31/12/15

Στρατηγική κίνηση - Η Ρωσία αντικαθιστά τις ξένες εταιρείες πληροφορικής με εγχώριες

Εάν γίνει, μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες εκατομμυρίων δολαρίων για τις ξένες εταιρίες 
Η ρωσική κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την υποκατάσταση των εισαγωγών στον τομέα της χρήσης προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών και σχετικών υπηρεσιών. Από την 1η Ιανουαρίου 2016 οι ρωσικές κρατικές αρχές καλούνται να παραιτηθούν από τις ξένες εταιρίες παροχής υπηρεσιών ΙΤ προς όφελος των ρωσικών. Παρόλα αυτά η αγορά ξένων υπηρεσιών πληροφορικής θα είναι εφικτή στις περιπτώσεις που για το απαραίτητο λογισμικό δεν υπάρχουν ρωσικά ανάλογα, ή ο πελάτης αιτιολογήσει γιατί τα τελευταία δεν ταιριάζουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, μέχρι τώρα το μερίδιο των εισαγωγών στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης λογισμικού στον κρατικό τομέα ήταν από 50% έως 97%, ανάλογα με τον τύπο του λογισμικού. Λόγω της νέας οδηγίας, σημαντικό μερίδιό τους στη ρωσική αγορά μπορεί να απολέσουν γίγαντες στον τομέα των εξειδικευμένων εταιριών ΙΤ όπως οι Microsoft, SAP, Oracle, IBM. Οι ξένες εταιρίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών δεν αποκαλύπτουν το μερίδιο των πωλήσεών τους στον τομέα του δημοσίου στη Ρωσία (και συχνά το συνολικό μερίδιο των πωλήσεών τους στη Ρωσία). Ολόκληρη η ρωσική ΙΤ αγορά το 2013, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων IDC, ήταν 4,9 δισ. δολάρια.
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έχει ήδη υποστηρίξει την πρόταση να περιοριστούν οι κρατικές αγορές ξένου λογισμικού στον τομέα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, όχι μόνο από τις δημόσιες αρχές, αλλά και από τις κρατικές εταιρίες.

Κεντρική Τράπεζα και κρατικός μηχανισμός

Όπως αναφέρει ο γενικός μηχανικός προγραμμάτων της εταιρίας Informzashita, Αλεξάντρ Βολζίνσκι, μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών που η λειτουργία τους θα επηρεαστεί από το νέο νόμο, είναι η Κεντρική Τράπεζα, οι Δήμοι, η κυβέρνηση και οι κρατικές Τράπεζες. Εξηγεί, ότι οι συγκεκριμένοι φορείς χρησιμοποιούν ξένες υπηρεσίες ΙΤ σε τρεις τομείς: 1. Στα λειτουργικά συστήματα (Windows, Linux/Unix). 2. Στις εξειδικευμένες ΙΤ (σύστημα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων, σύστημα σχεδιασμού πόρων του οργανισμού – ERP, σύστημα βάσης δεδομένων – SQL, αυτοματοποιημένο τραπεζικό σύστημα – ABC). 3. Στα προγράμματα προστασίας, τα οποία είναι απαραίτητα υπό τις σημερινές συνθήκες των αυξανόμενων επιθέσεων στον κυβερνοχώρο.
Σύμφωνα με τον Βολζίνσκι, επιλογές ρωσικών ανάλογων προγραμμάτων υπάρχουν στους καταλόγους του υπουργείου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. «Ωστόσο, τα εγχώρια προγράμματα -αναφέρει ο ειδικός- δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ξένους παρόχους υπηρεσιών ΙΤ, επειδή δεν μπορούν εξασφαλίσουν το ίδιο επίπεδο υποστήριξης, παραγωγικότητας και άνεσης με τα ξένα ανάλογά τους».

Οι δυνατότητες της ρωσικής αγοράς ΙΤ

Στα μητρώα παροχής υπηρεσιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών της Ένωσης Ρώσων Κατασκευαστών ΙΤ, είναι καταχωρημένες περισσότερες από 200 εταιρίες και πάνω από 900 προϊόντα ρωσικής προέλευσης σε διάφορες κατηγορίες. Από το σύνολο αυτό, τουλάχιστον τρεις μεγάλες εταιρίες έχουν ήδη κερδίσει την αναγνώριση, όχι μόνο στη Ρωσία, αλλά και στο εξωτερικό. Πρόκειται για τις «1С», «Εργαστήριο Kaspersky», «ABBY». Ο Ντμίτρι Ζαβαλίσιν, γενικός διευθυντής της τεχνολογικής εταιρίας Digital Zone, αναφέρει μάλιστα ότι «το 1С (πρόγραμμα το οποίο χρησιμοποιείται για το λογιστήριο και το προσωπικό), όσον αφορά τον αριθμό προγραμμάτων στον τομέα του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων υπερισχύει κατά πολύ των προϊόντων της εταιρίας SAP». Ωστόσο, για τη λειτουργία αυτού του προγράμματος είναι απαραίτητες ξένες βάσεις δεδομένων, Microsoft ή Oracle, συμπληρώνει ο Βολζίνσκι.
Ο Ντμίτρι Ζαβαλίσιν αναφέρει ως παράδειγμα επιτυχημένων παραδειγμάτων ρωσικών τεχνολογικών υπηρεσιών ΙΤ τα PostgreSQL και Big Data που έχει αναπτύξει η Yandex. Αυτά έχουν όμως τα αδύναμα σημεία τους, το consulting και την τεχνική υποστήριξη. Σε αντίθεση με τις ρωσικές εταιρίες, μια ξένη εταιρία υπηρεσιών πληροφορικής προσφέρει πολύ ισχυρή και έγκαιρη υποστήριξη. Για τις ρωσικές εταιρίες, σύμφωνα με τον ειδικό, η διατήρηση τέτοιου προσωπικού για τηλεφωνικά κέντρα είναι οικονομικά ασύμφορη επειδή η δραστηριότητά τους προορίζεται σε πιο τοπικές ανάγκες.
Συν τοις άλλοις, οι ρωσικές εταιρίες δεν έχουν σχεδόν καθόλου προγράμματα ανεπτυγμένα από το μηδέν. Οι εγχώριοι παίκτες χρησιμοποιούν τις ήδη υφιστάμενες ανακαλύψεις ΙΤ με ανοιχτό κωδικό, ανέφερε στη RBTH πηγή από τη ρωσική αγορά υπηρεσιών πληροφορικής. Σύμφωνα με την πηγή, χρησιμοποιούν αυτές τις ΙΤ υπηρεσίες οι μικρές εταιρίες. Γι’ αυτές το σημαντικό είναι η προσιτή τιμή, καθώς και ο τοπικός χαρακτήρας με χρήση της ρωσικής γλώσσας. Αντίθετα, οι μεγάλοι παίκτες προτιμούν να λειτουργούν με τις αγγλικές εκδόσεις.
Ο Ντμίτρι Κομισάροφ, γενικός διευθυντής της εταιρίας «Νέες τεχνολογίες cloud», θεωρεί ότι «σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η αναλογία ξένου και εγχώριου λογισμικού στο δημόσιο τομέα δεν θα αλλάξει ριζικά μέσα στο 2016».
Ορισμένες κρατικές εταιρίες έχουν ήδη προλάβει να αιτιολογήσουν την ανάγκη αγορών ξένων προϊόντων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και έχουν προκηρύξει διαγωνισμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πόρταλ zakupki.gov (ιστοσελίδα όπου καταχωρούν τις παραγγελίες οι κρατικές εταιρίες), η κρατική εταιρία Rosatom υπέβαλε το Νοέμβριο του 2015 τρεις προσφορές για την αγορά προϊόντων/υπηρεσιών ΙΤ της εταιρίας Microsoft. Η κρατική εταιρία RusHydro, αγόρασε και αυτή άδειες από τη Microsoft για το διάστημα 2016-2018.

1 σχόλιο:

  1. Τελικά, οι κυρώσεις που επέβαλε η Δύση στην Ρωσία, οδήγησαν την τελευταία να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δικές της δυνάμεις. Δεν το έβαλε κάτω, αντιθέτως μάλιστα και αυτό θα μπορούσε να είναι ένα καλό παράδειγμα γιε την Ελλάδα, που άφησε να καταστραφεί ο παραγωγικός της ιστός, τρώγοντας τις επιδοτήσεις, αντί να τις αξιοποιεί για την βελτίωση τής παραγωγής της.

    Σας θυμίζω τι έκαναν οι Ρώσοι, όταν οι Γάλλοι, ανοήτως φερόμενοι, δεν παρέδωσαν τα δύο Mstral:

    Η ρωσική απάντηση στο Mistral.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.