13/5/09

Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού έχει πολλές μορφές...


Το ελληνόφωνο χωριό Ότσενα, στο Κατωχώρι Τραπεζούντας. Από εδώ κατάγεται ο Βαχίτ Τουρσούν.

Βαχίτ Τουρσούν: Από πρώην Υπουργό Δημόσιας Τάξης της Ελλάδος τιμήθηκα ως ψεύτης
Χθες βρέθηκα στην εκδήλωση «Τρεις γενοκτονίες, ένας θύτης» που οργάνωσε η Νεολαία ΠΟΕ, που συμμετείχε και ο Τούρκος ιστορικός Τανέρ Ακτσάμ. Βρέθηκα εκεί, διότι κάποιοι από την Νεολαία ΠΟΕ με ενημέρωσαν μέσω του Facebook και κάποιοι με κάλεσαν με τηλεφωνικό μήνυμα που μου έστειλαν. Παρόλο που τα τελευταία 5-6 χρόνια αρνούμαι να πάω στις εκδηλώσεις των ποντίων εδώ στην Ελλάδα, που συνήθως , όπως έχω καταλάβει, οργανώνονται μόνο και μόνο για να διαφημίζονται κάποιοι πολιτικοί. Αρνούμαι να πάω, διότι πιστεύω ότι σε αυτές τις εκδηλώσεις πουλάνε τα κόκκαλα των παππούδων μας που είναι σκορπισμένα σε κάθε τετραγωνικό γης του Πόντου. Κάνουν τις γνωριμίες και τις επαφές τους που θα τους χρησιμεύουν για μελλοντική καριέρα. Κάνουν το μπλά μπλά και το κουτσομπολιό τους για να έχουν και ψυχολογική ευχαρίστηση. Πήγα σε αυτήν την εκδήλωση, διότι ήθελα να ακούσω τον Τούρκο ιστορικό. Ήταν σημαντικό για μένα να ακούσω από τρίτον για την γενοκτονία.

Δεν με καλωσόρισε κανείς
Όταν έφτασα στο χολ, δίπλα στην είσοδο της αίθουσας της παλαιάς βουλής, όπου γινόταν και η υποδοχή των εκλεκτών (;) ατόμων, παρέμεινα εκεί όρθιος για λίγο. Παρατήρησα χαιρετισμούς, χαμόγελα προς τους εκλεκτούς προσκεκλημένους, αγκαλιές, κλπ. Εγώ έμεινα εκεί όρθιος, σαν να ήμουν ένας τυχαίος περαστικός. «Ε , δεν με γνωρίζει κανένας από την νεολαία» σκέφθηκα. Αφού δεν είχα να μοιραστώ κάτι με ανθρώπους που δεν με γνώριζαν, αναγκάστηκα να πάω να κάτσω κάπου ώστε να παρακολουθήσω την εκδήλωση. Στο χολ υπήρξε ένα τραπέζι στο οποίο καθόταν μία κοπέλα η οποία ήταν υπεύθυνη εκεί και μοίραζε ακουστικά. Πήγα και της ζήτησα ακουστικά και εγώ. Παρόλο που ερωτούσε την ταυτότητα του καθενός για να σημειώσει σε ποίον έδωσε ακουστικά, εμένα μου έδωσε τα ακουστικά και χωρίς να με ρωτήσει, στη λίστα έγραψε «Βάιος από Νέα Μάκρη». Ίσως εγώ πρώτη φορά να την έχω συναντήσει. Δεν την γνώριζα. Αλλά εκείνη φάνηκε πως με γνώριζε καλά, μέχρι και που μένω ήξερε. Εγώ δεν έχω ανάγκη από ψευδοχαμόγελα, ούτε από υποδοχές. Άλλωστε δεν μου αρέσουν και τα χάδια, ακόμη και η πολλή επαφή με τον κόσμο, αλλά μου έκανε εντύπωση το ποιούς υποδέχονται και ποιούς όχι. «Δεν πειράζει» είπα από μέσα μου και πήγα κάθισα σε μία θέση που βρήκα άδεια στην πίσω πλευρά της αίθουσας. Παρακολούθησα με προσοχή όλη την εκδήλωση, άκουσα όλους τους ομιλητές. Ανακοινώθηκε διάλειμμα για πέντε λεπτά. Βγήκα έξω κάπνισα ένα τσιγάρο και ξαναμπήκα μέσα. Άρχισαν να μιλούν οι πολιτικοί. Μέσα σε αυτούς ήταν και ο πρώην Υπουργός Δημόσιας Τάξης, ο Χρυσοχοΐδης.

Τιμήθηκα ως Ψεύτης
Παρόλο που δεν ήθελα, τον άκουσα αρκετά. Μία στιγμή, άρχισε να μιλάει για τους Ελληνόφωνους Πόντιους της Τουρκίας. Εκεί αναζωπυρώθηκαν οι πικρίες πού είχα και πήρα φωτιά. Σηκώθηκα κα ζήτησα λόγο για ερώτηση, αφού δίνανε και σε κάποιους άλλους. Τον ρώτησα:
«Κύριε Χρυσοχοΐδη, είμαι ένας Πόντιος από την Τραπεζούντα και σας ακούω τελευταία να μιλάτε δεξιά αριστερά για μας, για Ελληνόφωνους του Πόντου, γιατί τότε όταν ήσασταν Υπουργός Δημόσιας Τάξης, πήγατε να μας διώξετε;»
Μία στιγμή είχε πάθει σοκ ο άνθρωπος. Δεν περίμενε τέτοια ερώτηση. Φάνηκε πώς μέχρι τότε δεν του το ρώτησε κανένας δημοσίως. Το πρόσωπο του είχε αλλάξει χρώμα. Απαντάει ο Χρυσοχοΐδης: «Αυτά που λέτε είναι ψευδή και μην ξανά λέτε τέτοια ψέματα». Δεν πίστευα στην απάντηση που πείρα. Αφού μέσα σε αυτούς που κατάφερε να διώξει, ήταν και ο αδελφός μου. Εγώ έγινα ψεύτης και αυτός σωστός. Μα το γεγονός, το είχαν γράψει σχεδόν όλες οι εφημερίδες. Διακόσιοι εξήντα περίπου πρυτάνεις, καθηγητές, κλπ. πανεπιστημίου είχαν υπογράψει για να μην απελαθούν οι φοιτητές. Δήλωσαν ότι θα τους δώσουν πανεπιστημιακό άσυλο, κλπ. Δηλαδή ολόκληρη φασαρία είχε βγει τότε. Συνολικά για οκτώ φοιτητές είχε παρθεί απόφαση απέλασης, ενώ είχαν άδεια παραμονής. Και τα παιδιά αυτά, σπουδάζανε σε διάφορα Ελληνικά πανεπιστήμια. Τους φέρανε εδώ στην Ελλάδα, άτομα που ήταν μέσα του ΠΑΣΟΚ. Ένας από αυτά τα παιδιά, ήταν και ο Fethi Gultepe, που σήμερα και αυτός, όπως και άλλα παιδιά, δεν έχουν άδεια παραμονής.
Τον αδελφό μου τον έδιωξαν με έναν χυδαίο τρόπο. Έχοντας άδεια παραμονής ο άνθρωπος, όπως και ο κάθε αλλοδαπός, είχε πάει για να επισκεφτεί την πατρίδα του. Στον γυρισμό, εδώ στο αεροδρόμιο στην Αθήνα, τον σταματήσανε. «Τουρσούν ε... περίμενε εκεί στην άκρη» του είπε ο αστυνομικός. Φαίνεται πώς είχε ειδοποιηθεί για το επίθετο μου ο τύπος. Ήξερε το «Τουρσούν». Τελικά με ειδοποίησε με τηλέφωνο ο αδελφός μου και εγώ με τη σειρά μου, ειδοποίησα κάποια άτομα που γνώριζα στην τότε Ομοσπονδία ΟΠΣΝΕ. Μόλις κατάλαβα ότι δεν θα τον αφήσουν, ζήτησα από Πόντιους γνωστούς να μαζευτούμε και να διαμαρτυρηθούμε στο αεροδρόμιο, ώστε να αφήσουν τον αδελφό μου ελεύθερο για να μπει μέσα. Εμείς από την Νέα Μάκρη, όλοι όσοι είχαμε έρθει από την Τραπεζούντα μαζευτήκαμε και πήγαμε στο αεροδρόμιο. Από τους Ελλάδιτες αυτοί που ήρθαν, όλοι κι όλοι ήταν τρία άτομα. Ό ένας από αυτούς, φάνηκε πώς είχε φιλική σχέση με τον κ. Ευσταθιάδη, ο οποίος ήταν διευθυντής του γραφείου υπουργού δημόσιας τάξης. Του λέει στο τηλέφωνο: «Τάκη, αυτοί εδώ φαίνεται πώς είναι αποφασισμένοι να δημιουργήσουν φασαρίες, αφήστε το παιδί να μπει μέσα.». Του απαντάει αρνητικά ο κ. Δημήτρης Ευσταθιάδης. Μόλις κατάλαβα ότι τα πράγματα είναι σοβαρά, καλώ στο τηλέφωνο διάφορα τηλεοπτικά κανάλια και τους ενημερώνω για το γεγονός. Σε κάμποσα λεπτά, είχαν φτάσει τέσσερα κανάλια στο αεροδρόμιο για να βιντεοσκοπήσουν τις φασαρίες. Μόλις παρατήρησε τους δημοσιογράφους ο διευθυντής του αεροδρομίου, έδωσε εντολή στους αστυνομικούς, που μέχρι τότε μας συμπεριφερόντουσαν σκληρά, να χαλαρώσουν , ώστε να μας απομακρύνουν από την είσοδο του αεροδρομίου. Μάς κάλεσε για να συμβιβαστεί μαζί μας. Πήγαμε λοιπόν στο γραφείο του. Μας είπε: «Παιδιά ακούστε, εδώ είναι ένας κράτος με νόμους, κλπ. Να μην το εξευτελίζουμε. Αφού βγήκε απόφαση για την απέλαση του, ας πάει και αύριο ας πάρει την βίζα του από το Ελληνικό προξενείο και ας γυρίσει πίσω. Μία μέρα, μόνο, θα χάσετε. Δεν χάθηκε και ο κόσμος.». Η αλήθεια είναι ότι εμείς πιεστήκαμε. Αφήσαμε τον αδελφό μου εκεί και αποχωρίσαμε. Ο αδελφός μου απελάθηκε. Την άλλη μέρα ο αδελφός μου πάει στο Ελληνικό προξενείο της Κωνσταντινούπολης για να πάρει την βίζα του όπως μας είχαν πει. Του είπαν από το προξενείο: «Φίλε, το διαβατήριο σου είναι σφραγισμένο και έχεις απαγόρευση εισόδου για πέντε χρόνια στην Ελλάδα.». Έπαθε σοκ το παιδί. Με παίρνει τηλέφωνο και αρχίζει να μου τα μετράει. Έπαθα και εγώ το σοκ μου αλλά πλέον δεν είχα να κάνω κάτι. Όσο προσπάθησα με γνωριμίες που είχα, δεν κατάφερα τίποτα, ώστε να πάρει βίζα για να ξαναέρθει πίσω ο αδελφός μου.
Αυτός λοιπόν ο κύριος που μας έκανε όλα αυτά, με κατηγόρησε ως ψεύτη και έτσι άρχισα να φωνάζω στην αίθουσα. Τελικά βγαίνω έξω. Μόλις είδε ο Χρυσοχοΐδης ότι βγήκα έξω, αφού είχε χάσει και ο εγκέφαλος του τον έλεγχο πια, γυρίζει και διαψεύδει ο ίδιος τον εαυτό του μέσα σε ξένους προσκεκλημένους. Είπε λοιπόν: «Κάποια ζητήματα είναι λεπτά και για λόγους κρατικών συμφερόντων δεν λέγονται εδώ». Άρα ήθελε να πει, αν δεν κάνω λάθος, για κρατικά συμφέροντα πήγε να μας διώξει. Δηλαδή τα μπέρδεψε ο καημένος. Να σας πω, «τον λυπήθηκα» αν θέλετε την αλήθεια. Γιατί ξέρω πάρα πολύ καλά ότι αυτός ήταν απλά ένα όργανο που εκτελούσε την εντολή της κυβέρνησης του. Ο Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος τότε ήταν υπουργός εξωτερικών τα είχε κανονίσει, συνεννοούμενος με τον τότε Τούρκο ομόλογο του τον Ισμαίλ Τζέμ. Αλλά εδώ θέλω να ρωτήσω τώρα:
"Κύριε Χρυσοχοΐδη, ποια ήταν αυτά τα κρατικά συμφέροντα; Στο φτωχό μου μυαλό τρία πράγματα έρχονται.

-Το πρώτο είναι ότι φοβηθήκατε τους Τούρκους και μας πουλήσατε.
-Το δεύτερο είναι ότι τα πήρατε και μας πουλήσατε.
-Το τρίτο και τελευταίο είναι ότι όλους εμάς, μας θεωρήσατε κατάσκοπους.
Ποιο από αυτά τα ενδεχόμενα ήταν η αιτία που δεν μπόρεσες να πεις;".


Με κατηγόρησαν για στημένο παιχνίδι και με απείλησαν
Το σκηνικό δεν είχε τελειώσει με την έξοδό μου από την αίθουσα. Όλοι οι Πασοκτζήδες πήραν φωτιά. Εκεί έξω με πρόλαβε ένας φίλος μου (;) και μου έβαλε τις φωνές. «Βαχίτ τι ήταν αυτό το στημένο παιχνίδι που έπαιξες;» μου είπε. Δεύτερο σοκ και εκεί λοιπόν, από έναν που για πολλά χρόνια γνωριζόμασταν. Εγώ έβγαλα τον πόνο μου και το παράπονό μου, κι αυτός με κατηγορούσε ότι το έκανα καθ υπαγόρευση και από σκοπιμότητα. Ίσως, εξ ιδίων να έκρινε τα αλλότρια…. Συνεχίζοντας την κουβέντα του φωνάζοντας, λες κι ήμουν ένα μικρό παιδί, μου λέει: «Το ΠΑΣΟΚ αύριο θα είναι εξουσία. Τί θα κάνεις τότε;». Δηλαδή άφησε να εννοηθεί ότι μόλις έρθουν στην εξουσία, μπορεί να με διώξουν. Σίγουρα φαντάστηκε ότι χέστηκα από τον φόβο μου. Φαίνεται πώς ακόμη κανείς δεν με γνωρίζει καλά. Εγώ αν ήμουν ένας φοβητσιάρης, δεν θα αγωνιζόμουν τόσα χρόνια απέναντι σε έναν κρατικό τέρας που λέγεται Τουρκία, ζώντας κιόλας σε απαράδεκτες συνθήκες εδώ στην Ελλάδα. Εγώ που τόσα χρόνια, δίνοντας έναν αγώνα δέχτηκα βρισιές, λασπολογίες, απειλές από άγνωστους τύπους που ξέρανε μέχρι και την διεύθυνση του σπιτιού μου και δεν φοβήθηκα, θα φοβηθώ την εξουσία του ΠΑΣΟΚ...
Μόλις είχα γλιτώσει από τις μομφές του σεβαστού φίλου μου λοιπόν, απευθύνεται προς εμένα κάποιος άλλος που μάλλον παλαιά ήταν και αυτός στην ΟΠΣΝΕ. «Τόσες μέρες χάσαμε και τόσες νύχτες δεν κοιμηθήκαμε για σένα και εσύ μας τα κάνεις αυτά. Σε βοηθήσαμε τόσο ώστε να μην σε διώξει κανείς, άλλο τί θες;» μου λέει με έναν άγριο ύφος. Τον είχα συναντήσει πολλές φορές αλλά δεν έτυχε να γνωριστούμε τόσο καλά από κοντά. Με τον κύριο αυτόν, δεν θυμάμαι και αν καθίσαμε σε ένα τραπέζι και φάγαμε μαζί. Γιατί δεν κοιμήθηκε για μένα δεν το ξέρω. Πάντως με αυτά που μου μέτρησε, ήθελε να εννοηθεί από αυτούς που μας ακούγανε, ότι με βοήθησαν αρκετά και εγώ ήμουν αχάριστος. Μάλιστα αναφέρθηκε και στην βραδιά που έχει γίνει στο Κορτσόπον για την ιστοσελίδα.
Μία στιγμή σκέφθηκα, «αν αυτοί οι άνθρωποι μου έβρισκαν δουλειές, αν μου έδιναν λεφτά, αν είχαν μοιραστεί κάτι μαζί μου, και τί δεν θα μού μετρούσανε άραγε;». Επί είκοσι χρόνια να μένω παράνομος στην χώρα αυτή, να μην μπορώ να βγω καλά καλά έξω από το μικρό δωματιάκι μου ώστε να πάρω αέρα, να μην μπορώ να κυνηγήσω δουλειά, να μην μπορώ να ταξιδέψω άνετα, μέχρι και πέρσι να οδηγώ χωρίς δίπλωμα, τόσα χρόνια να τρέμω όταν έβλεπα αστυνόμο και αυτοί να ισχυρίζονται ότι με βοήθησαν….. ναι βοήθησαν για να σκοτωθούν τα όνειρα μου. Μπορεί να φανταστεί κανείς το τι θα πει το να μην μπορέσει κανείς να κάνει σχέδια για το μέλλον του και το μέλλον των παιδιών του; Μου κάνανε να ξεχάσω να ονειρευτώ. Εξαιτίας τους θα ψοφήσουμε οικογενειακά στους δρόμους.

Δεν χρωστάω σε κανέναν και δεν διαπραγματεύομαι την αξιοπρέπειά μου
Εδώ θέλω να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα, απευθυνόμενος σε όλους που με γνωρίζουν από κοντά ή εξ αποστάσεως: στη ζωή μου δεν έγινα γλύφτης κανενός, δεν με τάισε κανείς, δεν μοιράστηκα κονδύλια με κανέναν και γι’ αυτό δεν φοβάμαι κανέναν. Είμαι ένας άνθρωπος που μέχρι σήμερα, εργαζόμενος σκληρά, δουλεύοντας κάτω από 45 – 55 βαθμούς ζέστη επάνω στις σκεπές, έβγαλα το ψωμάκι μου και με τον ιδρώτα μου πλήρωσα τον αγώνα μου. Πολλοί άγνωστοι, στέλνοντας μήνυμα στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση, μου ζήτησαν να με βοηθήσουν. Δεν δέχτηκα κανενός προσφορά. Μερικά από αυτά τα μηνύματα που έλαβα, μπορεί και να στάλθηκαν για να με δοκιμάσουν κάποιοι, ώστε να δουν αν δέχομαι λεφτά από πουθενά ή όχι. Το υποψιάζομαι αυτό, διότι μερικοί από αυτούς μου λέγανε ότι είναι επαγγελματίες σε θέματα διαδικτύων ιστοσελίδων, κλπ. Τους ζητούσα βοήθεια για να σταματήσω την επίθεση που δέχομαι εδώ και χρόνια από Τούρκους Χάκερς και αυτοί εξαφανιζόντουσαν. Εδώ και χρόνια ζω στην Νέα Μάκρη. Ούτε σεράγια έχω ούτε βίλλες. Και την άδεια παραμονής που μου έδωσε αυτή η χώρα τα τελευταία δύο χρόνια, την πλήρωσα ακριβά. Εδώ και δύο χρόνια, βιώνω την οικονομική κρίση βαθιά. Παρ’ όλες αυτές τις δυσκολίες, αγωνίστηκα και θα συνεχίζω να αγωνίζομαι για την μητρική μου γλώσσα.
Όσο για τους φίλους και τους εκλεκτούς που μου συμπεριφέρθηκαν με αυτό τον απαξιωτικό τρόπο, τσαλαπατώντας την υπερηφάνεια μου, και απειλώντας με, με την κυνική γλώσσα της μελλοντικής κυβερνητικής ισχύος, από εδώ και στο εξής θα αναφέρω αυτό το συμβάν, όπου κι αν βρεθώ, όπου θα συναντώ ανθρώπους, μέχρι να έρθει ο κύριος που με κατηγόρησε ως «Ψεύτη» να μου ζητήσει συγγνώμη.
Για να συνειδητοποιήσουν, ότι και ο μετανάστης έχει αξιοπρέπεια. Και νιώθει να ξευτελίζεται όταν τον απειλούν με απέλαση επειδή έχει τα θάρρος να αποκαλύπτει την πρόστυχη και υποκριτική συμπεριφορά κάποιων ποντιοκάπηλων πολιτευτών, απέναντι στους τελευταίους Πόντιους μετανάστες πρώτης γενναίας.
Η αλληλεγγύη απέναντι στους Ελληνόφωνους της Τουρκίας πρέπει να είναι στάση ζωής και βίωμα. Δεν μπορεί οι θύτης τέως υπουργός δημόσιας τάξης να εμφανίζεται στα λόγια αλληλέγγυος με τα θύματά του και οι φίλοι του να με απειλούν επειδή τολμάω να πω την αλήθεια..
Αυτή είναι η αυτοκριτική πού κάνανε για την αλαζονεία της εξουσίας τους; Μ' αυτή την νοοτροπία, με ψέματα και με απειλές ζητούν να ξανακυβερνήσουν;
Αν δεν σας αρέσει, εδώ είμαι... είτε Νεοδημοκράτες είστε στην εξουσία, είτε Πασοκτζήδες , σε περίπτωση πού καταφέρετε να με διώξετε από την χώρα, ίσως κάνετε και κάτι καλό , άθελά σας: Ίσως έτσι να σας γνωρίσουν καλύτερα οι πατριώτες μου, που θα το μάθουν στον Πόντο, και στο μέλλον να μην σας εμπιστεύονται και να είναι πιο προσεκτικοί απέναντι σας.

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο Ρωμέικα

24 σχόλια:

  1. .."Κύριε Χρυσοχοΐδη, ποια ήταν αυτά τα κρατικά συμφέροντα; Στο φτωχό μου μυαλό τρία πράγματα έρχονται.
    -Το πρώτο είναι ότι φοβηθήκατε τους Τούρκους και μας πουλήσατε.
    -Το δεύτερο είναι ότι τα πήρατε και μας πουλήσατε.
    -Το τρίτο και τελευταίο είναι ότι όλους εμάς, μας θεωρήσατε κατάσκοπους.
    Ποιο από αυτά τα ενδεχόμενα ήταν η αιτία που δεν μπόρεσες να πεις;".

    Αγαπητέ Πόντιε απαντώντας στα ανωτέρω ερωτήματα θα σου πώ πως είναι τα ίδια κρατικά συμφέροντα που έφεραν δεκάδες ποντίων απο την Ρωσία επαναπατρισθέντων να ζούν σε άθλιες συνθήκες στις περιοχές του Εβρου (Πρόγραμμα Παλλινόστησης).
    Είναι τα ίδια κρατικά συμφέροντα που υποχρεωναν Ελληνες στρατιώτες να οδηγούν σε απέλαση Κούρδους φυγάδες.
    (Η απέλαση σήμαινε και θάνατος λίγα μέτρα μετά την μεθοριακή γραμμή.)
    Ολα αυτά είναι προσωπική αδιαμφισβήτητη μαρτυρία απο Ελληνα στρατιώτη ο οποίος αν και αριστερών φρονημάτων (για να καταλάβουν άπαντες οτι ο πατριωτισμός δεν έχει πολιτική ταυτότητα και δεν χαρίζεται σε καμιά πολιτική παράταξη)είχε στον ώμο του μια μικρή Ελληνική σημαία ραμμένη (με κόστος τον χλευασμό κάθε φορά λέγοντας πως οι κουμμουνιστές έπρπε να έχουν το σφυροδρέπανο) και μια μπλούζα με φωτογραφία του Οτζαλάν (τον οποίο το ΚΚΕ τον θεωρεί προδότη του κουρδικού λαού, καθώς αντιστρατευεται τα δίκαια του ΚΚ Τουρκίας)

    Ανάποδος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είσαι ο μόνος Ρωμιός που σκότωσαν τα όνειρά του, ερπετά της εξουσίας που έχουν κάνει ιδεολογία τους τον μικροελλαδισμό. Έχασαν τον ιδεολογικό μπούσουλα και ψάχνουν κάτι που θα αντικαταστήσει την κομματική ιδεολογία τους που ούτε οι ίδιοι μπορούν να προφέρουν πλέον. Άραγε σ’ εκείνο το χώρο υπάρχει κανείς που μπορεί σήμερα να πει την λέξη «σοσιαλισμός»; Και απλά βρήκαν νέα ιδεολογία στην απαξίωση της Ρωμιοσύνης και στην τουρκοδουλεία με το ψεύτικο φιλειρηνικό ιδεολόγημα «όλοι το ίδιο είμαστε, τι έχουμε να χωρίσουμε!!!». Ας τα βλέπουμε αυτά οι υπόλοιποι που φέρουμε τον τίτλο «Έλληνας Πολίτης» και έχουμε δικαίωμα να ψηφίζουμε αυτά τα πεινασμένα για εξουσία και χρήμα καθάρματα, και ας συνετιζόμαστε από τις επιλογές μας ώστε αν τις κάναμε κάποτε να τις αποκηρύξουμε. Τα ίδια ερπετά έχουν το θράσος να θέλουν να ξανακυβερνήσουν. Ζητώ συγγνώμη για την γλώσσα μου. Δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ αυτές τις λέξεις αλλά για τέτοιας ποιότητας ανθρώπους αυτοί οι χαρακτηρισμοί χρειάζονται. Αν δεν έχεις ανεγκέφαλε πολιτικέ τα κότσια να υποστηρίξεις μέχρι τέλους τους ανθρώπους σου που πιστεύουν στις ιδέες που πρεσβεύεις τουλάχιστον μην τους ξεσηκώνεις. Αν το κάνεις τουλάχιστον εξαφανίσου απ’ την πολιτική για να μην μολύνεις την γη που πατάς.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aνάποδε
    για το δημοσίευμα δεν θα κάνω σχόλιο.
    Θέλω μόνο να πω ότι προσυπογράφω το σχόλιό σου, στο σημείο εκείνο που λές οτι "ο πατριωτισμός δεν έχει πολιτική ταυτότητα και δεν χαρίζεται σε καμιά πολιτική παράταξη".


    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβάζοντας την ιστορία του Βαχίτ, νοιώθω και εγώ κάπως άσχημα και θα απευθυνθώ και στο δικό του ιστολόγιο για ορισμένες διευκρινήσεις.
    Μετά απο όσα διάβασα και όσα συνέβησαν, ατυχώς, συντόνιζα τη συζήτηση στην οποία αναφέρεται.
    Δεν τον γνώριζα και μόλις τώρα διαβάζοντας μαθαίνω την ιστορία του. Αν γνώριζα όλη αυτήν την ιστορία θα ήμουν πιο επιεικής μαζί του. Διότι στο τέλος και ενω επέμενε να φωνάζει, για να μη διαλυθεί, ουσιαστικά η συζήτηση ύψωσα τη φωνή μου λέγοντάς του: "Σταμάτα σε παρακαλώ να φωνάζεις. Θέλεις να διαλύσεις τη συνάντηση; Είναι εύκολο να το κάνεις αν συνεχίσεις".
    Αυτό έγινε τη δεύτερη φορά, όταν ενω εξελισσόταν η ομιλία του κ. Χρυσοχοϊδη, ο Βαχήτ σηκώθηκε και άρχισε να φωνάζει: "Εγώ είμαι ψεύτης;".
    Την πρώτη φορά και ενώ είμασταν στη φάση των ερωτήσεων ο Βαχήτ αφέθηκε ελεύθερος να εκφράσει την άποψή του, έστω και αν πάλι δεν ζήτησε το λόγο. Είπε αυτό που ήθελε.
    Δεν μπορούσα να αφήσω ανεξέλεγκτη τη συζήτηση. Υπάρχουν άγραφοι κανόνες για έναν συντονισμό και μεταξύ αυτών είναι πως ο συντονιστής "προστατεύει" τη συζήτηση απο αυθαίρετες παρέμβάσεις.
    Δεν είχα λόγο να μην επιτρέψω στον Βαχήτ να μιλήσει. Θα έπαιρνε το λόγο. Μίλησε και είπε αυτά που ήθελε. Πράγματι η εξιστόρηση του γεγονότος είναι όπως την περιγράφει. Έχοντας εκείνην την ευθύτητα που πράγματι συναντάς στην περιοχή απο την οποία κατάγεται ενοχλήθηκε που ο κ. Χρυσοχοϊδης του είπε ότι λέει ψέματα και αντέδρασε μετά απο λίγο διακόπτοντας τη συζήτηση. Εν πάσει περιπτώσει η δική μου η θεση ήταν δύσκολη και θα ήταν ακόμη δυσκολότερη αν γνώριζα και την ιστορία του Βαχήτ. Διότι σε όσα περιγράφει- τα οποία δεν έχω λόγο να μην πιστεύω ότι έτσι είναι- είμαι μαζί του. Θεωρώ λανθασμένη την πολιτική που η ελληνική πολιτεία ακολούθησε και ακολουθεί απέναντι στους πρόσφυγες. Αλλά με κάλεσαν να συντονίσω μια συζήτηση και έπρεπε να κρατήσω τους τύπους. Και οι τύποι έλεγαν πως όταν τη δεύτερη φορά ο Βαχήτ πήρε και πάλι μόνος του το λόγο έπρεπε να το διακόψω.
    Βεβαίως, στο κείμενο που ανήρτησε και μετέφερε εδώ ο Σάββας, ο Βαχήτ δεν κάνει αναφορά στο δικό μου ρόλο στην όλη υπόθεση. Ίσως να μην με παρεξήγησε, ίσως να του μίλησαν κοινοί μας φίλοι. Το εκτιμώ. Αλλά αισθάνθηκα, μετά απο αυτά που διάβασα, να παρέμβω. Έχω επισκεφθεί αρκετές φορές την περιοχή του Βαχήτ και έχω γίνει κοινωνός του διαχρονικού δράματος που περασαν και ίσως περνούν ακόμη οι Πόντιοι. Μερικές απο αυτές τις εντυπώσεις μου μπορείτε να τις δείτε σήμερα στο οδοιπορικό στον Πόντο που θα προβάλει η ΕΡΤ3,με αφορμή την επέτειο της γενοκτονίας, στις 11 το βράδυ. Άλλωστε και η δική μου καταγωγή είναι απο τον Πόντο και γνωρίζω καλά τα δεινά που υπέστησαν οι άνθρωποι εκεί. Ίσως γι αυτό δεν άντεξα στην εξιστόρηση του Βαχήτ και έγραψα το κείμενο αυτό, αν και με πρώτη ανάγνωση δεν εμπλέκομαι πουθενά.

    Παντελής Σαββίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβάζοντας την ιστορία του Βαχίτ, νοιώθω και εγώ κάπως άσχημα και θα απευθυνθώ και στο δικό του ιστολόγιο για ορισμένες διευκρινήσεις.
    Μετά απο όσα διάβασα και όσα συνέβησαν, ατυχώς, συντόνιζα τη συζήτηση στην οποία αναφέρεται.
    Δεν τον γνώριζα και μόλις τώρα διαβάζοντας μαθαίνω την ιστορία του. Αν γνώριζα όλη αυτήν την ιστορία θα ήμουν πιο επιεικής μαζί του. Διότι στο τέλος και ενω επέμενε να φωνάζει, για να μη διαλυθεί, ουσιαστικά η συζήτηση ύψωσα τη φωνή μου λέγοντάς του: "Σταμάτα σε παρακαλώ να φωνάζεις. Θέλεις να διαλύσεις τη συνάντηση; Είναι εύκολο να το κάνεις αν συνεχίσεις".
    Αυτό έγινε τη δεύτερη φορά, όταν ενω εξελισσόταν η ομιλία του κ. Χρυσοχοϊδη, ο Βαχήτ σηκώθηκε και άρχισε να φωνάζει: "Εγώ είμαι ψεύτης;".
    Την πρώτη φορά και ενώ είμασταν στη φάση των ερωτήσεων ο Βαχήτ αφέθηκε ελεύθερος να εκφράσει την άποψή του, έστω και αν πάλι δεν ζήτησε το λόγο. Είπε αυτό που ήθελε.
    Δεν μπορούσα να αφήσω ανεξέλεγκτη τη συζήτηση. Υπάρχουν άγραφοι κανόνες για έναν συντονισμό και μεταξύ αυτών είναι πως ο συντονιστής "προστατεύει" τη συζήτηση απο αυθαίρετες παρέμβάσεις.
    Δεν είχα λόγο να μην επιτρέψω στον Βαχήτ να μιλήσει. Θα έπαιρνε το λόγο. Μίλησε και είπε αυτά που ήθελε. Πράγματι η εξιστόρηση του γεγονότος είναι όπως την περιγράφει. Έχοντας εκείνην την ευθύτητα που πράγματι συναντάς στην περιοχή απο την οποία κατάγεται ενοχλήθηκε που ο κ. Χρυσοχοϊδης του είπε ότι λέει ψέματα και αντέδρασε μετά απο λίγο διακόπτοντας τη συζήτηση. Εν πάσει περιπτώσει η δική μου η θεση ήταν δύσκολη και θα ήταν ακόμη δυσκολότερη αν γνώριζα και την ιστορία του Βαχήτ. Διότι σε όσα περιγράφει- τα οποία δεν έχω λόγο να μην πιστεύω ότι έτσι είναι- είμαι μαζί του. Θεωρώ λανθασμένη την πολιτική που η ελληνική πολιτεία ακολούθησε και ακολουθεί απέναντι στους πρόσφυγες. Αλλά με κάλεσαν να συντονίσω μια συζήτηση και έπρεπε να κρατήσω τους τύπους. Και οι τύποι έλεγαν πως όταν τη δεύτερη φορά ο Βαχήτ πήρε και πάλι μόνος του το λόγο έπρεπε να το διακόψω.
    Βεβαίως, στο κείμενο που ανήρτησε και μετέφερε εδώ ο Σάββας, ο Βαχήτ δεν κάνει αναφορά στο δικό μου ρόλο στην όλη υπόθεση. Ίσως να μην με παρεξήγησε, ίσως να του μίλησαν κοινοί μας φίλοι. Το εκτιμώ. Αλλά αισθάνθηκα, μετά απο αυτά που διάβασα, να παρέμβω. Έχω επισκεφθεί αρκετές φορές την περιοχή του Βαχήτ και έχω γίνει κοινωνός του διαχρονικού δράματος που περασαν και ίσως περνούν ακόμη οι Πόντιοι. Μερικές απο αυτές τις εντυπώσεις μου μπορείτε να τις δείτε σήμερα στο οδοιπορικό στον Πόντο που θα προβάλει η ΕΡΤ3,με αφορμή την επέτειο της γενοκτονίας, στις 11 το βράδυ. Άλλωστε και η δική μου καταγωγή είναι απο τον Πόντο και γνωρίζω καλά τα δεινά που υπέστησαν οι άνθρωποι εκεί. Ίσως γι αυτό δεν άντεξα στην εξιστόρηση του Βαχήτ και έγραψα το κείμενο αυτό, αν και με πρώτη ανάγνωση δεν εμπλέκομαι πουθενά.

    Παντελής Σαββίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως πότε ραγιάδες στους κομματο-υπάνθρωπους. Οι πρώτοι εχθροί της χώρας, αυτοί είναι τα κομματόσκυλα, και μετά έπονται οι άλλοι.

    Μπράβο στον φίλο Πόντιο που δεν μάσησε και τα είπε έξω απο τα δόντια σε αυτούς τους δουλοπρεπείς και κομματολάγνους.

    Πόσο πάτο και ξεφτίλα έχει ακόμη. 'Ελεος!



    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποιά ήταν τα κομματόσκυλα που επιτέθηκαν και απείλησαν τον άνθρωπο.
    Να δημοσιευθούν τα ονόματά τους, για να ξέρουμε με ποιούς έχουμε να κάνουμε.
    Τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. για την παρουσα αναρτηση δεν θα ηθελα να προσθεσω τιποτα παραπανω απο αυτα που λεει και μαλιστα περιεχονται στα

    .."Κύριε Χρυσοχοΐδη, ποια ήταν αυτά τα κρατικά συμφέροντα; Στο φτωχό μου μυαλό τρία πράγματα έρχονται.
    -Το πρώτο είναι ότι φοβηθήκατε τους Τούρκους και μας πουλήσατε.
    -Το δεύτερο είναι ότι τα πήρατε και μας πουλήσατε.
    -Το τρίτο και τελευταίο είναι ότι όλους εμάς, μας θεωρήσατε κατάσκοπους.
    Ποιο από αυτά τα ενδεχόμενα ήταν η αιτία που δεν μπόρεσες να πεις;".

    ομως θα ηθελα να πω και τα εξης

    Κυριε
    Παντελή Σαββίδη

    δεν αναφερθηκε πουθενα σε εσας γιατι καταλαβε την θεση που βρεθηκατε 'εσεις' ισως και καποιοι αλλοι ,

    αναφερθηκε στον πολιτικα υπευθυνο και οχι σε οσους υποστηριζουν την θεση του ή την θεση τους

    αν θελατε να κρατησετε τους τυπους θα επρεπε να μην επιτρεψετε σε καποιον να αποκαλει καποιον αλλο ψευτη χωρις να τεκμηριωνει,
    (καταλβαινω οτι κατι 'τυποι' ειναι πιο ισοι ομως)

    ειχατε την ευκαιρια να κανετε αυτη την συναντηση ουσιαστικη και οχι ενα πολιτικο μονολογο καποιου πολιτικου
    αν του ζητουσατε θα τεκμηριωνε την θεση του αλλα πως να το κανει οταν επιτρεψατε να τον αποκαλουν ψευτη καποιοι κατ'επαγγελμα ψευτες,

    μαθατε τη ιστορια και θυμηκατε οτι ειστε και απο ιδια γεννια,

    αν θελατε να επανορθωσετε θα μπορουσατε να κανετε μια εκπομπη με αποκλειστικο θεμα αυτο και οχι γενικα για τον ποντο,

    αν θελατε να επανορθωσετε και να αποκαταστησετε το δικιο θα κανατε μια εκπομπη και θα καλουσατε τον καθενα να τεκμηριωσει αυτα που λεει ,
    ειμαι σιγουρος ο θιγομενος να εχει την υπομονη ποτε θα βρει χρονο ο χρυσοχοιδης να ερθει στην εκπομπη

    μετα τιμης

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε μου σάυτό το κράτος περισσεύουν,οι σπιούνοι,οι εφιάλτες και οι Νενέκοι.
    Σου θυμίζω ότι ο μοναδικός Πατριώτης κυβερνήτης (ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ)
    που ήρθε πλούσιος έφυγε φτωχός και στο φέρετρο.Ο ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ πέθανε στο Πειραιά τυφλός και ζητιάνος? Το Γέρο του Μωριά τον κλείσανε 2 φορές στη φυλακή.
    Την εξωτερική πολιτική την καθορίζουν τα τελευταία χρόνια η Ντόρα, ο Γιωργάκης κλπ, τυχαία άραγε;
    ΄΄ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ ΕΙΠΕ ΤΟΤΕ Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΄΄.Πόσο δίκιο είχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητοί φίλες και φίλοι, ευχαριστώ για την συμπαράσταση σας. Ακόμη δεν έχω γράψει τίποτα. Ο κόσμος ακόμη είναι σε σοκ. Ούτε αντέδρασε από αυτούς κανείς. Ετοιμάζω και άλλο υλικό. Προσπαθώ να γράψω συνοπτικά την ιστορία μου. Μέσα σε αυτό, να μάθετε τα παιχνίδια που μας παίξανε (ΜΙΤ - ΕΥΠ), να γνωρίζετε πραγματικά τους πόντιους βουλευτές, να πάθετε σοκ με υπουργούς, να τρελαίνεστε με προέδρους κομμάτων, να μάθετε γι’ αυτούς που δήθεν πολεμούν για το ποντιακό, υποκρισίες, βρομιές και πολλά άλλα... ακόμη πολλοί περιμένουν στη σειρά. Ο πόλεμος ακόμη δεν ξεκίνησε... Για να μάθετε, παρακολουθήστε το Φόρουμ / Ελληνικό φόρουμ της ιστοσελίδας www.romeyika.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Σάββα,
    Νομίζω πως είναι σημαντικό εμείς ως πολίτες να προστατέψουμε αυτόν τον άνθρωπο από τον κίνδυνο της απέλασης με κάθε τρόπο. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε 3 εκατομμύρια λαθρομετανάστες και να μην μπορούμε να τους διώξουμε και απ' την άλλη να έχουμε κομματικούς μηχανισμούς να απειλούν έναν εξ αίματος Έλληνα με απέλαση επειδή γεννήθηκε σε σκλαβωμένη πατρίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βαχίτ το θέμα σου δεν είναι μόνο ποντιακό, ούτε αφορά μόνο τους ποντιακής καταγωγής Έλληνες βουλευτές.
    Πρώτα απ' όλα είναι ανθρωπιστικό, ανεξάρτητα από την καταγωγή σου και αφορά όλους τους βουλευτές και όλους τους πολίτες αυτής της χώρας.
    Κατά δεύτερον είναι θέμα λειτουργίας της ελληνικής πολιτείας, που ανοίγει την αγκαλία της σε εκατομμύρια αλλόφυλλους και αποδιώχνει τα παιδιά της, ένα από τα οόία είσαι και σύ και ο διωγμένος αδελφός σου.
    Τρίτο, το θέμα σου έχει και εθνικές διαστάσεις, μερικές από τις οποίες δεν μπορούν και ίσως δεν πρέπει να συζητούνται δημόσια.
    Εγώ θα περίμενα από σένα η όποια κίνηση και παρέμβασή σου, να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων που πιστεύον στις πανανθρώπινες αξίες, των ατόμων εκείνων που αγαπούν αυτή την πατρίδα και τέλος, όλων ημών που έχουμε αυτόν τον ανεξήγητο έρωτα με την ιερή γη που σε γέννησε.

    φιλικά

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς τον "13 Μάϊος 2009":
    Διάβασα με προσοχή τον Βαχήτ Τουρσούν. Διάβασα προσεκτικά και όσα έγραψες για την συμμετοχή σου στην όλη ιστορία. Προφανώς αισθάνεσαι ενοχές, γιατί απολογείσαι αποσείοντας εύσχημα απο τους ώμους σου, το μερίδιο ευθύνης που σου αναλογεί. Σίγουρα είναι απαράδεκτη συμπεριφορά απ΄ όλους απέναντι στον Τουρσούν.
    Θα ήταν γεναία πράξη, αν έλεγες ότι ζητάς συγνώμη, όχι μόνο για τον εαυτό σου, αλλά και για τους άλλους, έστω κι εκ των υστέρων.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αργικεραυνέ
    Ο Παντελής έκανε παρέμβαση στην επιστολή Βαχίτ από υπερβολική ευαισθησία.
    Δεν έχει καμιά ευθύνη για όσα διαδραματίστηκαν στην Παλιά Βουλή.
    Ο Βαχίτ κάποια στιγμή εκνευρίστκηε, φώναζε και ο Παντελής του ζήτησε να μην διαλύσει την εκδήλωση.
    Τίποτε άλλο.
    Υπό ποίαν έννοια κάνουμε μέρος του προβλήματος και τον Παντελή;
    Να είμαστε δίκαιοι.

    φιλικά

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι θερμές σχέσεις Αυστραλίας -Τουρκίας ενδέχεται να διαταραχθούν μετά την απόφαση της πολιτειακής κυβέρνησης της Νότιας Αυστραλίας να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Ποντίων, Αρμενίων και Ασσυρίων. Τη δήλωση έκανε ο Τούρκος πρέσβης στην Αυστραλία Μουράτ Ερσαβσκί, ο οποίος παράλληλα εξέφρασε την μεγάλη του θλίψη και απογοήτευση για την απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης της Νότιας Αυστραλίας Μάικλ Άτκινσον να επισκεφθεί την Ελλάδα, την ερχόμενη εβδομάδα και να μιλήσει σε εκδήλωση Ποντίων στη Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα,μετά από εισήγηση του κ. Άτκινσον η βουλή της Νότιας Αυστραλίας αναγνώρισε επίσημα τη γενοκτονία των Ποντίων με αποτέλεσμα η Τουρκία να κάνει επίσημο διάβημα στην αυστραλιανή κυβέρνηση. Ο κ.Άτκινσον δήλωσε ότι αποτελεί τιμή για τον ίδιο η πρόσκληση να μιλήσει σε δημόσια συγκέντρωση της Πανποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα στην πλατεία της Αγίας Σοφίας της Θεσσαλονίκης με την ευκαιρία της επετείου της Γενοκτονίας των Ποντίων.
    "Με τις ενέργειές του θέτει σε κίνδυνο τις καλές σχέσεις Αυστραλίας-Τουρκίας", απάντησε ο Τούρκος πρέσβης.
    Εξ άλλου, με αναλυτική της ανακοίνωση η Τουρκική πρεσβεία στην Καμπέρα καταδικάζει την απόφαση της βουλής της πολιτείας της Νότιας Αυστραλίας να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Ποντίων. Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι οι δηλώσεις κάποιων υπουργών ήταν προσβλητικές για τους Τούρκους και την χώρα τους και ότι οι καλές σχέσεις Αυστραλίας-Τουρκίας διατρέχουν τον κίνδυνο να διαταραχθούν μόνιμα. Η Τουρκική πρεσβεία υποστηρίζει ότι η αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων αποτελεί έργο του πανίσχυρου ελληνικού λόμπι που φέρεται αποφασισμένο να επαναφέρει ανταγωνισμούς του παρελθόντος και να διαστρεβλώνει γεγονότα. "Δεν πρέπει τα εθνικά λόμπι να μπορούν να διαταράσσουν τις άριστες σχέσεις των χωρών μας που ξεκίνησαν από την Καλλίπολη και τα σχόλια τότε του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ για τη γενναιότητα των Αυστραλών που έπεσαν μαχόμενοι", αναφέρεται στην ανακοίνωση. Σημειώνεται ακόμα στην ανακοίνωση πως "οι πολιτικοί δεν μπορούν και δεν πρέπει να ξαναγράφουν την ιστορία. Ειδικά την ιστορία χωρών που βρίσκονται στην άλλη άκρη του πλανήτη και για γεγονότα που έγιναν πριν έναν αιώνα".

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


    ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γεια σας, παρακολουθώ τις συζητήσεις και βλέπω πώς κάποιοι φίλοι προσπαθούν να φορτώσουν έφθινες στον κύριο Παντελή Σαββίδη. Καταρχήν, με τον κύριο Σαββίδη δεν γνωριστήκαμε ποτέ. Αλώστε το δήλωσε και ο ίδιος. Το ότι αισθάνθηκε την ανάγκη να γράψει ολόκληρο κείμενο και να τονίσει την στεναχώρια του, φτάνει και περισσεύει. Ο κύριος Σαββίδης έκανε τι δουλειά του και αν ήμουν στην θέση του, ίσως θα έκανα το ίδιο και εγώ για να συντονίσω μία τέτοια σοβαρή εκδήλωση, όπου υπήρξαν και ξένοι προσκεκλημένοι. Με συγκίνησε με το κείμενο του και αν τον πιέζετε να ζητήσει συγγνώμη, θα αισθανθώ πολύ άσχημα εγώ ο ίδιος.

    Σάββα, το πρόβλημα μου φυσικά και είναι ανθρώπινο και δεν αφορά μόνο τους Πόντιους βουλευτές. Εγώ δεν έχω καμία διάθεση αντιπαράθεσης με κανέναν που δεν φταίει. Απλά, η τελευταία πρόκληση, όπου αντί να μας ζητούνε συγγνώμη γι αυτά πού υποφέραμε εξ αιτίας τους, επι πλέον με αποκάλεσαν και ψεύτη, αυτή λοιπόν η πρόκληση ξεχείλισε το ποτήρι. Αποφάσισα επιτέλους να γράψω αυτά που πέρασα και ας κρίνει ο κόσμος. Εδώ και χρόνια ο κόσμος έχει γίνει μπαλάκι μεταξύ των κομμάτων. Έχει χάσει τον έλεγχο του πια. Ίσως με το ιστορικό μου, ξυπνήσω μερικούς ανθρώπους. Δεν περιμένω και σεισμούς. Δυστυχώς η ιστορία έδειξε πώς ο κόσμος πάντα «άλλα λέει και άλλα εφταίει» όπως λέγανε και οι προγονοί μας στα ποντιακά. Την προσπάθεια μου την χαρακτήρισα ως ΠΟΛΕΜΟ, διότι πολλοί εκλεκτοί και σεβαστοί (;) θα ενοχληθούν με αυτά που θα γράψω. Ας μην με προκαλούσαν. Η εξιστόρηση των γεγονότων, είναι η πιο σωστή γραμμή για την ηθική δικαίωση και την αξιοπρέπεια. Εξ άλλου, το ίδιο έκανες και εσύ Σάββα , με το βιβλίο σου. Τώρα θα πρέπει να πουν ψεύτρα την ιστορία των τελευταίων 15 χρόνων….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λίγοι είναι εκείνοι από τους αγοραστές ή και τους θαυμαστές των ξεθωριασμένων τζιν, οι οποίοι γνωρίζουν πόσο μεγάλο είναι το τίμημα για τον εργαζόμενο με τη μέθοδο stone - washed, με την οποία γίνεται το ξεθώριασμα των παγκοσμίως γνωστών παντελονιών. Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), επιστημονικές έρευνες και μελέτες επιβεβαίωσαν τις υποψίες ότι πρόκειται για θανατηφόρα διαδικασία. Είναι χαρακτηριστικό πως, στα τέλη του 2008, πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη η πρώτη διαδήλωση εργατών, οι οποίοι εργάζονται σε υφαντουργεία παρασκευής ξεθωριασμένων τζιν και υποφέρουν από πυριτίαση. Η εκδήλωση διαμαρτυρίας έγινε διότι - σύμφωνα με τους γιατρούς - πρόκειται για νόσο, που κατατάσσεται στην κατηγορία των μη θεραπεύσιμων αποφρακτικών πνευμονοπαθειών.
    Ταυτόχρονα, με την εκδήλωση διαμαρτυρίας των παθόντων, συστάθηκε και μια επιτροπή αλληλεγγύης από συνδικαλιστές, δικηγόρους, αλλά και εκπροσώπους οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στόχος της είναι να στηριχθεί το κίνημα διαμαρτυρίας των εργατών, που είχαν προσβληθεί από τη νόσο και οι οποίοι, στην πλειονότητά τους, προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της τουρκικής Ανατολίας.
    Πατρίδα των περισσότερων η Ανατολία
    Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, στην Ανατολία - όπου η ανεργία και η φτώχεια βασιλεύουν - χιλιάδες νεαροί εργαζόμενοι εγκαταλείπουν τα χωριά τους και τρέχουν προς αναζήτηση εργασίας στην Κωνσταντινούπολη. Για παράδειγμα, στο χωριό Αμπαρλίκιοϋ, που βρίσκεται στη νοτιοανατολική Τουρκία, διαπιστώθηκαν ήδη κρούσματα πυριτίασης. Ο 28χρονος Ραμαζάν Τεκτάς, άρρωστος από τη θανατηφόρα ασθένεια, περιέγραψε στη «ΝΒ» την κατάστασή του: «Παλιά παίζαμε ποδόσφαιρο μετά τη δουλειά. Τώρα δεν μπορεί κανείς μας να παίξει, δεν έχουμε δυνάμεις. Προσωπικά δεν μπορώ να ανεβώ ούτε τις σκάλες στο σπίτι μου, στο δεύτερο όροφο. Από 72 κιλά έμεινα 60 και καθημερινά αδυνατίζω όλο και πιο πολύ. Όταν βήχω, φτύνω αίμα».
    Στο ερώτημα ποιες ακριβώς είναι οι συνθήκες της δουλειάς στο υφαντουργείο, η διήγηση του Ραμαζάν Τεκτάς θυμίζει περιγραφές των ανθρακωρύχων της περιοχής του Ρουρ: «Δουλεύουμε μέσα σε σύννεφα σκόνης. Ο χώρος εργασίας δεν έχει εξαερισμό και κυρίως είναι πλήρως στεγανός, ώστε να μην φεύγει ούτε κόκκος σκόνης. Δουλεύουμε μόνιμα σ’ ένα σύννεφο σκόνης. Και την αναπνέουμε συνεχώς», είπε. Το ωράριο εργασίας διαρκεί συνήθως 12 ώρες. «Αλλά δεν είναι μόνον η ημέρα», είπε ο 20χρονος Μεχμέτ Ουρούκ, συγχωριανός του Τεκτάς και πρόσθεσε: «Κοιμόμαστε στο εργοστάσιο, στο πίσω μέρος της φάμπρικας. Εκεί ξαπλώνουμε σε στρώματα στο πάτωμα. Εκεί τρώμε, εκεί κοιμόμαστε. Παρέα με τη σκόνη».
    Νεκροί νεαροί υφαντουργοί και μεταλλωρύχοι
    Στην Τουρκία, άλλωστε, καταγράφηκαν και οι πρώτοι θάνατοι από πυριτίαση: περίπου 12 νεαροί, ηλικιών από 19 έως 24 ετών, υπέκυψαν ήδη στις συνέπειες της εισπνοής σκόνης κρυσταλλικού διοξειδίου του πυριτίου. Η σκόνη αυτή είναι προϊόν της αμμοβολής, που χρησιμοποιείται για την παλαίωση του τζιν, η οποία - λόγω της υψηλής πίεσης - απελευθερώνει κρυσταλλικό διοξείδιο του πυριτίου, που είναι ο υπ’ αριθμόν ένα εχθρός των πνευμόνων και προκαλεί την νόσο πυριτίαση. Όπως καταγγέλλουν τα τουρκικά συνδικάτα, αλλά και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στα υφαντουργεία της Πόλης όλοι οι νεαροί εργάτες απασχολούνται χωρίς συμβόλαιο. Παράνομα, δηλαδή, και παίρνουν τα όποια χρήματα στο χέρι, «μαύρα». Επομένως, δεν έχουν και τη δυνατότητα υγειονομικής περίθαλψης ή άλλων κοινωνικών παροχών.
    Αυτήν τη χρονική περίοδο, χιλιάδες νεαροί Τούρκοι εργαζόμενοι έχουν προσβληθεί από τη θανατηφόρα πυριτίαση και, ταυτόχρονα, χιλιάδες άλλοι βρίσκονται μπροστά στις πόρτες των υφαντουργείων αυτών, εκλιπαρώντας για δουλειά. Παρ’ όλα αυτά, η πυριτίαση δεν είναι κάποια άγνωστη ασθένεια. Απλώς, πρόσφατα επιβεβαιώθηκε η σχέση της με την τεχνητή επεξεργασία των τζιν, το αποκαλούμενο stone - washed. Είναι χαρακτηριστικό πως το 1995 είχαν καταγραφεί 4.381 κρούσματα πυριτίασης, σε 15 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δηλαδή, 29 κρούσματα ανά 1 εκατομμύριο εργαζόμενους. Πλην όμως, 61% των συγκεκριμένων ασθενών εργάζονταν σε ορυχεία.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Για να χαλαρώσουμε λίγο!!!!!

    BAΣΙΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βαχίτ
    εγώ δεν θα μπορύσα να σου πω ποτέ να αποκρύψεις την αλήθεια.
    Γνωρίζω τα βάσανά σας και τα δικά σου και του Φετχί και των άλλων παιδιών και χρόνια τώρα συμπάσχω μαζί σας.
    Απλά και οι αγώνες πρέπει να δίνοτναι με τέχνη.
    Σημασία δεν έχει απλά να αγωνίζεσαι, σημασία έχει να μένεις και όρθιος μετά τον αγώνα και φυσικά, ευχής έργον είναι και να νικάς.
    Πάντως, ένα προαίσθημα μέσα μου μού λέει ότι θα νικήσουμε.
    Υπομονή.

    φιλικά

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βασίλη
    στείλε μου ενα e-mail skal@infognomon.gr

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κύριε Vahit Tursun, ο ρωμέϊκος λαός είναι στό πλευρό σας. Δέν έχουμε καμμία σχέση μέ αυτά τά άθλια υποκείμενα πού ασχολούνται μέ τήν πολιτική καί τή δημοσιογραφία των μεγάλων καναλιών. Αντλήστε δύναμη από τά αδέλφια σας καί συνεχίστε τόν αγώνα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπητέ Κύριε Vahit
    Κατάγομαι και εγώ απο προσφυγική οικογένεια, η οποία ξεριζώθηκε απο τις πατρογονικές τις εστίες, στην περιοχή της Σμύρνης και της Καππαδοκίας το 1922.Εγώ ανήκω στην 3η γενιά προσφύγων.Η μία μου γιαγιά όμως ήταν γέννημα του Πόντου.Περιτό να σας πώ ότι η αγάπη μου για το ποντιακό στοιχείο είναι μεγάλη.
    Κύριε Vahit
    ΑΝΑΦΕΡΘΉΚΑΤΕ ΣΕ ΛΆΘΟΣ ΆΝΘΡΩΠΟ. Την εποχή αυτή έχει βγεί στην πιάτσα, ο συρφετός αυτών που κατακλέβαν την Ελλάδα για 25 χρόνια , προκειμένου να μας πείσει ότι αυτοί έχουν μαγικές λύσεις και ότι έγινε ,έγινε βρε αδελφέ,Τώρα ας ξεχάσουμε τις μίζες και την κακοδιοίκηση τόσων χρόνων,προκειμένου να πάρουν την εξουσία απο μια κυβέρνηση που προσπάθησε αλλά δεν μπόρεσε,γιατί και αυτή δεν απεδίωξε τους κλέφτες και τους αχρείους απο το σώμα της.
    Ο κύριος στον οποίο αναφερθήκατε ίσως είναι ο λιγότερο υπεύθυνος για ότι αναφέρατε με τον αδελφό σας.ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. Όσο για τον κύριο που ήταν επικεφαλής του ΥΔΤ,άς βάλει πρώτα σε τάξη την προσωπική του ζωή(πρόσφατα παντρευτηκε για 4η φορά) και μετά ας έρθει να φτιάξει και την ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Για όσους δεν ξέρουν το κύριο Tursun.

    http://www.youtube.com/watch?v=voL7Ut0qybE&feature=channel_page

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για τον 4:41

    Αγαπητέ φίλε skal
    Παρακολουθώ τον κ. Παντελή σε όλες τις εκπομπές του και ειλικρινά λέω, ότι αυτές αποτελούν όαση. Δεν συγκρίνεται με τίποτα, σε σχέση με κάποιους που λένε τετριμένα ή αναμασημένα πράγματα. Στο κείμενό του διακρίνεται εύκολα η ευθυξία του και αυτό τον τιμά.
    Όμως αυτό που ήθελα να επισημάνω είναι, ότι αν κάποιοι έπρεπε να ζητήσουν συγνώμη για την απρεπή συμπεριφορά τους και δεν το έκαναν απο εγωϊσμό κι αναλγησία, οφείλουμε την συγνώμη,να την ζητήσουμε εμείς, αντί για κείνους. Διότι αν δεν ειπωθεί ούτε απο μας η "μαγική" λέξη εκτόνωσης του θέματος, τότε θα είναι χειρότερη για τον Τουρσούν, η εικόνα της καθολικής αδιαφορίας .

    Συγνώμη λοιπόν Βαχήτ, γι όλα.
    Δυστυχώς στον κόσμο υπάρχουν και τέτοιες συμπεριφορές.Ίσως για να μην εφυσηχάζουμε, ίσως για να μας πεισμώνουν ή και να μας θυμώνουν. Με τον τρόπο όμως αυτό, γνωρίζεις πλέον τους ανθρώπους που έχεις απέναντι και το ποιόν του καθενός κι έτσι είσαι κερδισμένος !

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πρωτοείδα τον Βάιο στην τηλεόραση. Κρατάει την ελπίδα ζωντανή μέσα σε όλους μας για την πατρίδα και τον λαό μας. Κουβαλάει στην πλάτη του όσα θα έπρεπε να είχαμε κάνει όλοι μαζι, μόνος του. Άντε να δούμε πότε οι ηγέτες μας θα σταματήσουν να μας ξεπουλάνε στο παζάρι του κόσμου.

    Ο Παντελής Σαββίδης είναι μια μορφή της δημοσιογραφίας που εκπεμπει σοβαρότητα και εντιμότητα. Προς τιμήν του το κείμενο που έγραψε, είναι ειλικρινές.

    Ως πότε αυτό το κράτος θα ξεπουλάει τους Έλληνες σε Σκόπια,Β.Ηπειρο,Βουλγαρία,Ρουμανία,Μολδαβία,Κύπρο,πρώην Σ.Ε.,Ιταλία, και φυσικά τουρκία; Ελλάς Ελλάς σκέπασε και εμάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.