20/5/09

Βρετανία: Νομική μάχη για πτήσεις προς τα κατεχόμενα της Κύπρου

Η «αφρόκρεμα» των Βρετανών νομικών - ειδικών σε θέματα αεροπλοΐας - έχει αναλάβει, σύμφωνα με τον τουρκοκυπριακό Τύπο, την εκπροσώπηση ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Βρετανίας της αεροπορικής εταιρείας του κατεχόμενου τμήματος της Κύπρου Cyprus Turkish Airlines (Kibris Turk Hava Yollari).
Η εταιρεία, η οποία δεν αναγνωρίζεται διεθνώς και κάνει πτήσεις μόνο στην Τουρκία, έχει προσφύγει κατά του βρετανικού Υπουργείου Συγκοινωνιών σχετικά με την απόρριψη αιτήματος (2006 και 2007) για έναρξη απευθείας πτήσεων μεταξύ κατεχόμενου τμήματος της Κύπρου και Βρετανίας.

Η νομική ομάδα της εταιρείας αποτελείται από έναν ακαδημαϊκό του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Stephen Talmon - ασχολείται με το διεθνές δίκαιο), δύο δικηγόρους που έχουν κατά το βρετανικό πρότυπο δικαίωμα αγόρευσης (Charles Haddon-Cave και Robert Lawson) και εφτά ακόμα δικηγόρους.

Στην ακροαματική διαδικασία ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Βρετανίας, εκτός της νομικής ομάδας της Cyprus Turkish Airlines και του βρετανικού Υπουργείου Συγκοινωνιών, έχει κληθεί, σύμφωνα με την εφημερίδα «Πολίτης», και συμμετέχει δικηγόρος που εκπροσωπεί την Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς η υπόθεση αφορά τον εναέριο χώρο της και την αρμοδιότητα, που η ίδια έχει να ορίζει τα αεροδρόμια που λειτουργούν νόμιμα στην επικράτειά της βάσει της Συνθήκης του Σικάγου.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AΠΕ-ΜΠΕ

4 σχόλια:

  1. Άκου Χριστόφια

    ΤΟΥ ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ

    Αγαπητέ Χριστόφια, δεν ξέρω αν διαβάζεις εφημερίδα. Αν διαβάζεις ποιες εφημερίδες διαβάζεις, ποιους αρθρογράφους; Ποια η σχέση σου με τις τουρκόφωνες εφημερίδες; Είσαι ενήμερος για το τι γράφεται σε αυτές τις εφημερίδες; Σου τα μεταφράζουν; Αν σου τα μεταφράζουν, είναι σωστή η μετάφραση; Να με συγχωρείς, αλλά είμαι υποχρεωμένος να σε ρωτήσω. Διότι έχω σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσον παρακολουθείς τον Τύπο. Με εκπλήττουν αυτά που λες εδώ και εκεί. Φαίνεσαι πολύ ανενημέρωτος. Και ότι δεν γνωρίζεις πολλά πράγματα. Προπάντων αυτά που γίνονται στην κατεχόμενη περιοχή. Για παράδειγμα, εγώ έχω γράψει πολλές φορές σε αυτή εδώ την στήλη για το εδαφικό. Μου τέλειωσε το μελάνι από το γράψε-γράψε. Μην τυχόν και εκπλαγείς. Ακόμη γράφω με στυλό εγώ. Και έγραψα ένα ολάκερο βιβλίο από άρθρα για το εδαφικό. Άδικα πήγαν; Φαίνεται πως ούτε εσύ διάβασες κανένα από αυτά. Ή αν τα διάβασες, δεν με πιστεύεις. Νόμισες ότι ο Σενέρ σκαρφίζεται πράγματα.

    Όμως, εγώ δεν έχω μια τέτοια συνήθεια. Δεν γράφω μυθιστορήματα σε αυτή την εφημερίδα. Δεν γράφω για γριές μάγισσες που πετάνε πάνω σε σκούπες. Γράφω αυτά που βλέπω σε έναν κόσμο γεμάτο καπνούς και όχι σε ένα μαγικό καθρέφτη. Κοίτα, ακόμη δεν έχεις αντιληφθεί τίποτα. Νομίζεις ότι τα κατεχόμενα ελληνοκυπριακή εδάφη μόνο ο Ντενκτάς τα διένειμε, μόνο αυτός τα λεηλάτησε. Δεν γνωρίζεις καν ότι το κόμμα του Ταλάτ άρχισε να δίδει τους ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας με ένα νόμο που θέσπισε. Στη δική μας πλευρά αποκαλούν το νόμο αυτό ΙΤΕΜ. Δηλαδή "Νόμο περί Απόκτησης Στέγης, Γης και Περιουσίας Ίσης Αξίας". Κάτω από αυτόν υπάρχει η υπογραφή του κόμματος του Ταλάτ. Σε κανέναν δεν διδόταν ψεύτικος τίτλος ιδιοκτησίας μέχρι τη θέσπιση αυτού του νόμου. Διδόταν απλά ένα "έγγραφο κατοχής", ακριβώς όπως γίνεται σε εσάς τώρα. Κανείς δεν είχε το δικαίωμα να πουλήσει την περιουσία αυτή σε άλλον, σαν να ήταν αμπελοχώραφο του πατέρα του. Ο νόμος αυτός θεσπίστηκε κατά την περίοδο του ΡΤΚ, για το οποίο λυπήθηκες πολύ που έφυγε από την κυβέρνηση. Οι έποικοι από την Τουρκία και όλοι οι ξένοι απόκτησαν ελληνοκυπριακή περιουσία χάρις σε αυτό το νόμο. Απόκτησαν ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας με αυτό το νόμο. Κανείς δεν σου τα εξήγησε αυτά;

    Και να ήταν μόνο αυτό; Κοίτα τι άλλα υπάρχουν. Ξέρεις πότε υπήρξε εδώ η δεύτερη περίοδος της μεγάλης λαφυραγωγίας; Δηλαδή η δεύτερη μεγάλη λεηλασία; Κατά τα τελευταία έξι χρόνια. Μετά που ανήλθε με μεγάλη πλειοψηφία στην εξουσία το κόμμα του Ταλάτ. Η "αφρόκρεμα" του 'ναι' στο δημοψήφισμα λεηλάτησε τις τελευταίες ελληνοκυπριακές περιουσίες. Ουσιαστικά αυτή την περίοδο η Κερύνεια έπαψε να είναι Κερύνεια. Αυτή την περίοδο χάθηκαν και τα παρθένα εδάφη της Καρπασίας. Και η μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή έγινε αυτή την περίοδο. Και ουσιαστικά αυτή την περίοδο στοιβάχτηκε στο νησί πληθυσμός εποίκων πολλαπλάσιος από τον ντόπιο πληθυσμό. Και εσύ ακόμη πενθείς επειδή ανατράπηκε το ΡΤΚ, που έφερε τόσα κακά. Λυπάσαι. Σάμπως και έχει προχωρήσει η λύση στην Κύπρο κατά την περίοδο ΡΤΚ και λες πράγματα που δεν τα χωράει ο νους σάμπως και τώρα θα σταματήσει αυτή η διαδικασία. Σου έγραψα μόνο αυτά που αφορούν εσάς μονάχα. Θα σάστιζες αν σου έγραφα τι έκαναν στη δική μας κοινότητα και αν σου έλεγα πώς έφαγαν με λαιμαργία εκείνα τα λεφτουδάκια του θησαυρού πάνω στον οποίο κάθισαν. Νόμισες ότι άδικα μισεί τόσο πολύ αυτός ο κόσμος το κόμμα του Ταλάτ;

    Για να πω την αλήθεια, με εκπλήττεις πολύ. Κάποτε με πιάνουν πραγματικά οι αμφιβολίες κατά πόσον το κάνεις ξεπίτηδες. Σίγουρα κάτι υπάρχει σε αυτή την υπόθεση, αφού κέρδισαν τόσο την εκτίμησή σου εκείνοι που λεηλάτησαν τις ελληνοκυπριακές περιουσίες και τις διένειμαν με ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας. Αλλά τι; Ας το βρει αυτό ο Άντρος Κυπριανού που πενθεί μαζί σου για το ΡΤΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε skal, μία άσχετη ερώτηση με το θέμα:

    Μόλις έμαθα την κατάληξη της τελευταίας απαγωγής και τον θάνατο του ομήρου με πυρπόληση αυτοκινήτου και πραγματικά στεναχωρήθηκα πάρα πολύ, γιατί το θύμα ήταν και πατέρας 3 παιδιών...Μήπως γνωρίζετε αν όλα αυτά τα τελευταία κρούσματα απαγωγών έχουν σχέση με ενέργειες εγκληματικών ομάδων από το εξωτερικό ή αφορά αποκλειστικά την εγχώρια παρανομία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε
    η εκτίμησή μου είναι ότι οι απαγωγές είναι φαινόμενο καθαρά ελληνικό.
    Το οργανωμένο έγκλημα στην Ελλάδα πρέπει να ελεγχθεί με τη βοήθεια των δυνατοτήτων που παρέχουν στις διωκτικές αρχές οι νέες τεχνολογίες.
    Αν γίνει αυτό νομίζω ότι το πρόβλημα της εγκληματικότητας θα αμβλυνθεί.

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άς μην ξεχνάμε ότι η εν λόγω αεροπορική εταιρεία δεν είναι τίποτα άλλο από ένα λειτουργικό κομμάτι των Τουρκικών Αερογραμμών (Turk Hava Yollari - THY). Ακολουθώντας το παράδειγμα χαμηλού βαθμού ασφάλειας πτήσεων της ΤΗΥ, ένα Boeing 727 της KIBRIS THY είχε καρφωθεί σε μιά βουνοκορφή κατά την διάρκεια νυκτερινής προσέγγισης γιά προσγείωση στο κατοχικό αεροδρόμιο της Τύμπου και προερχόμενο από Τουρκία. Όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα απωλέσθηκαν.

    Από πλευράς αεροπορικής ασφάλειας και μόνο εγώ απορώ πως λειτουργεί το κατοχικό αεροδρόμιο της Τύμπου δεδομένου ότι στερείται οποιασδήποτε πιστοποίησης από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ (International Civil Aviation Organization - ICAO). Είμαι σίγουρος ότι τα Κυπριακά νομικά σαΐνια αεροπορικού δικαίου στην Αγγλία δεν έχουν ξεχάσει αυτές τις λεπτομέρειες (που συνήθως λησμονούνται από την Ελληνική ΥΠΑ και το λειτουργών με το καφεδάκι και το τσιγαράκι Ελληνικό ΥΕΞ.

    Εν Η.Π.Α. ένας μετανάστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.