοιοκτητών δεξαμενοπλοίων [ Intertanko ]
    (β) Γραφείο διεθνούς θαλάσσιας επιφυλακής πειρατίας [ IMB ]
    (γ) Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών
    (δ) Ασφαλιστικό οργανισμό των LLOUD'S
    (ε) Nippon Foundation

    Μου προκαλεί εντύπωση η αδιαφορία τους, διότι όλοι γνωρίζουν το βάρος των καταγγελιών μου, μια και έν έτει 1978 [ περίοδος ναυτοπειρατιών - ναυταπατών στην περιοχή του Λιβάνου ] εγώ προσωπικά έπαιξα το κεφάλι μου "κορώνα - γράμματα" και απεκάλυψα στις αρχές το όλο κύκλωμα των "ευηπόληπτων ναυταπατεώνων, οι οποίοι - "δυστυχώς για την Ελληνική Δικαιοσύνη" - εστάθη αδύναμη να τους καθήσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου [ παρά την σωρείαν των παραπεμπτικών βουλευμάτων σε βάρος των, όλα σε βαθμόν κακουργήματος ] μια και εντολή υπουργού ναυτιλίας, οι υποθέσεις ετέθησαν όλες στο " Α Ρ Χ Ε Ι Ο " με το σκεπτικόν :"Ότι για λόγους οικονομικού και εθνικού συμφέροντος, έπρεπε να μην πληροφορηθούν οι ασφαλιστικοί διεθνείς οργανισμοί, ότι η Ελλάς βρήθει ναυταπατεώνων."

    Αυτά τα ολίγα προς ενημέρωσή σας. Εντός ολίγων ημερών θα κυκλοφορήσει το βιβλίο μου με τίτλο "ΝΑΥΤΑΠΑΤΕΣ" στο οποίο αναγράφονται λεπτομερώς όλα τα γεγονότα και τα "ονοματεπώνυμα των ευπόληπτων πρωτεργατών, οι οποίοι κυκλοφορούν ανάμεσά μας , "ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΟΙ." Αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε. Σας διαβεβαιώνω περί αυτού. Θα εκπλαγείτε ομολογουμένως. Μόνον που δεν πρόκειται για παραμύθι ή μύθο. Δεν έχετε παρά να το διαβάσετε και να ρωτήσετε εκείνους που φέρονται ως εμπλεκόμενοι.

    "Γιατί η ΑΛΗΘΕΙΑ δεν μπορεί να παραμένει στον τάφο, όσο πικρή και δυσάρεστη είναι για μερικούς, που γέμισαν και γεμίζουν ακόμη τα σεντούκια τους, με εκατομμύρια δολλάρια."


    Με εκτίμηση

    Ιωάννης Εμμ. Νομικός
    Πλοίαρχος Ε.Ν.
    στις Πέμπτη, Μάϊος 07, 2009

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι στα πλοία τα ελικόπτερα "προσνηώνονται" και δεν προσγειώνονται. Μία λεπτομέρεια που θεωρώ ότι κρίνει τον δημοσιογράφο-παρατηρητή. Εντάξει δάκρυα στα μάτια κττ αλλά το "πολεμικό" ρεπορταζ πρέπει να γράφεται από γνώστες.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Poli fovame oti oi tilekateftinomenes torpiles oi aftokinoumenes narkes ta uav ki ta ub opou b boat tha katastisoun tetia ploia evalota idi kseroume oti oi toutkoi exoun merika drones isos ki kanena pretador.Tiracoucos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.